Uncategorized
رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود
رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود
رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود |
رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود
جميله: دومي انا خلصت الشنط..
ادم: دومي.. من امتي الدلع ده..
جميله: ايه ياقلبي هو مينفعش ادلعك..
ادم: هو انا مش مطمن بس دلعي براحتك…
جميله:تعرف يادومي اانا…
ادم: جميله كفايا سهوكه وقولي عايزه ايه..
جميله: تمام بما انك فاهم فاأنا عايزه اكل من ماكدونالز..
ادم: لا… انتي عارفه مبحبش اكل بره…
جميله: عشان خطري يأدم من ساعت مااجوزنا وماكلتش من بره…
ادم: لا يعني لا…
جميله بغضب: اادم..
ادم: قلبه..
جميله: هتجيب ولا…
ادم: من غير تهديد.. انا داخل استحمي ومفيش كلام… وتركها وذهب للحمام..
جميله: بقي بتطنشني ياادم والله ماشي…
…. عند زين وحور ……
حور: زين تيجي نروح نزور اهلك..
زين: اني باين عليكي تعبانه في وقت تاني
حور: بس يازين..
زين: من غير بس.. ويلا وصلنا البيت اصلا…
حور: حاضر… وبعد مده…
حور: جعان ولا لا…
زين: اكيد جعان..
حور بخبث: حيث كده يلا نروح السوبر ماركت..
زين: ليه في حاجه محتجاها من هناك..
حور: اه هو كيس مكرونه..
زين: هروح المحل الي جنبنا مش مهم السوبر ماركت…
حور: ماانوع المكرونه الي انا عاوزاه مش موجود في المحل الي جنبنا…
زين: اي مكرونه ياحور هي هتفرق…
حور: اكيد… ونا هطلع البس عشان نروح..
زين: ياحور.. ولكنها قد ذهبت….. بعد مده..
….. عند فارس وخديجه ……
فارس: خديجه هعدي عليكي عشان نروح الحفلة
خديجه: تمام… في وقت الحفله…
فارس: الو ياخديجه انا تحت االبيت..
خديجه: تمام نزله.. بعد مده..
(كانت خديجه ترتدي فستان نبيتي مع حجاب ابيض وشوز ابيض وشنطه بيضاء بها لمعه جذابه وكذالك الفستان/وكان فارس يرتدي بدله سوداء مع شوذ اسود وقميص ابيض وكان في منتهي الجمال)
خديجه:استاذ فارس..استاذ فارس..
فارس:نعم..
خديجه:حضرتك كنت سرحان من شويه..
فارس:اانا..انتي جميله اوي
خديجه بكسوف:ده من زوق حضرتك..
فارس:ممكن نشيل الرسميات…
خديجه:ميصحش..
فارس:ياستي في الشغل ناديني استاذ فارس لما نكون لوحدنا ناديني فارس تمام
خديجه:تمام..يلا ولا ايه…
فارس:يلا…في الحفله…
سليم:استاذ فارس الحفله نورت..
فارس:منوره بيك مستر سليم….
سليم:اهلا يااخديجه صح..
خديجه بابتسامه:ايوه صح واهلا بيك مستر سليم..وظلوا يتهامسون ويتكلمون…في فقره الرقص..
سليم:تسمحيلي بالرقصه دي..
فارس:حضرتك خديجه مبترقصش مسلمه وهي مينفعش ترقص…
سليم:ليه ياعني عادي دي رقصه بسيطه..
خديجه:عشان كده حرام ومينفعش
سليم:براحتك…
خديجه:بعد اذنكوا هروح الحمام…
فارس:متتأخريش…
خديجه:حااضر…بعد مده…بدأ الصراخ في الحفله..
سليم:ايه الي بيحصل هنا..
العامل:حضرتك في حريقه في الجناح الشرقي للحفله..
فارس بزعيق ممزوج بخوف:والجناح ده فين
العامل:من ناحيه الحمامات…
فارس:ايه..وذهب فارس يركض يبحث عن خديجه..
فارس بصوت عالي:خديجه…خديجه…
خديجه بدموع:الحقوني…حد يلحقني..
فارس:خديجه لو سمعاني ردي…
خديجه:ده صوت صوت فارس…فارس انا هنا يافارس…
فارس:انتي فين…
خديجه:في الحمام…
فارس:متقلقيش هتكوني كويسه…واخذ يدفع الباب حتي وجد خديجه..
فارس:خديجه خديجه انتي كويسه
خديجه:فارس ولم تكمل لانها وقعت مغشي عليها…
فارس:خديجه ولكنه وجد تنفسها اصبح ضعيف
فارس بخوف:خديجه متقلقيش هتكوني كويسه وحملها وخرج بها من الحفله واخذها للمشفي…
فارس:حديلحقنا…دكتور..الحقها يادكتور..
دكتور:دخلها جوه بسرعه..بعد مده خرج الدكتور
فارس:طمني يادكتور..
الدكتور:متقلقش المدام كويسه هو حضرتك تبقي جوزها…
فارس:ايوه…
…..عند ادم وجميله ……
ادم:وصلنا انزلي…
جميله ولم تعطه وجه وذهبت للداخل البيت…
ادم:مالها دي…وركن العربيه واحضر الشنط وادخلها…
ادم:كان ممكن تساعديني…
جميله:لما تتشل هبقي اسعدك….
ادم بتعجب:ايه مالك زهقانه كده ليه..
جميله:يابجحتك يااخي…وتركته وذهبت للغرفه..
ادم:مالها دي شكلها طلب نكد….وذهب ورائها للغرفه…وجدها تجلس علي السرير بتظبط الهدوم
ادم:اانا داخل استحمي طلعيلي هدوم..
جميله:مطلع لنفسك ولا شايفني الخدامه بتعتك
ادم:خدامت ايه انا بقولك هاتي هدوم…
جميله:جيب لنفسك…
ادم:صبرني يارب…جميله ممكن افهم انتي مالك كده قالبه عليا…
جميله:ماانت او مهتم كنت عرفت…
ادم:يستي والله معرف….
جميله بدموع:ماانا لو مهمه عندك كنت كنت…مش مهم ياادم..
ادم:بتعيطي ليه ياحببتي للدرجادي الموضوع مهم بالنسبالك…طب عشان خطري قولي ليا..بس متعيطيش…
جميله:اانا عايزه اكل من مكدونالز وانت مش رضيت…
ادم بضحك:يعني انتي بتعيطي عشان كده..
جميله:وانت شايف ان الموضوع ميستاهلش
ادم:ازاي طبعا لا يستاهال…
جميله بضحك:بطل استفزاز..
ادم:ايوه كده اضحكي ضحكتك قمر…
جميله:انا قمر في كل حالاتي
ادم:يخربيت التواضع الي عندك…
جميله:امااال…ههههههه
يتبع……
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش