روايات

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع عشر 19 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع عشر 19 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط البارت التاسع عشر

رواية حب غير مشروط الجزء التاسع عشر

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة التاسعة عشر

ساميه فتحت عنيها بصدمه واكملت بوجع وصدمه ايييه
كمال وهو ميقلش حاجه عن صدمتها اكمل بدموع هي دي الحقيقه
ساميه والدموع مغرقه وشها اكملت وانت عرفت منين
ابراهيم بتوتر ماهو .. ماهو بصراحه
ساميه بدموع بصراحه ايه يا ابراهيم ما تنطق وتخلص
ابراهيم بدموع انا شغال عند كمال فشوفتها
ساميه ضر-بت علي صدرها وشهقت بصدمه واكملت بحده ودموع اييه انت شغال فيين عند كمال انت اتجننت بتحط ايدك في ايد اللي ق-تل صاحب عمرررك
ابراهيم بحده ودموع هششش متبقيش غبيه واهدي ادم نايم جوه
ساميه بصتله بوجع ودموع واكملت هروح اتاكد انه نايم وجايه ثواني
ابراهيم بحزن روحي
وراحت فعلا ساميه دخلت اوضه ادم لقيته نايم ولاحظت ان في صوره جمبه لما ركزت لقيتها ليه هو ومنه فافضلت تعيط بصمت علي ابنها وباست جبينه واكملت في سرها ليه يابني ليه تجيب لنفسك وجع القلب ليه تحب دي ملقتش غير بنت كمال يا ادم ملقتش غير بنت اللي ق*تل ساره وسليم ملقتش غير بنت اكبر عدو ليك تحبها وتتجوزها ليه يابني وفضلت تعيط ومسحت علي شعره بحنان وباست خده وجبينه وغطته كويس وطلعت وقفلت
في اوضتها
ساميه بحده من غير شوشره كتير انت تطلقني
ابراهيم بصدمه انتي اتجننتي يا ساميه طلاق ايه بعد العمر ده
ساميه بدموع علشان انا اكتشفت اني عايشه مع واحد معرفوش مش جوزي وابو ابني اللي انا اعرفه هان عليك سليم ??هان عليك اخوووك اللي كنت روحك فيه?? وساره اللي بتعتبرها اختك?? نسيت كل ده ورايح تحط ايدك في ايد اللي قت-لهم
ابراهيم بحده افهمي بقي كمال ميعرفش اني عارف انه هو اللي قتلهم هو فكر انهم ماتوا قبل مايقابلونا وكمان وصلت لرجالته بطريقتي ساعتها ان ابنهم ما-ت بعد ما هما ما-توا بكام يوم من الحزن مستحملش يعني هو ميعرفش ان ادم عايش اصلا ولا يعرف اننا كاشفينه
ساميه بدموع وطي صوتك وانت بتتكلم ادم جوه وانت عارف نومه خفيف وحتي لو زي منتا بتقول ازاي تحط ايدك في ايديه وانت عارف الحقيقه وبتاكلني وتشربني من فلوس كمال يا ابراهيم علي اخر الزمن اكل بفلوس متغرقه بدم صاحبتي وجوزهااا وفي الاصل فلوسهم
ابراهيم بحده ساميه متعصبنيش انا مخدتش منه ولا جنيه ولما اخدهم مش هصرفهم علينا هحطهم في اي دار ايتام ودي في الاساس متنسيش انها فلوس سليم يعني مش من حق كمال اصلا
ساميه بحده ودموع هو سؤال طلما انت مش عايز منه فلوس اشتغلت معاه ليه
كمال بدموع علشان اجيب حقهم يا ساميه علشان اوصل لاي طرف خيط يقدر يساعدني اسجنه وضميري يرتاح
ساميه بسخريه وعرفت تعمل حاجه ?
ابراهيم اه عرفت .. عرفت ان حاتم ابن اخوه عارف عنه كل بلاويه بس مش عارف هاخد ازاي اي دليل من حاتم ده
ساميه بحده انت تمشي وتسيبله الشغل مش عايزين نكش في القديم كفايه اللي حصل من تحت راسه بكره يموتك انت كمان لو عرفت عنه حاجه
ابراهيم لا متقلقيش مش هيعرف اني عرفت عنه حاجه متنسيش اننا كنا صحاب انا وهو بس فرق المستوي هو اللي بعده بعد كده عننا بس من يوم ماظهرت ساره و هو وسليم مش بيحبوا بعض انما انا مكنش بيكرهني ودلوقتي مش هيقدر يأذيني لانه اصلا ميعرفش اني كاشفه متقلقيش يا ساميه بس انا عرفت انه حاتم يعرف عنه حاجات بكره اعرف حاجه تانيه بعده يغور في داهيه خالص وانا عندي امل اني هجيب دليل قوي ضده
ساميه بدموع الاقيها منك ومن دماغك ولا من ابنك اللي رايح يحب بنت اكتر واحد هو بيكرهو
ابراهيم بحزن منه ملهاش ذمب منه بتحب ابنك
ساميه بدموع وقهر اااه عليك يا نورعيني لما تعرف انت حبيت مين هتحس بايه يا حبيبي ااه يا ادم شيلتك تقيله اوي يا حبيبي اتظلمت من اول ماجيت الدنيا دي ومشوفتش فيها حاجه عدله ابدااا
ابراهيم بدموع ادم لو عرف هيد-مر يا ساميه
ساميه وهي بتمسح دموعها اكملت وعلشان كده لازم يبعد عنها انا مش هسمحلها تك-سر ابني بعد كل السنين دي انا يمكن قولتلها متبعدش عنه علشان متك-سروش بس هي لو فضلت وادم عرف هتك-سره اكترر وعيطت واكملت وانا مش هستحمل اشوف ابني تعبان ومكسور يا ابراهيم
ابراهيم تنهد بحزن واكمل وانا احب اقولك ابنك وقع فيها واقعه سليم في ساره بلظبط ومش هيسيبها لحد غيره وحتي البنت بتحبه مش ذمبها ان
ساميه بحده ومقاطعه لا ذمبها.. ذمبها ان ابوها راجل وسخ وقت*ال ق*تله
ابراهيم وهي يعني اختارت بمزاجها ان ده يكون ابوها يا ساميه?? وتنهد واكمل حرام عليكي متظلميش البنت منه لو خيروها مابين ادم وابوها
ساميه بمقاطعه وبدموع هتختار ادم
ابراهيم بحزن اديكي من نفسك قولتي ..حاولي اصفي للبنت لان كده مش مجرد فرق مستوي هيبقي بينها وبين ادم لا ده بحور دم وبلاوي تانيه كتير
ساميه بدموع انا قاعده مستنيه ابني يتدمر زي اللي عارفه المسلسل نهايته ايه بس سايبه الاحداث توريها كل حاجه واحده واحده بس في النهايه .. النهايه وجع وكسره لادم يا ابراهيم وفضلت تعيط
في بيت شهد
حاتم بتنهيده شهد
شهد بوجع وهي بتفك طرحتها اممم
حاتم بصلها بحزن واكمل كنت عايز اقولك
شهد ببرود ومقاطعه لا متقولش وهوفر عليك الكلام وانا هدور علي دكتوره ترضي تجهضني ملقتش انا هجهض نفسي ومتقلقش مش هخليك تخلف من واحده زيي لاني انا كمان مش عايزه اخلف منك
حاتم بتوتر لا منا مش عايزك تنزليه خلاص
شهد اتصدمت وواكملت بدموع وبحده ده علي اساس ايه ان انا هستني رايك اصلا انا اللي حامل وانا اللي مش عايزه وقولتلك مش عايزه عيال منك
حاتم بحده شهد اتكلمي عدل
شهد بسخريه ودموع اتكلم عدل ?? ليه هو انا غلطت في ايه يا حاتم انت صدقت نفسك انك جوزي بجد ولا ايه وقاعد بتاخد رايي نعمل ايه ونسوي اي واكملت بعصبيه ودموع ونسيت ان ده قرف اصلا وذمب كبير اوي واني حامل في الحرام وانا مش هسمح بان ابني اللي مالوش ذمب يتعاقب معاايا يمكن النصيب رماك في طريقي انما مالوش ذمب ابني يجي يلاقي اب غير سوي نفسيا زيك وبعدين فين الاب اللي هيعترف بيه اصلاا ده انا بطاقتي انسه واكملت بوجع ودموع يعني كده كده مفيش سجل هيرضي يسجله من غير بطاقه الاب والام والقسيمه كمان ولانه مفيش كل ده هيتفهم انه ابن حرام وكده او كده انت مينفعش تخلف من بياعه مناديل انت صح والله مش عيب الصراحه بردو حلوه و الحمدلله انا اه كنت بشتغل كده بس باكلها حلال واكملت بعصبيه انما انت عيشتك كلها حرام في حرام وانا مبقتش عايزاك هعوز منك عيل ليه اتجننت انااا ولا اتجننت
حاتم بحزن شهد انا عارف اني ظلمتك ويمكن غلطت في حقك بس عايزك تصدقيني انا ملمستش غيرك والله مش زي مانتي فاهمه ان كل يوم ست شكل والكلام ده
شهد بحده ميخصنيش عملت كده او لا لانك كلك علي بعضك متفرقش معايا ورايح تسال الدكتوره هل بيحصل حمل ولالا لو نسيت البرشام مره ??? معني كلامك اني قصدت انساه كتير علشان احمل وضحكت بدموع واكملت بجد صعبان عليا تفكيرك وانك فاكرني بحبك للدرجه دي وعايزه اخلف منك بس احب اطمنك حتي ذره الحب اللي كانت ليك جواايا ماتت واكملت بوجع ودموع فريح نفسك انا عمري ما فكرت اخلف منك لانك مريض نفسي وعايز تتعالج ومتصلحش تكون اب اصلااا وقبلها تقولي انه مش ابنك لالالا انااااا مش هستحمل منك كلمه تاني ومش هسكتلك انت ساااامع ???
حاتم بحزن تمام انا مقدر كل كلامك ده وعارف معاكي حق وعارف ان اللي في بطنك ابني انا ..انا بس كنت متعصب شويه ومش مستوعب فكره انك حامل معلش اعذريني بس انا قررت قرار مهم نظرا لحملك
شهد اممم اشجيني
حاتم بتنهيده انا هتجوزك شهد اتصدمت و رايحه تتكلم فاكمل حاتم بس في السر لاني مش ناقص موضوع منه يتعقد اكتر ماهو متعقد
شهد بصتله باحتقار واكملت بحده حقيقي حقيير ومين قااالك بقي اني هوافق اتجوووزك ده لو اخر يوم في حياتي مش هوافق
حاتم بعصبيه مش بمزاجك اللي في بطنك ابني ومينفعش يجي ميلاقيش ليه اب ده ابن حاتم الشريف مش اي حد علشان ميكونش باسم ابوه فغصب عني وعنك هكتب عليكي علشان ابني مش علشان جمال عيونك
شهد بوجع ودموع ابنك اه بقيت تتطلع بسهوله ابنك اهي عارف انا لولا انه ابني وحته مني وجوايا كنت كرهته علشان منك
حااتم بسخريه صدقيني حتي انتي كلك علي بعضك متفرقليش بس اانا فكرت فيها وقولت ده ابني وانا عايزو ولازم هكتبه باسمي فهكتب عليكي وده امر محسوم مبخدش رايك فيه
شهد بعصبيه مش بمزاجك ياحاتم مش بمزاجك تقرر تخليه وتقرر تنزله وتقرر اني جاريه وبعدين تتجوزني انت ايه ياخي اشتريتني
حاتم بعصبيه اه اشتريتك وده اخر الكلام غوري امسحي دموعك دي والبسي الفستان اللي جبتهولك واحنا جايين ولفي طرحتك عدل وحطي حاجه في خلقتك تداري الحزن ده علشان المأذون كلمته وجاي و اللي في بطنك زي ماهو يخصك يخصني ومتقدريش تاخدي قرار يخصه لوحدك ابدااا وانا خلاص عاايزو
شهد بدموع انت ليه بتعمل فيا كده حرام عليك
حاتم بحده طب انا مش عايز اتغابي عليكي وفي الاخر هتدخلي تلبسي بردو فاروحي ياشهد من نفسك اللي قولته يتنفذ بلحرف وغمز واكمل ولا اجي انا البسك ?
شهد وشها احمر واكملت بحده حقيقي حقيرر ودخلت ورزعت الباب
وحاتم فضل يضحك عليها
بعد شويه الباب خبط وكان صحاب لحاتم ومعاهم المأذون وطبعا هما كانوا فاهمين كل حاجه وقالهم ان الموضوع هيبقي بينهم وبس
حاتم بحب اهلا نورت يا باشا
كريم بحب بنورك يا صاحبي
يونس بضحك هدخل نفسك عش النكد بنفسك علي فكره
حاتم حضنه واكمل بضحك النصيب بقي
المأذون قعد واكمل العروسه ثيب زي منتا قولتلي في التيلفون يابني مش كده
حاتم هز راسه واكمل اه يا مولانا
المأذن طيب يلا هاتها
حاتم خبط علي الباب واكمل شهد
شهد من جوه بحزن حاضر خارجه
حاتم لبستي?
شهد بدموع بتحاول توقفها اكملت اممم
حاتم دخل واكمل طب مش يلا الناس برا مست ولم يكمل وقف مبهور من جمالها فكانت اميره في اافستان وملامحها اللي وضحت وعيونها الرمادي اللي بقيوا باينين اكتر والميكاب الهادي اللي مديها ملامح الملايكه مع الطرحه والتاج الصغير كانت تجنن
حاتم بتصفير باعجاب ضحك واكمل يخربيتك انتي جبتي ااكلام ده منين
شهد بحده لا والله اوعي كده ورايحه تطلع شد وسطها ليه واكمل بهمس حقيقي تجنني وطالعه اميره
شهد بسخريه ميرسي وزقته وطلعت
وقعدت وحاتم قعد قدامها والمأذون حط المانديل علي ايديهم وبدا في عقد قرانهم
المأذون هل تقبلي بحاتم حسن الشريف زوجا لكي
شهد بوجع وحزن واضح. اقبل
الماذون هل تقبل ب شهد احمد علي زوجتا لك
حاتم ابتسم واكمل اقبل
المأذن قولي ورايا يابنتي. اني استخرت الله العظيم وزوجتك نفسي
شهد بدموع واقفه علي احرف عنيها اكملت بصوت موجوع اني استخرت الله العظيم زوجتك نفسي
المأذون علي كتاب الله وسنه رسول الله
شهد بدموع علي كتاب الله وسنه رسول الله
المأذون وعلي الصداق المسمي بيناا عاجله واجله
شهد دموعها نزلت واكملت بوجع وعلي الصداق المسمي بيننا عاجله واجله
المأذون والحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
شهد بدموع والحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
المأذون قول ورايا يا ابني اني استخرت الله العظيم وقبلك زواجك
حاتم بابتسامه اني استخرت الله العظيم وقبلت زواجك
المأذون علي كتاب الله وعلي سنه رسول الله
حاتم علي كتاب الله وعلي سنه رسول الله
ااماذون وعلي الصداق المسمي بينا عاجله واجله
حاتم بابتسامه وعلي الصداق المسمي بينا عاجله واجله
المأذون والحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
حاتم ابتسم واكمل والحضور شهود علي ذلك والله خير الشاهدين
الماذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
وهنا شهد غمضت عنيها بالم ودموعها نزلت واصحابه سقفوله بفرحه
المأذون امضوا هنا والشهود
وفعلا مضت شهد وحاتم زيها والشهود وتم الزواج رسمياا والمأذون مشي
شهد بجمود انا داخله انام تصبح علي خير ودخلت ورز-عت الباب
يونس بضحك ايه ده يا عريس ماتيجي معانا بدل ماتقعد هنا شكله مالهاش لازمه القعده
حاتم قعد واكمل بحده طب احترم نفسك واتلم
كريم بضحك هي دي اللي بتقولنا بتحبك دي رز-عت الباب رز-عه ولا اجدعها ظابط في الداخليه
حاتم بتنهيده بتحبني بس انا عملت فيها كتير وبعدين انا مش فارقلي خالص اللي عملته براحتها خليها تنام
يونس بضحك ياراجل علينا احنا الكلام ده
حاتم يونس انا اتجوزتها علشان ابني انما شهد كانت وهتفضل ملهاش مكان جوايا اه هي بنت حلوه بصراحه وعجباني اوي بس مش بحبها ومش عارف احب غير منه شهد بنسبالي اتجوزتها لاجل اللي في بطنها وبس
كريم بتنهيده والله انا رايي تفكك من منه خالص وشوف مراتك بجد بسم الله مشاء عليها ست حلوه وبتحبك ايه يجبرك تمرمط نفسك انت مع واحده مش عايزاك
حاتم قام وقف ومسكه من قميصه واكمل بحده هو انا ادخلك بيتي تشهد ياروح امك تبص علي مراتي انت اتجننت
يونس ياعم اهدي وبيبعد حاتم عن كريم واكمل ميصحش كده انتوا اخوات اكيد ميقصدش كده
كريم بحده انت حقيقي اتجننت دي مرات اخويا ابص عليها ايه انا بتكلم لاني شوفتها بقولك االبنت حلوه
حاتم ضر-به برجل جامد واكمل بحده متقولش حلوه ولا عينك تتحط عليها اصلا وكلمه كمان هنسي اننا اخوات وعشره
يونس بضحك انت بتغير يا حاتم ولا ايه
حاتم بحده ولا بغير ولا زفت بس دي مراتي يعني شايله اسمي هي ديتها معايا ابني وبس
كريم علي العموم حقك عليا انا فعلا مقصدش كده والف مبروك يا صاحبي
حاتم بجمود تمام يا كريم اتفضلوا انتوا بقي علشان عايز ارتاح
كريم مش هتيجي معانا رايحين سهره تجنن وضحك واكمل بدل منتا عندك الدنيا ضلمت خاالص
حاتم بتنهيده لا مش رايح في حته انا مش مبروحش الاماكن دي اتبسطوا انتوا
يونس طب يلا بينا يا كريم
كريم يلا باي
حاتم بضيق باي وقفل وراح في اتاجهه للاوضه شهد كانت واقفه وسامعه كل كلمه اتقاالت ودموعها نزلت بحزن ولما حست انه جاي جريت بسرعه وعملت نفسها نايمه
حاتم فتح لقاها نايمه بفستانها فتنهد بحزن وراح فك طرحتها وشالها علي جمب واكمل وهو بيحط ايده علي خدها بهمس ملاك نايم مش انسانه ايه كميه اللطف والقبول اللي في وشك دي وقرب علشان يبوسها وهي حست بانفاسه فغمضت عنيها بقوه وهو لاحظ كرمشه عنيها وابتسم بخبث. اكمل في سره اممم يعني صاحيه تمام نلعب باعصابك شويه بقي وقرب باسها بحب وفضل كده شويه وهي مش عايزه تعمل اي رده فعل علشان ميعرفش انها صاحيه فبعد عن وشها واكمل بصوت مسموع ايه ده حد ينام بفستان كتب الكتاب يا شهد
شهد اتصدمت من كلامه وهو رفعها لحضنه وفتح السوسته اللي علي ضهرها فشهقت بكسوف وزقته براحه
حاتم فضل يضحك واكمل ايه ده صحيتي امتي
شهد بحده انت بتعمل ايه يا حيوان اوعي كده
حاتم ضحك وشدها ناحيته واكمل بخبث هو عريس وكتب كتابه هيعمل ايه يعني
شهد بصتله بوجع واكملت بدموع انت مصدق نفسك يا حاتم مش لازم ارجوك تحسسني بلرخص قدام نفسي كل شويه وتقولي كلمتين حلوين اضعف بيهم علشان تاخد غرضك بعدها ترميني بابشع واسم الكلام
حاتم بتنهيده الكلام ده كان زمان دلوقتي انتي مراتي وحط ايده علي بطنها واكمل وده مالوش ذمب في اي ماضي حصل لازم يجي يلاقينا متفاهمين
شهد بوجع اممم وياريت تبقي قدامه بتساوي المعامله مابين امه ومرات ابوه
حاتم نفخ بعصبيه واكمل جوازي منك مغيرش رايي في بنت عمي ولا قلل حبي ليها يا شهد لازمته ايه كلامك ده
شهد بوجع ودموع فعلا كلام مالوش لازمه وزقته بعيد عنها ودخلت الحمام وقفلت الباب
وحاتم نفخ بضيق
في بيت ذياد في البلكونه
ذياد اه يعني انت هتفضل ساكت كده كتير
مالك بدموع وصوت متعب عايز ايه ياذياد
ذياد عايز اعرف مالك ماهو مش معقول من ساعه ماجيت وانت ساكت وسرحان بلشكل ده اكيد في سبب
مالك بوجع مش قادر اتكلم والله ماقادر
ذياد بتنهيده قوم بس غير هدومك ونقعد نحكي علي رواق لاني مش هسيبك يعني مش هسيبك
مالك بدموع مليش نفس لحاجه انا عايز اخد شاور وانام مش قادر
ذياد وهو بيقومه اكمل لا يلا بس متبقاش كسلي كده بلا نوم هعملك قهوه ياعم ابسط بس يلا خد شاورك وفوق كده وغير هدوم الخروج دي ونقعد سوا
مالك قام معاه وبلفعل دخل ياخد شاور
بعد شويه مالك من جوه معلش يا ذياد حط هدومي قدام الباب نسيتها
ذياد حطييت شنطتك فين
مالك جمب السرير هتلاقيها
ذياد دخل وفتح الشنطه وجابله تيشرت وبنطلون ووقع هدوم ومنهم الملايه بس مهتمش وراح حط الهدوم لمالك ورجع يلم اللي وقعه
وبلفعل لم كل الهدوم ومسك الملايه واكمل بستغراب ماله ده جايب ملايه سرير معاه يعمل بيها ايه … وبيفردها علشان يطبقها اتصدم من بقعه الدم اللي عليها وفضل ساكت شويه بعدين اكمل بصدمه لالالا مالك ميعملش كده مستحيل بس ايه ده وايه جابها معاه
مالك من وراه اطفي النور بقي علشان هموت وانام
ذياد بحده لفله واكمل مش قبل ماتقولي ايه ده ورمي الملايه عليه
مالك مسكها بصدمه انه شافها وغمض عنيه بالم وسكت ودموعه نزلت
ذياد بعصبيه يانهارك اسود يعني انت عملت كده في حد فعلااا
مالك بدموع غصب عني والله مكنتش في واعي انت شوفت منظري كان ازاي قبل مااطلع الاوضه وكنت تعبان اوي
ذياد بعصبيه غصب عنك ازاي يعن وسكت واكمل بصدمه لالالا اكيد لا اوعي تقول انك عملت كده في مرات اخوك واكمل بصوت عالي بصدمه يالهوي دي منه يا مااالك
مالك بعصبيه ودموع مرات اخويا ايه انت التاني اديك بتقول مرات اخويا يعني مستحيل وبعدين منه بنسبالي تحرم عليا زيها زي اختي بلظبط انت اتجننت
ذياد بعصبيه المفروض انك كنت طالع لمنه طلما مش هي دم مين ده يا مالك ماتنطق
مالك غمض عنيه بالم واكمل بوجع جيسي
ذياد بصدمه ايه قولت ايه
مالك هز راسه ب اه واكمل بدموع جيسي والله وقعد وحط راسه مابين ايديه ودموعه نزلت واكمل بوجع ودموع معرفش ده حصل ازاي بس كل اللي اعرفه ان حد قصد يعمل كده والقصد مكنش جيسي كان منه هي جيسي طلعت بلصدفه وانا علشان بحبها لم يكمل وبكي بوجع
ذياد بصدمه علشان بتحبها ضعفت مش كده ?
مالك بدموع اقسم بالله مش فاكر اي حاجه ولولا اني صحيت لقيتها جمبي في منظر بيشرح لوحده مكنتش صدقت ان ده حصل انا اخر حاجه فاكرها اني تعبت وطلعت وانت حتي شوفتني كنت عامل ازاي وقتها وساعتها استنيت علي اساس منه زي ما اتقالي بس اتفاجئت بجيسي قدامي
ذياد بحزن وللدرجه دي قدرت تأذيها يا مالك مقدرتش تتحكم في نفسك
مالك بدموع ووجع بقولك مش فاكر حاجه تقولي قدرت تأذيها ده انا احميها بروحي يا ذياد انت عارف جيسي عندي ايه انا والله حتي قولتلها امشي من هنا اخرجي بسرعه لاني حسيت اني مش قادر وممكن اقربلها بس هي مسمعتنيش واكيد انا خدتها غصب عنها لان شكلها لما صحيت منهاره كلمه قليله ومطفيه وبتعيط وشهقاتها عاليه وبس وكانت بتشتمني وبتزعق فيا وقال ايه بتقولي انت كنت عمال تحميني علشان شايلني ليك حسستني بسكنيه في قلبي لما قالت كده وخلتني اشوف نفسي رخيص اوي انا عمري ماتمينت اني اعمل كده في جيسي ياذياد دي حته من روحي وعدت نفسي اني هاخدها بس قولت من بيتها زيها زي اي عروسه بلحلال انما انا كس-رتها ومستحيل تحبني هي قالتلي كده قالتلي كنت بك-رهك وكر-هتك اكتر ودموعه نزلت واكمل بس هي عندها حق فضلت طول الوقت احميها واديها مواعظ في الاخر انا اللي كس-رتها
ذياد حضنه واكمل بحزن اهدي يا صاحبي اهدي وتنهد واكمل انا عارف انك مش كده بس لازم تهدي وتفكر في حل جيسي لازم ترضي تتجوزك مينفعش تسكتوا علي اللي حصل ولو علي كلامها اعذرها بنت وخسرت شرفها طبيعي هيطلع منها كلام صعب جداا طبعا وحقها حتي لو انت مش فايق وغصب عنك انت مش عليك ضرر قدها وانت فاهم وعارف قصدي ايه كويس اعذرها يا مالك اعذرها
مالك بوجع عاذرها والله يا ذياد عاذرها بس انا اللي كاره نفسي اكتر ماهي كرهاني بكتير مش قادر اصدق ازاي انا اعمل في اكتر بنت حبيتها كده وابقي انا سبب وجعها واذيتها كده
ذياد طبطب عليه واكمل اهدي وحاول اتفاهم معاها واظن انك مستعد تصلح غلطك
مالك بسرعه طبعا مستعد وبحبها وعايزها
ذياد بتنيهده باذن الله خير
تاني يوم الصبح في بيت تاليا وعمر
تاليا صحيت بدري وحضرت الفطار وراحت تصحي عمر
تاليا بحب عمر .. يا حبيبي اصحي
عمر بنوم اممم عايزه ايه يا تاليا
تاليا بحب يلا نقوم نفطر علشان توديني امتحاني
عمر اتعدل واكمل هي الساعه كام
تاليا 7 يلا ده يادوبك
عمر باس خدها واكمل بحب صباح الفل علي احلي اميره في حياتي
تاليا بحب صباح القمر يلا بقي علشان هتاخرني
عمر بحب هوا بس كده
وقام خد شاور ولبس وفونه رن عمر الو يا ماما
– بفرح ايه ده بجد ناويه تيجي انتي وداليا وتستقروا هنا خلاص
– والله واحشتيني انتي وهي اوي
– مراتي زي الفل انتي بس تعالي وشوفي اختيارات ابنك وغمزلها بحب
تاليا بصتله وابتسمت بحب
– بضحك لالا متقلقيش عيب عليكي زي الفل
– طب خلي بالكم من نفسكم يا حبيبتي يلا باي
تاليا هي مامتك هترجع من الصعيد انهارده ?
عمر اه خلاص الاربعين بتاع جدي عدا هترجع بقي هي وداليا علشان مش بيحبوا جو هناك خالص
تاليا ابتسمت بحب واكملت بحب حلو اهو اتعرف عليهم
عمر ماما شقتها فوقينا علطول لما تيجي هنبقي نطلعلها او هي هتخبط علينا المهم دلوقتي يلا ننجز ونفطر علشان نفوت علي ااشركه نمضي العقود بتاعتك ونروح الامتحان
تاليا بحماس وحب ماشي يلا بينا
علي الفطار
عمر بحب تسلم ايديكي يا نورعيني
تاليا بحب الف هنا يا قلبي
وفطروا بعدين نزلوا وراحو الشركه مضوا العقود بس اتفقت هتنزل بعد اسبوع علشان امتحاناتها وراحت الامتحان
في فيلا الشريف علي اافطار
كمال اومال فين اختك
منه بستغراب معرفش مش باينه من امبارح
كمال طب روحي شوفيها قوليلها علشان تفطر
منه حاضر وطلعت
في اوضه جيسي
كانت سهرانه وتحت عنيها اسود وباين عليها التعب وقاعده علي السرير حواليها مناديل كتيره
منه دخلت واكملت بصدمه مالك يابت في ايه
جيسي مش بتنطق وباصه للفراغ
منه وهي بتهزها بخوف جيسي مالك يا حبيبتي انتي كويسه
جيسي هزت راسها ب اه واكملت بصوت متعب انا بخير يا منه متقلقيش عليا هو دور برد صعب شويه بس
منه بحزن يا حبيبتي طب ايه هتعملي ايه في كليتك
جيسي بدموع مش هروح ومن فضلك سبيني لوحدي
منه بستغراب في ايه يا حبيبتي هو حصل حاجه
جيسي بدموع اه بس هقولك لما اكون قادره اتكلم ارجوكي سبيني
منه باست جبينها واكملت بحزن ماشي يا جيسي
ونزلت
كمال ها مجبتيهاش ليه
منه بحزن تعبانه اوي يا حبيبتي فهتنام مش جعانه
كمال خلاص علي راحتها شويه كده اخلي حد يطلعلها تاكل
منه بحب ماشي يا حبيبي انا هروح الجامعه بقي
كمال ربنا معاكي يا حبيبتي
ومشيت
في الجامعه
مالك بتوتر صافي بقولك معلش هي فين جيسي
صافي بستغراب احنا معندناش انهارده كليه انا جيت اخد حاجه من صاحبتي وماشيه
مالك بتنهيده طب تمام تعبتك
ومشي
صافي لنفسها بضحك طب والله اقط-ع دراعي لو مكنش هو ده اللي بيبعت الورد بت فقريه بصحيح واد زي القمر
وبعد شويه خلصوا امتحانات
منه الحمدلله خلصنا علي خير
تاليا بضحك اه بجد عقبال النتيجه بقي
منه بحب باذن الله ونرتاح بقي
تاليا بحب هانت خلاص
منه بحب سبيك انتي عامله ايه مع عمر
تااليا بفرح بجد مبسوطه اوي وتغيرت ملامحها واكملت بس تعرفي مش حاسه هفضل كده
منه بضحك والله انتي بت بومه ومستغربه الفرحه بس مش اكتر انما انتي من يوم ماتجوزتيه وانتي بتحسي بكده
تاليا بحزن بجد يارب يخلف ظني
منه بحب بطلي هبل يا تاليا ونكد وعيشي حياتك ياما وسيبي اللي جاي في ايد ربنا
تاليا بحب امين يارب
وطلعوا كان عمر مستنيها
عمر ها حبيبت قلبي عملت ايه
تاليا ركبت جمبه واكملت بحب زي اافل
عمر باس ايديها واكمل بحب الحمدلله يا قلبي وبص لمنه واكمل اركبي اوصلك
منه لا معايا عربيتي روحوا انتوا
عمر يابت اركبي واخلصي
منه لالا يلا روحوا قالتلي مامتك جايه انهارده يلا علشان تلحقوا تشوفوها انا معايا عربيتي يلا باي وركبت عربيتها وطلعت وعمر طلع زيها
في بيت عمر
تاليا روقت ااشقه كلها ولبست دريس ابيض بيتي شيك بكم وماسك من عند الصدر وواسع لتحت وسابت شعرها لانهم كده كده ستات وسمعت الباب بيخبط
تاليا عمر افتح
عمر ايوه حاضر جاي وفتح واكمل بفرح ماما واحشتيني اوي يا حبيبتي وحضنها
سهير بحب وانت اكتر يا قلب ونورعين ماما
داليا بضحك هي بس ياسي عمر
عمر بحب هو انا اقدر يا جميل وحضنها واكمل بحب اميره قلبي عامله ايه
داليا بفرح بخير علشان شوفتك يا حبيبي
عمر بحب قلب حبيبك يلا اقعدي هجيب تاليا وجايلكم
تاليا من المطبخ سمعته ورفعت حاجبها بغيره وهمست جتك وجع في قلبك واكملت بسخريه قلب حبيبك
عمر حضنها من ضهرها واكمل بضحك سمعتك علي فكره
تاليا وهي بتصب العصير وبترص الكيك والبسكويت اكملت طب ماتمسع
عمر بضحك انتي بتغيري من دااليا اختي انتي اتجننتي
تاليا لفتله واكملت بغيره ومن امك وخالتك وعيلتك كلها اتلم كده
عمر فضل يضحك عليها واكمل والله مجنونه وحط ايده علي ضهرها وشدها ليه اكتر واكمل بهمس وحب وهو بيمشي ايديه عليها والمشكله بتحلوي وانتي غيرانه وبيقرب علشان يبوسها
تاليا بعدت وشها بخجل واكملت بهمس عمر اوعي ايدك اتلم وبطل قله ادب امك برا مش وقته خالص
عمر ضحك واكمل بقي بتبعدي وشك عني طب ايه رايك مش هتطلعي من هنا غير لما اخدها
تاليا بخجل عمر والنبي الناس برااا عيب يقولوا ايه ارجوك
عمر بضحك تؤ تؤ قولت اللي عندي خلينا بقي وشدها ليه وهي حاطت ايديها مابين شعره وباسها بحب
وسمع صوت امه بتقول يابني ايه هتباتو في المطبخ فتاليا بعدت عنه بسرعه واكملت باحراج عجبك اللي حصل اوعي بجد زمانها فهمت غلط
عمر فضل يضحك علي شكلها واكمل طب يلا تعالي
تاليا مسكته واكملت باحراج يالهوي رايح فين كده اعدل شعرك ابوس ايدك متفضحناش
عمر ضحك وعدل شعره وطلع وتاليا وراه وهي ماسكه الصنيه
تاليا بحب نورتوا يا ماما
سهير باعجاب بسم الله مشاء الله قمر يا حبيبتي زين ماختارت ياعمر
عمر قعد واكمل بضحك علشان تعرفي اختيارت ابنك بس
داليا بحب بجد مرات اخويا زي القمر اعرفك بنفسي داليا عز الدين اخت عمر الصغيره وفي تانيه هندسه
تاليا بحب تشرفت بيكي يا حبيبتي ووالله دي انتي اللي قمر
عمر جاله مكالمه فاكمل معلش هستأذنكم بس مكالمه مهمه من المستشفي اللي قدمت فيها علي شغل
سهير بحب روح يا حبيبي
وقام عمر ودخل البلكونه
سهير بحب قوليلي بقي عمر بيضايقك ولو بيضايقك تعرفيني بس وانا ههزقهولك
تاليا ضحكت واكملت بحب لا يا ماما متقلقيش عمر مفيش احن منه ربنا كرمني ب ونعم الزوج والحبيب والسند والله
داليا بحب ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي
تاليا بحب اللهم امين يارب
سهير بحب ربنا يسعدكم يا حبيبتي وتفرحوني بعيالكم يارب
تاليا بصتلها بصدمه واكملت بوجع وتوتر ياريت يا ماما كنت اتمني بس .. بس ربنا اراد اني انا وعمر منخلفش
سهير بحده ازاي يعني مش فاهمه
تاليا اتصدمت من طريقتها واكملت بوجع يعني انا مبخلفش وعمر زيي مبيخلفش فعلشان كده بقولك
سهير بمقاطعه وبعصبيه انتي مين فهمك الكلام ده انا ابني زي الفل وبيخلف
تاليا اتصدمت من كلامها واكملت بدموع بيخلف ??

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك رد