Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد 

في شقه ادم :٠٠٠٠٠

حنان بصراخ :انتوا يلي نايمين وفاكرين نفسكم نايمين في القصر بتاع ابوكم قوموا لاديكم بالشبشب علشان الفطار مش هجهز مرتين انا.

سيف بتذمر:قايمين ي شجره الدر انتي صباح الخير.

فارس :صباح الخير ي حنان.

حنان بزهق :صباح الخير ي اخويا لسه بدري.

سيف بنوم:معلش ي حنون بقا الجيم قعدنا للصبح.

فارس باعتراض:ايوه ي اخويا انت اصلا بتغلب ظلم.

سيف :بس ي زفت انت الي مبتعرفش تلعب.

فارس بحده :لاانا بعرف بس انت الي بتغش.

حنان بغيظ:أخرس ي حيوان منك ليه واخلصوا علشان البص جاي دلوقتي.

ادم بنعس وابتسامه ساحره :صباح الفل علي ست الحسن.

حنان بعشق:صباح الفل ي ادومي تعال افطر.

ادم باستعجال: ده انا هاكل لقمه علي السريع كده لاني لازم انزل الاداره.

فارس بغمزه:ايوه ي عم مزه جديده.

سيف بمكر:واكيد وتكه زي الي قبلها مش كده.

ادم باستنكار:لا طبعا.

حنان بسعاده:حبيبي ي ادومي انا عارفه ي قلبي انك مبتفكرش غير انك تقبض عليهم علشان البلاد تنضف منهم.

ادم :لا مش ده قصدي انا قصدي انهم قاعده صواريخ مطلوب اني اقبض عليهم في اسرع وقت.

حنان بغيظ:اه قاعده صواريخ انا عايزه اعرف بقا هو مفيش في الاداره دي ظابط مكافحه آداب غيرك.

ادم :لا طبعا فيه بس محدش كفاء زي جوزك.

حنان بغيظ:طبعا كفاء جدا في انك توقع اي وحده لا في دي اشهدلك الصراحه عامل زي المنشار.

ادم بهمس :هو انا لو زي المنشار كنت وقعت فيكي انتي.

حنان بغيظ:بتقول حاجه ي ادم.

ادم :ابدا ي حبيبيتي هلبس انا بقا علشان انزل.

حنان بغيظ:اخ ي اني كان يوم اسود يوم مداخله قسم الاداب ي ادم ي يارب صبرني اني اتحمل ٠

????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????????????????????????????????????

في شقه حلا شقيقه ادم ٠٠٠٠٠

حامد بصراخ :بقا تصرفي 100جنيه في اربع ايام ليه ي روح امك. 

حلا بالم ودموع:حرام عليك ي اخي انت ناسي ان عندنا طفل محتاج لبن وادويه واحتياجات تانيه. 

حامد بغضب:وانا هجيب ده كله منين ي اختي فاكراني قاعد علي بنك ده انا نقاش على باب الله يوم معايا وعشره لا بس انتي بقا عايزه تتربي العز الي كنتي عايشه فيه عند اخوكي ده تنسيه ي اختي. 

حلا بالم ودموع: ولما انت كده كنت بتنجوزني ليه. 

حامد بغضب:اهو الي حصل ي روح امك ي عني متجوز البرنسيسه ي اختي مكفايه امك الي سابتكم وطفشت جاتك القرف. 

صابرين بدموع:حبيه قلبي ضربك الهي تنشك في ايدك ي بعيد. 

حلا بدموع ووجع:انا تعبت والله تعبت انا مش عارفه هو ازي بقا كده ازي انا معرفتوش على حقيقته طول الفتره دي. 

صابرين:مانا قولتلك روحي لادم اكيد هيقف جنبك. 

حلا بدموع:مانتي عارفه ي صابرين ادم مقطاعني لانه مكنش موافق علي الجوازه دي كان عندك حق ي اخويا كان عندك حق. 

صابرين بحنان :اهدي اهدي ي حبيتي كفايه الواد المسروع ده ربنا يهديك ي حامد ي اخويا. 

حلا بتعب ودموع: يارب يارب ٠٠

******************************************************

في الاداره :٠٠٠٠

في مكتب ادم :٠٠٠٠

ادهم :متهيألي ي ادم كده بقه كل حاجه واضحه. 

ادم:تمام النهارده مش بكره هقبض علي الزعيمه بتاعتهم دي. 

احمد بزهق:تصدقوا الواحد تعب ازي كل البنات دي بقه كده ازي بقوا قادرين يبعوا نفسهم بالطريقه دي شوفوا احنا بنقبض على كام واحده كل ماموريه الواحد بيتحصر والله. 

ادم بتنهيده:عندك حق ي احمد ده السبب الي خلاني ادخل الاداب لانه من اكبر المصايب شوفوا كام بنت بتضيع واهلهم كلهم بيضيعوا معاها وكام طفل مجهولين النسب بيضيعوا علشان واحده وواحد معدومين الضمير معندهومش اي احساس بالمسؤولية. 

ادهم :كلامك صح ي ادم ٠

ادم :هروح انا بقا للبت دي خليني اخلص ونعرف مين الي وراها. 

ادهم بغمزه:هتعرف ي ادم دي بت صاروخ مفيش حد بيقدر عليها. 

ادم بغرور:وحياتك لجبهالك هنا النهارده بكلبشات كمان سلام. 

*******************************************************

من امام شقه ادم :٠٠٠٠٠٠

ام احمد بصراخ :جرا ايه ي ام بدوي مقولنالك ي اختي الغسيل كان مليان مايا ونقط شويه علي غسيلك ايه الدنيا خربه. 

ام بدوي بغضب:وهي اول مره ي وليه انتي ده كل مره كده. 

حنان :استهدي بالله بس ي ام بدوي مش مستهله ده كله. 

ام احمد بسخريه:الوليه خلاص عقلها فوت من الي بتقعد معاهم.. 

حنان بشر:مابلاش ي ام احمد علشان انتي مش قد جناني. 

ام احمد :ولا تقدري تعملي حاجه ي اختي. 

لتغمز حنان وام بدوي لبعضهم البعض بمكر. 

حنان بخبث:خلاص ي ام بدوي دي الست ام احمد مفيش منها. 

ام بدوي بخبث:خلاص المسامح كريم. 

ام احمد:اما انتوا هتجيبوا وراء كان لازمته ايه ده كله. 

حنان بمكر: خلاص بقا تعالوا نشرب كوبايه شاي مع بعض٠٠

ليصحووبها الي الداخل تحت نظارتهم الماكره لتغلق حنان الباب بشر.

ام بدوي بغضب :بقا انا دماغي ضربه ي وليه ي خرفانه ده انا هدبحك زي الفراخ دلوقتي. 

حنان بشر ومرح: حلال الله واكبر اموت انا في تهدئه النفوس. 

لينقضوا على تلك المسكينه ولما يعايروا اي اهتمام لصراخها ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

من داخل شقه ادم :٠٠٠

 كانت تجلس حنان وهي تربط راسها بطريقه فوضويه وتجلس ومن حولها ام بدوي و فارس وسيف ٠

ام بدوي بحزن :متعمليش في نفسك كده ي بنتي ده قدر ومكتوب. 

حنان بغيظ:ماشي ي ادم ي ابن فتحيه العمشه بتخوني وديني لوريك. 

فارس بغمزه:بصراحه ي ماما البت وتكه صاروخ ارض جو. 

سيف بمرح:دي عليها جوز رجلين ولا الكوارع اه مهلبيه. 

حنان بغيظ:لم نفسك ي ابن الصايع انت وهو مانتوا ولاد ادم هتجيبوه من بره. 

ادم بابتسامه استفزاز:مساء الفل على احلى مزه في مصر. 

فارس باشمزاز:دي احلى مزه امال الي كانت معاك دي ايه كانت ايه لا ي ادم مستواك مبقاش عجبني. 

حنان بحده :اخرس يالا انت اهلا ي ادم باشا اهلا كان يوم منيل واسود يوم مدخلت قسم الاداب ده انت مشاء الله مش بتحتاج تعمل حاجه دي الوحده من دول قدامك مشاء الله بتسلم نفسها وتعترف علي نفسها. 

ادم بضحك:ههههه علشان تعرفي قدرات جوزك. 

حنان بغيظ:لا ي اخويا عرفاها كويس مشاء الله الخبر شارح كل حاجه انك خدتها في مكان رومانسي وظبط معاها والبت ايه اعترفه في ايدك علطول وقبضه علي اكبر شبكه دعاره في البلد. 

ام بدوي:لا ي ادم ي ابني مش كده الكلام ده مينفعش خالص. 

حنان بغيظ:قوليلي ي ام بدوي قويلي للبيه٠

ام بدوي:انت بص تلعب علي البت من دول وهوب تروح واخدها علي الشقه وتكون مكلم البوليس يجوا يقفشوها متلبسه وتبقي انت ضربت عصفورين ب حجر اتبسطت مع البت وكسبت القضيه.

سيف بمرح:الله عليكي ي ام بدوي فنانه.

فارس : جدعه ي ام بدوي استاذه٠

حنان بغيظ: يلللللهههههههوي ٠????????????????????????????????????????

*****************************************************

في امريكا :٠٠٠٠

كانت تجلس سيده وهي تمسك بيدها صوره ل شاب وفتاه لتنظر لهم باسف واستياق ليقاطعها ذلك الشيطان حاتم ٠٠

حاتم بحده :متخلصي الراجل تحت بقالوا ساعه. 

انجي بوجع :شويه وجايه بس اعمل حسابك اني لازم في اقرب وقت انزل مصر. 

حاتم بغضب:هتنزلي مصر لمين انشاء الله. 

انجي بغضب :هنزل ل ابني وبنتي. 

حاتم بغضب:ابنك وبنتك خلاص نسيوكي انتي ناسيه انك سبيتيهم وهربتي معايا وبعدين ابنك ادم ظابط ومش اي ظابط ده ظابط مكافحه الآداب تفتكري لو عرف انه امه بيدير اكبر شبكه دعاره مشتركه وبتجيب بنات من مصر تشغلهم هنا تفتكري رد فعله هيكون ايه مانتي عارفه ان لولا عمه مكنش قدر يدخل كليه الشرطه انسيهم ي انجي لاني مش هسمح انك تهدي كل الي عملناه من سنين وننروح في داهيه على ايد ابنك

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك رد

error: Content is protected !!