Uncategorized

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

مروا التسع شهور علي قاسم وعشق…… قااسم كان مبسوط وهو بيشوف بطنها بتكبر كل يوم عن التاني…. ودايما عشق تصحيه عشان طلباتها التافهه وقاسم كان مستحمل…… واخر فتره نقلوا فيها علي الفيلا…. 
عشق بتعب: ااااه…. قااسم…. قااسم…. 
قاسم نط من ع السرير: ماالك… مالك ياعشق… 
عشق بوجع: باين هولد… ااااااه…. 
قاسم: حاسه ب ايده… 
عشق: حاسه، بسككين بتغرز ف بطني… ااااه.. 
قاسم قام جري من ع السرير: طيب…. طيب دقيقه هجيب اسدال….. 
عشق: اااااااااااه…… بسرعه ياااقاااسم…. اااااه تعباانه اووي…. 
قاسم جاب الاسدال بسرعه…. 
قاسم: معلش ياعمري استحملي استحملي…. ياقلبي… معلش… استحملي عشان خااطر ابننا…. 
عشق: ااااه…. ما انا مستحمله كل الوجع عشااانه…. ااااه…. 
قاسم: خلاص خلصنا… يالا بسرعه….. وشالها ونزل بسرعه من باب الفيلا وطلب من الداده تفتح الباب…. لان ف اخر فتره جابوا داده….
فتحوا باب الفيلا بسرعه….
قاسم بصوت عالي:عم محمد….يااعم محمد . 
محمد: ايوا يابني…. 
قاسم: بسرعه ياعم محمداي عربيه…. اي عربيه واطلع علي اي مستشفي بسرعه…. 
محمد… رلح جري ع الجراچ وهو بيردد: حااضر يابني…. 
وجاب محمد العربيه بسرعه…. وقاسم دخل عشق العربيه…. 
قاسم: براحه خاالص…. 
عشق بخوف: خاايفه اوووي ياقاسم…. 
قاسم: لا لا متخافيش… انا معاكي…. استحملي ياحبيبتي…. 
عشق بوجع: اااااه بسرعه ياقاااسم بسرعه…. عشق بصريخ:ااااااااااااه هووولد الله يخربيتك ياقاسم…..هموووت……
قاسم بحده:متجبيش سيرت الموت يا عشق فاااهمه…..
عشق ببكاء:بمووت من الالم يا قااسم…..
قاسم وهو بيحضنها:قربنا نوصل….اهدي ياحبيبي……بسرعه ياعم محمد……
ووصلوا المستشفي بسرعه……
قاسم وهو شايل عشق:ترووولي بسرعه…….اي دكتوره هناا…..
ميار:اي دا قاسم بيه…..ثواني حضرتك….اهدي يامدام عشق اهدي…..استرخي خاالص…..حضروا اوصه العمليات بسرعه……
قاسم:متخافيش ياعشقي….استحملي عشان خاطر ابننا…..
عشق بدموع:هستحمل ياقاااسم…..عشان خاطر ابننا…….
ودخلت عشق العمليات وراح قاسم يدخل وراها….
الممرضه:ممنوع يا بيه…
قاسم بصوت غاضب:يعني اي ممنوع….هدخل يعني هدخل…..
الممرضه:حضرتك ممكن تأذي المدام والبيبي خليك هنو افضل…..
وافق قاسم علي مضض…..وفضل مستني…وهو سامع صريخ عشق ومش قاودر يتحرك…..لحد ما اجا صااحب عمره…..
عدي وهو بيجري علي قاسم وبيحضنه….:اهدي ياقاسم متتعصبش كدا…..هتبقي كويسه والبيبي كمان اطمن……
قاسم:ان شاء الله….ان شاء الله….
رسيل ببكاء:شاايف يا عدي سايف بتصرخ ازاي…..
عدي راح حضنها وقعد يهدي فيها وقاسم خلاص علي اعصاابه…..لحد ماسمع صوت النونو….
عدي ببسمه:مبرووك ياقاسم…يتربي ف عزك….وتشوفه عريس….
خرجت الممرضه…وجرت علي قاسم ومعاها النونو……
الممرضه:اتفضل ياقاسم بيه….ابن حضرتك ربنا يبارك فيه……..
قاسم مبصلوش اول حاجه عملها انه سأل علي عشق……
قاسم:عشق…عشق كويسه….
الممرضه:والمدام كمان بخير،….شويه وهننقلها اوضه عاديه….اتفضل شوفه بقا…….عشان نوديه لمامته…….
قاسم عينه دمعت وهو شايل ف ايده اول فرحته……اول حته من عشقه شاله وكبر ف ودنه وقاله:اهلا بيك في مملكه قاسم الجوهري يابكري….(البكر)
واخده وراح عند عشق…..جري قاسم بسرعه عند عشق…لماةسافهم ساحبينها علي الترولي عشان ينقولها اوضه عاديه…..
قاسم دخل…..ولقاها نايمه لا حول ولا قوه…..
قاسم بقلق:هي مالها مش بتتحرك ليه…..
الممرضه:اهدي يابيه….الدكتوره عاطيتها مخدر عشان هي مستحملتش الالم…..هات البيبي بقا عان ناخد الاجراءات….
قاسم:اتفضلي….بس براحه….بسم الله….
اخدت الممرضه الطفل من قاسم وقاسم جاب كرسي وقعد جنب عشق…..ومسك ايديها…..وقعد يبوس فيها….لانها استحملت كتير بردوو….
______________________♕
اما بقا رسيل….
رسيل:عدي….هروح التوليت واجي تاني…
عدي:ماشي وانا هروح اجيب حاجه تتاكل….
رسيل:ماشي….
ومش عدي لكن رسيل مارحتش التويلت….لا دي راحت اوضه عشان تتأكد من سكوكها الا وهي اوضه نسا…..
رسيل:السلام عليكم….
الدكتوره:وعليكم السلام…..
رسيل:بصي حضرتك.******
الدكتوره:اه تمام….اتفضلي ع الشازلونج…..وجابت جهاز السونار وفعلا رسيل طلعت حامل…..
رسيل بدموع:الحمد لله يااارب….الحمد لله…..انا مبسوطه جدا….
الدكتوره:احم…بس فيه حاجه….
رسيل:اي يادكتوره قلقتيني….
الدكتوره:الحمل دا ممكن يأثر علي حياتك….
رسيل بعدم فهم:ازاي…
الدكتوره:عشان انتي الرحم بتاعك تعبان ومش هيقدر يشتال بيبي……بصي حضرتك….يا اما الطفل يعيش ي اما انتي تموتي….
رسيل:ممكن توضحي كلامك…
الدكتوره:يعني يوم الولاده الطفل ااه هيعيش لكن انتي احتمال 90 ف الميه انك تموتي 
رسيل بدموع:اموت…
الدكتوره:الا الطفل ينزل….وكدا ميكونش فيه خطر علي حيااتك…..
……….:جهزي اوضه العمليات عسان ننزل الطفل…..
______________________♕
اما بقا عند عشق ف فاقت عشق من المخدر وحطت ايديها ع بطنها….واتفزعت…
عشق ببكاء:قااسم…ابني فين…قااسم…
فاق قاسم لانه كان نايم علي حافه السرير:
قاسم:متخافيش ياحبيبتي…ابننا اهوو…وشورلهاا علي سرير صغير جنبها…
قاسم قام وجابه وباسه الاول ف عيط….وعطاه لعشق اللي ضمته ب حنان جاامد ف سكت…..
قاسم بزهول:شوفي الواد….بتاع امه…..ندل….ما انا فضلت شايله 
عشق:متقولش علي ابني ندل ياقاسم….
قاسم:اي دا دلوقتي بقا ابنك…اسمها ابننا… ابننا ياعشق..  
عشق:ابننا…..ها هنسميه ايه….
…..:مراد….
عشق بدموع:توأمي….
مراد جري عليها بسرعه وحضنها جاامد ومسح دموعها وقال….
مراد:دموعك دي غاليه عليا اووي…..الماس…متنزلش ابدا….
عشق حضنته:ربنا يديمك ياتوأمي…
قاسم:احم..
مراد طنش قاسم اللي عايز يقتله وشال الطفل….
مراد وهي بيشيله:الله….هو صغير اووي كدا ليه….انت عينك حلوه ليه ياااض….كويس طلعت شبهي انا وتوأمي مش شبه ابوك….
قاسم:وماله ابوه يا استاذ مراد….
مراد:ابوه راجل محترم…هو انا قلت حاجه…لسمح الله….الواد دا هيتسمي علي اسمي…..
قاسم:تؤتؤتؤ…..هيتسمي ادم….
مراد:لاا هيتسمي مراد….
قاسم بتحدي:انا ابوه وانا اللي احكم الواد هيبقي اسمه ادم….
مراد بتحدي اكبر:وانا خال الواد وتوأم امه وهيتسمي علي اسميي….فااهم….
عشق:بااااس…..انا مش هسميه ادم…
مراد بنصر:شوفت….
عشق:ولا هسميه مراد…انا هسميه جااسر…
قاسم:لا حلو….اسم مميز…جاسر قاسم الجوهري… 
مراد:ليه كدا…خلاص المره الجايه….
قاسم:لا المره الجايه هيبقي ادم….
عشق:اااه…
قاسم جري عليها:مالك ياعشق.  حاسب يبني….
مراد:دي توأمي وانا اللي اقولها مالك….هاتي ياحبيبتي ابنك اشيله  عنك…
قاسم شال الواد قبل مراد….
قاسم:انا ابوه وانا اللي اشيله….
مراد:ماشي يا اخويا…..
عشق بدموع:بابا مجاش ولا تيته…
مراد وهو بيحضنها:خايف من مقابلتك ياعشق بعد كل اللي عمله….
عشق:والله انا مسمحاه …كان نفسي يبقي معايا ويطمني….ويقولي حمد ع السلامه يابنتي….
معتز دخل من الباب:حمد لله علي علي السلامه يبنتي….
عشق وهي بتحاول تقوم:بابا…اااه….
عطي قاسم جاسر لمراد وساعد عشق ف اللي هي تقوم….
قاسم:براحه خالص…
معتز جري علي بنته وحضنها….:اسف والله علي كل حاجه كنت مغصوب…
عشق:والله يابابا انا مسمحاك….
معتز:عشان قلبك ابيض بس….
مراد:وانا قلبي اخضر….
معتز:ربنا يديمكوا ليا يا اولادي….ويديمك ياقاسم…انت ابني الكبير…اللي عمري ما انسي وقفته معانا….
قاسم بود:متقولش كدا ياعم معتز انت ف مقام ابويا…..اتفضل…
واخد جاسر من مراد وعطاه ل معتز…..اللي دمع من كتر الفرحه….
معتز بدموع:كبرت وبقيت جد….ربنا يديموا ليكوا ويبارك فيه ويحفظه يااارب…ونشوفه اجمل عريس ف الدنيا….
عشق:ياااارب…..
وفضل معتز يتكلم كتير هو وعشق وقاسم ومراد بيشركوهم الحوار……
ودي كانت بدايه “جاسر الجوهري”
______________♕
عدي:جهزي العمليات…..
رسيل:لا ياعدي…لااا مش هسمحلك…من انك تحرمني مني اكون ام….
عدي:اتفضلي يادكتوره دقيقتين 
وخرجت الدكتوره….وقرب عدي من رسيل براحه وضربها ب القلم……
يتبع …..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

  1. توأمى توامى يتسنى عرفنا أنه توامك بس مش بالدرجه دى وعلفكرا التوأم مش بيحسوا ببعض ولا حاجه ما انا عندى توأم مكرهنى فى عيشتى مش لازم يعنى يكون حبيب وبحس ببعض كرهتينى فى اخويا يا شيخه????????????

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *