روايات

روابة قانون الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا

روابة قانون الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا

روابة قانون الحب البارت الثالث

روابة قانون الحب الجزء الثالث

قانون الحب
قانون الحب

روابة قانون الحب الحلقة الثالثة

وداليدا وقعت من طولها دماغها بتنزل د”م
ادهم شالها وهو متعصب ودخلها اوضتو وحطها علي السرير
جاب قطن ومستلزمات ل راسها وعملها كل اللازم
بعد وقت
داليدا بوجع
اااه انت عملت فيا اي
ادهم ببرود
خبطك كل ده بسبب انك كسرتي كلمتي وفتحتي البدروم برضو
داليدا بزعيق
ومفتحوش لي انت معذب واحد وقا*تلها وعايز تعمل فيا زيها
ادهم بغضب
آنتي غبيه جدا هجيبك بيتي وتقعدي معايا عشان اقت”لك
داليدا.. مفيش حاجة واضحه غير انك كنت فعلا عاوز تعمل كده
ادهم.. لا دانتي غبية جامد بقا بصي ي ماما انا جايبك هنا تخدميني والي انتي شوفتيها دي كانت تستاهل اكتر من كده
داليدا بفضول.. لي هي عملت اي؟
ادهم ببرود.. مش شغلك ومتساليش علي حاجة لآني مش هجاوبك… تمام؟
داليدا.. انا مكانش قصدي بس اي الي هي عملتو يوصل انك تخليها مطلعه في الرو*ح كده
ادهم.. ولتاني مرة بقولك مش شغلك ونتي هنا تخدميني وتعملي كل الي اقولك عليه فاهمه؟
داليدا.. خلاص تمام الي تشوفو بس انا مضمنش اقعد معاك تعمل حاجة فيا
ادهم بضحك.. لا اطمني انا كرهت صنفكم الو*سخ معندكمش غير الخيا*نه وبس
داليدا.. لا علي فكرة مش كلنا بنخون احنا لو معانا راجل صح وكويس يبقي ليه نخونو
ادهم.. امم.. مش كل الناس زيك ي بطة ويلا قومي اعمللنا اكل
داليدا.. طب بص انا هخدمك اوكي بس امشي بليل انام ف اي حته عشان مينفعش
ادهم بضحك.. انتي بت شوارع خايفه من اي
داليدا بغضب.. لا انا مش بنت شوارع انا واحدة بشتغل بشرفي وياريت يبقي تتكلم معايا اسلوب احسن من كده ي استاذ
ادهم بضحك.. ههههه طب ياريت بقا ي شريفه تعملي لينا اكل
داليدا.. تمام بس تنسي اني ابات معاك
ادهم.. اومال انتي كنتي جاية معايا علي اساس اي
داليدا.. اني هقعد ف شقة لوحدي
ادهم.. امم.. طب جهزي نفسك هكتب عليكي بليل
داليدا بخوف.. تكتب علي مين.. انت عارف بتقول اي
ادهم.. اي ي حلوة مالك خايفة من اي
داليدا.. م عاوزة اتجوزك انا
ادهم بزعيق.. اوعي يابت تفتكريني دايب فيكي بس انا محدش يمشي كلامو عليا ف هتجوزك ب رضاكي او غصب عنك
داليدا.. هو بالعفيه ياعني ده حرام
ادهم.. ااه بالعفية واي رايك بقا
وبليل عدي كان موجود والمآذون
عدي بهمس.. متاكد من الي بتعملو ده
ادهم بنفس الهمس.. المشكلة اني لما اتجوزها هيمسكوها نقطة ضعفي ومعتز البحيري ممكن يأذيها
عدي.. انت هتدخل واحدة ملهاش ذنب ف اللعبة
ادهم.. كان لازم اتجوزها عشان قعدتنا غلط وكمان لو حاولت تلعب معيا مسيرها زي منه عادي جدا
عدي.. ربتا يستر
دلليدا نزلت واتكتب كتابهم
عدي.. الف مبروك.. يلا هستأذن انا بقا
ادهم.. ماشي هشوفك بكرا
عدي.. تمام سلام
ادهم قرب من داليدا وحاوط وسطها بخبث
ادهم.. اي يجميل مش ده الي كنتي عاوزة توصلي ليه
داليدا.. اوصل لاي بظبط ووسع كده في اي
ادهم بخبث.. عاوزة تتجوزيني عشان فلوسي.. وبعدين اوسع اي ده النهاردة دخلتنا
داليدا بصدمة.. دخلة اي ابعد عني الكلام ده مش هيحصل
ادهم وهو بيشيلها.. لا هيحصل ي دودو
داليدا بزعيق.. نزلني بقولك مش عايزاك تقربلي
ادهم وصل بيها الاوضة وثبتها ع سرير
ادهم.. متخفيش هنقضي وقت لطيف مع بعص مفهاش حاجة
داليدا.. انت عبيط وسع كده
داليدا فضلت تصرخ لحد ما لقت طبق فاكهه جنبها اخدت من الطبق السك*ينه وغر*ستها ف ايد ادهم
ادهم بوجع شديد
ااااه
داليدا بخوف
انا ازاي عملت كده
ادهم رغم وجعه ولكن مسكها من شعرها
اقسم ب الله هندمك علي الي عملتيه ده
داليدا
سيب شعري بقا وابعد عني كل ده. مكفكش
ادهم
هندمك بقا حتت بت جاية من الشارع تعمل معايا انا كده
داليدا اتعصبت وضر*بت ادهم ب القلم
ادهم بغضب:…

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قانون الحب)

اترك رد