Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا 

سليم بتوتر: جدي عايزكو كلكو… تعالي يانور 

ام سليم: خير ياولدي 

سليم: خير ياامي.. تعالو نشوفوه عايز اي 

امنيه: انتي هتروحي كده!!

نور: هو انا هلبس العبايه دي في البيت كمان!

سليم: معلش يانور البسيها عشان ولاد عمك قاعدين 

امنيه: وانت مش ابن عمها والمفروض تستر نفسها عنك!!

زينه: في اي ياامنيه هو سليم هيبص لبنت عمه كده بردو!!

سليم: خلاص اسكتو…نور البسي العبايه ويلا 

*نور هزت راسها بموافقة وراحت معاه *

محمد: تعالي يبنتي اقعدي جمبي 

نور: فيه حاجه ياجدو!!

محمد: خير يابنتي بس قولت بعد ماقرايبك مشيو اعرفك بأهل بيتك اللي هتعيشي معاهم

نور: هعيش معاهم!! هو انا هطول هنا؟

محمد: لحقتي زهقتي!

نور: انا عايزه ارجع لحياتي الطبيعيه لبيتي هناك لصاحبي… انا مش شبهكم مش هقدر اعيش هنا كتير 

سليم: ابوكي قالنا علي اللي كنتي بتعمليه وحياتك دي مش عاجبه حد… ومش هتمشي من هنا غير لما تفوقي لنفسك وحياتك وتعرفي انك بنت ناس صعايده بيغيرو علي اهل بيتهم وملهمش في اللعب اللي بتعمليه والمسخره دي 

نور وقفت بعصبيه: يعني ايه!! يعني مش هرجع غير ب رضاكو!! عايزين تسجنوني!!

محمد: لا يبنتي مش عايزين نسجنك..عايزينك تعقلي انتي مش صغيره 

نور: مانا عارفه اني مش صغيره وعارفه بعمل ايه 

محمد: وعايزه ايه يعني!! عايزه ترجعي القاهره..عايزه تروحي النادي الصبح ومع الصبح بليل وعايشه حياتك بالطول وبالعرض!!… انا موافق 

سليم: بس يجدي..

محمد: موافق بس شرط 

نور: شرط ايه!!

محمد: تتخطبي لابن عمك

نور بعصبيه: اي الهبل ده!! 

محمد بعصبيه: نوور… انا مش عايز ازعلك ف اول يوم ليكي هنا…بس لازم تعرفي ان كلامي بيمشي علي عمك ابو شنبات 

نور: انت عايزه اتخطب!! انا بقولك عايزه امشي من هنا وانت عايزه اتخطب من هنا!!

محمد: اسمعي كلامي الاول.. انتي هتتخطبي شهر وبعدها افسخي الخطوبه وسافري 

نور: وليه اتخطب… انا ممكن اقعد الشهر ده من غير خطوبه 

محمد: مش لما تعرفي هو مين الاول 

*نور بصت لسليم بسرعه وكان سليم باصص في الارض ومش بيتكلم * 

محمد: مش سليم… انتي محجوزه لابن عمك حسن 

نور بصتله بسرعه: محجوزه ازاي يعني 

محمد: انا سبق وعرضت علي سليم الجواز بس هو رفض.. وابن عمك اكبر منه يعني مفيش مشكله 

نور: انتو بتتكلو بجد!! اللي بيحصلي ده بجد؟ انت بتبعني؟ شايفني سلعه قدامك اللي عايز يخدها 

محمد: انا بسترك.. ابن عمك مدرس في الجامعه وليه كلمته…

نور بدموع: حرام عليك…رجعني البيت.. رجعني امريكا ومش عايزه منكو حاجه تاني متعملوش فيا كده 

محمد: اخر كلام…طارق ابن عمك هييجي بكره من السفر وهنعمل خطوبه 

سليم: خديها ياما علي اوضتها 

نور بصتله تستنجد بيه وهو لف وشه وبص في الارض

محمد: يلا كل واحد يشوف كان بيعمل ايه 

ام سليم: تعالي يبنتي ارتاحي شويه 

____________________

سليم: جدي انا عايز اتكلم معاك 

محمد: خير ياولدي 

سليم: بصراحه ياجدي انا شايف ان ملوش لزوم خطوبه طارق ونور…

محمد: طارق كويس… ممكن تحبه في الشهر ده 

سليم: بس يجدي نور.. نور مش هتقدر علي الخطوبه دي 

محمد: انت شاغل نفسك بيها ليه 

سليم: لا مقصدش بس يعني نور كانت عايشه في امريكا ومش هتقدر علي العيشه هنا و..

محمد: انت عارف كويس ان محدش بيناقشني في قرار 

سليم وقف: بس يجدي انت طول عمرك بتحكم علينا لمصلحتنا بس نور انت ظلمتها 

محمد بعصبيه: قصدك اني ظالم اياك!!

سليم: لا يجدي لاسمح الله بس…

محمد: قولي ياولدي علي اللي ف قلبك علي طول 

سليم بسرعه: انا عايز اخطبها انا….

************************

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك رد

error: Content is protected !!