Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم مريم حسن

رواية أحببت قمراً الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم مريم حسن 

ريماس بصوت عالي:الله اي ده

احمد:لا ذوقه حلو

ريماس:طبعا طبعا يبني ده عمر

احمد:ما تتلمي يبت ده انا اخوكي

ريماس:اي ده بجد طب اطلع برا بقا

احمد: انا طالع يختي 

ريماس:امشي ي بتاع ريم

احمد: ماشي ي بتاعت عمر

الاب:بت انتي وهو اتلمو بقا

احمد وريماس بفزع: بابا

الاب بضحك:اه ي بتاع ريم ونتي ي بتاعت عمر

احمد: جرا اي ي حاج في ايه منتا بتاع بهيره برضو

بهيره من وراهم:حاف كده دا انت قليل الادب اوي

احمد:اي ده انتي هنا

بهيره:اي ي اخويا

ريماس:انتي عامله اكل اي ي ماما

بهيره:بانيه ومكرونه

احمد:الله الاكله اللي بحبها

الاب:تعالو نسيب ريماس تشوف هيا هتعمل اي

احمد بغمزه ل ريماس:ماشي يلا هسيبك انا ي بتاعت عمر

ريماس:انت بجد اخويا

احمد:اكيد حصلك الشرف يبتتي

ريماس:لا والله ده حصلي القرف

احمد:حبيب قلبي

*******

قمر:الله اي ده بجد واو 

ام محمد:تعالي كلي يلا ي قمر

قمر:بصي جايب اي جايب فستان باللون الازرق جميل اوي واستني اي ده مكنوب اي كان مكتوب عنوان وتحت العنوان هستناكي الساعه 3 يروحي

قمر:الساعه كام الساعه كام

ام محمد: واحده ونص

قمر:طب انا هاخد شاور

ام محمد:طب كلي الاول

قمر:ماشي يلا

******

اميره:الله ي ماما شايفه الفستان حلو اووي 

حنان:جميل جدا واي ده كارت

اميره بإستغراب:اه كارت ومكتوب ‘عنوان وتحت العنوان هستناكي الساعه 3 ينور عيني’

اميره:ماما انا هروح ل مراد الساعه 3 

حنام: لي في حاجه

اميره:لا بس هو عاوزني الساعه 3

حنان:ماشي ي حبيبتي خدي شاور وجهزي نفسك وروحي

اميره:حاضر ي احلي ام

***في مكان كله ورود وفاضي ****

قمر:الله ياربي ع المكان تحفه اووي بس محدش هنا ليه

ريماس:ياااا

قمر لفت:ريمااس

ريماس:انتي بتعملي ايه هنا

قمر:ادهم قالي اجي هنا

ريماس:وانا كمان عمر قالي اجي هنا

اميره بصوت عالي نسبيا:اي ده ونا كمان

قمر وريماس:اميره

اميره:ايوه ايوه مراد قالي اجي انا كمان ههه

قمر:المفروض نعمل اي يعني

ادهم:تيجي معايا

قمر:ادهم

ادهم:ايوه تعالي يلا 

قمر:يلا

ريماس:ااه ي كلبه هتسيبينا

ادهم:مراد وعمر جايين اهو هههه،يلا ي قمري

ريماس:هما راحو فين

اميره:ولا اعرف بس المكان جامدد اوي

ريماس:جامد جدا

عمر:مش اجمد منك

ريماس:اخيرا جيت

عمر:امم تعالي

ريماس:فين

عمر:تعالي بس

ريماس:ماشي

اميره:اووف بقا هفضل هنا كده كتير

*****

قمر:احنا سيبنا ريماس واميره لوحدهم

ادهم:متقلقيش عليهم هنروح ليهم اهو

قمر:طب جينا هنا لي 

ادهم: غمضي عينك

قمر غمضت

ادهم لبسها سلسله جميله اووي

ادهم:فتحي

قمر:الله

ادهم:عجبتك

قمر:جداا

ادهم:كويس انها عجبتك يروحي

قمر:هنفضل هنا

ادهم:اهه هنفضل كمان دقيقتين كده ونروح ليهم

قمر:لي

ادهم:علي م مراد وعمر يديهم الهديه

#الكاتبه_مريم_حسن

قمر:طب الهدايا دي بمناسبه اي بقا

ادهم:هتعرفي برضو بس اصبري

  بقلمي مريم حسن

*********

مراد:وحشتيني

لفت ليه

مراد:في اي

اميره:كنت فين

مراد:مش وقته غمضي عينك

اميره:لي

مراد:غمضي بس

اميره:طيب

لبسها سلسله جميله جداا

مراد:فتحي

اميره:الله حلوه اوي

مراد:بجد

اميره:والله

مراد:كنت خايف متعجبكيش عشان زوقي وحش

اميره:لا ذوقك جميل خالص

مراد:بس اي القمر دي 

اميره بخجل:هما ريماس وقمر والباقي فين

مراد:جايين اهو

******

عمر:حلوه

ريماس:امم ايوه حلوه

عمر:عجبتك

ريماس:اه جدا

عمر:الحمدلله

ريماس:اي الصوت ده

كان في صوت بيعد من 1ل5

عمر:غمضي عينك وهاتي ايدك

ريماس:لي

عمر:غمضي عينك بس قبل م يخلص عد

********

5 ‘بم بم بم بم بم

ادهم:فتحي

قمر:اي ده ريم ونورا كمان هنا

ادهم:اهه شوفتي

قمر:ودا بمناسبه ايي بقا

ادهم:جبتي 98

قمر:بجدد

ادهم:بجد يروحي مبروك

قمر:انا فرحانه اوي

ادهم:يارب اشوفك فرحانه دايما يروحي

كلهم وقفوا مع بعض

ريم:مبروك ي قمر مبروك ي اميره وي ريماس

ريماس/قمر/اميره: الله يبارك فيكي

نورا:فرحتلكو اووي اقسم بالله مبروك

صفاء بحب:مبروك ي قمر ي حبيبتي

قمر بحب:الله يبارك فيكي

صفاء:مبروك ي قمرات

ريماس/اميره:الله يبارك فيكي

سميره بقرف:مبروك ليكو

احمد:مبروك ي كلبه البحر

ريماس:احمد طب استني لما نروح وبعدين اشتم

كلهم ضحكو واحمد حضنها بفرح

احمد:مبروك ي قمرايه

ادهم بصله بغيظ

قمر:الله يبارك فيك هه

احمد:مبروك ي ريمو

اميره:الله يبارك فيك

ادهم:يلا نقطع الجاتو

قطعوه وكل واخد اكل التاني وخلصو

عمر:يلا ي ريماس اروحك انتي واحمد

احمد:لا بلاش اتعبك

عمر:ولا تعب ولا حاجه”ومشيو”

ادهم:يلا ي قمري

قمر:يلا

ادهم:خد انتا بقا ي بابا ماما ونورا وريم

محمود:ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك

ادهم:وانت كمان

مراد:يلا ي ريمو

اميره:يلا

****ف العربيه عند ريماس****

ريماس:بس ي عمر انت مقولتليش انا جبت كام

عمر:99 يروحي

ريماس:اي ده بجد يعني هخش كليه الهندسه اللي كنت بحلم بيها

عمر:اهه

احمد:ايوا بقا

*******

مراد:عارف انك بتسألي دلوقتي انتي جبتي كام

اميره:اهه كام

مراد:98 

اميره بفرحه:الحمدلله يارب 

مراد:انتي تستاهلي كل خير

اميره:ربنا يخليك ليا

مراد:هتدخلي اي بقا

اميره:انا وقمر وريماس من زمان واحنا بنحلم نخش طب الاطفال ف اكيد طب

مراد:ربنا يوفقك يروحي واشوفك محققه كل اللي بتتمنيه

اميره بإبتسامه:ربنا يخليك 

*****

ادهم:هتخشي اي يروحي

قمر:طب طبعا كان نفسي ادخل الطب طب الاطفال 

ادهم:واديكي هتدخلي

قمر:اممم

***في اليوم التالي***

ام محمد:اي يابيه انت جيت

ادهم:ايوه ي خالتي فين قمر

ام محمد:نايمه لسه

ادهم:طب ممكن تروحي تصحيها

ام محمد:حاضر

….

قمر بنوم:نعم

ادهم:كل ده نوم

قمر:الساعه كام

ادهم:الساعه 1 اصحي كده

قمر:صاحيه

ادهم:حفله التخرج امتي

قمر:تقريبا كمان يومين

ادهم:طب يلا هنروح المول

قمر:لي

ادهم:هقولك بس يلا

تسريع الاحداث

في حفله التخرج

قال العميد كلمته وتم تكريم الطلبه ومن ضمنهم ريماس وقمر واميره وادهم فخور بقمر جدا تم التكريم وقمر واميره وريماس نزلو وقفوا جنب ادهم و مراد وعمر ونورا وريم وكانوا بيتكلمو عن فرحتهم بتخرج قمر وريماس واميره وقمر كانت تشعر ب ان فرحتها مش مكتمله وهي شايفه الفرحه في عيون الكل كانت بتتمني وجود باباها او مامتها اللي سابتها ومشيت كانت بتتمناهم جنبها في اللحظه دي وتشوف السعاده بعنيهم وقررت تجاهل التفكير دلوقتي وتحاول تفكر في نجاحها ومستقبلها وهي عارفه ان مامتها مش هتبقي معاها خالص

لاحظ ادهم حزنها وهي بتفكر في حااجه وابتسم لها وحاول يخرجها من الحاله دي

ادهم:مالك ي قمر انتي مش فرحانه انك خلاص اتخرجتي

قمر:لا انا فرحانه جدا 

ابتسمت لها اميره بحب وقالت:ي حبيبتي انتي تستاهلي كل خير

ابتسمت لها قمر وقالت:انا مت غيركم عمري ماكنت هقدر اوصل للنجاح ده ابدا الفضل يرجع ليكم بعد ربنا بجد شكرا ليكو

ابتسمو كلهم ليها 

ادهم:فرحتك هتكمل صدقيني 

قمر بعدم فهم:قصدك اي

في اللحظه دي حد دخل المكان وبيدور عنهم في كل مكان لحد مالاقهم واقفين بعيد قرب منهم بهدوء و لقي قمر بتتكلم معاهم قرب منها وحضنها بحب وتكلم جنب ودانها

…: مبروك

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.


تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *