Uncategorized

رواية رفقاً بالقوارير الفصل الخامس 5 والأخير بقلم مريم أبوشامة

 رواية رفقاً بالقوارير الفصل الخامس 5 بقلم مريم أبوشامة

رواية رفقاً بالقوارير الفصل الخامس 5 بقلم مريم أبوشامة

رواية رفقاً بالقوارير الفصل الخامس 5 والأخير بقلم مريم أبوشامة

بصيت عليه لقيته مبتسم وبيحرك شفايفه ويقول 
_ بحبك ♥
قلبي دق بغباء وخدودي احمرت جداا مع انه مقالهاش بصوت عالي بس يكفيني انو قالها 
دخلت اجري ف العماره وانا طايره م الفرحه قلبي بيرقص م الفرحه تخيل شخصك المفضل يجي يقولك بحبك اي شعورك
اول ما دخلت شقتي دخلت ع سريري واترميت عليه وناا بضحك اوي وعماله افتكر وهو بيقولهالي  …  ثواني ولقيت نفسي بكشر تاني لما افتكرت انو قال انا خاطب 
اي دا يعني انا اي بالنسبه له بيلعب بيا مثلا  … هو قال انو بيحب البنت الل هيخطبها دي 
تلقائي عيوني دمعت ومن غير وعي فتحت الواتس ودخلت اخدت رقمه م الجروب وسجلته عندي 
عحبتني الصوره الل حاططها اوي وعجبني البايو الل كاتبه  كان كاتب “
 “أحببتها كأمنية، واحدة، واخيرة” ????!
#بقلمي_مريم_أبوشامه
لقيت نفسي ببعتله وبقوله 
_دكتور عمرو 
مكملتش ثواني ولقيته رد وبيقول
= افندم 
ايتا مش مسجل رقمي لي بقاا تصدق انك واطي 
_ احم انا مريم 
= مريم مين مش واخد بالي 
بزهق_ لا بقااا ركز معايا كدا مهو مش الست بتاعتك الل هتخطبها هتاكل عقلك للدرجه دي  …  انا مريم سمير 
بعد شويه رد وقال ببرود 
= اممم افتكرتك …  اتفضلي 
استغفر الله هو بيتحول ولا اي من شويه كان روميو قلب ع احمد العوضي كدا لي 
مكنتش عارفه ارد ااقوله اي خصوصا ان اسلوبه مكنش لطيف معايا 
_ لا مفيش …  اسفه ع الازعاج 
شافها ومردش فضلت مستنيه اكتر م ساعه ومردش تقريبا عنده انفصام قومت غيرت هدومي عشان انام 
لقيت رساله جاتلي منه كانت فويس نوت 
فضلت واقفه شويه متردده افتح ولا اطنش لحد م الفضول خدني وفتحتها وناا همووت واسمع صوته 
الرساله كانت صوته وهو بيغني وبيقول
“زاد الهوى ف قلبي واصبح عاشقاً.. لا ذنب لي بل كنت شبه مُغيبا..  ما عاد لي شئ في عمري غيره …  ف انا وقلبي وكل شئ ملكه” (هنزلكو الفيديو ف اول كومنت ي بناات)
دمعت وناا بسمع الفويس اه والله حقيقي مفيش كدا بعد ما كنت ف قمة غضبي منه بقيت مشتاقه اني اشوفه نفسي ابص ف عيونه الل بتربكني نفسي يقرب مني ويهمس ويقولي ي فلاولتي نفسي اشم ريحته الل بتقتلني 
#بقلمي_مريم_أبوشامه
رديت عليه وانا بعيط م كتر الفرحه وقولتله 
_ هو انت مش خاطب
= حصل 
يووووووه هيجنني اهو هيجنني اما هو متزفت خاطب بيعمل معايا كدا لي 
_ وبعدين 
= هفهمك كل حاجه بكرا تصبحي عليا ي فلاولتي  
قفل وناا زهقت بجد هو لي بيعمل معايا كدا فضلت افكر معقول هيتجوز اتنين مثلا ولا اي 
فتحت الفويس تاني وفضلت اسمع فيه لحد ما روحت ف النوم وع وشي ابتسامه حب 
صحيت تاني يوم وناا مبسوطه جدا ومش عارفه لي قايمه بكل نشاط اتوضيت وصليت وبدأت اروق ف الشقه 
شغلت اغنيه قديمه لاصاله بتقوول ” قد الحروف الل ف اسامي العاشقين بحبك “
كنت مندمجه ف الترويق ومع الاغنيه لحد ما باب الشقه خبط لبست عبايه بسرعه ولفيت طرحتي وفتحت لقيته وااقف بكل شموخ وهيبه حاطط ايده ف جيبه واول ما فتحت غمزلي وع وشه ابتسامه كفيله تخليني ابصله عمري كله وما املش منه ابدا 
اتفاجأت بوجود اهله معاه وشخص غريب واقف 
قالي بإبتسامه
_ اي  يفلاوله مش هتدخلينا ولا هنفضل واقفين ع الباب كتيير
ارتبكت بصراحه معرفش ف اي ومين الشخص الغريب دا  
قولت ونا قلبي بيدق بس المره دي بخوف 
= اه طبعا طبعا اتفضلو اتفضل يعمي اتفضلي ي طنط 
والحمد لله اني كنت روقت الصالون دخلو قعدو فيه ولقيت طنط وملاك بياخدوني م ايدي يدخلوني ع جوه ومعاهم شنط كتير 
اتكلمت بذهول 
_هو ف اي يطنط 
= كل خير ي قلبي يلا بس انتي البسي اللبس دا 
#بقلمي_مريم_أبوشامه
من غير تردد دخلت لبست كان فستان اوفوايت رقيق جدا ماشي مع جسمي وكان رووعه عليا ولبست طرحه حمرا لان الفستان منقش بورد احمر بسيط 
خرجت معاهم وناا مستغربه لقيته تنح اول ما شافني وناا مكسوفه جدا 
ركع قدامي بدون مقدامات وقالي 
_ قلبي متيم بكي ي معشوقتي انظر اليكي ف ارى عالمي يكمن فيكي وحدك لا احد غيرك  ..  اتمناكي ف كل ركعه… اقسم لكي انه لن ينقص حبي لكي ف يوم م الايام بالعكس حبك يزيد بداخل قلبي…  اصبحت مهوسا بكي صغيرتي ف حني ع ذلك القلب المسكين
حني ع قلبي ي روح الفؤاد ف والله ذلك القلب ينكسر لحزنك ويطير فرحا لسعادتك “
بصو مش هقدر اوصفلكو دموعي ولا دقات قلبي ولا رجلي الل مستحملاني ولا اي حاجه دلوقتي انا خلاص جبت اخري وعايزه ادخل ف حضنه 
قولتله بصووت هادي 
_ طب بقولك اي مش دا مأذون 
= اهاا 
_ اكتب ي عم الشيخ الله يخليك انا عايزه افرح زي العياال 
ضحكو كلهم وفعلا اتكتب كتابنا وناا قلبي هيطير م الفرحه 
بصلهم كلهم بصه فهموها وخرجو حتي ما باركوش ما ادهومش فرصه اصلا 
وقف قدامي وبدون مقدمات شدني ليه وضمني لقلبه وهو بيضحك اويي 
طلعت م حضنه براحه وبهدوء قولتله 
_ فهمني 
= متخرجيش م حضني تاني…  يبنتي مش  قالو واحنا صغيرين مريم لعمرو وعمرو لمريم 
_ احييييه انت لسه فاكر  ..   عشان كدا بتقول انا خاطب وانا الل افتكرت واحده تانيه 
= ومين تقدر تملا عيوني غيرك او تاخد مكانك اصلا 
…  اه صحيح عايز ااقولك حاجه 
_ امممممم 
كنت بستمتع بحضنه ومش حاسه بكلامه اصلا معقوله يعني بقاا زوجي خلااص 
فوقت وهو بيذكر اسم الاكونت الغامض عرفت انو بتاعو حقيقي مش عارفه ااقول اي 
_ انت بتحبني ي عمرو 
= قلبي ليكي اصلا 
_ اد اي 
= قد البحر وسمكاته ???? بهزر  ….  امممم بحبك اد اي..  مش عارف الصراحه لاني اتخطيت مرحلة الحب اصلا وقلبي مبقاش ملكي خلاص من وانتي صغيره وناا بعشقك ي فلاولتي
“هنيئاً لقلبي حين اختارك نبضاً له “????
تمت بحمد الله ♥
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!