Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم أسماء محمد

مساء في نادي المعادي 
عمر بخبث:: تسمحلي انا ربع ساعه كده 
امير ابتسم ::اكيد طبعا بالتوفيق
عمر شد ريم من ايديها وريم بتعيط 
اسر ماسكينه حوالي خمس اشخاص ضخام فصعب يفك منهم 
ريم بتعيط :: سيب ايدي عايز اي
نورين وعشق ونور مش عارفين يعملوا حاجه 
اسر بيحاول يفك نفسه مش عارف 
اسر بغضب :: سيبها يا و*****
عشق بعياط :: امير انت عايز اي خليه يسيبها وانا هعمل الي انت عايزو بس يسيبها 
امير ابتسم :: اسف عزيزتي بس دا اتفاق وانا مستحيل اخلف اتفاقي 
عشق بغضب مسكت كوبايه وحدفتها بس امير بعد ومش جت فيه 
امير :: هههههههههههه علشان كده بحبك عزيزتي 
نور ونورين وافقين بيعيطوا
اسر قلبه وجعه وحاسس بكسره أنه مش عارف يلحق أخته 
عشق بغضب لأسر :: انت اي الي جابك يا غبي 
اسر بكسره ::كنت فاكر ان اقدر الحقوا بعد اما كلمتني نسرين 
ريم بتحاول تبعد عن عمر وعمر خدها في اوضه في النادي وذقها علي الأرض ريم بتسحف علي الأرض وعمر بيفك زراير قميصه 
ريم بعياط :: عمر الله يخليك دا انا كنت خطيبتك وبحبك طب مش انت عايز تتجوزيني انا موافقه وبتعيط بس بلاش والنبي الي هتعمله 
عمر ولا كان في حد بيكلمه وبيقرب منها وريم بتعيط وبتحاول تبعد عنه وبتصرخ 
اسر ونور ونورين وعشق سامعين صريخ ريم اسر نزلت منه دمعه وجع 
اسر بكسره :: ورحمه امي وابويا هتلقكوا واحد واحد وبيبعد بس الأشخاص نزلوا عليه ضرب 
عشق بعياط :: كفايه بقا كفايه 
نورين في نفسها :: انت فين يا رعد وبتعيط يارب يارب 
في الوقت ده رعد جه 
رعد نزل من العربيه وساب فونه وقفل الباب جامد وجري دخل النادي 
رعد بزعيق :: عاااشق نورييين 
عشششششششق نورييييييين 
عشق سمعت صوته وحست أن الأمل رجع ليها تاني 
عشق بصريخ ::راااااااااعد الحقيني امير كتم صوتها 
نورين :: رعد رعد 
رعد سمع صوتهم وبيحاول يوصل للمكان الي هما فيه 
كل شخص ماسك واحده وكتم صوتها بايده وخرجوهم من الباب الخلفي للنادي و بيمشوا اسر معاهم في الوقت ده رعد جه وشافهم وهما ماشيين وأسر بينده علي ريم وبيحاول يفك منهم رعد طلع مسدسه وضرب في لحظه الاشخاص الي ماسكين اسر وجري ليه 
اسر بعد اما الأشخاص ماتت جري يشوف أخته 
رعد جري وراه 
رعد :: اسر اسر 
اسر وقف وعينه مدمعه:: رررريم الحيوان 
رعد فهمه وراح معاه 
اسر بيجري ودخل اوضه اوضه لحد اما لقي الاوضه الي فيها ريم واتصدم هو ورعد من الي شافوه 
عشق بتحاول تفك نفسها منهم بس فشلت وطبعا هما في العربيه وهيوديهم مكان تاني 
نور في نفسها وبتعيط :: ريم حصل معاه الي كان هيحصلي انا السبب يارب انت علي الظالم يارب احنا عبادك الضعاف وبتعيط 
عشق شافتها وبتحاول تهديها ونورين بتفكر في جاسر وازاي هي صدته ليها وصدقت واحد زي عمر ومصدومه من الي بيحصل 
نسرين راحه جايه بقلق وآسيل كلمت كمال وجه في فيلا الدمنهوري وكمال جاب معاه ايمن الدمنهوري والد نور وجوز نسرين وكلهم في قلق وخوف وبيكلموار رعد ومش بيرد 
نسرين :: طب كلم جاسر يمكن يرد 
ايمن بيرن عليه وجاسر رد
ايمن بلهفه :: جاسر انت فين تعرف فين بنتي واي الي بيحصل 
جاسر :: متقلقش يا عمي انا والبوليس خلاص علي وصول وان شاء الله خير 
ايمن :: المكان فين وانا جاي 
جاسر :: مافيش داعي خليك مع عمتو بس وطمنها 
ايمن بخوف :: طيب وقفل
نسرين بعياط :: يارب يارب 
في الوقت ده البواب دخل 
البواب :: ست هانم الست هانم الي خرجت من عندك من يجي ساعه عملت حادثه والاسعاف جت وخدتها بس الي عرفته أنها ماتت 
نسرين وآسيل حطو أيديهم علي فمهم بصدمه 
اسيل بصدمه :: ممممممستحيل وبتعيط جميله وبتعيط جامد 
كمال راح ليها :: ادعيلها بالرحمه هي محتاجه الدعوه بعد الي عملته في الدنيا تعرفي هي السبب في طلاقنا هي الي قالت ليا انك قتلتي عشق 
اسيل بدموع :: مهما كان الي عملته مش تستحق الموته دي اي الايام دي  يارب  وبتعيط 
نسرين بتعيط علشان خوفها علي بنتها وفي نفس الوقت موت جميله مهما كان كانو أصحاب في يوم من الايام 
#بقلم_اسماء_محمد
في النادي وخاصه في اوضه ريم 
اسر واقف بصدمه ودموع :: ررررريم وفجاءه حس أن رجله مش شايلاه رعد مسكه وعينه فيها دموع 
رعد :: ورحمه الغالين لهخليه يندم علي اليوم الي فكر أنه يعمل كده 
ريم كانت نايمه ومغمي  علي السرير وهدومها متقطعه وغرقانه في دمها اسر ماشي ببطئ وبدموع وقلع الجاكت بتاعه لبسه ليها وشالها وخرج بيها في الوقت ده البوليس كان جه 
جاسر شاف المنظر وقلبه وجعه وفي لحظه خاف ليكون حصل لنورين اي حاجه 
جاسر بلهفه :: نورين فين هما فين 
اسر ماشي بقوه وعقله مشغول ازاي ينتقم منهم ومشغول اكتر بالحظات الحلوه الي كانت بينه وبين أخته العب والضحك الهزار والمقالب مع بعض وبيعيط 
رعد :: جاسر انا هروح مع أسر المستشفى ومش هوصيك علي نور وعشق ونورين والمكان روح عربيتي هتلاقي جهاز هتعرف منه عن طريق الجي بي اس مكانهم فين لان حطيت شريحه في خاتم عشق وعايز الكلب حي 
اسر سمع كده وبص ليهم وهو شايل ريم 
اسر بثبات :: مافيش داعي تيجي روح ليحصل نفس الي حصل معاها 
رعد بحده :: انا جاي معاك 
رعد :: فاهم يا جاسر اعمل الي قلتلك عليه وبص البوليس باستهزاء علشان وصلوا متأخر شكرا انا سحبت الشكوه واسف جدا 
اسر كان وصل العربيه وحط ريم ورا وكان هيركب يسوق رعد جه 
رعد :: اركب ورا معاها وانا هشوف 
اسر فجاءه فاق  :: بسرعه علشان بتزف 
رعد ساق العربيه كالطياره 
وصلوا المستشفى رعد نزل بسرعه وبزعيق :: بسرعه هاتو دكتور 
اسر نزل وشايل ريم 
والدكتور جه ونقلوها علي سرير المستشفى ودخلت اوضه العمليات 
اسر رايح جاي بخوف وقلق وبعد نص ساعه الدكتور خرج 
اسر بلفه :: قولي هي كويسه صح 
الدكتور بحزن واسف :: هي اعتدي عليها اكتر من مره وبطريقه وحشيه كمان لدرجه انها جالها نزيف داخلي ومقدرتش تستحمله وانتو جيبتوها وهي في الاخر 
اسر مصطدم من الي بيسمعه :: ي ي ي ي يعني اي  م م م مش فاهم 
الدكتور بأسف :: البقاء لله ولازم البلغ البوليس انا عملت كل الي اقدر عليه بس الاعمار بيد الله 
اسر ماكنش سامع اي حاجه من الي بيقوله غير موت أخته ومش مصدق هي بجد ماتت بجد يعني مش هتهزر معاه تاني مش هتنكد عليه تاني مش هتخليه يدخل المستشفى بسبب اكلها 
رعد قرب من أسر وأسر مش سامعه ولا حاسس بحاجه من الصدمه وفاق لما أخته خرجت ووشها متغطي 
اسر قام ورعد طلب منهم يوقفوا 
اسر بدموع وفي أفكاره لحظات الحب بينهم وبيمد أيده بيشيل الغطا من علي وشها وظهر وشها المنور البرئ 
اسر بعياط :: ريم ريم اصحي انا معاكي اهو محدش هياذيكي تاني اوعدك بس قومي يلا 
ريم قومي وانا موافق ادخل المستشفى مليون مره بس قومي قومي وانا مش هزعلك تاني والله يلا بقا انتي بتهزري معايا صح انتي عارفه اني مش بحب الهزار ده وبيعياط جامد ياريم علشان خاطر ربنا قومي بقااااا وبزعيق رييييييييييييييييم وبعيط رعد واقف وبيدمع
اسر بينادي عليها وبيهزها وفي أفكاره لما زعلت منه ولما قفلت عليه نور الحمام ولما حطت شطه ليه في الاكل وبيزعق يارييييييم ريييييييم وبيهدي وبعيط 
اسر :: طب قومي قومي وانا هجيب ليكي الكاميرا الي انتي عايزاه انا والله جبتها وكنت هديهالك قومي بقا قومي يا ريم 
اسر بصريخ :: لااااااااااااااااااااا مستحيل  ياريم انا زعلت منك ليه كدا انتي كنتي عايزه تروحي لبابا وماما روحتي ليهم طب انا فين يا ريم ليه مش فكرتي فيا انتي زعلتي مني علشان مش دفعت عنك انا والله حاولت حاولت وكنت عاجز سيبتيني لوحدي ليه ياريم اهزر مع مين دلوقتي 
اسر بقوه وبيمسح دموعه :: وغلوتك عندي يا ريم هجيب ليكي حقك قبل حتي ما تتدفني 
وبص لرعد الي واقف بيعيط علي موت ريم ووجع صاحبه 
اسر :: اعرفلي هما فين وبص لريم :: راجعلك تاني يا حببتي اوعي تمشي هاخد حقك واجي تمام وباس راسها ونزل ورعد نازل وراه وللاسف وهو نازل لقي اسيل عند باب المشرحه وبتعيط ومعاها كمال ونسرين وأيمن 
رعد بلهفه :: بتعملوا اي هنا في اي 
اسيل بعياط :: ماتت يا رعد ماتت مهما كان الي عملته فيا في الاخر اختي بردو ليه كدا 
رعد واقف مصدوم :: ه ه هي مين دي 
كمال :: شد حيلك يا ابني والدتك عملت حادثه وتوفت 
رعد الكلمه نزلت عليه زي الجردل الساقع صحيح عمره ماشاف منها حاجه حلوه بس في الاول والاخير أمه الي بيحبها مهما كان خناقهم أو زعلهم. 
رعد ولاول مره ينطقها وبيدمع :: امي اااامي انا هههههههههههه لا اكيد في حاجه غلط جميله هانم دي القطط بسبع ارواح 
اسيل بتعيط علي اختها 
رعد واقف مصدم ودخل المشرحه لامه 
اسر تحت رغم حزنه علي أخته قلق علي رعد وطلع يشوفه 
في المشرحه 
رعد شال الغطا من علي جميله 
رعد بدموع :: كان عندي امل في يوم انك هتتغيري كام نفسي اقولك يا ماما زي اي حد ليه ام ليه كدا انتي عارفه لما بيجيلي دور برد حتي وانا كبير كنت بستني تيجي تديني الدواء بس انتي كل همك البس والنادي وحياتك بس إنما احنا لا بس تعرفي انا الي غلطان علشان وبيعيط مش قلت ليكي يا ماما من الاول يمكن كنتي تتغيري اسر حط أيده علي ظهره رعد لف ليه
رعد بيعياط :: حاسس بيك وحاسس بالنار الي وجواك حاسس بوجع موت اقرب شخص ليك اسر عيط وحضنه والاتنين بيعيطوا في حضن بعض واحد علي أمه والتاني علي أخته 
(صعب اوي أن الواحد يخسر حد عزيز عليه حتي لو في بينكوا مشاكل كتير حاولوا تصلحوها محدش عارف بكره مخبيلنا اي انهارده هما معانا بكره لا الحق نفسك علشان مترجعش تندم )
#بقلم_اسماء_محمد
رعد عرف مكانهم من جاسر وبيسوق بسرعه وطبعا بعد اما اتفقوا مع اسيل وكمال ونسرين وأيمن من جميله وريم الاتنين في المشرحه لأنهم يعتبروا جنايه 
قتل واغتصاب 
اسر بغل :: هما وصلوا أمتي 
رعد بغل اكتر :: من ربع ساعه
اسر :: قدامك قد اي 
رعد :: خلاص وصلت 
المكان كان في صحراء وعباره عن مخزن تابع للشركات
اسر نزل من العربيه بغباء 
رعد لحقه ومسكه 
رعد :: اهدي خالص علشان محدش يهرب 
اسر بزهق:: طيب 
في المخزن 
المخزن عباره عن شقه بدورين وهما في الدور الي تحت 
امير بعشق :: اسف عزيزتي لاسف مش هقدر اسافر انا وانتي علشان كده عايزك دلوقتي 
عشق في للحظه دي خافت وامير راح ومسك ايديها وعشق بتحاول تفك منه وتبعد عنه امير قوي طبعا عن عشق فمسكها جامد وطلعها فوق وغمز لعمر الي هربه معاه قبل ما يوصل رعد 
عمر ضحك ليه وشد نور من ايديها وكتفها ونور وعشق بيصرخوا وبيحاولوا بيعيدوا ويفكوا نفسهم 
نورين واقفه بتعيط وخايفه وبتبص عليهم برعب وفجاءه ظهر ليها واحد هي تعرفه من الجماعه وكانت رفضته لانه غرضه وحش 
نورين بخوف وصدمه :: اااانت 
حازم :: اي رايك في المفاجأة دي 
عارفه مين الي قالي علي الخطه الجميله دي ضحك وقال امك 
نورين بصدمه وعياط :: ماما 
حازم :: اه شوفتي بقا وبيقرب منها وحط أيده علي وشها نورين بخوف بعدت عنه وتبعيط وبتقوله انا اسفه والله مش كان قصدي اضربك بالقلم اسفه 
حازم كتفها وشالها ودخل بيها الاوضه 
نور بتحاول تبعد عن عمر وضربته برجليها وقامت تجري بس عمر لحقها 
امير لاسف بيربط عشق في السرير وعشق بتفرك علشان تفك نفسها ومافيش فايده
وامير بيخلع جاكت البدله وعشق تبعيط وبتهز راسها بلا 
نورين بتعيط وبتترجي حازم ولكن لا حياه لمن تنادي 
(اعزاء المشاهدين انتو خايفين صح ????????????????)
في الوقت ده دخل فيه رعد وجاسر وأسر والتلاته بيضربوا الحراس بغل وبطريقه احترافيه من غير اي خدش ليهم  وسامعين صوت صريخ البنات ومحدش يعرف مين في اني اوضه علشان كده كل واحد دخل الأوضه الي أقرب ليه بعد اما خلصوا علي الحراس 
رعد دخل اوضه نورين 
وجاسر دخل اوضه عشق 
وأسر دخل اوضه نور 
(حظه وحش اوي )
رعد مسك حازم ونازل فيه ضرب وحازم بيسد اللكمات وضرب رعد نورين اتعتدلت وبتعيط ورعد قام وبيضرب فيه 
جاسر مسك امير وبيضربه وامير طلع سكينه كانت معاه وبيحاول يقتل بيها جاسر وعشق مربوطه مش عارفه تتحرك 
اسر طبعا بكل غل مسك عمر ونزل فيه ضرب لان عمر ضعيف شويه 
ونور قامت وضمت رجليها وبتعيط 
اسر بيضرب فيه بخلص لحد اما جاب دم ووقعه علي الارضه وضربه برجله تحت الحزام مرات متتاليه وبيضرب بغل 
امير بيحاول يدخل السكينه في رقبه جاسر وجاسر ماسك أيده جامد 
رعد مسك حازم لحد اما جاب دم وشبه اغمي عليه بس صاحي رعد راح لنورين وحضنها 
رعد :: اهدي يا حببتي اهدي انا جمبك محدش هيقدر يلمسك يلا قومي معايا
نورين :: عااااااااااااااا 
عشق بتعيط وجاسر وقع السكينه علي الأرض وابتدي يضرب امير 
اسر مازال بيضرب في عمر بغل لدرجه ان عمر مات من كتر الضرب 
نورين لقت حازم قام ومعاه سكينه وصوت رعد لف وجاب السكينه في رقبه حازم 
رعد اهدي متخافيش يلا قومي 
عشق من كتر التوتر والعياط اغمي عليها وجاسر كان قتل امير بكسر رقبته وجاسر بيفك عشق 
بعد مرورو سبع سنوات 
نفس اليوم الي حصل فيه الحادثه 
كلهم متجمعين عند قبر ريم وجميله ووالد رعد 
(ريم ادفنت معاهم علشان ابوها وامها ادفنوا هنا )
ريم الصغيره بنت اسر ونور:: بابا بابا هي عمتو عايشه هنا 
اسر بحزن :: عمتو في مكان حلو اوي يا حببتي قراتي ليها الفاتحه 
ريم بطفوله :: اه علشان تروح الجنه 
اسد ابن جاسر ونورين بطفوله :: اونكل اسر عايز اتجوز ريم 
رنا بنت رعد وعشق بغضب طفولي ::لا انا الي بحبك مش هي وانت هتتجوزني انا مش هي 
ريم بغضب طفولي:: لا دا حبيبي انا مش انتي 
اسد دخل يحل المشكله :: خلاص محدش يزعل هتجوزكوا انتو الاتنين 
ريم ورنا بفرحه :: ماشي  
كل الي واقف بصدمه ودهشه : : هههههههههههه هههههههههههه
#بقلم_أسماء_محمد
تمت بحمد الله
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *