روايات

رواية حبي الأول الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول البارت الحادي والعشرون

رواية حبي الأول الجزء الحادي والعشرون

رواية حبي الأول الحلقة الحادية والعشرون

عمر: اه عمر
شيماء: جيت امتي
عمر :انهارده ولا مكنتيش عوزانى اجي
شيماء: انا رنيت عليك كتير وانت مكنتش بترد
عمر :معلش كنت مشغول
احمد: انتي هتقولي
عمر: انت بتعمل اي وقاعد معاها ليه
احمد :وانت مالك
عمر : لا مالى ونص دي خطبيتي
شيماء عشان تنقذ الموقف قالت:يلا ياعمر عشان المحاضره
عمر قرب من احمد وقاله بهمس: حسابك تقل معايا اوي
ومسك أيد شيما ومشي
احمد بغضب وغيرة وهو شايفه ماسك ايديها وماشي: مفيش حد حسابه تقل غيرك
عمر لشيما: حسابك معايا بعدين ياشيماء
شيماء: وانا عملت اي
عمر: معملتيش ليا اي احترام ومفكرتيش في شكلي وانتي راحه تقعدي مع اللي كان بيحبك
شيماء: هو يبقي صاحب اخويا وعزمنى على الفطار
عمر: والله هو انا عيل عشان اصدق بس مش هنتكلم دلوقتى
شيماء دخلت بضيق وقعدت
بسمة: مالك
شيماء: حكت ليها
بسمة: اديله شبكته وخلصينا من الموضوع ده
شيماء: هعمل كدا فعلا
بسمه: وتبقي خطيبة احمد بقي
شيماء :بس يابت
عمر :ممكن نركز شويه وبص لشيما
شيماء بصتله بضيق وركزت
عند احمد منى
منى :حبيبي وحشتنى
احمد: اي ده عاش من شافك
منى: انت اللي مش بتسال وكنت تعبانة وفي المستشفى
احمد :والله
منى :اه انتى مش مصدقني ولا اي
احمد: لا ياستى الف سلامة
منى :بس كدا
احمد :هقول اي
منى: مالك ياحبيبي متغير ليه
احمد :مش متغير ولا حاجه
منى: تمام ياحبيبي شوفت دكتور عمر وشيماء حلوين اووي مع بعض
احمد بغيرة: لا مش حلوين خلاص
منى: وانت مضايق ليه
احمد :عشان شيماء ليا انا وبس يامنى
منى :طب وانا
احمد :انتى اي يامنى انتى اختى وبس مش شايفك غير كدا
منى: يعنى اي
احمد :يعنى انا بحب شيماء وهنتخطب قريب عن اذنك واخد حاجته ومشي
منى :حلو اووي ماشي يااحمد العب بدا
بعد المحاضر عند شيماء وعمر
عمر: استنى هوصلك
شيماء لبسمة: يلا نروح لنور
عمر: معلش ي بسمة امشي انتي انا عاوز شيما في كلمتين
بسمة: تمام عن إذنكم
شيما: افندم عاوزني ليه
عمر: هتعرفي وانا بوصلك
ومسك ايد شيماء ومشيوا واحمد كان لسه خارج وشافهم كدا اضايق اووي وبص لشيماء
شيماء بصتله والدموع في عنيها ومشت مع عمر وركبوا العربيه
عمر: اسف لو زعلتك بس اضايقت لم شوفتك معاها
شيماء: انا اسفة على الموقف ده
عمر: ولا يهمك ياحبيبتي هعدي عليكي بكرا نخرج
شيماء: هزت راسها؛ وعمر وصلها لحد البيت
وطلعت غيرت هدومها وقعدت على السرير وبصلت لدبلتها بزعل
شيماء: اه يارب انا تعبت
وقامت اتوضت وصلت استخارة ونامت؛ وحلمت أن عمر بيغرقها
شيماء صحيت مفزوعة وقالت: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اي ده
وشربت ماية وقعدت تفكر في الحلم وغمضت عنيها وافتكرت احمد وفتحت عنيها ودموعها نزلت
وقالت: يارب انا تعبت
احمد فضل يرن على شيماء بس شيماء مردتش
احمد بعتلها مسدج: شيماء ردي عليا
بس شيماء شافتها ومردتش
احمد بعتلها ريكورد: هو في اي ردي عليا بلاش تقلقينى شيماء حبيبتي ردي عليا لو مردتيش هجيلك
شيماء شافتها وقفلت الفون ونامت
احمد: ماشي ياشيماء
عند منى كانت مستنية عمر في كافيه
عمر :اتاخرت
منى: لا احكيلي حصل اي
عمر: حكلها اللي حصل
منى :وانا احمد قالى وحكتله
عمر: لا احنا لازما نعمل حاجه
منى :ايو لازما نفكر عندي خطة هتجيب من الآخر
عمر: اي هي
منى: اسمع
عند شيماء صحيت من النوم على خبط في البلكونة قامت مخضوضه ولبست الطرحة وقامت فتحت البلكون لقت ٠٠٠٠
*تتوقعوا عمر ومنى اتفقوا على اي؟! وشيماء هتسيب عمر ولا لا؟! واحمد هيعمل اي؟! وشيماء شافت مين؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *