روايات

رواية حب من اول رسمه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه البارت الثامن والعشرون

رواية حب من اول رسمه الجزء الثامن والعشرون

حب من اول رسمه
حب من اول رسمه

رواية حب من اول رسمه الحلقة الثامنة والعشرون

صقر روح انتي عايزة يحصل أي
لو عايزاها تتحبس احبسها ب كاميرات المراقبه لو عايزة تاخدي حقك بنفس الطريقه مش همنعك
أنا حابسها في مخزن تتأدب
روح بعياط صقر سيبها أنا لا عايزة احبس حد ولا عايزة اخد حقي
صقر بس انا مش هسيب حقك
روح انت السبب في كل دا هي ملهاش ذنب ذنبها اي انها حبتك وضيعت من عمرها ذنبها اي
ولو مسبتهاش يصقر تروح لحال سبيلها تطلقني وفي كلتا الحالتين الطلاق أنسب حاجه لا انت شبهي ولا أنا شبهك
صقر انتي بتقولي اي يروح
انتي لو عايزة الطلاق هطلق بس مش صح انك تاخدي ذنب ناس بناس تانيه
أنا حبيتك لو محبتكيش يروح مكنتش ضحيت عشانك كل
دا.
‏ولو ع نور انا. مش بكن ليها اي مشاعر
‏لو كنت بحبها كنت خبيت عليكي وعشت معاها ومكنتيش هتحسي بأي حاجه
‏دي.شخص مريض وانا مسبتهاش من الاول هي سابتني
‏ولنفترض كانت تعبانه بكانسر واتعالجت ورجعت
‏انا نفسي مش متقبل الفكره وبعد إلي عملته مستحيل أنا مش شايف غيرك ي روح انتي مراتي وحبيبتي وامي وكل حاجه (راحتي أجدها فقط بقربك 💙✨️)
‏خلاص لي عايزة تخربي حيتنا لي الطلاق ساهل بالنسبه ليكي انا مقدر موقفك بس لو مصره ع قرارك مش. همنعك
‏بس عمري م هسامحك يروح ولو مش عايزة حقك أنا عايزة ومحدش.يستاجرا يمد ايده عليكي متخلقش إلي يعمل كدا مطول منا موجود وبالذات من واحده زي دي
‏روح والدموع في عينيها
وانا مليش غيرك في الدنيا دي يصقر بس
‏صقر بس اي بس روح ارحمي نفسك وارحميني معاكي مش كدا أنا كل هموم الدنيا جوايا عارفه يعني اي
‏روح أنا عايزة اروح ل ندا كام يوم لحد م نفسيتي تستقر
‏صقر ف تفكيره عايزة تبعدي عني
‏وبعدين قالها لا تروحي عند ندا تعملي اي دي حتي مسالتش عليكي ادخلي نامي وانا نص ساعه وهجيلك
‏خرج صقر من البيت وهو مدايق جدا وبيقول لنفسه الحمد لله اني سيطرت ع غضبي واحتويت الموقف
‏ركب عربيته واتجه ل المخزن إلي فيه نور
‏نزل صقر
‏وكان حاسس بغضب شديد
‏دخل صقر المخزن. وكانت نور قاعده بتصرخ بهستيريه وبتقولهم اتركوني
‏صقر اخرسي
‏قامت نور وبتقول صقر بترجاك اتركني
‏صقر تعرفر أنا هعمل فيكي اي هسيبك هنا لحد ما تموتي من الجوع وتتحللي
‏نور بترجي ارجوك لا خلاص اتركني أنا بسافر ومعد أظهر تاني
‏صقر بعصبيه مسكها خنقها وهو بيقول عمري م حبيت المس ست أو اعنفها بس انتي حلال فيها
‏وبعزم ما فيه ضربها قلم قوي ع وشها وهو بيقول
‏دا حق انك فكرتي بس مجرد تفكير انك تأذي مراتي
‏والقلم دا وفجاه ضربها الناحيه التانيه
‏ودا عشان الفيديو إلي فكرتي تطلعي اشاعه عليا
‏اما إلي عملتيه في روح هي مسامحه في حقها
‏ولو اخدته منك دلوقتي هتبقي ميته ل الابد أو هتتدغدغي ومسكها من فكها بقوه وهو بيقول
‏لو فكرتي مجرد تفكير انك تقربي تاني او تعملي اي حيله من حيلك ل والي خلق الخلق هقتلك ي نور
‏انا رائف بحالك انك بس بقيتي مجنونه مريضه نفسيه
‏ورماها ع الأرض وقال
‏يلا ورايا هعمل باصلي وارجعك مكان م اخدتك.
قامت نور بخوف وغضب ودموعها في عيونها
وركبت معاه العربيه
ونزلت عند قرايبها
‏دخلت نور ودخلت اوضتها من غير اي كلام وانهارت من العياط وقامت حطت هدومها في الشنطه وخرجت
‏قريبتها في أي مالك
‏نور لو سمحتي اتركيني ل حالي أنا هسافر هقعد يومين في الاوتيل وارجع بلدي
‏كلمت زياد واكملت بعياط وبتقول
‏تعال بسرعه زياد
‏زياد بخوف في أي مالك
‏نور تعال الاول
‏زياد أنا خمس دقائق واكون عندك وبعد دقائق وصل زياد ونزل من عربيته بسرعه
‏وبلهفه قال مالك ي نور بتعيطي لي
‏اركبي الشنطه دي لي
‏نور هروح اوتيل عشان هسافر بلدي خلاص
‏هحجز اقرب طياره وهسافر
‏زياد بحزن وزعل لي هتسافري
‏ومالك شكلك كدا لي
‏نور خلاص تعبت زياد تعبت وبفكر اخلص من
‏زياد اسكتي ي نور متقوليش كدا
‏نور شكرا زياد علي كل شي
هتوصلني
‏زياد وعيونه كلها حزن نوصلك انتي تؤمري بس هزعل لو نسيتيني
‏نور مش عايز تسافر وتشتغل هناك بدال التاكسي دا
‏زياد ياريت بس فين بقي
‏نور لما اسافر هحاول اسفرك تشتغل
‏زياد بجد
‏نور اي
‏وهشوفك ع طول
‏زياد بفرح ماشي
‏هاتي الشنطه من ايدك واركبي
‏ركبت نور مع زياد
‏ووصلها الفندق
‏زياد لو احتجتي اي حاجه أنا موجود
‏وقبل م تسافري كلميني اجي اسلم عليكي
‏نور شكرا ي زياد تسلم
‏هدخل ارتاح لاني كتير تعبانه
‏زياد.اشوف وشك ع خير
‏عند روح
‏كانت قاعده ع السرير وبتتفرج ع الشاشه
‏وسمعت الباب بيفتح وصوت صقر بيتكلم في الفون وأيديه مليانه شنط
‏دخل عندها حط الشنط وبيقول في الفون
‏المعرض هيتاجل ١٥ يوم لسا اللوح مجهزتش وفي ظروف
‏تمام
‏وبعد. م خلص الفون
‏صقر اكيد جعانه جبت أكل هدخل اجهز
‏روح جهز لنفسك أنا مش جعانه
‏صقر بغضب لا هتاكلي يروح وبطلي عناد معايا عشان مولعش فيكي
روح يلا ولع وريحنا
‏صقر مش دلوقتي
‏هتروحي الجامعه بكرا
‏روح اه هروح
‏صقر ماشي
‏دخل صقر المطبخ وبدأ يجهز الأكل
‏وحطهولها علي السرير
‏صقر كولي
‏روك بصتله ومتكلمتش
‏صقر مش هكرر تاني عشان معملش.حاجه مش هتعجبك
‏روح اكلت من سكات وشدت البطانيه عليها ونامت
‏خرج صقر وكله ضيق المرسم وبدأ يكمل في اللوحه
‏صحيت روح ودخلت المرسم لقته قاعد بيرسم
‏وبتقول في عقلها
‏شكله ياخد العقل
‏وبعدين قالت لا لازم تبقي واخده موقف متبقيش هطله
‏دخلت عنده وقعدت ع كرسي
وعدي الوقت ومقالهاش اي حاجه
‏قامت روح وبتتسحب.عشان تخرج
‏صقر علي فين بتتسحبي زي الحراميه لي
‏روح بخضه ملكش دعوه
‏وسابته ودخلت
‏ابتسم صقر وكمل شغله
‏عدي اسبوعين علي ابطالنا
‏روح واخده جنب من صقر ولسا مش صفياله
‏وصقر بيجهز ل المعرض
‏اما عند وسام ف حالته اتحسنت عن الاول
‏وقرب من ندى جدا وعلاقتهم قويت وهيخف ويحددو كتب الكتاب
‏يوم جديد
‏صحيت روح وكالعاده
‏وكان صقر بيفنش في اللوحه
‏دخلت روح المطبخ عملت قهوه وسندوتشات ودخلت المرسم
وحطتهم ع الكرسي وبتقول
‏الاكل اهو وقهوه
‏صقر قربي كدا في حاجه ع وشك وفجاه ب الالوان وعلي وشها
‏روح يبن ال
‏طب اهو بقي مسكت الفرشه إلي كلها الوان
‏وحاولت تعلم في وشه بس هو اطول منها
‏صقر روحي اطولي الاول وتعالي
‏روح بغضب طفولي
‏لو مقربتش عليا هقتلك
‏صقر وريني. اخرك
‏روح صقر
‏صقر بابتسامه قلب صقر وقرب عليها وروح تحت تأثير ابتسامته
‏و وفجاه ميل عليها وخطف الفرشه منها
‏روح بغضب
‏صقر فضل. يضحك
‏روح أنا هوريك
‏دخلت. روح تغسل وشها وهي بتبرطمم
‏عند وسام
