Uncategorized

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة السادسة 6 بقلم نيرة وائل

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة السادسة 6 بقلم نيرة وائل 

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة السادسة 6 بقلم نيرة وائل 

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة السادسة 6 بقلم نيرة وائل 

حمزه: اسيل هزعل منك والله انتى متعرفيش انتى بالنسبالي ايه 

اسيل: لأ عارفه…. تتجوزني…  (حمزه اتصدم من الكلمه????????) حمزه انا الفتره اللي فاتت دي عرفت مين اللي كان بيحبنى ومين اللي باعنى وكان بيلعب بيا وقررت انسى الماضي وابدأ من جديد وعايزاك تشاركنى حياتى الجديده وتقوينى انا مش هسيب حد بيحبني يضيع منى 

عشان حد تاني خاين وميستاهلش… فى النهايه القرار قرارك 

رد حمزه:  موافق…  

اسيل: بجد…  وحست ساعتها بخوف 

حمزه: اه بجد 

اتوترت اسيل وقالت: هتكلم بابا امتى 

حمزه: منين ما تحبى اكلمه هكلمه 

اسيل: كلموا النهارده 

حمزه: اوعى تكسرينى يا اسيل 

قطع حديثهم ياسين(والد اسيل) صباح الخير ياولاد

رد حمزه: صباح النور ياعمى 

قعد ياسين معاهم وفضلوا يتكلموا شويه بعدها حمزه قاله: عمى انا طالب ايد اسيل اتمنى حضرتك توافق 

ياسين بارتباك: انا معنديش مانع بس نشوف اسيل الاول 

ردت اسيل: انا موافقه يابابا  

ياسين: طيب مفيش مشكله ياحمزه بس انت كلمت عمك الاول 

حمزه: هكلمه النهارده 

اسيل: عن اذنكم… وطلعت اوضتها بعدها خبطت داده حنان ودخلت لقت اسيل بتعيط.

حنان: مالك يبنتى فيه ايه 

حكتلها اسيل اللي حصل كله 

حنان: طيب انتى بتعيطى ليه دلوقتي 

اسيل بحزن: بعد ما قالى موافق خفت اوى وحسيت بحاجه غريبه ومبقتش قادره اتخيل انى هبقي لحد تاني غير سامر 

ردت حنان: بس سامر مبقاش ليكي لازم تفوقي سامر كلها شهر وهيتجوز و داليا حامل منه يعنى خلاص سامر مبقاش ليكي وعمره ما هيبقى ليكى.. لازم تفوقي يابنتى حمزه بيحبك بجد مضيعهوش من ايدك و اديه فرصه.. 

ـــــ فى فيلا سامر ـــــــ 

حمزه راح لشهاب عشان يكلمه فى موضوع جوازه من اسيل 

حمزه: عمي لو سمحت عايز اتكلم معاك على انفراد 

شهاب: تعاالى يا ابنى ندخل المكتب وقول اللى انت عايزه

حمزه: انا طلبت ايد اسيل وعايز حضرتك تيجي معايا بليل نقرأ الفاتحه 

شهاب بتوتر: بس…. بس 

حمزه: بس ايه يا عمى 

شهاب: هه… يعنى اقصد اسيل رأيها ايه 

حمزه: اسيل موافقه يا عمى وانا اتفقت مع والدها وقالى اقدر اجي نقرا فاتحه بليل 

شهاب اتنهد بحزن وقال: حاضر يا ابنى 

حمزه: شكرا يا عمى 

خرج حمزه من المكتب لقى سامر فى وشه

سابه ومشى..

سامر دخل المكتب لوالده…. وقال بعصبيه: انت ازاى توافق على حاجه زى دى 

شهاب: وانت مالك…. 

سامر بصله بعصبيه 

شهاب: عرفت بقا انك بتحبها..قلتلك مضيعهاش من ايدك بس انت اللى غبى…غبى يا سامر 

Naira wael

سامر خرج من المكتب كان متعصب جدا وكان قلبه بيتقطع طلع من البيت وساق عربيته بجنون وهو ماشي كان هيعمل حادثه بس قدر يسطير على العربيه ووقفها…. نزل من العربيه فضل يضرب برجله فى الارض وفى العربيه ويصرخ باسمها…. اسييييييل…. حالته كانت فظيعه جدا ????

Nairawael

ــ جه الليل…. وفعلاً حمزه و شهاب راحو بليل 

قرأو الفاتحه وحددوا  معاد الخطوبه انه يكون الاسبوع الجاي

 اسيل طلعت على اوضتها بحجه انها تعبانه بعد ما قرأو الفاتحه….قفلت على نفسها الباب وفضلت تعيط…مكنتش مصدقه ان خلاص بقت لحد تاني غير سامر…وفضلت طول الليل حاضنه صورتهم وتعيط…. لحد ما سمعت صوت عربيه…طلعت من البلكونه لقتها عربيه سامر….نزل سامر من العربيه سكران …اسيل فضلت تبص عليه و مراقبه حركته سامر مشى في الجنينه لحد ما وصل لمكان كان بيقعد فيه هو واسيل زمان…اسيل شافته قاعد في المكان دا وعمال يعيط جامد 

 ‏اسيل كانت هتتهبل عليه وعايزه تنزله وفعلا نزلتله بس لما راحت ملقتهوش… رجعت تاني وعندها فضول تعرف كان بيعيط ليه…وقالت يمكن يكون بيعيط عليا..بس هيعيط عليا ليه دا خلاص خطب وفرحه قرب و خطبته حامل كمان وضحكت بوجع وقالت لنفسها نامى يا اسيل نامى انتى مجنونه …..

Naira wael

ــــ عدا اسبوع وجه معاد الخطوبه ــــــ 

اسيل كانت  لابسه فستان جميل وبسيط كان شكلها جميل جداً ونزلت الحفله وسحرت الكل بجاملها…… 

سامر كان حاضر الحفله اول ما شافها مقدرش ينزل عينه من عليها كانت نظراته كلها وجع  

داليا لاحظت نظرات سامر لأسيل وكانت بتبص عليهم بغيظ…

 حمزه كان بيرقص مع اسيل همس في ودنها انا بحبگ اوووي يا اسيل 

اسيل اتوترت ومردتش حمزه قالها مش مستنى منك  انك تقوليها دلوقتي خالص اوعى تقوليها وانتى مش حساها عايزاها يوم ما تطلع تبقى من قلبك… ابتسمت اسيل لحمزه 

نظرات سامر لأسيل زادت وبقت كلها غيظ وبدأ يشرب داليا عشان تخليه يبصلها  مسكت بطنها وفضلت تقول اااه سامر الحقنى بطنى مش قادره

سامر بصلها مالك في ايه 

داليا:بطنى بتوجعني اووي 

سامر بخوف: طيب براحه تعالى نروح للدكتور 

اتوترت داليا وردت لا دكتور ايه… انا عايزه اروح دا ارهاق تعالى روحنى….

سامر:  يلا قومي  

قبل ما يطلع س7امر من البوابه بص لأسيل بوجع ومشى… 

Naira Wael 

خلصت الحفله… 

وسامر كالعاده راح البار وفضل يشرب ومرجعش البيت غير متأخر… اسيل مكنتش عارفه تنام طلعت وقفت في البلكونه شافت عربيه سامر داخله الڤيلا نزل منها وهو سكران اسيل كان بتبص عليه بوجع و كانت مستغربه حالته…. دخلت اسيل اوضتها وفضلت تتفرج على صورهم وهى بتبكي… قالت بوجع: عمري ما اتخيلت انى ابقى لغيرك.. وفضلت طول الليل تفكر فى اللى عملته وان هى كدا ظلمت حمزه ونامت من كتر التفكير والتعب 

Naira wael

ــــــــ يوم جديد ــــــــ

فى الشركه…

كان في اجتماع مهم وطبعا كالعاده اختلف اسيل وسامر  فى وجهات النظر وانتهى النقاش ما بينهم بعركه كبيره قدام الموظفين

سامر قال انه هيفض الشراكه بين العيلتين 

هنا ادخل والده و طلب من الموظفين يطلعوا بره وفضل يزعق لسامر وانه ازاى يقول حاجه زى دى 

سامر اتعصب جدا وبص لأسيل بغيظ وقال: يا انا يا انتى فى الشركه دى  يا اسيل 

ردت اسيل ببرود: هيبقى انا مش انت يا سامر

ورفعت حاجبها وابتسمت ابتسامه مستفزه لسامر….

سامر خرج  و هبد الباب  وراه طبعا كان متعصب جدا وفضل يزعق للموظفين… 

ياسين:ايه اللى انتى عملتيه ده 

اسيل: عملت ايه يابابا هو اللى اتعصب وبيتحدانى وانا هخليه يعرف مين هى  اسيل الاحمد 

شهاب: انا عارف ان سامر زودها المره دى بس هو متعصب شويه ولما يروق هيهدى انتى عارفاه 

اسيل: لا يا عمى انا معرفوش سامر اللى كنت اعرفه زمان اتغير اوى 

رد شهاب بأسف:  انا السبب انا اللى ضغط عليه انه يسافر… اتعلم القسوه لما سافر  انا السبب في كل ده 

حمزه: ياعمي ارجوك متأنبش في نفسك انت كنت عايز مصلحته… هو هيبقى كويس  .. بس محتاج  شويه وقت 

Naira wael

ـــــــ يوم جديد ـــــــ

سامر واسيل  فى صوت واحد مستحيل 

????????

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية ملاكي للكاتبة منه حسن.


اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *