روايات

رواية ملكة الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت السادس عشر

رواية ملكة الزين الجزء السادس عشر

رواية ملكة الزين الحلقة السادسة عشر

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

انتوا مين ألحقوو……(اغم عليها)

الشخص شالها وحطها في العربية وأتكلم أطلع بسرعة

…/يخربيتك يا أحمد دي لما تصحي هتقلتك

أحمد/ربنا يستر يا زين انا قلبي وقع في رجلي ????

زين:لا متقلقش انت كدا كدا ميت هنروح فين دلوقتي

احمد:علي البيوتي سنتر

زين:انت عارف دي هتعمل فيك أي

احمد:هتعمل كنافه اخوك سداد متقلقش

أحمد:احية يا زين مريم بتفوق????????

زين:خد بسرعة المنوم ده

اخد أحمد المنوم بسرعة وحطه علي انفها وراحت في النوم تاني

بعد مرور حوالي نص ساعة وصل أحمد وشال مريم وحطها في البيوتي سنتر وفهم مدام ريتال كل حاجه ومشي هو وزين يجهزوا نفسهم

بعد حوالي ساعة بعد رجوع مريم وصل والدها ووالدتها لكي يحضرا حفل زفاف ابنتهم الوحيدة

مريم فاقت وبصوت عالي:عاااااااااا أنت مين

مدام سميه:اهدي اهدي أنا الميكب أرتست

مريم بغباء:ايوا يعني عايزه أي

سميه:بس بقي مش عايزه كلام كتير الله

مريم:سيبيني انت بتعملي أي

سميه:اهدي ان تعرفي كل حاجه في وقتها

خلصت مريم وكانت جميله جدا ووقفت

مريم:انا عايزه اعرف ليه ده كله

سميه:انا هقولك انت طبعا عارفه ان النهارده فرح تمارا ومي صحابك وعلشان كده عايزين تبقي انتوا التلاته لابسين زي بعض شكليات يعني

مريم بغباء:يعني مخطوفه وجايبني هنا علشان ألبس زيهم

رسائل بأرتباك:ايوا يا حبيبتي ما هو في الأفراح الصحاب كمان بيلبسوا زي بعض

مريم:يعني انت شايفه كده

 سميه:طبعا

مريم:تمام

عند فرحة:يوووه مليش دعوة

سميرة:خلاص بقا يلا اللبس

فرحة بأعجاب شديد وفرحة :هو ده فستاني

سميرة اي رأيك

فرحة بدموع:جميل قووي

فستان فرحة واسع من تحت قصير شوية من قدام وطويل خالص من وره وطرحة طويلة وكانت عامله شعرها بطريقة جذابة جدا لانها مش محجبة اصلا

عند مريم

لبست مريم فستان فرح ابيض ومنفوش من تحت وضيق سنه من فوق وكان شكلها جميل قوووي وحجابها مبينها أجمل كمان

في إحدى الغرف في البيوتي سنتر

تمارا:يا مدام سمر أبص في المراية بسرعة بس

سمر:لا يعني لأ لما تخلصي خاااالص

تمارا بتأفف:طيب

وقفت تمارا قدام فستان ابيض أقل ما يقال عليه أنه رائع ذو أكمام من التل وعليه كسر ألماظ وطرحته طويله قووووي وديل البستان كمان كان طويل جدا وزين اللي أمر اكبر المصممين اللي يعملوه وعليه ملكة الزين مكتوبه وكانت في نفسها مزه بصراحة ❤️????

مي:يا مدام سااااااارة وحياة ابوكي بصه صغيرة

سارة بضحك:ولا صغيرة ولا كبيرة

ونفس الكلام مي وقفت قدام فستان كب وواسع قووي من تحت وشكله جذاب جدا ولبست وهي فرحانه قووووي

حياة اللي اتعرفت علي تمارا ومي وحبيتهم قومي زي اخواتها وهما كمان حبوها قوووي الشريكة الرابعة في البياتي سنتر هي أللي لبستها بأديها برده وكانت فرحانه قووي لبست فستان أبيض طويل وشكله هااايل عليها

جم البنات كلهم سلموا علي بعض وقعدوا مستنيين العرسان

بصراحة كلهم كانوا ملكات ويخطفوا الأنظار????????????

جه بالليل وواقف كل فارس ببدلته السوداء الرسميه الجذابه ينتظر حبيبته لكي تخرج

اولا خرجت فرحة

فؤاد:انا مش هتكلم خدي البوكية ده و يلا بينا

فرحة بضحك:يعني شكلي حلو يا فؤادي

فؤاد:كلمة كمان وهبوسك قدام الناس انا بقولك اهه

فرحة بكسوف:طيب خلاص يلا

فؤاد:ايوا كده نسوان متجيش غير بالعين الحمرة

فرحة بصدمة:نسوواااااان????????

فؤاد بصوت صعيدي:قدامي يا بت واخدها وجري علي العربية

 خرجت مي

سامر:????????????  (مش عارف ينطق????????????)

مي:سامر انت كويس

سامر:يخربيت جمال أمك يلا بينا علي المأذون اخدها وجري????????

خرجت حياة

فهد: صلاة النبي أحسن دا احنا ليلتنا عنب واخدها وجري

أحمد وزين واقفين خرجت مريم

مريم بدموع:انت أي اللي جابك

أحمد وهو يكتم ضحكته وان الخطه عدة علي المجنونه وفكرت فعلا أن اللبس علشان يبقي هي وأصحابها  زي بعض????????

أحمد:تمارا كلمتني اني أجي اخدك لأنك لسه جايه ومش معاكي عربيتك

مريم وكانت لابس بدله ليه وشكلك مز كده استغفر الله

احمد:ما العرسان كمان صحابي فلبست زيهم المهم متشغليش بالك انت يلا بينا

خرجت مريم وركبت وفضل زين واقف شويه وخرجت تمارا وبتمشي بكسوف وزين مغيب عن الدنيا خااااالص????????

تمارا وقفت قدامه

تمارا/زين

زين/………..لا رد

تمارا بصوت اعلي شويه/زين

زين وهو علي نفس الحالة:انت مين

تمارا:انا تمارا يا زين أنت مش عارفني

فجأة زين رمي بوكية الورد الأحمر اللي هي بتحبه من أيده وشالها ولف بيها

تمارا بكسوف:زين مينفعش كده وحرام احنا مكتبناش الكتاب

زين:بصراحة مقدرتش اشوف حب عمري قدامي من غير ما اعمل حاجه بحبك يا تمارا

تمارا:هجاوبك بس بعد كتب الكتاب

زين:وانا مستني مثال البوكية وقدمهولها ومشيوا

وصلت كل العربيات قدام قاعة الزفاف وكان شكل الشباب بالبدل السوداء وكل حورية بفستنها جميل قووي نزل فؤاد وفرحة وبعدين زين وتمارا وبعدين فهد وحياة وبعدين سامر ومي وبعدين احمد ومريم الهبله اللي مش عارفه ولا فاهمه اي حاجه

قعدوا قدام المأذون

اولا فؤاد وقدامه سامر

المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

فؤاد جري علي فرحة وحضنها وفضل يلف بيها وقعدوا مع بعض علي جمب

فهد واخو حياة

المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

حياة حضنها فهد ولف بيها وكانوا فرحانين جدا

مريم واقفه مش فاهمه حاجه هو باباها قعد قدام المأذون ليه

المأذون لمريم:بطاقتك يا عروسة

مريم:بطاقة ايه؟.

الماذون:البطاقة عشان نكتب الكتاب !.

مرين:كتاب ايه انا محدش قاللي ع بطايق انتوا هتكتبوني كل اللي ورايا واللي قدامي ولا ايه

احمد:وراكي وقدامك ايه هو انتي حيلتك الا الفستان اللي انتي لابساه

مريم:بس ياض

المأذون:يلا يا بنتي ورايا كتب كتاب تاني

مريم:البطاقة مش معايا

احمد:نعم يختي!!

مريم:ينفع كارنيه الجامعة

المأذون:جامعة ايه يا بنتي ف حد يكتب كتاب بكارنيه

مريم:مهو البطاقة مش معايا

احمد:امال مع مين

مريم بكذب:مش معايا يا عم

احمد لف بنظره لبنت كانت واقفه في الفرح ووقف قدام مريم وهو بيبص علي البنت واتكلم بصوت مريم بس اللي تسمعه:اي رأيك يا مريم في البنت اللي هناك دي

مريم:مالها

احمد:هي اكيد معاها بطاقة فهتجوزها هي وخلاص

مريم بسرعه:لا لا خلاص وبصت علي بنت كانت واقفه واخدت منها شنطتها وطلعت بطاقتها

مريم:اتفضل

احمد:كان لازم يعني كل ده

المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

احمد جري عليها وحضنها وهي كمان

مريم:انا بحبك قوووي

احمد:وانا بمووت فيكي

نيجي عند تمارا

زين تمارا فين

مي:كانت هنا دلوقتي

زين:نعم انتوا بتقولوا اي

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *