روايات

رواية ملكة الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الثاني عشر

رواية ملكة الزين الجزء الثاني عشر

رواية ملكة الزين الحلقة الثانية عشر

تمارا:اهلا بحضر…واتكلمت بصدمة:أنتَ????

زين:انتِ????

محمد بتعجب: انتوا تعرفوا بعض

تمارا:لا

زين:ايوا

تمارا:ايوا

زين:لا

محمد:اثبتوا علي قرار تعرفوا بعض ولا لا

تمارا:ده يا بابا يبقي الشخص اللي انقظني من الراجل اللي كان قدام الجامعه

محمد:ايوا افتكرت انا بشكرك جدا يا زين علي اللي عملته مع بنتي

زين:لا شكر علي واجب يا دكتور وبعدين لو اي حد محتاج مساعده انا مساعده

تمارا:بس انا مكنتش محتاجه مساعده وكنت هضربه بس انت اتدخلت

زين باستفزاز:ايوا جايز انا اللي كنت زي الفرخه وقاعد ارجع لورا

تمارا:انا (ولسه هتكمل)

محمد:بس في اي هو انتوا في الحضانه مخلاص

تمارا:حاضر يا حاج علشان خاطرك بس

محمد:حاج دي في البيت انا هنا دكتور محمد يا دكتورة

تمارا:لا انت الحاج محمد لما اشتغل عندكم هقولك يا دكتور

محمد:زين خد البت دي من هنا

زين ببتسامت شر:حاضر يا دكتور انت تؤمر

تمارا:بابا انا عايزه اشتغل مع احمد سلام

محمد:انت يا بنت

تمارا:نعم

محمد :انت هبله يلا اتفضلي علي شغلك

تمارا:حاضر يا دكتور بعد اذنك

محمد:اتفضلي

استأذن زين وانصرف هو كمان ودخلها مكتبه

زين:اترزعي

تمارا:اي القرف ده مفيش زوق اسمعدها اتفضلي صبرني يارب

زين:بت انت هنا اي تخرك بأذني مش عايز لبط

تمارا:انا اعمل اللي انا عايزاه انا حره

زين لسه هيتكلم فجأة جت ممرضه

الممرضه:زين باشا

زين:خير يا سماح

سماح:حالة طوارئ سريعه وجايه في الاسعاف ولازم حضرتك تيجي بسرعه

زين:طيب جهزي العمليات بسرعه وانا جي

تمارا:وانا هعمل اي

زين:ادخلي غرفة التعقيم وألبسي بسرعه علشان هتيجي معايا العمليات

تمارا:احيه لا هستناك هنا

زين بصرامه:دكتورة احنا هنستهبل من اولها في ثانيه تكوني مخلصه

تمارا بخوف:ماشي

دخلت تمارا تعقم نفسها ونزل زين تحت وكان اللي في الاسعاف شاب حوالي 18 سنه وشكله مش باين من الدم وكان عامل حادثة علي الطريق ومحدش يعرف مين ده

عند سامر

سامر:مي اول اما تشوفك هتفرح قوي ومتأكد انكم هتحبوا بعض بسرعه

البنت مسكت ايديه وفجأة لقت حد مسكها من شعرها وبيضرب فيها بدون اي مقدمات

سامر:مي انت بتعملي اي انت فاهمه غلط

مي:اوعي يلا علشان تمسك ايدك تاني ورحمة ابويا ما هسيبك تقربي لجوزي تاني يا بومه

البنت:يا مجنونه سيبيني

مي:عند امك ولسه بتضرب

سامر شال مي من علي البنت

سامر:كفايه يا مجنونه دي فرحة اختي

مي:بقولك سي…..مين????????????

سامر:دي فرحة اختي يا زفته

مي:احيه طيب انا هقول اي سلام عليكم

فرحة بضحك:اه يا ني خدي يا به

مي:نعم يا سيد

فرحة:ازيك

مي:بعد اي انا اسفه يا فرحه

فرحه بضحك:ومين قالك اني زعلانه انا فرحت قوي علي انفعالك لما شفتي بنت جمب اخويا

مي:يعني انت مش زعلانه

فرحه:وحيات امك ما زعلانه

مي:تعالي في حضن اخوك يا فواز

سامر:كدا انتوا اتفقتوا عليا انا اخاف علي نفسي يلا نتغدي بره ونروح سينما

مريم وفرحه بفرحه:اوكي يلا

ركبت مي جمب سامر وفرحه ركبت ورا واتجهوا ل المطعم

قعدت مي جمب سامر وفرحه في وشهم

فرحه:ولا انا جعانه قووي

مي:ومين سمعك يا اختشي ولا يا سامر انا عايزه بيتزا

فرحه:الله وانا كمان

سامر:يلا وانا كمان

طلبوا الاكل وفضلوا ياكلوا

في مستشفي الجارحي والد تمارا ينام ذو الثمانية عشر عاما في الاسعاف قاموا بإنزاله واخذه زين والممرضين إلي العمليات

عند فؤاد في الشركه بتاعته نادي علي السكرتيره

هند:اوامرك يا فندم

فؤاد:لو سمحتي يا هند ألغي كل المواعيد النهارده لاني ماشي

هند:في اجتماع مع العملاء الجداد النهارده

فؤاد:اجليه سلام

هند:تحت امرك يا فندم

اتحرك فؤاد من شركته إلي المستشفي لانه يعرف ان اليوم هو اول يوم لعمل تمارا

في العمليات

زين:قاطع

تمارا:اتفضل

زين:اي ده

تمارا:قاطع

زين:يا بني ادمه ده مقص

سماح:حاضر

اخد زين القاطع

تمارا:انا مش فاهمه حاجه

زين:مش واقته يا تمارا اسكتي

تمارا:وحياة امك تفهمني

زين:بصي المريض دلوقتي عنده نزيف داخلي واحنا حاليا بنحاول نوقفه

تمارا:طيب وعرفت ازاي

زين:من ضمن الاعراض ارتفاع مزمن في ضغط الدم

تمارا:طيب والعمل

زين:هنقوم بحقنه بفيتامين K وبلازما مجمدة والدم والصفائح الدموية

تمارا:يعني هتعمل اي

زين:هنشوف فصيلة دمه اي ولوسمحتي اسكتي الموضوع مفيهوش هزار

سكتت تمارا واخدوا من المريض عينة دم وطلع دمه AB

زين:الحمد لله الفصيلة دي متوفرة في بنك الدم عايزين خمس اكياس في اسرع وقت

اسرعت الممرضه وزين اتكلم

زين:انا مش عارف ليه انا حاسس اني اعرف الشاب ده

تمارا:يكونش جوز امك

زين:تمارا اخرسي

تمارا بخوف:طيب يا عم متزقش

زين :المريض حاليا احنا بنحقنه بالدم وهيفضل 24 ساعه تحت الملاحظه

تمارا:طيب معرفتوش مين اهله

زين:لا

زين انا لازم اعرف مين ده مسك القطن وفضل يمسح في وشه لحد اما شافه

زين بصدمه:مستحيل

تمارا بتعجب هو اي اللي مستحيل

زين:اخويا ياسين فوق يا ياسين

تمارا:اهدي يا زين اهدي

زين:اخويا هيروح مني وبتقوليلي اهدي

تمارا:والله كل حاجه هتكون تمام بأذن الله بس صلي علي النبي واخدته بره لان العمليه خلصت وهيفضل 24 ساعه تحت الملاحظه وقعدت زين علي الكرسي قدام العمليات وقعدت جمبه

زين بدموع :يارب يارب انا وهو لا يارب يارب

تمارا بعفويه:بعد الشر عليك ربنا يجعل يومي قبل يومك وادركت اللي هي بتقوله ااقصد انوا هيبقي بخير بس ادعيلوا

زين بعياط هستيري:اخويا الوحيد هيروح مني وفضل يعيط

تمارا:اهدي يا زين انا عمري ما شفتك كده

زين:يارب يارب

فون زين رن

زين بعياط:الو

سامر:عامل اي يا عم محدش بيشوفك ومال صوتك

زين:ياسين عمل حادثة يا سامر

سامر بصدمة وخوف علي ياسين:ا ا انت بتقول اي ومستشفي اي

زين:مستشفي الجارحي

سامر:انا جاي فورا

مي وفرحه بخوف:في اي

سامر:ياسين اخو زين عمل حادثة وانا لازم اروح المستشفي روحوا انتوا سلام

فرحة:لا انا هاجي معاك اتطمن عليه

مي: وانا كمان

سامر:يلا بسرعه مفيش وقت

في المستشفي فهد خارج من مكتبه لقي زين

فهد:زين انت هنا انا بدور عليك من بدري

زين:ياسين يا فهد

فهد:انت بتعيط كده ليه وياسين ماله

زين:ياسين اخويا في العمليات

فهد:انت بتقول اي

زين:انا خايف عليه قوي

فهد بحزن وخوف علي ياسين:طيب اهدي انا متأكد ان ياسين هيبقي كويس خلي عندك ثقه في ربنا

زين:ونعم بالله يارب

فهد:خليك هنا انا هدخلوا

دخل فهد واتطمن عليه

فهد:حاليا هو كويس الحمد لله

فهد وتمارا براحه :الحمد لله

فهد:هو اي اللي حصل لياسين يا زين

زين:هو اصر انوا يروح النهارده من غير السواق وانا وافقت لانه بيعرف يسوق كويس

فهد:اومال اي اللي حصل مش

زين: عارف بس لو طلع اللي في دماغي صح ورحم ابويا وامي ما هسيبه

فهد:طيب اهدي بس

سامر:زين فين ياسين

زين:ياسين جوه تحت الملاحظه حاليا

فرحة وقفت جمب زين:اهدي يا زين هو هيبقي كويس انا متأكده

زين: يارب يارب

تمارا لنفسها:هي مين البت الملزقه ام عيون خضراء وشعر اسود دي دا لو في وقت تاني انا كنت جبتها من شعرها الحلو ده

مي:اتطمن يا زين خير ان شاء الله

زين:يارب

مي:تمارا انت بتعملي اي هنا

الجميع نظروا إلي تمارا

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *