Uncategorized

رواية أوجاع أنثى الفصل التاسع 9 بقلم مريم سيد

 رواية أوجاع أنثى الفصل التاسع 9 بقلم مريم سيد

رواية أوجاع أنثى الفصل التاسع 9 بقلم مريم سيد

رواية أوجاع أنثى الفصل التاسع 9 بقلم مريم سيد

وقفنا لما عمرو وامل اشتروا الفستان واستعدوا لليوم خطوبتهم
بسم الله نبدا
جه اليوم اللى امل وعمرو مستنينه 
يوم الفرح الصبح دخلت مامة امل عليها وبتزغرت يالا ياعروسه قومى مالك انهارده كسلانه 
امل …بتفتح عينيها وقالت للمامتها صباح الجمال يااحلى بطوط فى ام الدنيا
فاطمه… ????????احلى بطوط فى ام الدنيا ماشى يابكاشه ????صباح الجمال ياقلب بطوط قومى يالا بطلى كسل مش مالك انهارده دانتى كل يوم بتصحى بدرى 
امل …اصل انا مامنمتش غير لما صليت الفجر وبعدها نمت هى الساعه كام دلوقتى 
امها ….الساعه 11ص
امل ..ط الحمدلله هقوم اصلى الضحى وبعدها افطر علشان انزل اروح الكوافير عمرو هيجيلى على الساعه 2بعد الظهر
امها …ماشى صلى وانا هخرج احضرلك الفطار 
امل قامت باست مامتها وقالتلها ربنا يخليكى ليا يااحن ام فى الكون
امها ويخليكى ليا يابنت عمرى وخرجت وسابتها????وامل قامت اتوضت وصلت ركعتين الضحى وصلت ركعتين لله بتشكره ان ربنا رزقها باللى كانت تتمناه وبعد ماخلصت فرضها خرجت لقت مامتها حضرت الفطار وقعده فى امان الله الحرس رن 
امل بتقول مين ياماما اللى جاى دلوقتى .
امها تلاقيها مرات عمك واولادها لسه كانت بتتصل بيا وقالتلى انا جاى انا والولاد
امل الله حبايبى والله دووول وحشونى مووووت وبذات الواد محمد حبيبى????والبت مريومه 
فاطمه…????????عارفه اروح افتح ليهم 
امل لا خليكى انا اللى افتح لمنوله حبيبة قلبى وامل جريت على الباب وفتحته ومنال اول ماشافتها خدتها بالحضن وبتزعرط كبرتى يابنت قلبى انا ليا فيكى زى فاطمه بالظبط
امل …عارفه ياماما ربنا يخليكى ليا انتى ومامتى 
منال …يارب ياعمرى ولسه منال هتكلم لاقت فاطمه ياريت نخلص من جو العشق الممنوع ده????
امل ومنالً????????????لسه بتغير
فاطمه…????????ماشى ياست منال انتى والجذمه امل ومنال دخلت سلمت عليها والولاد سلموا على مرات عمهم وفاطمه بتقولها يامنال امل بنتك زى ماهى بنتى دانتى ربيتها اكتر منى 
منال..امل دى بنتى اللى مخلفتهاش اول ماسمعت كلمة ماما كان منهاهى 
فاطمه عارفه يامنال ربنا يخليها لينا انا من غيرها انا ومصطفى مالناش لازمه 
منال..متقوليش كده يافاطمه ربنا يخليها ليكم ويخليكم ليها يارب 
فاطمه… يارب وجهت كلامها لاامل انتى نفسك يابت انتى مع ولاد عمك يالا اتدخلى صلى الظهر وعلشان تجهزى وتستعدى لحد مع عمرو يجيى ياخدك للكوافير 
امل????????اه يابطوط بنسى نفسى والله وبحس ان انا رجعت طفله من تانى
منال وفاطمه ….????????????ط يالا ياطفله
مريم…. بنت عمها اجى معاكى ياابله امل 
امل ….طبعا ياقلب ابله امل دانا جبتلكم فساتين شبه بتوعى علشان نبقى احنا التلاته شبه بعض 
مريم وسمر بنات عمها ????????????بيصقفوا الله عليكى ياابله ياامل تعالى بقى ورينا الفستاتين????????
امل ….يالا يابنات هصلى وبعدين هوريكم الفستاتين ودخلت امل صلت وجهزت وكمان طلعت الفستاتين لبنات عمهم وخدوهم لمامتهم ومامتهم فرحت بيهم اووووى وبتقول لاامل تسلم ذووقك يامولا طوووول عمرك ذوووقك حلو اوووووى ربنا يسعد قلبك ويفرحك يارب يااحلى امل يارب
امل ربنا يخليكى ليا ياماما وجه ميعاد وصول عمرو لاخذ امل للكوافير وامل نزلتله وكان معاها سمر ومريم وسلم عليها وسلم على بنات عمها وركبوا العربيه وعمرو بيقولها امل مفيش شعرايه تبان من شعرك 
امل حاضر????????
عمرو… ايوه كده وكمان المكيب ها اوعى????
امل ….حاضر يادكتور حاجه تانبه 
عمرو….لالا احبك وانتى مطيعه كده????????
وبعد وقت وصلوا الكوافير وامل نزلت هى وبنات عمها ولااسف اتفاجأت ببنات خالها وعمرو كمان
عمرو وطى على امل اييييه ياامل اللى جاب دووول هنا
امل واله يااعمرو مش عارفه اسكت بقى هما يجين علينا 
شاديه وسما ازيك ياعمور ونسيوا وجود امل 
عمرو???????? اهلا عن اذنك ياامل هروح انا علشان اجهز لحد مااجى اخدك وكلامى يتسمع ياامل 
امل ماشى حاضر وكلامك هيتنفذ ياافندم ????????
عمرو ???????? وكل ده وشاديه وسما هيموتوا من غيظهم لانهم مش سامعين هما بيقولوا اييه وعمرو مشى وسما وشاديه جم عليها بيقولها هو كان بيقولك اييه يامولا
امل …مفيش حاجه يالا ندخل بقى اتأخرنا ودخلوا وامل جهزت وعمرو جه واخدها للقاعه وامل سمعت كلامه وكانت فى قمة الجمال والرقى 
عمرو …ايييييه الجمال ده يامولا قمر ياقلبى
وطبعا شاف شاديه وسما لبسين لبس مايلقش ببنات من حى شعبى بس معلقش لانه اللى يخصوا خطيبته بس وبعدها ركبوا العربيه وصلوا القاعه واول مادخلوا اشتعلت اجواء الفرح وكانت اول الاغانى
????????????????????
غناء : هشام عباس
نسألك يا من هو الله الذي لا إله إلا هو الرحمن الرحيم الملك القدوس
السلام المؤمن المهيمن العزيز الجبار المتكبر الخالق البارئ المصور
الغفار القهار الوهاب الرزاق الفتاح العليم
القابض الباسط الخافض الرافع المعز المذل السميع البصير الحكم العدل
اللطيف الخبير الحليم العظيم الغفور الشكور العلي الكبير الحفيظ المقيت
الحسيب الجليل الكريم الرقيب المجيب الواسع الحكيم الودود المجيد الباعث الشهيد
الظاهر الباطن الوالي المتعال البر التواب المنتقم العفو الرؤوف مالك الملك ذو الجلال والإكرام
المقسط الجامع الغني المغني المانع الضار النافع النور الهادي البديع الباقي
الوارث الرشيد الصبور الذي ليس كمثله شئ وهو السميع البصير
وبعدها دخولهم القاعه اشتعلت اجواء الفرح بالاغانى الشعبيه
ياللي حبيبك قاسي وسابك وياعذابك آه
إنسي عذابك من أحبابك وأفتح بابك
نار نار نار
وأنا قلبي قايد نار
نار نار نار
وحبيبي فايتني في نار
نار نار نار
والفكر خلاص أحتار
نار نار نار
مكتوبلي أعيش في نار
حبيتوا وهويتوا وأحتاجته مالقيتوا
فات قلبي في نار
وعذاب ومرار
والعقل أحتار
وديتوا وناديتوا ونسيني ما نسيتوا
وفي ليله ويوم نساني النوم وبقيت محروم
بكاني ولا جاني تاه منه عنواني
لا بعت سلام ولاأي كلام سهرنا ونام???????? 
وكانت دى وطبعا شاديه وسما ولعوا الفرح وكل شويه يتمايلوا على عمرو ويشدوا امل يرقصوها وعمرو بيشد ايديها ويقولها اوعى يااامل تقومى 
امل ….لا مش هقوم 
مصطفى بابا امل فى ايييه ن مالك ياعمرو يابنى 
عمرو مفيش ياعمى انا بقول ماتقوميش من مكانك بنات خالها بيشدوها تقوم ترقص انت شايفهم بيرقصوا ازاى 
مصطفى…????اه شايفهم معلش يابنى هما كده بس امل بنتى عارفه حدودها وهى مش هتقوم وسابهم ومشى وعمرو بيقول لاامل متزعليش ياامولا بس بصراحه رقصهم مبتزل غير لبسهم حاجه تقرف 
امل …ملناش دعوه بيهم هما حرين وهما بيكلموا جم عليهم عم امل ومراته ولادها وسلموا عليم وباركلهم واتصوروا معاهم وبعدها خالها ولاده ومراته وطبعا بنات خالها لزقوا جنب عمروواتصوروا وامها وباباها كمان وجه وقت الاغنيه السلو بس امل قالت لعمرو معلش مينفعش ياريت تقولهم 
عمرو …عارف ياامل وانا قلتلهم بس مش عارف ليه شغلوا اغنية اسلوا وبيكلموا لقوا شاديه وسما يالا ياعربس انت والعروسه قوموا اقرصوا مع بعض
عمرو ….لا مش هنرقص 
شاديه…. ليه يادكتور 
سما ….ليه يادكتور
سما وشاديه ????????واتتى رايك ايه ياعروسه 
امل …موافقه لانه كده يبقى حرام وعمرو موافقنى الرأى 
شاديه وسما براحنوا وسابوهم ومشيوا والدجى شغل اغنية يادبلة الخطوبه ????????????
اوعدنا يااااااااااارب
يا دبلة الخطوبه عقبالنا كلنا…اهداء 
ونبني طوبه طوبه في عش حبنا
نتهنى بالخطوبه ونقول من قلبنا
يادبلة الخطوبه
يا صوره في الحيال ماتغبش عننا
بداية الامال وعز فرحنا
شبكنا بدلته وقرينا فاتحته
وعرفنا نيته وغلاوته عندنا
يادبلة الخطوبه
يادبله من دهب قوليلي ايه مكتوب
دا الاسم بالدهب منقوش عالقلوب
القلب وانشبك وراح مع الشبك
ولقينا في الشبك نصيبنا وفرحنا
وفي دبلة الخطوبه كتبنا اسمنا
يادبلة الخطوبه
وامل لبست شبكتها ????????وكان يوم جميل وخلص اليوم بفرحة عمرو وامل 
بس هل الفرح هيدوم ولا القدر له رأى اخر
ربنا يسعد كل بنت ويرزقها بالزوج الصالح يارب
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *