روايات

رواية اميره الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل البارت الثلاثون

رواية اميره الليل الجزء الثلاثون

اميره الليل

رواية اميره الليل الحلقة الثلاثون

النهايه
اميره الليل
…..
في منزل رعد متجمع الكل لتحديد موعد زفافهم
رعد :اي ي ولاد حددتو هيبقي امتي
ليل :انا بقول بعد تلات شهور كويس ونظر ل زياد وغمز اصل لسه معانا شغل التلات شهور دول وصفقات مهمه
زياد بضحكه :ايوا ي عمي فعلا عندنا شغل مهم جدا جدا
رعد :شغل اي دا ان شاء الله
زياد : شويه صفقات وشويه حاجات كدا واكون كمان غيرت عفش البيت كله
رعد :وانت هتغير عفش البيت ليه انت ا هتقعدوا معايا هنا في الفيلا وكل واحد ليكوا هيكون ليه جناح خاص بيه
زياد :لا يعني معلش انا عايزه اتجوز في بيتي
رعد :لا طبعا وانا مش هسيبك تتجوز برا البيت دا انت ابني زيك زيهم وزمان وافقت انك تمشي عشان لقيت راجل وكنت عايزك تعتمد علي نفسك
زياد : معلش ي عمي انا هكون مرتاح في بيتك
رعد :ودا بيتك وانا قولت كلمه وقراري نافذ خلاص الاجنحه هتتفتح من بكرا وابدأ جهزوا فيها علي زوقكم
زياد :بس يعمي
رد زين :خلاص ي زياد بقا ماتتعبش بابا ولا انت بقا مش بتعتبرنا اخواتك
زياد :لا طبعا انتوا اخواتي وعيلتي واهلي وكل الا ليا
زين :يبقي خلاص تبدا تحهز في الجناح بتاعك من بكرا انت وشهد
زياد :ان شاء الله هستاذن انا دلوقتي
ليل :رايح فين
زياد بغمزه:ورايا نشوار مهم كدا شويه ونظر لوعد اول ماهخلص هعدي عليكي ونروح سوا ما تمشيش
وعد :حاضر
ليل :طيب يلا انا حاي معاك
زياد :لا خليك انت
ليل :يلا ي عم بقا
زياد بتنهيده وقال:امري لله يلا بينا
وخرجوا سويا متجهين الي المخزن
……….
عند احمد
كان يجلس ويفكر بحيره في امر زوجته وسبب اختفائها وفي ظل هذا التفكير وصلته رساله
المجهول :المدام معانا وهتوصلك قريب بس ماتحاولش تبلغ البوليس تمام ي احمد بيه
احمد رد برساله :هديكوا كل الا انتوا عايزينه بس سيبوها
المجهول :المدام هارجع لما يجيلنا مزاج ومش عايزين منك حاجه
والرقم عمل بلوك
احمد في نفسه يااااااااااه ي غبي مالحقتش اهرف مكانها منك ومابقتش عارف اقول اي للعيال بس انا متاكد ان زياد وليل هما الا ورا خطفها
………
في المخزن عند سعاد
نزل ليل وزياد من السياره واتجهوا الي الداخل
دخل زياد اليها واوصل السلوك الكهربائيه براسها :يلا نبدا بقا وشغل الكهرباء وبين الحين والاخر يرفع التيار الكهربي
ليل :ها ي يعاد هناك لسه متاكده انك هاقدري تعملي حاجه
سعاد :بالله عليكم خلاص كفايه تعبت تعبت وخلاص مابقتش مستحمله
ليل :هو انتي لسه شوفتي حاجه دا الا جاي لسه اكتر
زياد :سيبهالي بقا ي ليل عشان انا هسويها علي الهادي احسن تشيط
وظلا يضحكان سويا
وبعد فتره تعبت سعاد وفقت وعيها من كثره الكهرباء
قام زياد بمناده الحارس
زياد :فوقها يابني
قام الحارس باخذ المياه وسكبها فوقها حتي افاقت ورجعت الي وعيها
نظر اليها زياد بشر : انا مش عايزك تموتي انا مرتاح كدا وانتي بتتعذبي انا مستمتع كدا وانا بشوفك بتموتي بالبطئ وظل يضحك وخرج وترك المكان باكمله
………..
ومر اليوم كاي يوم يمر
……….
وبعد مرور شهر من تعذيب زياد ل سعاد بكل الطرق المختلفه من كهرباء ومن حرمان من الطعام وضرب وكل هذا
..وفي يوم ذهب زياد ليختار هو وشهد وليل ووعد وزين ومنه للاثاث الخاص بهم
شهد :اي رايك في دا حلو صح
زياد :جميل ي حبيبتي
شهد :لا لا خلاص غيرت راي اي رايك في دا
زياد :حلو اوي ي حبيبتي
شهد :خلاص خلاص مش عاحبني تعالي نشوف حاجه تانيه
زياد :يلا بينا ي حبيبتي وانجزي عشان خلقي بدا يضيق وبدأت ازهق
شهد :يعني مش عاجبك ولا اي وبتزعق ليه انا اختار براحتي دي حاجتي ولا اختارها واكون مقتنعه بيها
زياد :ماشي ي حبيبتي اختاري براحتك بس سريع سريع
ظل شهد تختار بينهم جميع
#نروح عند وعد
ليل :اي ي وعد اختارتي اي
وعد :انا عاجبني الاوضه دي جميله اوي وهتكون مناسبه مع الديكور الا عملناه
ليل :طيب ما اشوفي حاجه تانيه مثلا
وعد :خلاص لو مش عاجباك مش مشكله خلاص تعالي نشوف غيرها
ليل :لا خلاص طالما عجباكي فهيا عجباني
سمعوا صوت زعيق فجأه اتجهوا كلهم لمصدر الصوت
زين بيتخانق اي دا في اي
زين :الاستاذ المحترم بيعاكس خطيبتي
زياد :سيبه ي زين هيموت في ايدك
زين :يموت ولا يولع عشان بعد كدا يحرم يبص علي بنات الناس
ليل:خلاص ي زين سيبه بقا
اتي مدير المكان علي الصوت
المدير :في اي الصوت دا كله ونظر فجأه وجد ليل فقال :اي دا ليل بيه بنفسه عندنا دا المكان منور
ليل :انت ازاي مشغل ناس كدا عندك اي مش عارف تختار كويس
المدير :حضر اي بس ي باشا
ليل :حصل ان عندك ناس ناقصه ربايه بتشتغل عندك والاستاذ دا بيعاكس خطيبه اخويا
المدير :احنا اسفين ي ليل بيه ووانت مطرود ي استاذ
ليل :ابقي نقي كويس الا يشتغلوا عندك
المدير :حاضر ي ليل بيه انا تحت امرك الا تؤمر بيه
ليل :بعد اي بقا
المدير :احنا اسفين ي فندم والله جدا اتفضلوا معايا وانا بنفسي هشوف طلباتكم
ليل :تمام اتفضل
وبعد ساعات من التدوير اختار كل منهم غرفه فائقه الجمال وذهبوا جميعا للغداء معا
……….
وبعد مرور ثلاث شهور
في المخزن
زياد وهو يوجه كلامه لسعاد التي لم تعد تعي الي اي شئ
خلاص هتطلعي وتوصلي لحد بيتك معززه مكرمه
سعاد وهيا لم تعد تعي لاي شى ولا تجيب
زياد خرج ووجه كلامه للحارس وقال :تاخد مدام سعاد وتسيبها قدام بيتها واوعي حد يشوفك سيبها قدام الفيلا وامشي بس دا بعد الفرح بتاعي ما يخلص تمام
الحارس:تمام ي بيه كله هيخلص ومحدش هيشوفني
ورن هاتف زياد
زياد :ايوا ي شهود
شهد :ايوا ي زياد
زياد :اي ي حبيبتي في حاجه ولا اي
شهد :انا خلاص اخترت الفستان بتاع الفرح
زياد :اختارتيه من غيري ليه
شهد : خليه مفاجاه بس هوا تحفه اوي وهادي خاااالص
زياد :بس انا كنت عايز اختاره معاكي
شهد :لا لا خليه مفاجاه هتكون مفاجاه جميله اوي
زياد :تمام ي قلبي المهم انك تكوني مبسوطه بيه
شهد :مبسوطه جدا
زياد :ربنا يفرحك ديما ي قلبي
شهد : بس ما تتاخرش عشان نروح نحجز ميكب سوا
زياد :حاضر مسافه السكه وهكون عندك
شهد :تمام يلا سلام
زياد :سلام ي حبيبتي
……….
وبعد اسبوع كان قصر رعد ملئ بالبهجه والفرح فاولاده التلاثه يتزوجون والقصر ملي بالناس وتجهيزات في كل مكان
والبنات في غرفهتهم يستعدون للزفاف وفي الساعه ٨ مساءَ دخل كل من ليل وزياد وزين وهم في كامل اناقتهم وصعدوا الي الاعلي عند البنات
كانت الفتيات ظهرهم الي الباب دخل الشباب الثلاثه
وقالت خديجه :يلا بقا كل واحد يخمن فين عروسته
تحرك زياد :ووقف امام شهد وقال انا عرفت الملكه بتاعتي يلا انتوا بقا عليكوا الدور
ثم تحرك زين :وانا كمان عرفت ملاكي القمر
تحرك ليل وقال : انا عشان عارف الاميره بتاعتي ذات النقاب الجميله #اميره الليل ثم امسك يدها وقبلها
ونزلوا جميعا في فرحه عامله من جميع الناس وكان رعد في انتظارهم بالاسفل ومع حشد من الناس فهو حفل زفاف ابناء اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
نزلوا جميعا الي الاسفل وسط زراعيط وفرح من الجميع وذهبوا للحديقه الخلفيه للقصر المقام بها الزفاف
وفي وسط ما كانوا يرقصون وكل واحد منهم مع محبوبته وكل منهم يتحدث معها وهم في قمه فرحهم
زياد :خلاص بقيتي حرمي ومليكي ي ملكه قلبي بعد ما طلعتي عيني
شهد : براحتي اكلع عينك براحتي
زياد :طبعا براحتك ي روحي انتي اعملي الا انتي عايزاه وانا يطلع عيني عادي
..
زين :اي ي روحي القمر والجمال دا كله
منه :تسلم يارب
زين :تسلم اي انا جوزك يعني قولي اي كلمه حلوه ي شيخه حرام عليكي
نظرت منه للاسفل بخجل :بس خلاص عشان بتكسف
زين :خلاص خلاص
..
ليل :اقترب من وعد وقال بحبك
وعد :بتقول اي
ليل :بقول بحبك ومش بس كدا لا انا بعشقك كان نفسي انا الا البسك النقاب بس كانت بالنسبه ليا اكبر فرحه لما شوفتك في المطارب بيه ي #اميره الليل
وبعد مرور وقت في وسط فرحتهم جميعا وانتهي الزفاف وصعد كل منهم الي الجناح الخاص بهم وهم في قمه انبساطهم ويسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 😂😂😊
………
في نفس الوقت في مكان آخر
دخل الحرس الخاص باحمد وقال :الحق يابيه في عربيه جت علي الباب ورمت المدام بتاعه حضرتك ومشت
احمد :وانت ما لحقتهاش ليه ي غبي
الحارس :احنا علي ما هرجنا كانت اختفت من قدامنا ي بيه
وخرج احمد سريعا وادخل سعاد الي غرفتها وطلب الدكتور
وبعد ساعه
الدكتور:هو مين الا عمل فيها كدا دي ماعرضه لضرب واثار كهرباء في دماغها
احمد :ولا نعرف ي دكتور بس هيا هتفوق امتي
الدكتور :اهه انا هفضل هنا لحد ما تفوق ونعرف فيها اي
احمد :تمام ي دكتور اتفضل في الصالون
وبعد ساعه فاقت سعاد
وظلت تكسر كل ما في الغرفه وتلعب وتهدا وتضحك وتصرخ وكل هذا في وقت واحد
صعد الدكتور واحمد مسرعين ليها
الدكتور :حاول تمسكها معايا ي احمد بيه لازم تاخد الحقنه المهدأه دي
وبعد وقت وان هدأت اخيرا سعاد
الدكتور :انا اسف علي الا هقوله بس المدام تقريبا من كتر الكهرباء الا علي المخ المدام اتجننت ولو فضلت هنا هيكون في خطوره عليها وعليكوا لانها ممكن تموت اي حد وهيا مش حاسه
احمد : طيب وهنعمل اي دل قتي ي دكتور
الدكتور :الحل انها تروح مستشفي الامراض العقليه
احمد :يعني قصدك مستشفي المجانين لا طبعا ي دكتور مش هينفع خالص ماينفعش تتعالج هنا
الدكتور :انا قولت لحضرتك الحل وجودها هوا هيعمل مشاكل كتير
احمد :طيب ي دكتور احنا ممكن ننقلها امتي بس انا عايز الموضوع دا يكون في سريه تامه عشان ميأثرش علي سمعتي وشغلي
الدكتور :طبعا ي احمد بيه كله في سريه تامه احنا هنبعت نجيب عربيه اسعاف وننقلها بيها
احمد :تمام ي دكتور الا حضرتك شايفه
وبالفعل تم نقل سعاد الي مستشفي المجانين وتدهور حال بناتها من الزعل عليها
………
ثاني يوم
في منزل رعد
نزل الشباب وكل منهم مع حبيبته للافطار سويا
وعندما راتهم الخادمه زرغتت كثيرا
وتجمعوا علي الافطار
رعد :صباحيه مباركه ي عرسان
الشباب :الله يبارك فيك
رعد :يلا بقا شدوا حيلكوا عايز احفاد تملي القصر دا كله
الشباب :ان شاء الله
رعد :ما سمعتوش الا حصل بقا مش سعاد مرات احمد اتنقلت مستشفي الامراض العقليه
ليل بخبث ونظر لزياد :ياااااه الف سلامه الواجب بقا ي زياد نروحلها زياره هيا هتفرح اوي لما تشوفنا
زياد :فعلا دا الواجب
رعد :حاسس انكوا الا ورا الا حصلها مش مرتاحلكوا
ليل :لا ي بابا اطمن دي نهايه الشر لازم للشر نهايه مهنا كان
رعد :رعد فعلا يابني كل اول وليه اخر وهيا بداتها زمان واخرها اهه جه بس خبر زي دا لو اتعرف هيدمر شغل احمد كليا
ليل :لو اتعرف افتح ي بابا التلفون مصر كلها عرفت الخبر
رعد بالفعل فتح هاتفه ووجد الخبر متصدر وخبر سقوط اسهم شركه احمد كمان
زياد : كدا بقا يجي دوري انا هدخل واشتري انا الشركات دي كلها
رعد :وهتعمل بيها اي وانت عندك شركاتك
زياد :لازم انا الا اشتريهم مش اي حد دي النهايه يعمي وانا تعبت كتير اوي زمان ودلوقتي وقت الراحه بقا ودا حقي ورجعلي ودا عدل من عند ربنا
رعد :بس برضه هتعمل بيهم اي
زياد :ناوي ان شاء الله يبقي الشوق كله بتاعي انا وليل وبس احنا الا متحكمين فيه وبس بدون منافس
رعد :تربيتي صحي ربنا يوفق يابني ويوفقكةا جنيعا ي ولادي
……..
النهايه

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية اميره الليل)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *