روايات

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثاني 2 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثاني 2 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب البارت الثاني

رواية علمتيني ازاي احب الجزء الثاني

علمتيني ازاي احب
علمتيني ازاي احب

رواية علمتيني ازاي احب الحلقة الثانية

بصيتله وانا مصدومه وبتهته بالكلام حضرتك استاذ احمد ….
احمد حط الحاجه يا عم منعم واخرج ….
لقيته نظر ليه نظره حاده وتقدم خطوتين نحوي ….
حسيت كان قلبي وقع في رجلي وانا دماغي عماله تجيب وتودي ده اللي مسكني موتني هنا محدش يعرف عني حاجه يا فرح
ما لقيتش نفسي غير وانا بصرخ يا عم منعم ….
طلعت اجري وانا مرعوبه مسكني من ايدي وشدني ناحيته ونظر لي حسيت قلبي سيتوقف وانا عماله بتهته بالكلام سيبني انا اسفه على اي شتيمه قلتها
والله ما كنت اعرف ان حضرتك استاذ احمد خليني اروح لماما واللي كان على الشغل انا هسيب الشغل خليني امشي
فجاه وانا عماله اتكلم لقيت ايده حطها على بقي وبصوت عالي
ممكن تبطلي رغي
بصيتله وهزيت براسي
شال ايده من على بقي وقاللي ايه اللي جابك هنا
بصيتله وبلعت ريقي حضرتك كنت طالب مستندات من الشركه وانا جبتهالك…..
احمد هو انتي السكرتيره الجديده ….
هزيت بالراس وقلتله ايوه وادي المستندات لحضرتك كنت طالبها…….
احمد اسمك ايه….
بصيتلي وانا متوتره اسمي انا….
احمد ايوه انتي اسمك ايه….
اسمي فرح…
احمد طيب اقعدي يلا يا فرحه وهات المستندات……
هو حضرتك مش هتطردني….
احمد وهتردك ليه وابتسم ابتسامه بسيطه…….
انا بصيت وابتسمت ابتسامه خوف أ.
احمد اقعدي يلا
بالقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
قعدنا في الجنينه واحمد طلع المستندات فاضل يقرا فيها وانا قاعده على الكرسي اللي جنبه كنت متوتره اوي عماله العب في صوابع ايدي من التوتر
احمد تعرفي تعملي قهوه…….
انا.
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
احمد هو ايه حكايه كل شويه انا انا هو في حد موجود تاني غيرك تعرفي تعملي قهوه ولا لا………
بصيتله وانا متلبكه وقلتله ايوه بعرف اعمل قهوه……
احمد طيب اعملي لي فنجان قهوه ساده……
هزيت براسي قلتله ماشي…..
وانا دخلت جوه افتكرت ان انا ما اعرفش اعمل قهوه
ايه النصيبه اللي انتي وقعت نفسك فيها دي يافرح
اوف اوف يا ربي دخلت الفيلا من جوه جميله اوي
هو فين المطبخ اكيد اللي هناك ده
دخلت المطبخ اوبا ايه ده كل ده مطبخ ده قد شقتنا طيب اعمل القهوه ازاي وانا ما اعرفش
اه صحيح اجيب الطريقه من على الانترنت
ادي طريقه القهوه
هو حاطط القهوه فين نسيب فرح بالقهوه بتاعتها وناخد لفه مع احمد
احمد قاعد في الجنينه ومن دمج في قراءه المستندات فجاه سمع صوت حاجه اتكسرت جوه
هي بتعمل ايه المجنونه دي
ما حطش في باله وكمل قرايه سمع صوت حاجه اتكسرت تاني هي بتعمل قهوه دي ولا بتحارب جوه
دخل يشوف
بص ليه فرح واقفه وفناجين القهوه واقعه على الارض متكسره
زعق بصوت عالي ايه اللي انتي عملتيه ده
فرح اتخضت من صوت احمد العالي كانت ماسكه فنجان قهوه في ايديها وقع من ايديها من الخضه
بصيتله انا اسفه ما كانش قصدي والله هلمهم دلوقتي…….
احمد بصلها يا ريت ما كنت قلتلك اعملي قهوه ….
فرح وطي تلم الفناجين القهوه المكسره….
احمد سيبيهم عشان ايدك ما تتجرحش …..
لا انا اللي هلمهم عشان انا اللي كسرتهم ….
خرج احمد وساب فرح جوه بتلم الحاجه اللي اتكسرت فرح عماله تعيط وتقول مفروض شغل في الشركه مش في المطبخ بعمل قهوه ما اخداش بالها وايديها اتجرحت فرح بصوت واطي اه
وايديها نزلت دم كتير فرح قعده مكانها وعيطت
دخل احمد بالصدفه شاف فرح ايديها مجروحه جري عليها قلت لك ما تعمليش حاجه ليه ما بتسمعيش الكلام
وريني ايدك شاف الجرح
ما تخافيش الجرح سطحي هعقمهو لك وهتبقى كويسه دخل احمد جاب علبه الاسعافات وقعد فرح على الانتريه بدا يعقم لها الجرح
فرحه عماله تقول بالراحه بيحرق اوي مغمضه عينيها
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
احمد مركز مع فرح عماله تعمل حركات بتاعه الاطفال واتكلم في سره والله مجنونه ابتسم
فتحت عينيها فرح بتبص لقيت احمد بيبتسم هو بيضحك على ايه ده
احمد خلصنا تعقيم ……
فرح هو انا ينفع ارجع على الشغل …….
احمد اه فيك تروحي…….
لمتابعه بقيه القصه عاوزه تفاعل حلو يا قمرات⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمتيني ازاي احب)

اترك رد