Uncategorized

رواية آدم وحنين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

 رواية آدم وحنين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

Flash Back:
وقفنا لما كان ف شخص بيخطط مع احمد الانصاري ع انه هيخطف حنين وهيدد ادم بأنه يأخد املاك ادم كلها ويخليه يتنازل عن الثفقه
Back:
احمد الانصاري: تمام يروحي كده اتفقنا هنوقعوا ازاي????
بوسي: اوكي ي بيبي بس لازم تعرف اني أنا اللي ليا النصيب الأكبر انا اللي خطط وانت م غيري مكنتش هتعرف توصل للي انت عايزه
احمد الانصاري بخبث: تمام يروحي هديكي اللي انتِ عايزاه
بوسي: اوكي اتفقنا
“طبعا كلكوا توقعتوا ان غاده هي اللي عملت كده بس لا كان معانا شخصيه جديد هي متختلفش عن غاده كتير ف مياصتها وشرها وكده”
نوصفلكوا بوسي”بنت مش تمام اوي والحقيقه انها صاحبه الnight club اللي كان ادم بيروح يسهر فيه قبل م يتوب ع أيد حنين????♥️”والله الروائيه الفرفوشه رزق انكروا كده انكروا????”
المهم.. بوسي كانت بتبقي عايزه توقع ادم عشان غني وكده بس مكنش بيحبها وانها ملزقه اوي  بلص ان لبسها مقرف واوفر اوي وبيكشف اكتر م يستر”
Flash Back:
ادم كان رايح يسهر ف night club مع أصحاب السوء اللي كان يعرفهم واللي كان من ضمنهم احمد الانصاري كان صاحبه بس كان بيحقد عليه وكده حتي ع بوسي ع عكس معاذ كان بيحب ادم جدا وكان صاحبه اوي وبيعزه وكان معاه خطوه بخطوه
ف night club
ادم دخل هو وصحابه واللي كانوا “مروان ومعاذ واحمد الانصاري” دخلوا قعدوا وطلبوا مشاريب وكده
احمد: البت بوسي صاحبه النايت كِلب دي بطل صاروخ كده
ادم: صاروخ ايه يعم دي مقرفه آخر حاجه
احمد بغيظ: مقرفه!! والله م ف حد مقرف غيرك
معاذ اتدخل: اي ي شباب احنا جايين نسهر ونتبسط
ادم: يعم أنا بقول رأي هو اللي قفوش
احمد اتخنق م كلامهم: خلاص يعم ماشي 
وفضلوا قاعدين يشربوا وبوسي جت عليهم
بوسي: دومي انت هنا”انا عن نفسي كرهت اسم ادم ودلعه????”
ادم بتريقه: لا هناك????
كلهم ضحكوا م عدا احمد
بوسي بتلزيق :أخس عليك يدومي وانا اللي جايه أسلم عليك واقعد معاك شويه 
احمد الانصاري بحقد: هو مفيش حد قاعد غير سي دومي ولا ايه
بوسي: ايدا ايدا انت غيران ي حماده أنا بس بحب ادلع دومي انت عارف
احمد: قام رزع الحاجه اللي قدامه ومشي
ادم: ماله ده
معاذ: معلش تلاقيه مضغوط شويه
بوسي: سيبك منه يدومي تلاقيه غيران منك ي بيبي
ادم:تمام أنا هقوم أمشي
بوسي بدلع: مش هتقعد معايا
ادم: بوسي أنا مش فايقلك وبطلي شغل التلزيق ده
بوسي بيصتله بغيظ وتوعد: ماشي ي ادم
ادم مشي مع معاذ وهو متنرفز
“بوسي كانت بتتقرب منه عشان املاكه وانه غني ولما قالتله ماشي كان ف دماغها انها هتتحالف مع احمد ويوقعوا ادم وده اللي حصل”
Back:
عند حنين ف البيت 
كانت زهقانه جداً رنت ع اسراء عشان تيجي تقعد معاها
حنين: اي ي سرسور بتعملي ايه
اسراء: زهقانه والله يروحي ومضايقه اوي ومش عارفه م ايه
حنين بضحك: هي هرموناتك مفيش غيرها يعمل فيكي كده????????
اسراء: بتزليني يصحبي مكنش العشم????
حنين بضحك: لا والله بهزر يروحي طب تعالي عندي شويه ونسمع فيلم ونفك الزهق ده
اسراء: خلاص تمام هقوم البس واجيلك♥️
حنين: تمام مستنياكي
اسراء لبست وراحت لحنين الفيلا
اسراء بتطبل ع الباب
حنين: استني ي هبله جايه افتح اهو 
اسراء: الااه بفرفشك يسطا????????
حنين: طب يلا ادخلى يختي????
دخلت اسراء وحنين لجوا الفيلا
اسراء: بت عندك غدا ايه أنا جعانه اويي????????
حنين: عامله مكرونه وبانيه قومي حطيلك????
اسراء: مش المفروض اني ف بيتك وضيفه وكده????
حنين بضحك: قومي يبت حطيلك بطلى رغي وتعالي عشان نسمع الفيلم
حنين بتدور ع فيلم
واسراء جابت لنفسها الاكل وجابت بيبسي وعملت فشار وجابت مكسرات وحاجات كتشيره كده وطلعت 
حنين: الله ينور عليكي يلا بقي عشان نسمع الفيلم
اسراء: فجأيني وقولى انك جبتلنا فيلم جديد
حنين: كان نفسي اقولك ااه بس أنا جبت فيلم سندريلا تاني
اسراء:???? كان ده ريأكشنها
حنين بضحك شديد: طيب خلاص المره دي بس والله????
اسراء: خلاص تنزل المرادي 
وقعدا اتفرجوا ع الفيلم واكلوا واتكلموا كتير اوي “رغي صحاب بقي وكده وانتوا عارفين لما اتنين صحاب بيجيبوا سيرت حد????????”
المهم اسراء قامت عشان تمشي
حنين: متخليكي جدعه واقعدي معايا شويه كمان ي سرسور 
اسراء: معلش والله ي نينو انت عارفه عشان بابا بقي وكده
حنين: خلاص تمام ف حفظ الله مع السلامه
اسراء: مع السلامه يروحي♥️
حنين قامت اتوضت وصلت وقعدت ف البلكونه مع كبايه قهوه♥️
عند ادم ومروان ف الشركة 
مرواان: يلا ي ادم كفايه أنا تعبت اوي
ادم: تمام يلا أنا اسااسا خلصت 
مروان: طب م تعزمني ع العشا اللي يكرمك انت عارف الحاجه عامله سمك وأنا مبحبوش
ادم بضحك: طب يلا ياخويا ده انت ضيف سئيل????????
مروان: طب ي سيدي شكرا كفايه ????????
ادم رن ع حنين يعرفها ان مروان مروح معاه عشان يتغدوا سوا
ادم: ازيك ي ملاكي وحشتيني
حنين بحب: يروحي وانت كمان والله انا بخير 
ادم: يارب ديما بخير ي حبيبتي♥️
حنين: واياك يروحي يارب♥️
ادم: طيب بقولك مروان صاحبي هيجي معايا عشان يتعشي عندنا
حنين: تمام ي حبيبي ي نور
ادم: خلاص تمام
عند حنين لبست اسدال وجهزت العشا والبيبسي وكل حاجة عشان لما مروان يجي
عند ادم ومروان
ادم: يلا ي مارو
مروان: يلا بس مش مرتاحلك بتدلعني لييه
ادم: انا يبني شكرا ع ثقتك الغاليه ????????
مروان: طب يلا ي اخويا
ركبوا عربيه ادم هما الاتنين وراحوا ع فيلا ادم
ادم دخل الفيلا ونده ع مروان يدخل
مروان: يارب ي ساتر” عشان البيت اللي في بنات يعرفوا ان في حد غريب داخل وكده”
ادم: أدخل ي مارو مستوره والحمدلله
مروان: تسلم يصحبي ودخل
حنين حطت عشا وادم ومروان اكلوا وحبسوا ب بيبسي “عشان مبحبش الشاى معلش بقي????”
وقعدوا يهزروا ويضحكوا وبعد كده مروان مشي
مروان: يلا سلام ي دومي عايز حاجة
ادم: سلام ي مارو عايز سلامتك
ومشي
ادم دخل لحنين الاوضه
ادم: اطلعي ي ملاكي يلا مروان مشي
حنين: تمام يروحي
طلعوا وقعدوا شويه وادم آكل حنين عشان كانت مستنياه ومكلتش لوحدها وبعد كده حنين عملت عصير وشربوا سوا واتفرجوا ع فيلم وقاموا عشان يصلوا القيام وناموا
حنين صحيت آذان الفجر وادم كمان صحي م هو اتعود بقي????” اللهم الثبات ادعولى معاكم”♥️
وقرأوا الورد والاذكار وسبحوا لحد الصبح 
وقام ادم وحنين وعملوا فطار مع بعض وفطروا 
ادم: تعرفي ي ملاكي 
حنين: اممم
ادم: انا سميتك ملاك عشان انت اسم ع مسمي يعني فيكي كل الصفات الحلوه مفكيش ولا صفه واحده مش كويسه 
قلبك طيب وحنينه وبرئيه وفيكي كل حاجه تتحب وقربتيني م ربنا وحفظنا القرآن كامل مع بعض وأنا مكنتش احلم بكده ودلوقتي بقينا محافظين ع الورد والصلاه انت فعلا ملاك ي ملاكي
حنين: يروحي ربنا يحفظك ليا ودا واجبي تجاهك وكمان واجبك انت أننا نساعد بعض وناخد بإدينا للجنه مع بعض
ادم: تعرفي ي ملاكي أنا لو دخلت الجنه بإذن الله وبرحمته عليا هطلبك من ربنا جل جلاله تبقي زوجة ليا ف الجنه
حنين بدموع فرح وحاسه بحب شديد لادم وانها حابت الشخص الصح: انت بجد أفضل اختيار وافضل حب أنا بدعيلك وبشكر ربنا عليك ف كل صلاه
ادم: ربنا يحفظك ليا يروحي
حنين: واياك ي حبيبي يارب
ادم: انا همشي عشان اتاخرت جدا ع الشركه
حنين: مع السلامه يورحي ف حفظ الله
ادم: مع السلامه♥️
ادم مشي وراح الشركه 
عند حنين الباب خبط بتفتحه و…
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطفتي قلبي للكاتبة دنيا حسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *