روايات

رواية اعماني حبك الفصل السادس عشر 16 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل السادس عشر 16 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك البارت السادس عشر

رواية اعماني حبك الجزء السادس عشر

اعماني حبك
اعماني حبك

رواية اعماني حبك الحلقة السادسة عشر

بص مراد وحازم بصدمه على المسد”س وجرو على ادهم بخوف علشان ينقذوه وعادل مسك المسد”س ورفعه على دماغ ادهم بغل وشر وفجأه طلعه رصا*صه من المسد”س عادل في الهواء
بص حازم وادهم ومراد بصدمه على عادل وهو بين ايدين عمار وعمار ضغط على ايده الاول ووقع المسدس منه وبعدها ضر”به بقوه على رقبته وقع عادل على الارض مغمى عليه
ادهم شاف المشهد وصفر بصوت عالي وقال:الله عليك ياباشا والا ظابط في المخابرات والله ايه الحركه الجامده دي بس اوعى يكون ما*ت في ايدك
ضحك عمار وقال مراد:عمار انت رجعت هنا تاني ليه؟!
عمار توجه ومسك فونه من على رف في المخزن وقال:علشان ده اصل نسيته هنا فرجعت اجيبه تاني ولما رحعت لقيته موجه المسد*س عليكم فتصرفت بسرعه
ادهم سمعه وقال بفرحه: والله عاوز احضنك من الفرحه ياعمار انت السوبر هيرو بتاعي ياشبح
عمار بضيق:لا خليك بعيد عني المهم انا مش بحب حد يقرب مني نهائي
حازم ببسمه:تمام ياستاذ عمار وشكرا اوي على مساعدتك لينا وكمان انا حابب اعزمك على فرحي انا والاخوه دول بعد شهر بازن الله واكيد هتشرفني اوي والله
عمار ببسمه:ان شاء الله هحضر ياستاذ حازم طبعا عن ازنكم بقى لاني اتأخرت اوي
رد الجميع:اذنك معاك
**********************
وفي اليوم التالي
تم تسليم عادل لشرطه حتي يعاقب على جريمته بعد ان قدم ادهم الفديو اعترافه باجريمه وتم اخير تحقيق العداله لوالد ووالده ادهم
********************
ومر شهر على ابطال وجاء اليوم المنتظر زفاف عصابه مجانين الحب
كان كل ثنائي يجلس مع بعض بحب وانسجام حتي قام ادهم وتوجع للمنصه الزفاف ببدلته الانيقه والجميله وامسك المايك ليتحدث امام الجميع.
ادهم بسعاده عارمه:طبعا مش هقدر اوصف مقدار سعادتي في اليوم ده لانها اكبر من الكون حرفيا والله وبدون مقدامات حابب اقول كلمه لزوجتي وملكه قلبي حبيبه
صمت ادهم ووجه نظره لها بحب واكمل:انا بس حابب اقول انا من اول ماسمعت صوتك ياحبيبه انتي ملكتي قلبي كله وكل دقه منه بتدق لحبك انتي بس حتي حياتي من قبلك مكانتش ليها معني او وجود ومن وقت دخولك الي حياتي تحولك لاجمل حياه في الدنيا كلها واتمني نفضل مع بعض لاخر دقه هيدقها قلبي في الحياه ياملكه قلبي العمر كله
انهى ادهم حديثه ليصدح صوت تسفيق حار في المكان كله وحبيبه دموع الفرحه غرقة وجهها من السعاده العارمه الي بتشعر بيها دلوقتي
حمحم ادهم واكمل:وقبل مانزل من المنصه عاوز استضيف معانا ضيف عزيز على قلبي وصديقي كمان الظابط يونس القناوي وحرمه المدام نسمه اتفضل ياباشا
دخل يونس للزفاف وفي يده زوجته نسمه بحب وتوجه لادهم وقام بحتضانه بسعاده
يونس ببسمه:الف مبروك ياصاحبي وربنا يتمم على خير دايما
ادهم بسعاده:الله يخليك ياباشا بس انا طلبتك هنا علشان بصراحه عاوز اعرف قصه حبك كانت ايه
ابتسم يونس وهو ينظر لنسمه زوجته بحب وقال:انا قصه حبي غريبه شويه لاني قابلت نصي التاني وحبي الاول والاخير في دولابي واول ماعيني وقعت عليا دخلت قلبي وتربعت على عرشه كمان ومن وقتها وهي كل حياتي حرفيا
انهى يونس حديثه ليصقف له ادهم والحضور بفرحه ثم قال:تراني تأثرت حقيقي يايونس باشا بقصتك والله
ربت يونس على كتفه وقال:خلاص ياحلو مش وقته انا هنزل تحت عند الضيوف انا وحبيبتي سلام
نزل يونس مع حبيبته نسمه بين الحضور وتقدم حازم وجزب المايك من يد ادهم وقال:ده دوري انا روح جنب مراتك انت خلص دورك هنا
ابتسم ادهم لحازم ونظر حازم لشمسه وقال:طبعا انا لو فضلت اقول لصبح على مدى حبي لشمسي مش هوفي نص حبها كله في قلبي بس حابب اقول انك ياشمسي اجمل حب دق قلبي ليل نهار بعشقه لانك حب طفولتي الي فضل يكبر جوه قلبي لغايه ما ملك كل دقه حب فيه وهعيش عمري كله وانا بقول حازم ملك لشمسه للابد وشمس ملك حازم للابد
انهى حازم حديثه وهو ينظر لشمس التي لمعت عيناها بدموع الفرحه وسعاده الابديه
فبتسم حازم بحب واكمل:وطبعا زي ادهم انا كمان حابب اقدم ضيف فخور بيه جدا وهو الاستاذ حسن وحرمه المدام مريم
دخل حسن وفي يده زوجته مريم بسعاده وتوجه لمنصه ثم احتضن حازم بسعاده وقال:الف مبروك ياصاحبي انا حقيقي فرحان اوي ليك ربنا يديمها عليك سعاده يارب
رد حازم ببسمه:امين يارب ياصاحبي ها اجه دورك قول بقى قصه حبك انت والمدام كانت ايه
ابتسم حسن وهو ينظر لحبيبته مريم بعشق وقال:لا انا قصه حبي حزينه شويه لاني اتأزيت من اقرب الناس ليا وهما اختي وامي بس بفضل ربنا وحبي الصادق لمريم قدرت اتخطى كل الي حصل ودلوقتي عندي بنوته زي القمر شبه مامتها مريم
انهى حسن حديثه وهو ينظر لعين حبيبته مريم بعشق ثم توجه الي الاسفل بين الحضور
حازم بفرحه: قصته مؤثره فعلا ياجماعه وانا فخور بيك ياصاحبي والله
اشار له حسن من الاسفل بيده ثم تقدم مراد من حازم وقال:كفايه كده بقى ده دوري انا ياحازم
ابتسم حازم ومد المايك لمراد ثم توجه بجانب حبيبته بسعاده
تحدث مراد بحب وهو ينظر لفيروز حبيبته:طبعا انا حبي لفيروز ملك مش قلبي بس لا ملك قلبي وعقلي وروحي لاني حبيتها من اول مره شوفتها وهي في حضت عمتي وليسه بيبي فكانت طفلتي قبل ماتكون حبيبتي واميره قلبي ومهما الكلام يوفي بس مش هيوفي حبك يافيروز في قلبي قد ايه
انهى مراد حديثه ليرى ابتسامه فيروز التي اخدت نصف وجهها باكامل من السعاده والحب
فاكمل مراد حديثه وقال:وطبعا انا هنا زي حازم وادهم وعندي ضيوف اقدمهم كمان وهما اصدقاء عملي الاعزاء عاصي وقاسم الهلالي اتفضلو يابشوات
دخل عاصي وهو يمسك يد غرام وفي يده الاخرى ابنه الصغير وقاسم يمسك يد عشق وفي اليد الاخرى ابنته الصغيره
ثم توجهو للمنصه وكل احد منهم ضم مراد وبارك له بسعاده
وبعدها قال مراد:اتفضلو انتو كمان قدمو قصه حبكم زي الي قبلكم ماعملو
ضحك عاصي وقال:تمام بص بقى ياصاحبي انا قصتي مع غرام بدئت اني اجوزتها مفاجأه كده يعني بدون حساب وبعدها حصلت مشاكل بينا بس حبنا انتصر في الاخر وبقى عندي ولدين اغلى من حياتي كلها من غرام العاصي
انهى عاصي حديثه ثم قال قاسم:وانا طبعا قصتي برضو معاه حبيت عشق واتحديت كل الصعوبات لغايه مابقت في الاخر عشق القاسم وعشق حياتي
انهى قاسم حديثه ثم هبط هو وعاصي للاسفل عند الضيوف لتبدء الحفله الراقصه لهذا الزفاف الرائع
لكن ادهم قاطعه بسرعه وقال:لا استنو انتو نسيتو اهم واحد هنا فين عمار الشبح ابن الصياد
صدح صوت عمار القوي في المكان وقال: انا هنا يادهم ومن زمان كمان
ادهم بسعاده: اتفضل ده انت اهم واحد هنا وانا متحمس اوي ونفسي اعرف قصتك انت ايه
صعد عمار تحت صدمه الجميع من هيئته المخيفه ثم قال بضحك: لا ياحبيبي انا الجديد وليسه قصتي حبي بعدك يابو دم خفيف
زم ادهم شفتيه بعد الرضى وقال:تمام وانا في الانتظار ياعمار بس قصتك اسمها ايه علشان اتابع بعدين
ابتسم عمار وقال: قصتي اسمها عشق الصياد بطولتي انا عمار الشبح ابن الصياد
انهى عمار حديثه لتبدء بعدها الحفله الراقصه لهذا الزفاف الرائع الذي جمع ابطال رواياتي الكامله كلها لاختم هذا العام بروايتي الاخيره به عصابه مجانين الحب
وكل شخص الان يضم من عشقه قلبه حتي النخاع الي حضنه الدافئ بحب لا يليق سوى بهم
والان استطيع القول ان في هذه الروايه لا نرى حب الحبيب لحبيبته فقط ولكن نرى ماهو اغلى وهو الحب الصادق والخالد الذي جمع بين هؤلاء الثلاثه حازم وادهم ومراد في الحياه الي الممات فعند حصولك على هذا الحب عليك التشبث به وبقوه فهو انقى انواع الحب وابقاها في حياتك
اجل فعندما تجد شخص يقف بجانبك ضد العالم اجمع بدون مقابل حتي فعلم ان هذا هو الحب الحقيقي فهل تملك واحد مثله في حياتك الان ام ليسه بعد؟
والان استطيع القول ان الروايه قد تمت بحمد الله تعالي

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك رد