‏دخلت ندي ومعاها فطار وبتقول صباح الخير
‏وسام بابتسامه صباح النور
‏ندا جبتلك فطار معايا
‏وسام بتتعببي نفسك لي
‏ندا بطل هبل
‏وسام مين إلي اهبل يبت انتي اقوم بس وابقي كوويس وانا هوريكي
‏خرجت روح من الحمام وجهزت ل الجامعه
‏صقر يلا أنا جهزت
‏النهارده عليكي اي
‏روح خليك ف حالك ملكش دعوه ب كليتي
‏صقر عليكي عملي رسم
‏تعرفي لو واحد طلب منك يرسمك تعرفي هعمل فيكي اي هقتلك
‏ومترسميش شباب عشان مقفلهاش معاكي
‏ومتكلميش حد
‏روح ملكش دعوه بردو
‏قرب منها صقر وقال بغضب نهياتك علي ايدي
‏ روح وسع كدا بقي يلا عشان متاخرش
‏خرج صقر وروح من البيت
‏ووصلها الجامعه
‏روح سلام
‏صقر غمزلها سلام
‏دخلت روح وقابلت بسمه
‏بسمه اخبارك
عملتي اي جرحك خف
روح اه الحمد لله بقيت كويسه
بسمه عيزه اقولك حاجه كدا
روح قولي
‏بسمه متقدملي عريس وبيقولو أنه كويس واخلاق وحافظ القران
‏روح انتي قدرتي تتخطي الاولاني
‏بسمه اوعي توافقي عشان تعاقبي أنا بحذرك
‏بسمه لا لا ميهمنيش أنا. عايزه اوافق عشان عايزة حد ياخد بأيدي ل الجنه شخص صالح يحتويني وأخلاقه المحترمه متسمحلوش أنه بهيني أو يغلط فيا
‏روح معاكي حق شوفتيه ؟
‏بسمه لسا هيجي رؤيه شرعيه واعرفه ويعرفني وكدا
‏روح ربنا يتمملك ع خير
‏بسمه يارب
‏روح هستاءن أنا عندي عملي
‏بسمه ربنا معاكي
‏الدكتور
‏احمد هيرسم نهله
‏وداد هترسم عمر
‏وفضل يوزع العملي
‏وفضل حور مجبش سيرتها
‏روح طب أنا يدكتور
‏الدكتور وانتي هترسميني
‏روح حست بتوتر وفكرت لو صقر عرف هيقتلها بس دا دكتور الماده لو رفضت هتسقط
‏بس حاولت متبينش دا
‏وكلهم استغربو بس بدئو في الرسم
‏قعد الدكتور قدام روح
‏وبدات ترسم فيه عدي الوقت المطلوب
‏وكل واحد انهي رسمته
‏وكانت اجمل رسمه فيهم رسمة روح اوت لاين مظبوط وتظليل مظبوط
‏الدكتور بانبهار لانها اجمل رسمه فيهم وفينا تفاصيل كتير
‏وقال بابتسامه ليكي مستقبل باهر. ي روح بينتظرك
‏روح شكرا ي دكتور
‏عدي اليوم الدراسي
‏واول م خرجت لقت صقر مستناها بره الكليه
‏ركبت روح معاه
‏صقر ها قوليلى يومك مشي ازاي
‏روح زي السكر في الشاي هيكون مشي ازاي يعني
‏صقر رودي.ع قد السؤال
‏روح عادي
‏صقر كان عندك عملي وريني رسمتك كدا
‏روح اصل مش معايا
‏صقر فين
‏روح الدكتور اخدها
‏صقر اخدها لي
‏روح اصلي أنا رسمته
‏صقر نعم يروح خالتك
‏يومك اسود النهارده
‏لما نوصل بس
‏بعد دقائق وصلوا البيت
‏ونزلت روح وصقر ودخلوا البيت
‏واول م دخلت جريت ع الحمام وقفلت الباب
‏صقر وحيات امك ماشي
‏اطلعي بقولك اديني واقفلك برا الحمام لحد ما تخرجي شغل العيال دا مبحبوش
‏روح خرجت وبتقول اعمل اي يعني
‏الدكتور طلب كدا اقوله لا يسقطني هستفاد.انا منك اي وقتها
صقر بغضب ااااه ولو الدكتور طلب منك حاجه تانيه
‏هتوافقي بردو عشان متسقطيش
‏روح قصدك اي يعني
‏م تحترم نفسك انت تعرف عني كدا
‏وبعدين مفيهاش حاجه لما رسمته دي كليه مش لعب عيال
‏صقر انتي الي تحترمي نفسك.
‏ روح متتكلمش معايا تاني لو سمحت انت فنان ومتعلم وعارف دا كويس
‏صقر أنا جاهل ابن كلب والجامعة دي مفيش مرواح تاني ناقص المره الجايه يتقدملك عمري ما شوفت دكتور بيعمل كدا ابداااااا
‏روح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)

اترك رد

error: Content is protected !!