روايات

رواية قلبي المتيم بها الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية قلبي المتيم بها الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية قلبي المتيم بها البارت السادس

رواية قلبي المتيم بها الجزء السادس

قلبي المتيم بها
قلبي المتيم بها

رواية قلبي المتيم بها الحلقة السادسة

سليم خرج من المخزن بشر بعد ما ضر’ب مازن واغمي عليه من الضر’ب
سبعي: سليم باشا انت كنت لازم تسألو فين البنت الي معاه
سليم.. لسه هخلص منهم لما اخلص من المشاكل بتاعت الشركة الي ف القاهرة
سبعي.. اه وكده كده حضرتك معاك حازم بيه صاحبك وهساعد حضرتك ف كل حاجة
سليم.. اه وكمان هجيبو الصعيد هنا عشان يبقي معايا
سبعي.. وسعادتك مسافر امتي
سليم.. بعد بكره
قال كلامو وطلع البيت
دخل الاوضة ولقي ليليان واقفة بطلع هدوم لها
سليم بتساؤول.. بتعملي اي
ليليان بهدوء.. بطلع. هدوم عشان. استحمي
سليم.. ونتي هتعرفي تستحمي بدراعك ده
ليليان.. عادي هحاول
سليم بهدوء.. تعالي انا هساعدك لانك مش هتعرفي تعملي حاجةرواية «قلبي المتيم بها»
الفصل / السادس
سليم خرج من المخزن بشر بعد ما ضر’ب مازن واغمي عليه من الضر’ب
سبعي: سليم باشا انت كنت لازم تسألو فين البنت الي معاه
سليم.. لسه هخلص منهم لما اخلص من المشاكل بتاعت الشركة الي ف القاهرة
سبعي.. اه وكده كده حضرتك معاك حازم بيه صاحبك وهساعد حضرتك ف كل حاجة
سليم.. اه وكمان هجيبو الصعيد هنا عشان يبقي معايا
سبعي.. وسعادتك مسافر امتي
سليم.. بعد بكره
قال كلامو وطلع البيت
دخل الاوضة ولقي ليليان واقفة بطلع هدوم لها
سليم بتساؤول.. بتعملي اي
ليليان بهدوء.. بطلع. هدوم عشان. استحمي
سليم.. ونتي هتعرفي تستحمي بدراعك ده
ليليان.. عادي هحاول
سليم بهدوء.. تعالي انا هساعدك لانك مش هتعرفي تعملي حاجة
ليليان بخجل.. لا انا هعرف مش هينفع او انت ممكن تجبلي الخدامة
سليم برفعة حاجب.. اجبلك الخدامة تساعدك ازاي ياعني
ليليان برجاء.. معلش عشان خاطري
سليم بضحك.. يابنتي هو انا هاكلك وبعدين ما كل حاجة فيكي متشافة قبل كده وبعدين انا لما اخد رصا’صة هجيبك تساعديني اخد دش متقلقيش
وبعد زن من ليليان ورجاء شالها سليم ودحلها الحمام وساعدها تاخد دش وتبدل ملابسها وبعدين شالها وطلعها
سليم بضحك.. لا احنا عايزين نجمد كده عشان لسه في سفر ومش ف مكان واحد
ليليان بستغراب.. فين
سليم.. بصي ياستي هوديكي الغردقة وبعدين هنسافر القاهرة اتابع الشغل الي هناك ونرجع ع هنا بس هناك عشان فيه مشاكل طلبت اننا نروحها
ليليان بابتسامة.. عادي انا معاك ف اي مكان
سليم. ابتسم وباسهاا ع رسها
ليليان بحزن.. بابا متكلمش يسأل عليا صح
سليم بهدوء.. انسيه ي ليليان لانه مبيفكرش غير ف نفسه وف الفلوس وهو دلوقتي اتجوز واحدة ف المهم اني انا معاكي
ليليان بحزن.. ربنا يخليك ليا انا كنت بحبو بس هو الي خلامي محبهوش بسبب معاملته
سليم.. خلاص ي ليليان ما ابويا بيحبك جدا وبيحسك بنتو الي مجبهاش وبعدين دانتي منورة حياتنا من اول ما دخلتي فيها ويعلم ربنا ان قلبي بيتفتحلك ازاي
ليليان.. كنت مفكرة نفسي هعيش حياة مش حلوة زي الي عيشتها مع بابا بس ربنا بيعوض ونا ربنا عوضني بعيلة تانيه وزوج كويس ونا والله اي حاجة هتطلبها اذا انت او ماما ثريا او عمي انا عنيا ليكم
سليم ابتسملها برضا وقال بضحك.. تصدقي انك نكدية ياعني المفروض احنا عرسان جداد نبقي مبسوطين وبنضحك مش بنعيط ونحزن يلا انا داخل استحمي وهطلع نجهز حاجتنا
ليليان ضحكت وقالت: منتا شاركتني ف الحزن يبقي بصرة
سليم بقرف.. بخفف عنك لقيتني هعيط بسببك
ليليان بهزار.. ماشي ملحوقة
دخل سليم ياخد شاور
وعدي اليومين وجه يوم السفر
ركب سليم وليليان العربية وصلو الغردقة بعد عددت ساعات طويلة متعبة
سليم وقف العربية بتعب شديد وارهاق وبص للي نايمة جنبو
سليم يتعب.. ليليان قومي يلا وصلنا
ليليان بتعب.. اوف كل ده
سليم بعياط مصطنع.. مني لله انا السبب اني انقي اكتر حاجة بعيدا عن القاهرة
نزل سليم وطلع الشنط من العربية وليليان نزلت وسليم دخل جوا في الفندق كبير وباين عليه انو غالي وفخم جدا
وجت ناس تشيل الشنط من سليم وهو وليليان راحو عشان يحطو بيانتهم
سليم بتساؤول.. هتعرفي تحطي بيناتك ولا هتتعبيني
ليليان بصتلو بقرف وكتبت هي اه خارجة من الثانوي بس اكيد عندها خبرة ازاي تكتب بيانات
وبعد ما كتبو طلبو جناح خاص بيطل علي البحر دخلو بتعب وكان الجناح شكلو جميل جدا وشيك
ليليان بانبهار.. الله ده اي الجمال ده اللهم بارك
سليم بابتسامة.. عاجبك
ليليان بصدمة.. ده جامد مش عاجبني بس
سليم.. طب كويس اوي يلا انا هدخل استحمي واطلع انااام
ليليان.. اه ونا كمان بجد
سليم قرب منها بخبث وقال.. تيجي ناخد الشاور سوا
ليليان بصتلو بصدمة وقالت: ها لاء طبعا انت هتخش تستحمي بادبك ونا هدخل بعديك
سليم بخباثة.. لي محنا ناخدو احنا الاثنين احسن عشان نخلص
ليليان لسه هتتكلم لقت سليم شالها ومتجهه للحمام
ليليان بدموع.. ونبي ونبي لاء
سليم بضحك.. يلهوي ع شكلك بتتكسفي اوي انتي
ليليان.. نزلني ونبي انا مش عاوزة
سليم بجمود.. لا انا قولت يلا يبقي يلا
ليليان.. طب اعملك اي عشان تسبني
سليم بضحك.. تبوسيني
ليليان بصدمة.. ايه لا طبعا
سليم.. خلاص يلا
ليليان.. خلاص اهدي استني مينفعش طلب تاني
سليم برفض.. لا
ليليان قربت من. خدو ببطئ وطبعت بوسة علي خده
سليم.. نعم يختي دي اي دي لا اقصد علي التانية
ليليان بعدم فهم.. تانيه. اي
سليم بخبث… تبوسيني من هنا وشاور علي شفايفة
ليليان شهقت بصدمة.. لا انت بتهزر لا طبعا
سليم اسكتها بقبلة علي شفتيها طالت لدقايق
ليليان وهي بتاخد نفسها بسرعه.. انت قليل الادب
سليم ضحك وسابها ودخل ياخد دش
وعدت الايام وانبسطو جدا ب السفر وخلصت الايام وسافرو القاهرة
سليم.. انا بكرا محتاج اروح الشركة عشان اشوف الي فيها
ليليان.. احنا لسه واصلين امبارح
سليم.. معلش مش هينفع اتاخر اكتر من كده
ليليان.. خلاص روح المهم الشغل عشان ميكونش فيه حاجة
سليم.. اه اكيد
تاني يوم سليم راح الشركة ودخل الموظفين استغربو بوجود سليم الي مبيجيش كتير خالص
السكرتيرة.. منور ي استاذ سليم بس حضرتك جيت منغير متقولي
سليم بصلها برفعة حاجب.. ومش لازم اقول ونا جاي شركتي واتفضلي اديني الاوراق بتاعت الشغل وقوليلي حصل اي ونا مش موجود
دخلت نرمين وراه السكرتيرة بتاعتو
نرمين.. اتفضل ده الورق بس حضرتك فيه حاجات كتير حصلت فيه حد موجود هنا ف جرب الشركة بس عايز يدمرنا وفيه ورق كان بيتاخد لولا انو معرفش
سليم بتساؤول.. ودي بنت ولا راجل من هنا
نرمين.. لا الي عرفتو انو بنت من. هنا بس مش عارفة مين للاسف
سليم.. امم والمنافس الي قصادنا ف الصفقة هو هو الي بيحاول يدمرنا
نرمين.. ايوة ي فندم وحضرتك لازم. تتصرف قبل ما كل حاجة تروح
سليم.. تمام اتفضلي انتي
نرمين طلعت وسليم اتصل ب حازم صاحبو
حازم بصدمة: اي ده انت نزلت القاهرة لا دنا اجيلك بقا
سليم.. انا ف الشركة من ساعت مقولتلي ان فيه مشاكل هنا ونا مش علي بعضي
حازم.. ايزا انا بلغت نرمين نقولك لو جيت ف اي وقت
سليم.. تمام تعالي. بكرا عشان نشوف هنعمل اي
قفل سليم التلفون وفجأة دخل عليه شخص وبص سليم واتفاجأ بوجوده الا انه مظاهر وشه باردة
سليم بسماجة.. منور شركتي
يزن.. بنورك ي سليم بس اي الحلاوة دي نزلت بنفسك لهنا
سليم بضحك.. طبعا مش لما الاقي يزن المغربي بيلعب وعايز كل حاجة يبقي لازم. انزل
يزن بضحك.. طب واي رايك لو تريح يزن المغربي وهو هيسيبك. ويريحك
سليم بضحك.. هههه لا دانت شكلك متعرفش سليم الصياد الي بيلفف الناس وراه ولا انت نسيت اني ظابط شرطة
يزن بضحك.. ومع ذلك مش عارف تمسك عليا حاجة
سليم بقوة.. قريب هريح الكل منك
يزن.. يبقي تستحمل لعبي الي هلعبو معاك
سليم.. هسيبك تلعب بس انت هنفذ علطول
يزن قام. وربط الجاكيت تاني وقال وهو بيبتسم.. هنشوف مين الي هيضحك ف الاخر ونا منستش انك اتجوزت ونسيت الي حصلك زمان بس ياريت تخلي بالك عليها
سليم بصلو بقرف و يزن طلع وهو بيتوعد له
سليم كسر الطفاية الي جنبو بغيظ وهو بيتوعد: وربي ل هوريك مقامك وازاي تقولي انا الكلام ده بس اللعب هيبقي تقيل
يزن اتصل بشخص وقال: اعرفاي عنوان بيتو عشان قريب هنبقي عايزين الحلوة الي عنده
الشخص.. حاضر يباشا
خلص سليم شوية شغل ونزل من الشركة ركب عربيتو وروح علي البيت بس كان فيه حد بيراقبو
تلفون يزن كان بيرن
_ الو
_ عرفتلك مكانو *****
يزن بابتسامة خبيثة.. ظبط نفسك وليك مكافأة كبيرة
الشخص.. تشكر ي باشا
يزن قفل وقعد بروقان وكان فيه بنت قاعدة معاه ف البيت
البنت بخبث.. اليوم هيضيع علي الموبيلات ولا اي
يزن بضحك.. لا طبعا انا عايز اتبسط
البنت قربت منو وفعلو ما حرمه الله لنا.
عند سليم وليليان
سليم بتساؤول.. انتي وشك تعبان كده لي
ليليان ماسكة جنب بطنها: حاسة ان جنب بطني بيوجعني اوي بموت
سليم.. انتي اكلتي اي
ليليا بصريخ.. اااااه مكلتش حاجة بطني بتوجعني اااه
سليم شالها بخوف وقلق
ووداها المستشفي
سليم بصريخ..دكتورة بسرعه مراتي بتموت
الممرضين جم وحطوها علي الترولي
ودخلوها العمليات
كانت ليليان بقالها ساعتين جوا
سليم بزعيق.. انا واقف بقالي ساعتين ومحدش عايز يطلع يقولي مراتي فيها اي
الدكتورة طلعت بتعب.. حضرتك مراتك كانت الزايدة عندها وارمة جدا واطرينا نشيلهالها لان كان هيحصل انفجار فيها
سليم غمض عنيه بتعب وقال.. وهي عاملة اي دلوقتي؟
الدكتورة.. هتتنقل اوضة عادية هي لسه ف البنج ومأثر عليها مخليها نايمة ف ممكن تصحي بكره
سليم.. متشكر جدا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي المتيم بها)

اترك رد