Uncategorized

رواية عشق الطفولة الحلقة الثانية 2 الجزء 2 بقلم هنا

رواية عشق الطفولة الحلقة الثانية 2 الجزء 2 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الثانية 2 الجزء 2 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الثانية 2 الجزء 2 بقلم هنا 

هالة: خلصتِ ال اتفقنا عليه

=اه خلصت بس عايزة فلوس بقى عشان اشتري لبس

هالة: طول عمرك مادية حقيرة

=الله انت زعلتي اومال هشتغلك ببلاش ولا اي يا معلمة

المكالمة انتهت وصباح اليوم التاني كلهم قاعدين يفطروا…… 

اسر:اي رأيكوا النهاردة نخرج كلنا ونروح اسكندرية

سما:ياااه فكرة تجنن ونغير جو بقى انا موافقة

عادل:انا موافق

سهير:وانا موافقة

هالة:وانا معنديش مشكلة

مازن:احم انا اسف مش هقدر اجي عشان متفق انا وصحابي نخرج مع بعض النهاردة(صحابك يا كداب????)

اسر:صحابك مين يا مازن

مازن:صحابي يا بابا صحابي

اسر بضحكة خبث:طيب خلااص احنا نخرج كلنا النهاردة ونسيب اسر يخرج مع صحابه بقى

مازن في سره:اي هو عارف حاجة ولا اي

*مازن لبس واتشيك ونزل خرج راح الكافيه ال اتفقوا عليه(هو مش عارف شكلها عشان كانت بترفض تبعتله صور ليها كانوا بيتكلموا شات بس وفون قال كده محترمة يعني????)

مازن وصل:طيب انا كده هعرفها ازاي مش مهم هي عارفة شكلي ولو شافتني هتعرفني

امل من بعيد: اوباااا اي القمر دا… دا الواد طلع اي جامد جمودة اما اروح له بقى

امل من وراه: مازن

مازن مصدوم: ااا ااا اااانت  امل

امل: اه انا امل مالك في اي

مازن وهو تايه:بحبك

امل بكسوف:احححم مش هنقعد بقى

مازن: اتفضلي

امل: في اي يا مازن بتبص كده لي

مازن: بتأمل القمر دا انت طلعتي جميلة جدا

امل: اممم ولو كنت مش جميلة كنت هتسيبني

مازن: اكييد لا الجمال جمال الروح مش الشكل يا غبية

امل: امم طيب

مازن بضحك: بس طلعتي قزعة خالص دا انت لو وقفتي جنبي هتبقي اصغر من بنتي????(سمعت اهانة للقصيرين) 

امل بغضب: لا انا مش قصيرة انت ال طويل وهايف يا استاذ وانت شبه النخلة كده

مازن:اي يا بنتي مجاري اتفتحت علينا اهدي كده

امل:هدينا عايز اي

مازن:بحبك والله يا قزعة

امل:اتلم احسنلك ماشي وبعدين انا كمان يعني

مازن:انت كمان اي هااا

امل:اسكت يلاا خالص

عند بقية العائلة…..

اسر:هااا اي رأيكوا الخروجة حلوة ولا اي

ملاك:وحسة يا بابا وانت كمان وحس سيها(وحشة وانت كمان وحش زيها)

اسر بضحك:ليه يا قلب بابا وحش ليه????

ملاك:عسان مس نسلتوني معاكوا البانيو الكبيل دا(عشان مش نزلتوني معاكوا البانيو الكبير???? )

الكل:????????????????????????

سما:يا حبيبة ماما اسمه البيسين(حمام سباحة)

اسر:خلاص من بكرة نشتري فيلاا فيها بانيو كبير قصدي بيسين????

عند هالة…

هالة:هااا كل حاجة ماشية تمام ولا نيلتي حاجة

سما من وراها:في حاجة يا هالة

هالة:هااا اي لا مفيش حاجة يا سما يا حبيبتي

سما:طيب قاعدة هنا ليه تعالي معانا تحت

هالة:لا يا حبيبتي اقعدوا انتوا اهل كلكوا مع بعض

سما:اي الهبل دا ما انت كمان مننا انت هبلة

هالة:ماشي يا حبيبتي جاية اسبقيني انت وجاية وراكي

عند مازن…….

مازن:حاسس ان القاعدة مملة سيكا تعالي نتمشى شوية ع النيل

امل:مازن هو احنا اي اخر علاقتنا دي اي

مازن:اخر اي يا امل هو انت عايزة يبقى ليها اخر وتنهي العلاقة

امل:لا مش قصدي انا قصدي يعني مش هيكون في علاقة رسمية بينا

مازن:انا بحبك يا امل

امل:طيب وبعد الحب اي

مازن:هو في حاجة بعد الحب اه انا بعشقك وبعد كده بموووت فيكي يا قلبي

امل:انت بتستظرف ولا اي

مازن:بستظرف ليه مش فاهم

امل:ما تستهبلش يا مازن انت مش هتخطبني وبعد كده تتجوزني ولا اي

مازن:اتجوزك؟

امل:ايي عندك رأي تاني ولاا تكون بتتسلى ومش بتاع جواز

مازن:لا بس انا يعني لسة صغير وبدرس ومش بفكر في الجواز دلوقت

امل: والله يعني هتستنى لما حد ييجي يتقدملي ويوافقوا عليه واضيع منك

مازن: لا اكييد انا بحبك يا امل ومستعد اجي اتقدملك دلوقت والجواز يكون بعد ما اخلص

عند هالة: الخرااا دي مش عايزة ترد ليه 

هالة: هااا عملتي اي 

=كل حاجة ماشية في التمام التمام يعني

عند مازن…. 

مازن:اي دا انت تليفونك مكسور ليه كده وريني كده

امل:اصل وقع مني واتكسر ولسة مش صلحته

مازن:اي دا هتصلحيه هو مش كده يترمي وتجيبي واحد تاني

امل:لا احنا بنصلحه وخلاص

*اسر وهو دا كله ماسك تليفونها وعمال يصور رقم مامتها ال بتتصل عليها من غير ما تاخد بالها عشان يبقى يتقدملها مفاجئة(الغبي فاكر انه بيغفلها وهي ال هتطلع بتغفله????)

اسر:طيب يلاا بقى اوصلك واستني بكرة تليفون جديد يا قلبي

امل:بجد يا حبيبي طيب انا عايزاه ايفون اليفين بروو ماكس(شكلها مادية حقيرة)

مازن:من عيوني

…………

اسر راح الڤيلاا وبيسجل رقم مامتها

اسر بصدمة:ماما…..

……….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية لو كان خيراً لبقى للكاتبة نورهان صبري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *