Uncategorized

رواية كانسر الفصل التاسع 9 بقلم آية السيد

 رواية كانسر الفصل التاسع 9 بقلم آية السيد

رواية كانسر الفصل التاسع 9 بقلم آية السيد

رواية كانسر الفصل التاسع 9 بقلم آية السيد

في المستشفى
محمود فتح الباب واتصدم لما شاف الممرضه واقفه
محمود /انتي؟؟!! 
الممرضه بتوتر /ايوة المدير عاوز الدكتور يس في مكتبه
محمود /طيب اتفضلي وانا هقوله
الممرضه بايماءه /حاضر
محمود بص لياسين واتكلم /يلا يا باشا علي اوضه المدير عدل شكلك عملت كارثه
يس باستغراب /عاوزني انا؟؟!! 
محمود /اه يا برنس ويلا بقا قبل ما يخصم منك علي التأخير انت عارفه مبيرحمش وبيحسب القرش ميت مره
يس /برنس!!! يا بني هو فيه دكاتره بيقولوا كده
محمود بثقه /مش انا قولت يبقا فيه ويلا بقا بدل ما عمك الدب ياجي 
يس /ههههههههه طب بس بقا بدل ما حد يسمعك ويعملك مشكله
محمود بثقه /يا بني ولا حد يقدر اصلا
يس بصدمه /المدير!!!!!
محمود وشه جاب الوان وبص وراه براحه وخوف /والله يا فند….. 
محمود بص وملقاش حد وراه ولف تاني لقي ياسين واقع علي الارض من كتر الضحك وعيونه دمعت
يس بضحك /ههههه مش قادر شكلك مسخره هههههههه
محمود بغيظ /تصدق ياض انك بارد انا ماشي ابو شكلك
يس بضحك /هههههههه تعالي بس يا حوده هههههه
محمود كان مشي ويس هدي و ظبط هدومه وراح مكتب المدير
_______________________
في منزل المحمدي
انجي كانت عماله تعيط وامها جنب
انجي بعياط /انا خايفه اوي يا ماما حور هتزعل مني عشان قولت لمالك
ريهام وهي بتحاول تهديها /يا بنتي اهدي ودا الصح وحور مكنش ينفع تخبي عن مالك حاجه زي دي والمفروض كانت قالتله
انجي بعياط /هي مكنتش عاوزه تظلمه معاها وعوزاه يعيش حياته
ريهام /تظلمه ايه بس هو مالك عيل صغير دا راجل وقادر يتحمل المسؤليه وهي عارفه انه بيحبها ومهما حصل مستحيل يسيبها والدليل علي كده انه قرر يتجوزها النهارده
انجي /بس انا خايفه من رده فعل حور وكمان مالك برن عليه من زمان وموبايله فاصل
ريهام /اهدي بس مالك بيحب حور ومستحيل يسيبها وهو هيعرف يتصرف متقلقيش ولو علي الموبايل فجربي الوقتي يمكن يكون فتحه
انجي /حاضر
انجي جابت التليفون ورنت علي مالك واد جرس
____________________________
في منزل عائله الصواف
مالك كان نايم وحاضن حور وفاق علي صوت موبايله اللي بيرن
مالك بص علي الموبايل لقاها انجي اخته… فتح بسرعه عشان الصوت ميصحيش حور
مالك حاول يقوم من جنب حور عشان يعرف يتكلم بس حور كانت ماسكه فيه جامد 
مالك ابتسم انها حاسه معاه بالأمان وماسكه فيه كده
مالك بهمس /ايوة يا انجي
انجي بسرعه /ايوة يا مالك طمني حور عامله ايه واتجوزتها ولا لا وهي اكيد زعلانه مني صح رد يا مالك انت ساكت ليه ما ترد عليا 
مالك /يا بنتي اهدي شويه هو انتي مدياني فرصه انطق بحرف واحد حتي
انجي /طيب اسفه بس بالله عليك طمني علي حور
مالك /متقلقيش حور كويسه الحمد لله واه يا ستي اتجوزتها وبقت مراتي
انجي /طيب هي عملت ايه لما عرفت
مالك وبدأ يلاحظ ان حور بدأت تتقلق من صوته
مالك /اما اجي يا انجي هحكيلك يلا سلام
انجي /ماشي سلام
ريهام /ها قالك ايه
انجي بفرحه /اتجوزها يا ماما
ريهام /ربنا يتمم ليهم علي خير يا رب ويشفيها قادر يا كريم
انجي /يا رب يا ماما يا رب
ريهام /طيب انا هروح اقول لابوكي بقا
انجي /مش هو عارف 
ريهام /ايوة هو عارف بكلام مالك بس مكنش يعرف انه هيكتب الكتاب النهارده
انجي /ماشي يا ماما
________________________
في المستشفى 
في غرفه المدير 
يس خبط ودخل لما سمع الأذن بالدخول 
يس بابتسامه /ازي حضرتك يا دكتور 
المدير /الحمد لله يا يس ازيك انت 
يس /الحمد لله حضرتك طلبتني
المدير/ ايوة بصراحه حبيت ابارك ليك علي المؤتمر بصراحه كان اكتر من رائع وطبعا الفضل ليك بعد ربنا
يس بابتسامه /الله يبارك فيك يا فندم وكله بتوجيهاتك
المدير /بس بردوا انت ليك الفضل في دا انت من اكتر الدكاتره الممتازين هنا في المستشفى 
يس /دي شهاده اعتز بيها يا فندم… حضرتك محتاج مني حاجه تانيه 
المدير /ايوة فيه مكافأه هتتصرف ليك عشان تعبك دا 
يس /تمام يا دكتور شكرا جدا ليك عن اذنك
المدير /اتفضل
_________________________
في منزل عائلة الصواف
مالك قفل مع انجي وبص في الساعه لقاها 9 بليل وبص ناحيه حور اللي كانت نايمه شبهه الملايكه وابتسم وفضل يتأمل وشها ورموشها الطويله وخدودها وشعرها اللي شكله ساحر بالنسبه ليه 
مالك بأس جبينها وخدودها ولاحظ انها بدأت تفوق ففضل باصص ليها ومبتسم
حور فتحت عيونها بالراحه وبصت لقت مالك جنبها وباصص ليها ومبتسم 
مالك بحب /مساء الفل يا حوري 
حور بابتسامه /مساء…… 
وفجأه زقته جامد وبعدت عنه ومالك اتصدم من رد فعلها
حور بفزع /ايه دا انت بتعمل ايه هنا ودخلت ازاي وبابا… بابا لو شافك وحطت ايدها علي شعرها وشعري مين اللي شال الطرحه 
مالك بصلها بصدمه وبعدين فضل يضحك بطريقه هستيريه عليها 
حور بصتله بغضب /انت لسه هتضحك… ما ترد ايه اللي جابك هنا 
مالك حاول يهدي /يا بنتي انتي عبيطه ولا بتنامي تفقدي الذاكره 
حور بغضب /انا مش عبيطه علفكره 
مالك /هههههههه تعالي بس واهدي انا جوزك يا مجنونه هانم 
حور بتذكر وهي بتحبط جبينها بايدها /اوبس وبصت في الارض بخجل وخدودها احمرت
مالك قرب منها بضحك /ههههههه تعالي يا مجنونه تعالي 
مالك شدها من ايدها وقعد علي السرير وقعدها في حضنه وحور مكسوفه وباصه في الارض ووشها بقا احمر 
مالك رفع وشها وبعد شعرها عنه وبص ليها بحب وباس خدوها 
مالك /عاوز اقولك حاجه يا حوري 
حور /ها
مالك/انا جوزك يا حور وانتي دلوقتي مراتي يعني اي حاجه تحصل معاكي مهما كانت نحكيها لبعض….. واكمل بتحذير /ومنخبيش اي حاجه عن بعض 
حور عيطت وحضنته ودفنت راسها في رقبته
مالك اتخض وضمها ليه جامد 
حور بعياط وشحتفه /ااا… اس… اسفه…..مش ع… عاوزه… ابقا ان.. انانيه
مالك حاضنها جامد وبيحاول يهديها /هشششش اهدي اهدي خلاص وبعدين انتي مش انانيه ولا حاجه انتي أطيب حد انا عرفته في حياتي كلها وانقي حد وبعدين يكفي انك انتي اللي خليتي قلبي يدق 
حور بعياط /ا… انا بحبك اوي… يا م.. مالك
مالك بحب /وانا بحبك اوي يا روح وقلب وعقل مالك…… واكمل بخبث /بس ايه دا يظهر ان حضني عجبك يا ست حور 
حور بخجل وقد لاحظت انها في حضنه…. حور زفته وكانت هتقوم بس هو شدها تاني 
مالك /متقوميش تاني دا مكانك وهيفضل كده لغايه ما امو… 
حور حطت ايدها علي شفايفه ومنعته يكمل /هشش بعد الشر عنك 
مالك بصلها بحب وباس ايدها اللي علي شفايفه وهي اتكسفت
مالك بخبث /انا بقول نخرج لان لو فضلنا اكتر من كده هعمل حاجات هموت واعملها 
حور شهقت بسرعه وقامت من علي رجله 
حور بتوتر/علفكره.. اا.. انت قليل الادب
مالك بضحك وهي بيعدل ملابسه /ههههه عارف ومش متربي كمان تحبي اوريكي
حور جرت علي الباب بسرعه بس مالك لحقها ولفها ليه وخلي ضهرها للباب
مالك بخبث /علي فين يا حوري 
حور بارتباك من قربه /ا.. ابعد ع..عشان.. 
مالك بخبث /عشان ايه يا حوري 
حور /ع… عشان… ابعد بقا يا مالك 
مالك /هبعد بس بشرط 
حور /ايه هو 
مالك /بوسه 
حور بصدمه /نعم!!! لا وابعد بقا 
مالك /خلاص م هبعد وخلينا واقفين وبصراحه انا مبسوط من الوقفه اوي وعجباني
حور بغضب /يوههه يا مالك بقى 
مالك /علي صوتك عشان اهلك يسمعوا 
حور /افففف ماشي 
حور باسته بسرعه من خده 
مالك بعدم رضي /ايه دا بتبوسي ابن اختك 
حور /امال انت عاوز ايه 
مالك/ هقولك و……….. 
وفجأه………. 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *