Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ملك ماهر 

في منزل هند..

ساميه:اتاخرتو ليه

هند:والله يماما كنا هنمشي بس هايدي قعدت تفرجنا ع صورهم واصرت نقعد شويه

ساميه:طيب يحبيبتي خشو نامو يلا ولا تعالو كلو الاول

هند:لا ي امي اتغدينا هناك

ساميه:طيب يبنتي روحوا استريحوا

عند ادهم..

امينه:محترمين ومؤدبين اوي ي هايدي

هايدي:اه والله جداا يماما انا حبيتهم جداا

امينه:بقولك ايه م تحاولي تتحجبي كده

هايدي:ان شاء الله هحاول

ف بيت ريهام..

ريهام بكره:شوفتي يماما ايه اللي حصلل

سميره(ام ريهام):ايه اللي حصل يبت وعملتي ايه هناك

ريهام:ادهم طردني

سميره:اكيد عملتي حاجه

ريهام:طلع عندهم ضيوف

سميره:ضيوف مين دول

ريهام:صحاب الست هايدي وواحده منهم تبقي قد ادهم ومعاه ف نفس الكليه

سميره:خلي بالك من البت دي اصلها مش هتيجي تاخدو علي الجاهز وتضيع مننا كل اللي بنخططلوا

ريهام:متخافيش يماما مش هخليها تتهني بي

سميره:لازم نعمل خطه نوجع قلبو عليها

ريهام:خطه ايه دي يماما

سميره بخبث:تعالي اقولك بصي*******

ريهام:ايه الدماغ دي

سميره بضحك:عشان تعرفي امك بس

في صباح يوم غد..

هايدي:رحمه تعالي هنروح لاياد اخد منه حاجه بس

رحمه:لا روحي انتي ونا هستناكي هنا

هايدي:لا تعالي بس

رحمه بتنهيده:تمام يلا

هايدي:ايااد

اياد:نعم ي اوختشي

هايدي:هات فلوس عشان هروح اجيب فستان بعد الجامعه

اياد:م انتي معاكي الفيزا

هايدي:لا لا معلش هات بس

اياد:هي تناحه

هايدي:ايوه ايوه ويلا انجز

اياد:عايزه كام!

هايدي:3000

اياد:نعم ياختي تلت ايه!!

هايدي:الاف

اياد بسخريه:حبيبتي انتي شايفاني اطرش!!

هايدي:لا عاش ولا كان يحبيبي هات بس

اياد:بتاعة مصلحتك

هايدي:ايوه يلا انجز عشان المحاضره

اياد:هايدي خدي الفلوس اهي بس روحي جيبيلي قهوه وتعالي

هايدي:تمام رحمه دقيقه وجايه

رحمه:هاجي معاكي

هايدي:لا خليكي عشان انا هجري

رحمه:تمام متتأخريش

ذهبت هايدي الي الكافيتيريا

اياد:متخافيش مش هاكلك

رحمه:ومين قالك اني خايفه وهخاف ليه اصلاا

اياد:يعني عشان اخر مره

رحمه:لا عادي متقلقش

اياد:تحبي تخرجي!

رحمه:مع مين

اياد:هيكون مع مين يعني معايا

رحمه:لا اسفه مينفعش

اياد:ليه مينفعش

رحمه:هو كده وخلاص لانه حرام

اياد:حرام ليه

رحمه:اياد انت مبتصليش

اياد:لا بصلي بس ليه

رحمه:يعني المفروض تكون عارف عن الدين

اياد:اعرف شويه

رحمه:ودينك مقالكش ان الخلوه بين الرجل والمرأه الا والشيطان ثالثهما

اياد باحراج:احممم تمام انا اسف

رحمه:علي ايه ده انا بعرفك بس

اياد بابتسامه جذابه:شكرا

اكتفت رحمه بمبادلة الابتسامه

هايدي:يلا يرحمه هنتاخر

رحمه:يلا

عند هند..

مريم:يادي النيله هي فين رقيه

هند:تلاقيها راحت تطفح ف اي حته هتيجي هتيجي

سهيله:هي مبتبطلش اكل

رقيه وهي فمها ممتلئ بالطعام:اانا دييت

هند:ديتي ايه بس انتي كنتي ف انهي خرابه

رقيه:كنت باكل ايييه

هند:رقيه انتي بتاكلي كام مره ف اليوم

رقيه وهي تحسب:يعني من 5ل12مره كده وبعدين انا نفسي مسدوده بقالها كام يوم

هند بسخريه:كل ده ونفسك مسدوده امال لو مفتوحه كنتي عملتي ف اللي خلفونا ايه

رقيه:كنت اكلتكو

مريم:تطفحيه يرقيه ويلا عشان المحاضره

سهيله:يلا

عند ادهم…

يزن:انت يااض ي ادهم مش ناوي تتجوز عايز افرح بيك قبل م اموت

ادهم:مين انا اتجوز اهه حاضر اه صح يشباب ايه رايكو ف هند بما اننا فتحنا موضوع الجواز

مازن بغمزه:ايه دخل هند دلوقتي

ادهم بتفكير:اصل بفكر اروح اتقدملها

يزن بتصفير:العبب اتوكل علي الله يصحبي

كريم:ومالو هند بنت كويسه ومحترمه بس صحبتها عايزه الشنق

عبدالرحمن:الواد بيتكلم عن هند ايه دخل صحبتها ف الموضوع انت عبيط يكريم

ادهم:انا مصاحب شويه اغبيه يلا عشان الزفت المحاضره

في المدرج بعد انتهاء المحاضره..

ادهم:بقولكو ايه اروح اطلب منها رقم والدها!

يزن:يلا روح روح ونا هصورك

ادهم وهو يضرب يزن علي راسه:تصور ايه يحيوان

يزن:مش ده مشهد رومانسي

ادهم:ايوه

يزن:وانت رايح تطلب رقم ابوها عشان تتقدملها

ادهم:ايوه

يزن:يبقي ذاتس اوكاي يبيبي يبقي لازم يتصور روح انت بس

ادهم:احممم انسه هند

هند:نعم اتفضل

ادهم:ممكن رقم والدك

هند بغباء:ايه هتخطفوا

ادهم:اخطفوا!!

هند:ايوه امال عايز رقمه ليه

ادهم: هو الواحد بيعوز رقم والد البنت ليه

هند:ونا ايش عرفني

رقيه وهي تضربها:يبقي عايز يطلب ايدها

ادهم:يبقي تجيبي الرقم وبلاش غباء

اعطته هند الرقم وسط ذهول اصدقائها

رقيه:مبروك يقلبي

هند:هو اللي حصل ده بجد

مريم:ايوه بجد

رقيه:ويلا بينا نروح بقا

في منزل ادهم…

ادهم:ماما تعالي عاوزك ف موضوع

امينه:قول يحبيبي

ادهم بابتسامه:انا قررت اكمل نص ديني

امينه بفرحه:بجد ي ادهم

ادهم:بجد ي امي

امينه:ومين العروسه بقا

ادهم:هند اخت رحمه اللي جت هنا قبل كده

امينه:يازين م اختارت يبني كلم والدها وقوله اننا جايين النهارده الساعه8

ادهم: تمام ي امي

اخد ادهم معاد مع ابو هند وهند اتصلت باصدقائها وحضروا جميعاا..

في منزل هند الساعه6…

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *