Uncategorized

رواية روح الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

 رواية روح الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

ف صباح يوم  جديد روح صحيت اتوضت وصلت ولبست عشان تنزل تروح الجامعة 
موبايلها رن 
روح : الو 
المتصل : …….
روح: الووو 
المتصل : ……..
روح : ايه الاستظراف البايخ ده ع الصبح 
المتصل : ……..
روح : د عبيط ده ولا ايه ????‍♀️
الفون رن تاني 
روح : لا دانت مش عبيط بس د انت مستفز كمان 
ادهم : انتي بتكلمي مين ي بت انتي 
روح وبصت ع شاشة الموبايل: اوبس????‍♀️سوري ي اسطى اصل ف حد متخلف بيرن واما ارد م ينطقش 
ادهم بهزار لكن من جواه هيموت ويعرف مين بيعمل كده: مش يمكن حد عاوز يسمع صوت القمر مثلا ????
روح: نينينينينينينينينيني اتلم ي ادهم 
أدهم: نفسي مرة تفتكري اني الدكتور بتاعك????
روح : يلا ياد اقفل عشان اخلص وانزلك عشان م اتاخرش ع المحاضرة احسن د دكتور سئيل 
ادهم : طب يلا ي اختي وقفل 
وبعدين ادهم ف نفسه : ايه ده ي لهوي د انا السئيل ماشي ي روح طاايب 
وحب يعمل فيها فصل ف سابها ومشي 
روح نزلت فضلت تدور عليه ملقتهوش 
روح بتوعد : ماشي ي أدهم 
وصلت روح الجامعة ودخلت كليتها وراحة تحضر المحاضرة وداخلة من باب المدرج
ادهم: برا 
روح باستغراب: سور  وقبل م تكمل كلامها قاطعها ادهم 
اظن ي اساتذة انا قايل القوانين من اول محاضرة واظن كمان ي استاذة ان انا قلتلك برة 
روح خرجت بنرفزة ودموع 
راحت الكافتريا تستنى تسنيم
المحاضرة خلصت 
ادهم خرج بيدور ب عينه ع روح لكن مش لاقيها قال اكيد اتقمصت  ومشيت اما اروح اجبلها شكولاته بقا واصالحها 
وخرج ادهم متجه ناحية عربيته 
وبيبص ادامه شاف روح وهي ماشية مع شب من ضهرهم واديهم ف ايد بعض 
ادهم راح عشان يجيبها ويشوف ماشية مع مين لكن كانو بعيد عنه وخطوات الشب اللي معاها سريعة 
ادهم بدا ينادي ع روح:رووح ي روح 
روح : لا رد ولا حتى التفتتله ركب العربية بحيث يلحقهم لكن كان الشب اللي مع روح فتحلها الباب وركبت  وركب هو كمان ومشيو 
ادهم بيدور ف دماغة اسئلة كتير : ليه ي روح ؟؟ بس روح مبتركبش مع حد غريب ؟؟ وملهاش علاقة ب شباب ف الجامعة 
طب ممكن يكون حد قريبها ؟؟ 
لا ع الاقل كانت ردت عليا لما ندهت عليها 
طب ممكن مسمعتنيش؟؟ 
لا بردو 
الابعد منها سمعوني 
م اكيد مش كل ده عشان مشيت وسبتها الصبح ومدخلتهاش المحاضرة بس حس ان روح مبتتحركش خالص وفضل ادهم ماشي ورا العربية ل حد م قدر الشاب اللي مع روح يتوهه 
ادهم راح البيت : اذيك ي سوسو 
سعاد : اذيك ي ادهم ي حبيبي اومال فين روح 
ادهم : هي مجتش؟!!!!! 
سعاد : لا ي حبيبي مش انتو بتيجو مع بعض 
ادهم قام بسرعة : معلش ي طنط نسيت حاجة مهمة ف المكتب ه اجبها واجي 
سعاد : وهات روح معاك ي ادهم 
اادهم : ح حاضر ي سوسو 
ونزل ادهم بسرعة راح الجامعة يسال ع روح 
عامل ف الكافتريا : آنسة روح جت شربت قهوتها وف شب جه قعد معاها شوية وبعدين مشيو مع بعض بس كان شكلها تعبانة لانها كانت دايخة كده 
حتى كمان اللي اكدلنا انها مش ف وعيها انه مسك ايدها ومقاومتوش 
ادهم  بزعيق :عاوز اشوف كاميرات الكافتيريا حالا 
العامل : حاضر ي دكتور ادهم 
ادهم شغل الفيديو شاف روح وهي قاعده بتشرب قهوتها وفجاة دخل الشب ده وقعد معاها
مد ايده يسلم عليها لكن مسلمتش 
اتكلم معاها شوية وطلب منها ورق وكده وبعدين وقع حاجة تحت رجلها وطلب منها تجبها 
روح نزلت تجيبها 
ف حطلها حاجة ف القهوة 
وبعدين اخدها ومشي بيها كانت شبه فاقده الوعي لكن اعصابها تمم 
عملها حاجة زي تنويم مغناطيسي كده 
ادهم بعصبية وبيزعق لعمال الكافتيريا  : ازاي ده يحصل 
وانتو كنتو فييييين 
وخرج ب عصبية يتصل ب مروان 
مروان : الو 
أدهم: تعالى بسرعة عند الجامعة 
مروان : ف ايه 
ادهم: تعالى بس انا هفهمك كل حاجة لما تيجي 
مروان : تمم مسافة السكة 
وصل مروان عند ادهم 
مروان: خير ي ابني و فين روح 
ادهم : روح اتخطفت 
مروان بزعيق : انت بتقول ايييييه ازاي ده حصل 
ادهم : اهدى عشان نعرف نتصرف وحكاله اللي حصل 
مروان : وهنعمل ايه دلوقتي 
ادهم : احنا دلوقتي معانا مواصفات العربية والشب وانا صاحبي ظابط هكلمه هيفيدنا كتيير وان شاء الله هنروح ب روح 
ادهم عمال يهدي ف مروان وهو من جواه هيموت م الرعب عليها 
ي ترى عملو فيها ايه  وعاوزين منها ايه 
ادهم : الو 
احمد : ادهم اذيك ي ابو الصحاب 
ادهم : احمد انا عاوزك معايا دلوقتي حالا ومتسالنيش ليه دلوقتي تعالى وهفهمك كل حاجة 
احمد : طب اهدى بس قولي اجي فين وانا اجي
ادهم : تعالى عند ******
احمد : حاضر مسافة السكة 
__احمد ده الظابط صاحب ادهم من ايام الطفولة 
احمد جه 
ادهم : كويس انك جيت بسرعة 
احمد : ف ايه ي ابني 
ادهم : حكاله اللي حصل 
احمد : طيب هات مواصفات العربية وصورة الواد ده واهدى متقلقش 
ادهم اداله اللي هو عاوزه
_____________________________________
ف مكان آخر 
روح بتفوق ع مية بتدلق فوقها وبتلاقى نفسها متكتفة 
ف مكان غريب ياتيها صوت بنت 
البنت : اموت وافهم هيموتو عليكي ليه فيكي ايه زيادة عني وعن اي بنت مش فاهمة 
لتفتح روح عينها ب صدمة وتشهق : انتي !!؟
انتي ليه بتعملي معايا كده انا م توقعتش منك انك تكوني بتكرهيني كدهد انا عمري م اذيتك 
البنت : بس انا هئزيكي 
روح : انتي عاوزة مني ايه 
البنت وهي ماسكة ازازة مية نار  : ابدا ي روحي انا بس هخليهم يقرفو ويخافو يبصو ف وشك بعد كده 
روح ببكاء : لا ارجوكي ابوس ايدك لا  
البنت عمالة تقرب وبتضحك 
روح : لااااااا 
______________________________
احمد : تمم ي عادل باشا الف شكر سيادتك 
ادهم : طمني ي احمد 
احمد : تتبعو خط سير العربية وعرفو مكانها يلا 
مروان : يلا بينا بسرعة قبل م يئزوها 
وصل احمد ومروان وادهم المكان اللي قالهم عليه الظابط صاحب احمد 
__________
روح : ارجوكي لااااااااااااااا
البنت لسه هتقرب اكتر من روح 
احمد خبط الباب ب رجله فجاة 
احمد وموجه السلاح ناحية البنت : اثبتي مكانك 
مروان دخل جري حضن روح ومركزش مع اي حاجة بتحصل حوليه 
ادهم ب صدمة : انتي ؟؟!!!!!!
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *