Uncategorized

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين مصطفى

جمال: وانا موافق…. معنديش اي مانع….
قاسم: يعني هتدفع ال 5 مليون جنيه…..
جمال:هكتبلك شيك ب الرقم….
قاسم:عايزهم كاش
جمال مسك موبايله: الو…. استاذ اكرم…. جهزلي 5 مليون جنيه هبعتلك احمد ياخدهم….
اكرم: بس ياجمال بييه دا مبلغ كتير جدا….
جمال: اي يا اكرم هي فلوسي ولا فلوسك
اكرم:تمام ياجمال…هجهزهم لك حالا….
جمال:تمام سلام…..
جمال:استاذ قاسم الفلوس هتبقي عندك خلال ساعتين…..
قاسم:بس انا مش عايز فلوس….
جمال بزهق:لا اله الا الله مش حضرتك لسه قايل دلوقتي انك عايز 5 مليون جنيه…..
قاسم:ايه السبب اللي يخليك تدفع المبلغ دا كله ف شقه متساويش 100 الف جنيه حتي…..
جمال:الشقه عجبتني ومريحه وانا مرتاح فيها جدا…..
قاسم قام وقف:طلاما انت مصر اووي كدا انك عايزها….نتكلم مع رضوان لو معندوش مشاكل اعتبرها شقتك….
جمال:هو فين عم رضوان دا وانا اتفق…معاه…قصدك الراجل الطيب اللي قاعد ف المحل اللي تحت دا…..
قاسم:هو انت تعرفه….
جمال:ااه ما هو اللي اداني المفتاح….حتي كمان بعت حد ينضفلي الشقه….
قاسم بدهشه:عم رضوان….
جمال:ااه مش الراجل الكبير اللي قاعد تحت…حضرتك مش مصدق لييه….اتفضل حضرتك ننزل نسأله….
قاسم:اتفضل ونزلوا كلهم لعم رضوان اللي كان قاعد ف محله….
عم رضوان كان قاعد ف محله وزي ما احنا عرفنا ان كان فيه محلين المحل الاول دا خاص ب البنات…فيه كتب وروايات مش للبيع لا…دا زي مكتبه  صغيره كدا اللي حابب يقرأ يقرأ ويشرب شاي وقهوه وكدا بس اللي حابب يعمل حاجه يعملها لنفسه،..وطبعا عشان صايمين محدش بيشرب حاجه……وعم  رضوان فاتح سوبر ماركت….
قاسم:السلام عليكم…ازيك ياعم رضوان…..
رضوان:انا بخير يا بني الحمدلله…محمد هاات كرااسي…
“محمد القهوجي”
محمد:تحت امرك ياعم رضوان…..وفعلا جاب كراسي وقعد قاسم ويزن واحمد وجمال…..
قاسم:عم رضوان انت تعرف الاستاذ
رضوان بيسمه:اه دا راجل محترم…دا اللي حضرتك مأجر له الشقه….
قاسم ببسمه:بس انا عطيتك كلمه اني مش هأجر الشقه….
رضوان:ازاي بس يبني هو اجالي وقالي ان فيه شقه هنا المفروض انه هيسكن فيها ف مفيش شقق ف الحي غير الشقه دي اللي فاضيه…ف عطيته المفتاح بتاع الباب اللي تحت والباب اللي فوق وبعت مي وروضه ينضفوله الشقه…..
يزن:لا ثوااني كدا روضه مين…روضه مراتي….
مراد:خطيبتك…
يزن:لا اسف مش هتفرق….روضه خطيبتي بس هتبقي مراتي….ليه بس كدا تخليها تنضف الشقه ياعم رضوان…..
رضوان:خلاص يبني مش حكايه هي….
احمد:لمؤاخذه ياحج….اسفين يا قاسم بيه…فيه سوء تفاهم كان مفروض استاذ جمال يسكن ف الشقه دي وشاور علي شقه معينه ف عماره قصادهم….
رضوان:ازاي يبني دي شقه الحج محمود خليل….
احمد:تقريبا الراجل والله اعلم ابنه اخده عنده…..
رضوان:ازاي يبني…يالا شويه وهنعرف….
قاسم:خلينا ف المهم….
جمال:المهم ان انا عايز الشقه اللي فوق الراجل الطيب دا….وبص لرضوان بصدق….انا مش هبص لبناتك غير نظره احترام والله وبعدين اي واحده غير  حبيبتي ب النسبه.لي اختي…..
رضوان:انا مصدقك لان دا باين ف عنيك…لكن انا مش صاحب الشأن صاحب الشأن هو قاسم بيه…يعني هو اللي هيحدد اذا كنت هتسكن فيها ولا لأ…انا مليش دخل…..
قاسم:عم رضوان…انت زي ابويا….ومن سنين طويله اديتك الشقه دي…وقولتلك ان العماره كلها بتاعتك…..وانت كنت رافض انك تسلتلم العقد او تمضي عليه حتي..دي عمارتك انا دلوقتي مليش قرار القرار ف اديك…..يا اما توافق انه يسكن هنا…يا اما لأ…..
رضوان بفخر:ابوك رباك صح ياقاسم….كنت فاكرك بعت الشقه وخلفت بوعدك….والشاب دا شكله طيب وابن ناس ومحترم وملوش دعوه ب الشمال….انا موافق…..
جمال بفرحه:شكرا جدا جدا وقام باس راسه ربنا يديمك….
رضوان:الله يباركلك ياحبيبي….ودلوقتي القرار عند قاسم…..
جمال:اظن حضرتك ملكش حجه بقا….الحج رضوان وافق….لسه حضرتك…..
قاسم:خلاص مفيش كلمه بعد كلمته…..
يزن:بابا انا مش موافق….
قاسم:ليه يابشمهندس يزن….
يزن:انا مش هسمح ان واحد يفضل طالع نازل شايف خطيبتي…..
قاسم:ع الاقل هو محترم مش هنشوف منه حاجه والرك ع التربيه وانا متأكد انه متربي…..
يزن:اه لما نشوف….وبص لجمال بصه تحدي واللي جمال بدله نفس النظره دي……
مراد قام وهمس ل ابوه:عايز فلوس….
قاسم بهمس بردو:ليه….
مراد:هشتري اكل…..
قاسم بهمس:هو انت فاطر….
مراد بمرح:لا ناسي “فاكر”..خلاص متبصليش انا هكلهم بعد الفطار انت عارف ان عم رضوان مش بيفتح بعد الفطار…بص حوليك شوف الحجات الحلوه اللي عنده…..
قاسم:اقعد مكانك عشان مهزأكش…
مراد قعد مكانه وقال….
مراد:طول عمره حابس حريتي….
جمال:ممكن تقولولي علي تمن الشقه…..
قاسم:الشقه مش هتتباع هتتأجر بحيث اني لو شفت منك حاجه كدا ولا كدا هتخرج منها…..
يزن:علي اساس اني هسيبه يخرج عايش….
قاسم:يزن وبعدين….الشقه هتتأجر والايجار هيروح لعم رضوان…..
رضوان:ليه بس كدا يبني….
قاسم:هو كدا يا اما بلاش
مراد بمرح:يااما فريش يا اما بلاش…
يزن:لا اله الا الله….يبني يحبيبي اسكت بقا….
مراد بصوت زومبا:حاااضر….
بص جمال لرضوان ب استعطاف:خلاص موافق ياقاسم…..
ودي الجمله اللي نطق بيها عم رضوان
قاسم:طيب…
جمال:نمضي العقود…..
رضوان:بلاها عقود….ليه يعني….
يزن بتحدي:لا لازم العقود
جمال:ماشي انا موافق……
احمد:خلاص كدا يا استاذ جمال المشكله اتحلت….استأذن انا…
جمال:اسف يا احمد علي عصبيتي….
احمد ببسمه:لا ولا يهمك استاذ جمال….
جمال:اتفضل…
احمد:سلامو عليكو….
الجميع:وعليكم السلام…..
جمال:انا مبسوط جدا اني عرفت واحد زي حضرتك يا عم رضوان….
رضوان ببسمه:وانا كمان يبني انت شكلك محترم
قاسم قام:طيب عن اذنكوا بقا وسلم علي جمال….
جمال ببسمه:كان نفسي نتقابل ف ظروف احسن من كدا..
قاسم ببسمه:تتعوض مره تانيه ان شاء الله…عن اذنك
جمال ببسمه:اتفضل
مد جمال ايده ل يزن….ف ضغط يزن علي ايده جامد…وقال بغيظ
يزن:اتشرفت بيك يا اخويا…..
جمال ببسمه صفرا:الشرف ليا….
يزن شد ايده بغيظ ومشي ورا ابوه…
مراد بمرح:لا انا مش بسلم انا بحضن علي طول هيخوخيهوخي..تعال  ف حضن اخوك يا فوزي
جمال بضحكه خفيفه:حبيبي….
مراد:الله يباركلك….
يزن  :يالا يا اخويا…
مراد.:بيحبوني اووي مبيقدروش يستغنوا عني ههه..متزقش يايزن الله….
وشده يزن وطلعوا لبيتهم….
جمال:عن اذنك….
رضوان:اتفضل يبني…..
زطلع جمال لشقته…..
جمال ف نفسه:اوووف كان يوم صعب جدا…وتعبت عشان احصل ع الشقه دي وكمل بحب وكله من اجل تيون الجميل…..وفضل يفكر ف اليوم وتعبه….ينهاار اسود…يعني نور بنت قاسم الجوهري….وطلع جري ع اللاب بتاعه وعمل سيرش عن قاسم الجوهري….اللي عرف اد ايه هو غني ومشهور….
((محدش يعمل سيرش ع جوجل))
جمال بصدمه وحزن:يعني ايه مش هتوافق بيا….عشان هي اغني مني…وكمل بشجاعه…جرا ايه ياجمال….انت مش فقير بردو…بس انا جمب قاسم مساويش حاجه….وكمل لنفسه وقال انا حبيتها من قبل ما اعرف هي بنت مين….من قبل ما اعرف ابوها يبقي مين ولا بيشتغل ايه…مفكرتش ف حالتهم الماديه…وانا قررت انها هتكون ليا وهتبقي ليا…….
وفضل يفكر احد ما راح ف النوم…..
************************
في شقه قاسم….
دخل قاسم ودخل وراه مراد ويزن…
عشق:هاه ياحبيبي ايه اللي حصل…..
قاسم:ياحبيبتي كان سوء فهم وحصل…..
ادم:خلاص الموضوع اتحل يعني ولا ايه….
قاسم:اه كل حاجه بقت تمام اوي….
نور:احم…يا عائلتي الجميله…انا قررت حاجه مهمه جدا جدا….
قاسم:همم…
مراد:ربنا يستر
نور:احمم..قررت اني اريح ماما انا واعملكوا الفطار….ومحدش هيساعدني خالص….
قاسم:طب كويس والله….انا معنديش مشكله….
عشق:بس هيبقي تعب عليكي….
نور بتصميم:لا ياماما انا اللي هطبخ…
مراد:حيث كدا بقا جهزوا الاسعاف…..
نور:بس يا حبيبي….عشان متزعلش….
مراد:حاضر هسكت….
نور:عن اذنكوا بقا عشان ورايا شغل……
وف شقه عدي…..
كانت فرح نايمه ورسيل ف اوصتها…..
رسيل:بقولك يا سيرين…مبيكلمنيش….
سيرين بخبث:اتقلي عليه يا ماما وهو اللي هيجي يعتزر….
رسيل:اخره كلامك دي هتجيبلي ورقه طلاقي….
سيرين:لا بس طلاق ايه وكملت ف سرها….هجيب موتكوا….
وكملت بصوت عن اذنك بقا ياماما عندي شغل….
رسيل:سلام ياحبيبتي…وقفلت مع سيرين….وقالت بتمني…يارب يسامحني بقا…..
****************
اما ف فيلا عز الدين…
زينه كانت فاتحه البوم صور وبتعيط….وعز احا من ورا وحضنها….
عز الدين:مش ناويه تنسي بقا يا حبيبي….
زينه بدموع:انسي ايه بس يا عز….دي كانت توأمي….
عز الدين:صدقيني دورت عليها كتير ف الحي وقالوا انها مش موجوده…..
زينه:لا ياعز انا متأكده انها ف مصر…..
عز الدين بحذر:مش ممكن تكون اتوفت…
زينه بصوت عالي:لا ياعز اوعي تفكر كدا…..دي توؤامي يعني لو ماتت هحس بيها…..
عز:طيب ممكن تهدي شويه وانا لسه والله هدور عليها…..
زينه:طيب ممكن تحط ثوره ليها ف الجرايد….وتكتب فوقه مكأافأه….
عز:هي مش عيله صغيره عشان احط صورتها ف الجرايد اوزني،كلامك يازينه….
زينه ببكاء:قصدك ان انا مجنونه….
عز حضنها:يحبيبتي مش قصدي كدا ابدا والله…..متجوز طفله ياربي
زينه:اذا كان عجبك….2
عز:عاجبني ونص كمان….ربنا يديمك ف حياتي….
زينه بحب.:ويديمك ف حياتي يا عز
“”””””””””””””””””””””””””””””•
وقبل المغرب بربع ساعه….
نور خرجت مبتسمه:لقد انتهيت يا ابي….
قاسم:بصي هو الاكل  ريحته جميله…كن لسه الطعم….
نور بفخر:هبهرك يا حج….
قاسم:لما نشوف بقا….ولحظه قاسم افتكر حاجه….مرااد….
مراد بتسبيل:عيون مراد وقلب مراد…
يزن:الواد دا عنده جفاف عاطفي…
قاسم:انت هتطلع عن الاستاذ جمال و……..
اما في شقه جمال…..
جمال:ينهار….نسيت اجيب اكل….لا اله الا الله….حبكت يعني انام دلوقتي…وبص ل الساعه…لسه ع المغرب 10 دقايق….هفطر مايه بس ولا ايه….
الباب خبط وجمال راح يفتح….
جمال ببسمه:ادخل يا مراد….
مراد:لا ادخل ايه بس لسه ع المغرب دقايق…وع تونس ثواني هقهقههقهق….
جماال بضحكه:لا اله الا الله…..
مراد:ينيشلك نسيت كنت هقول ايه…اااه افتكرت…بابا بيقولك انت عندك اكل…..
جمال بكذب:ااه…
مراد:طيب كويس انك عندك..لان نور اختي هي اللي طابخه وبعد الاكل بتاعها هنروح المستشفي خليك انت بقا عشان تودينا…..سلام….
جمال بسرعه:لا استني…انا ف الحقيقه معنديش اكل….الموضوع اجا بسرعه وكنت نايم ونسيت اني انزل اجيب اكل .
مراد:طيب…انت الخسران كان ممكن تنفد بجلدك بس انت حر….ونزل يجري لشقتهم….
ف شقه قاسم…..
مراد:لا يابابا معندوش اكل….راحت عليه نومه ومجبش….
قاسم:طيب كويس…عشق حبيبتي حضريله اكل عشان مراد يوديه…..
نور:لااااااا…انا اللي طابخه….
قاسم:يا نور ياحبيبتي…الاكل بتاعك حلو يعني هي اول مره….يالا ياعشق….
عشق ببسمه:ثواني ياحبيبي…..
.مراد بمرح:صواني ولا حلل….هيخوخيهوخي
يزن:دمك سم1
اما نور ف دخلت اوضتها وقعدت تلف الاوضه…..
نور.:هيقول علي اكلي ايه…وحش..لا  ناقص ملح…ولا زايد ملح…..لاحسن يكون الصلصه كتيير…..اووووه ياربي…
وبعد شويه وصل الاكل لجمال….
جمال:شكرا جدا بامراد تعبتك معايا…..
مراد بتعب:اصرفها منين شكرا دي….
جمال:معلش بقا….
مراد نزل:ادخل شقتك ياجمال بيه….
دخل جمال وحط الاكل وكان ريحته حلوه جدا….
جمال ببسمه:واو ست  بيت شاطره كمان….هانت….اكلك حلو يبت يانور والله
***************
في شقه قاسم…..
عشق:ادم نادي علي نور…..
ادم:حاضر….
وراح ينادي ع اخته اللي كانت قاعده ع الكنبه ومتوتره….
ادم:ايه يانور مالك…..
نور:شوفت يا ادم بابا عمل ايه….بعت اكلي ل دكتور جمال….هيقول ايييه علي اكلي….
ادم بضحكه خفيفه:انت لسه مدوقتيش الاكل….تعالي دوقي واحكمي……
نور:يعني حلو….
ادم:تؤتؤتؤ الملح كتيييير جدا….يالا عشان ماما بتنادي وشدها
وخرجوا….
نور بتبصلهم بتوتر وبتبص لفرح…بمعني حلو….
مرااد:ايه الاكل دا…ااااه بطناااي اطلوبولي الاسعااااف….
نور بدموع:هو الاكل وحش…..
قاسم:اقعدي….
قعدت نور….وكانت بتبص للاكل بحزن لان العيله بتبصلها بصه اي الاكل دا…..
نور داقت الاكل..واتصدمت من طعمه الجمييل جدا….
نور بفرحه:واااااو طعمه جمييل جدا….
قاسم:هههه….شوفتي بقا…عشان بتعمليه بضمير….
نور:طيب والله كويس انه طلع حلو…..
يزن:اطبخيلنا كل يوم يانوري….
ادم:فعلا طعمه جمييل جداا….
فرح:تسلم ايدك يا حبيبي….
رسيل:بجد تحفه..
نور بفرحه:شكرو ليكو جدا….وفرحت جدا ان الاكل عجبهم….
وبعد الفطار……بفتره….
قاسم:…هروح اصلي بقا…مين هيجي
يزن:انا جاي معاك….
ادم:وانا
مراد:انتوا بتبصولي ليه…..ما انا اكيد جاي يعني….
قاسم:هنصلي ف البيت….اتوضوا ياالا…..
عشق:صلي بيهم ياقاسم…..انا صليت انا والبنات….
قاسم:امتي….
عشق:لما كنا ف الاوضه….
قاسم:طيب ياحبيبي…..يالا ياشباب….ودخلوا الاوضه عشان يصلوا جماعه……
عشق:ما تقلعي يانور الاسدال دا انا احتريتلك….2
نور ببسمه:انا لسه مخلصه صلاه ياماما….ف حاضر هقلعه اهوو…..
باب بيت قاسم خبط…..
عشق:روحي يانور افتحي….
نور:لا لا حد غيري يفتح….
عشق:في ايه يابنتي ما تفتحي….
نور راحت عند الباب وبتدعي انه ميكونش هوا…..
نور فتحت الباب لكن طلعت راسها بس…
جمال ببسمه:صوما مقبولا….
نور:احم وانت طيب….
جمال:ايه…
نور ف نفسها:يخربيتي انا بقول ايه بس…..
جمال ببسمه: الاكل جميل جدا تسلم ايدك
نور بكسوف:الله يديمك….شكرا ليك…..
جمال:اتفضلي وشكرا مره تانيه…..
نور اخدت منه الصنيه….ف بص ف عنيها جاامد وهي كمان تاهت ف جمال عنيه
نور افتكرت انه حرام:احمم….
جمال:ا…اتفصلي…وعطاها الصنييه ومشي….
عشق:مين يانور….
نور:هاا….دا…دا استاذ جمال جرنا الجديد…..
عشق:وانتي عرفتي اسمه منين….
نور ببسمه:ياااه دا موضوع طويل…بس هقولك…دكتور جمال دكزوري انا وادم ف اجامعه…..
عشق:اااه يعني انتوا تعرفوه قبل كدا…
نور:ااه من زمان….
عشق:طيب ياحبيبتي…..
اما عند قاسم….ف خلصوا صلاه وخرجوا من الاوضه……
قاسم:مراد…روح هات الاطباق من عند جمال….
مراد:يخربيت مراد…مراد روح مراد..تعالي…مراد هات كذا…مراد اعمل كذا وبعد ما شاف نظره ابوه تحب اروح دلوقتي ولا شويه كدا….
يزن:ههههه…اسرع واحد يغير قراره….
مراد:شهاده اعتز بيها…..
عشق:ملوش داعي كل دا هو جابه…..
مراد:طيب والله الواد جمال دا سكر….
عشق:ولد احترم نفسك….
مراد وهو بيدخل اوضته:كل شويه ولد…ولد انا عارف والله اني ولد انتي ليه لتفكريني كل مره ب دا يا امي…..
عشق بيأس:عمره ما هيتغير…..
قاسم تليفونه رن….:اي دا عم معتز….
عشق بفرحه:بابا…..
قاسم فتح الفيديو كول:عم معتز ازي حضرتك….
معتز ببسمه:انا كويس جدا…انا ف احسن مكان ف الدنيا فيه راحه نفسيه رهيبه….
قاسم:ان شاء الله قريب هنبقي نزورك انا وعشق…
مراد خرج يجري من الاوضه لما سمع صوتهم:جدوووووو…..ممكن التليفون ياوالدي….
قاسم:اتفضل….
مراد:جدو حبيبي عامل ايه وحشني….
معتز:هههه انت طالع بكاش لمين ياواد…..وحشتني ياشقي….
مراد:وانت والله يا جدي العزيز…..مش ناوي تنزل مصر بقا….
معتز:لا ياحبيبي….انا شوفت كتير اووي ف مصر….عايز اعيش اواخر ايامي ف راحه….
عشق بلوم:ايه الكلام دا يابابا……
معتز:ياحبيبتي هو احنا هنخلل فيها ولا ايه “الدنيا فانيه
عشق بزعل:والله يابابا انت بتقول كلام يزعل…بعد الشر عنك……
معتز:المهم انتي عامله ايه ياحبيبتي….
قاسم:احممممم….
معتز:ايه ياقاسم انت لسه متغي1ر بعد العمر دا كله….
قاسم بحب:وهفضل اخير لحد اخر يوم ف عمري…..
عشق:هو انتوا حكايتكوا ايه بقا…..اي حكايه الموت معاكوا….
مراد:علي الله حكايتكوا انا رايح اتفرج ع المسلسل….
يزن:ازيك ياجدي….عاامل ايه….
معتز:انا بخير ياحبيبي وانت عامل ايه وادم….
ادم:انا كويس ياجدو بعد ما سمعت صوتك….
معتز:دايما ياحبيبي…وفين تؤامك….
نور بضحكه:لسه فاكرني ياجدوو
معتز:دا انتي اللي ف القلب يبنت….
نور بحب:بحبك يا جدووو…..
معتز:وانا اكتر يا قلب جدو….
رسيل بهمس لفرح:يالا نمشي احنا ملناش مكان وسطهم….
فرح بحزن:عندك حق…..
معتز:بقولك ايه يا قاسم اومال فين الشقيه فرح….
فرح فرحت جدا لما الجد ذكرها….
فرح:انا هنا ياجدوو….
معمعتز:كدا ياقلب جدو متسأليش عليا ابدا…..
فرح:معلش ياجدو…عارفه انك بتبقي مشغول….
معتز:افضالك ياقلبي…..فين رسيل…
رسيل:انا هنا ياعمو….
معتز:احنا اتفقنا علي ايه يابنت
رسيل ببسمه:ازيك يابابا….
معوز:ايوا كدا انا الحمد لله بخير وانت عامله ايه يابنتي…..
رسيل:انا الحمد لله…..
معتز:وجوزك فين….
رسيل بحزن:عدي ف الجهاز…..
معتز:لما تروحي شقتك يارسيل ابقي كلميني عايزك ف موضوع…1
رسيل:حاضر يابابا…..
معتز:ماشي ياقلبي….يالا سلااام…وابقي سلمولي ع جاسر الوحش اللي مش بيسأل علي جده دا….باااي.
الجميع:سلااام…..
وبعد شويه…..
رسيل:انا هروح شقتي بقا يا عشق….
عشق:ماتخليكي شويه….
رسيل:هروح بقا ياحبيبتي عشان الوقت اتأخر….
عشق:ماشي ياحبيبتي…
رسيل:يالا يافروحه……
فرح ببسمه:عن اذنكوا ياجماعه يالا ياماما…..
وخرجت رسيل ووراها فرح لشقتها…..
قاسم:انا هقوم انام شويه…..
يزن بسرعه:انا هدخل اوضتي…سلام….
ادم:وانا هروح اذاكر يالا يانوري….
مراد:وانا مش رايح ف حته…..
عشق:اي دا كلكوا هتمشوا….
قاسم شدها ل اوضتهم وقال
قاسم:المكان اللي  جوزك يكون موجود فيه انتي تكوني فيه ياقلبي….
**************
ف اوضه يزن:
يزن شاف روضه قاعده ف الاوضه
يزن:بسسسس….بسبس…
روضه بصت وراها لقته يزن…..
روضه:يزن حبيبي…ازيك….
يزن:بلا ازيك بلازفت دلوقتي…اهو انتي فعلا نضفتي شقه البني ادم اللي فوقكوا….
روضه:اااه وفيها ايه يعني….
يزن:هو ايه اللي فيها ايه….
روضه:عادي يايزن ما هو مكنش موجود…..
يزن بغيره وصوت عالي:وهو انتي كمان كنتي عيزاه يبقي مووجود….
روضه عيطت…:انت بتزعقلي لييه….
يزن:اوووف…انتي بتعيطي ليه دلوقتي….
روصه:عشان مبحبش حد يزعقلي….
يزن:خلاص اسف….
روصه عيطت اكتر….
يزن:طيب اصالحك ازاي…
روضه بتمسح دموعها زي الاطفال….:غنيلي…..
يزن:نعم…
روضه:غنيلي…..
يزن بحب مسك ايدها وغني بصوته الدافي: ولا بنساك ولا ثانية وكل دقيقة والتانية…..
بفكر فيك وانا وياك حبيبي انت اللي بالدنيا…….
تفوت أيام وبتعدي وحبك ليا مش قدي……
بحبك حب مش موجود مالوش وصف وكلام عندي….
عارف ايه أحلى حاجة حاصلة ليا…..
اني منك وانت برضو بتجري فيا….
انت آخر كل يوم باخدك ف حضني…
وانت أول كل يوم شايفاك عينيا..
يا أجمل حلم انا حلمته واحساس غالي صدقته……
واقولك ايه يا أغلى حبيب وأجمل حلم حققته…..
في قلبي هواك معيشني بعيش ليك وانت بتعشني…..
بقيت عشقي ولما تغيب عينيك عني بتوحشني…..
عارف ايه أحلى حاجة حاصلة ليا……
اني منك وانت برضو بتجري فيّا……
انت آخر كل يوم باخدك ف حضني…..
وانت أول كل يوم شايفاك عينيا……
عارف ايه أحلى حاجة حاصلة ليا……
اني منّك وانت برضو بتجري فيا….
انت آخر كل يوم باخدك ف حضني…
وانت أول كل يوم شايفاك عينيا…..
روضه:صوتك حلووو اوووي يايزن…
يزن!:وانا بحبك اووي ياروضه…..
وكان جمال شايفهم من الشباك اللي فوق وعرف ان فيه بينهم قصه حب…..
جمال:اوعدني يارب…
****************
اما ف الجهااز عند عدي…..
تليفوون عدي رن…..
…….. بنهجان:حضرت اللوا….
عدي:في ايه يابني….
………:الرائد جاسر…اتصاب…وبين الحيا والموت…..
عدي بصدمه:ايييييييييه جاااااسر…..انا السببب…..انا اللي وافقته يروح سينا…..هقول ايه ل ابوه…
***********
اما عند فرح مسكت قلبها بوجع….
رسيل بخوف علي فرح:مالك يافرح….
فرح برعب:جاااسر….جاسر فيه حاااجه….انا عايزه جااسر……..
يتبع …..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫14 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!