Uncategorized

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطم الشاعر

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطم الشاعر 

ستها:  ابوكي مامتش و…..  

فاطمه:  و ايه وكدبتو عليا ليه وقولتو انه ميت 

ستها:  بصي من زمان اوي ابوكي شاف امك في الكليه ف عجبته لكن هي مكانتش بتحبه وهو كان عاوزها باي طريقه وامك كانت رافضه ده لحد ما جيه في مره خطفها واعتدى عليها وامك دخلت في غيبوبه لمده طويله بسبب صدمتها في اللي حصل وهو بدا ضميره يعذبه ويعاقب نفسه لحد ما جيه عشان يصلح غلطته كانت امك حامل فيكي انتي ورويدا  وابوكي عرف وقال انه هيتجوز امك بس هي كانت غضبانه عليه ومرضيتيش ف اتخانقوا وابوكي قال مدام حامل في تؤام هو ياخد واحد وهي واحد وامك انهارت يوميها ف خططت انها لما تولد تديني الولد التاني واسافر بيه ومرجعش تاني وتقول لابوكي ان الولد التاني مات ولو ابوكي فكر ياخدك امك كانت هتتعامل معاه بالقانون لانها محاميه وطبعا لما انا اختفيت هو شك في الموضوع ف بدء يدور عليا ولكن معرفش يلاقيني بس كده 

فاطمه:  يعني ايه….  يعني انا بنت حرام

ستها:  يا بنتي متقوليش كده ابوكي كان هيصلح غلطته بس امك كانت مش موافقه بسبب اللى حصلها 

فاطمه:  ميهمنيش ده كله انا في الاخر طلعت بنت حرام خبيتوا عليا كل السنين دي ليه وبعدتوا اختي عني حرام عليكو انا بكرهكوا كلكوا بكرهوا ( وطلعت جريت على الاوضه) 

ستها: الحقها يا مروان والنبي لتعمل حاجه 

مروان: حاضر ( وطلع وراها) 

فاطمه: اطلع بره عاوز اي انت مكان سبوني لوحدي بقي 

مروان: فاطمه حببتي اهدي والنبي حقك عليا انا 

فاطمه: انا بنت حرام انا حياتي حرام انا عار في المجتمع ان بقيت وحشه كده ليه 

مروان اخدها في حضنه: بس اهدي… بطلي عياط واقعدي… فاطمه بصيلي سيبك من ماضي ابوكي وامك..وخليكي في الحاضر.. حاضر فاطمه ومروان مع بعض لازم نركز في حياتنا عشان ابننا الى جاي ده عارف ان الموضوع مش سهل والله لكن هل لما تتعبي هتستفادي حاجه لا طبعا ف اهدي كده وطول ما انتي في حضن مروان ومع مروان انسي اي حاجه بره حضني انتي معايا في امان ومحدش هيقدر يتكلم عليكي نص كلمه وانا موجود وانا معاكي وجمبك وبحبك 

فاطمه حضنته جامد: انا تعبانه.. تعبانه اوي خليك معايا متسبنيش الله يخليك 

مروان: مش هسيبك والله انا معاكي علاطول متخافيش….. اهدي بس ونامي يلا وارتاحي 

فاطمه: حاضر ( ونامت) 

مروان نزل عشان يشوف امه وست فاطمه ولكن ملقاش حد كانوا مشيوا ف اتصل عليهم 

مروان: ايه يا ماما مشيتوا ليه 

امه: قولنا نسيبك مع مراتك شويه يا بني وانا عارفه ان هي تعبت وعارفه برده انك هتقدر تهديها ف قولنا نمشي احنا ونجيلك وقت تاني 

مروان: ماشي يا ماما 

امه: هي عامله اي دلوقتي 

مروان: نايمه 

امه: طب يلا اطلع نام انت كمان يلا تصبح على خير 

مروان: وانتي من اهله يا أمي ( وقفل) 

عدي خمس شهور من وقتها وكله شيء ماشي مظبوط ومفيش حاجه حصلت ولا مشاكل ولا غيره 

في يوم من الايام 

فاطمه:  مرواااااااااااااااااااااااااااان 

مروان:  في اي يا زفته 

فاطمه: انا مديقه ????????

مروان:  يالهوي هتعيطي ولا اي مالك بس يا حببتي 

فاطمه: انا بقيت كرومبه شايله بطيخه ????

مروان:  بتقولي ايه ????

فاطمه:  بتضحك علي اي عااااااااااااا انا بقيت طخينه وشايله بطيخه قدامي 

مروان:  هموت والله ????

فاطمه:  اسفوخس ????

مروان: الله يخليكي 

فاطمه:ده انت بارد اوي طب هلبس اي في الحفله دلوقتي وانا شبه الجاموسه كده 

مروان: حالا بتليفون واحد اجبلك احسن فستان فيكي يا بلد 

فاطمه: بجد يا ميرو 

مروان: بجد يا اي…….

فاطمه: ايه يا مرمر ولا اقولك يا ميرو ????????

مروان:  اتلمي بدل ما اديكي في صف سنانك 

فاطمه: خلاص حاضر اوعي تضرب بس ????

مروان اتصل على محل لفساتين سهره واشتري لفاطمه فستان رمادي بيملع مع جزمه فضي بكعب وكانوا حلوين اوي اوي وبعد ساعه من اتصاله كان الفستان وصل لفاطمه 

مروان: يلا يا ست البنات فستانك عندك اهو اطلعي على مهلك والبسي يلا 

فاطمه: تلاج تلاته بحبك يا ابن سلوى ????( وطلعت)  

وبعد ساعه الا ربع 

فاطمه: ميروو

مروان بيلف وبيقول:  بت انتي هضرب……… 

ولسه بيكمل لكن شافها لسانه اتخرس وبلم ووقف متنح 

فاطمه:  يا خلق هوووووو يالى هنا ????

مروان:  ………………………… 

فاطمه:  هو انا حلوه اوكي كده يعني ????????

مروان: ايه البقره الحالوب االى انا شايفاها قدامي دي 

فاطمه: ????????????????????????????????????????????

مروان: ايه يا حالوب هانم سكتي ليه ????????

فاطمه: انا بقره حالوب ???? طب وشك للحيطه وافاك شبه الشراب المقلوب وامشي من وشي ????

مروان : طيب يلا نروح الحفله طيب 

فاطمه: تمم يلا بس شكلي حلو بجد 

مروان باسها من راسها وقال: ربنا يحفظكوا من العين ي قلب مروان 

فاطمه: ما تجيب بوسه????

مروان: لع ده انا بعد كده اخاف على نفسي منك ????

فاطمه: طب والله لابوسك هالحين تعالى يا واد ????????????

مروان: يا وليه اوعي بقي ???? الحقووووووووووني 

فاطمه: اموااااااااه ???????? (وباسته)

مروان: حورمه سعرانه ????????

فاطمه: امشي يا ابن الرفضي على الحفله اللى مش باين ليها ملامح دي 

مروان: يلا يختي ???????? ( ومشيوا)

في الطريق 

مروان مشغل اغاني بصوت عالي وماشي على الطريق بسرعه كبيره 

فاطمه بزعيق: مروان هدي السرعه والنبي احنا كده هنطير 

مروان:  لا مش ههديها خلينا كده احسن نفرح ونطير مره في حياتنا ي شيخه 

فاطمه:  مروان بطني وجعاني والنبي وقف ااعربيه 

مروان:  وجعاكي من الحمل يا  حببتي دلوقتي تفك 

فاطمه:  طب هدي السرعه والنبي انا تعبت طب وقف العربيه عما ترد فونك بيرن 

مروان:  فين ده هاتيه 

مروان :  ايه يا سحس السنين 

جلال:  ايه يا سلك المواعين 

مروان:  ايه يا بتاع اامخلفين 

جلال: وشك للحيطه وافاك شبه الشمامين 

مروان:  انت اتعديت انت كمان ايه شمامين دي 

جلال: مش عجباك طب وشك للحيطه وافاك شبه سرايا عابدين 

مروان:  عايز ايه ي بن الكلب انت 

جلال:  انا ابن كلب يا واطي 

مروان: وشك للحيطه وافاك شبه معاطي نيههها يلا مره من نفسي ????????

جلال:  مقبوله يا زميكس ????

مروان:  شالله يكرمك بقرد أحول ????

جلال:  شكرا يا زوق ها انت فين 

مروان:  على الطريق وجاي اهو 

فاطمه:  يا مروان اهدي بقي انا تعبت بجد 

جلال:  في اي يا زفت بطه مالها 

مروان : انا سايق بسرعه ف هي خايفه وعماله تعيط ????????

جلال: انت بتضحك يا زفت انت….  انت اهبل يلاا  نسيت انها حامل 

مروان: لا مش ناسي بس عاوزين نطير النهارده 

جلال: يا عم ابقي طيروا في بيتكوا مش على الطريق بطل هبل يا مروان ووطي السرعه 

مروان:  طيب ماشي سلام 

جلال:  طيب توصلوا بالسلامه 

مروان: باي ( وقفل)  

مروان:  يا حببتي انتي كل حاجه عياط بتعيطي ليه طيب 

فاطمه :  قلبي وجعني وطي السرعه والنبي 

مروان:  طب نفرفش شويه طيب وبعدين اهديها 

فاطمه:  ????????????????????????????????????????????

مروان:  طب خلاص حقك عليا خمس دقايق بس والله 

فاطمه : وعد 

مروان: وعد ي ست البنات  ( وشغل اغنيه انتي بسكوتايه مقرمشه وفضل يرقص ويغنيها بصوت عالي)  

مروان:  انتي بسكوتايه مقرمشه….  يا بت ده انتي قطه مخربشه.. اموت فيكي وانتي مفرفشه معنكشه 

فاطمه: يا مروان خلاص بقي ابوس ايديك هموت من الخوف انا خايفه على ابني هدي السرعه بقي انا تعبت مش كده 

مروان: قاعده جوه قلبي مربعه…  انتي لوحدك باربعه.. كل حاجه فيكي ليها منف…….. هوبا الاغنيه وقفت والعربيه وقفت والغنى ومكنش فيه حاجه غير صويت بس 

فاطمه:  مر…. مروا….. ابن…. اب.. ابني… 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *