روايات

رواية بلوتي الفصل السابع 7 بقلم سارة أبو سليم

رواية بلوتي الفصل السابع 7 بقلم سارة أبو سليم

رواية بلوتي البارت السابع

رواية بلوتي الجزء السابع

بلوتي
بلوتي

رواية بلوتي الحلقة السابعة

بطوط : بس يا سيدي ده اللي حصل وده سبب الخطوبة وشوية ونطلق بس عمر شخص كويس ومحترم اتمني لي السعاد.. يابن الجزمة انت 😒
يونس : لا باين الاحترام هو ازاي يعمل كده اي قلة الأدب دي ومين دي
بطوط : اهدي ع رزقك اهدي تعالي
يونس : اي البرود ده مين البت دي
بطوط : تعالي واهدي وهحكيلك
بطوط : اي يا روحي مالك
عمر : فا ..فاطمة نغم تعبانه
بطوط : تعبانه مالك
نغم : مفيش دايخه شوية
بطوط : طيب تعالي اسندك يا روحي سلامتك
نغم : تسلمي يا حبيبتي عمر سندني دلوقتي خفيت
بطوط : الحمدلله حمدالله ع سلامتك
نغم: الله يسلمك
نغم : هروح بقي عايزين حاجه
بطوط : استني عم محمد وصل نغم عشان تعبانه .
نغم بغيظ : ملوش لزوم ابدا
بطوط : مش هكون مطمنه لو مشيتي لوحدك حياتي
نغم بغيظ اكتر : تمام باي
بطوط : بعد ازنك يا يونس ادخل وانا هاجي وراك
يونس بص لعمر بقرف : اوك
عمر : فاطمة أنا

 

 

 

 

بطوط : انت حر انت مش حبيبي ولا خطيبي ولا هتبقي احنا مجبورين شهرين على بعض بعدين هنرتاح عايزه بس اعرفك حاجه فكرة انك تحترم شخص ملوش علاقه بالحب أنا لا بحبك ولا بطيقك وبحترم شكلك قدام الناس بالدليل يونس زي اخويا ولما جيت انت وهو نروح الجنينة نشوف امول قولتلك تعالي معايا فكرة اني احترمك دي أنا أحترم نفسي مش فاطمة اللي شخص يقلل احترمها قدام حد مش قادر تمسك نفسك ياريت مش هنا روح بلدك او استني الشهرين وبما انك مش بتحترمني والله ما هحترمك تاني عن ازنك
عمر : فاطمة استني
بطوط : يا شيخ بقي
عمر : فاطمة بقولك استني
بطوط : ………
زينة : في اي مالك
بطوط : لسه بمدح في خرجت لقيت نغم في حضنه
زينة : ازاي
بطوط : هي بتحاول تضايقني بس انا مش هديها فرصة
عمر دخل وراها بس هي مش شافته
زينة : عمر اكيد مظلوم هي اللي اترمت عليه
بطوط : هو اللي سمح ليها هي تقدر تعمل مع صقر كده تقدر تعمل مع يونس كده
زينة : انتي عارفه نغم
بطوط : يشبعو ببعض انا وحده تغظني بخطيبي أنا بكرهو وبكره الايام دي والشهور دي
زينة : اهدي
بطوط : مش عايزه اقعد في البيت أنا هخرج اتمشي
زينة : استني هاجي معاكي
بطوط : معلش يا زينة لوحدي
زينة : طيب
يونس : راحه فين
بطوط : هروح اتمشي
يونس : طيب يلا
بطوط : معلش يا يونس لوحدي
يونس : طيب خلي بالك من نفسك
بطوط : حاضر

 

 

 

 

فاطمه خرجت وعمر جري ع زينة عشان يحكي ليها اي اللي حصل
عمر : زينة نغم جريت عليا والله وعامله نفسها تعبانه عشان تغيظ فاطمة
زينة : تمام يا عمر
عمر : زينة صدقيني
زينة : تمام يا عمر
عمر : زينة انتي عارفه نغم
زينة : ايوه وعارفه ازاي بتقف عند حدها وانتي تزيد عن حدها
عمر : بس هي بتقرب مني وانا بحاول اصدها
زينة : باين المهم عندي فاطمة
عمر : هي زعلانه
زينة : لا دي جايه توزع بنبوني وهي بتقولي
عمر : طيب هي زعلانه ليه
زينة : ولا حاجه
عمر : زعلانه ليه وهي مش بتحبني
زينة : في حاجه اسمها احترام الشخص اللي معاك هي فاطمه حاولت تغيظك بصقر أو بيونس رغم انها قريبه منهم جدا
عمر حس بنغزه في قلبه مجرد ما تخيل أنها ممكن تقرب منهم وحص بزعل أنها احترمته قدام الناس دايما وهو مش عمل حاجه غير أنه يكسرها
عمر : طيب
عدي الوقت وجي العشاء ومحدش عارف فاطمه فين
عمر : اي يا زينة مجتش
زينة : لسه
عمر : هتكون راحت فين
زينة : مش عارفه
عمر : هخرج اشوفها

 

 

 

 

زينة : لا طبعا خليك هي هتيجي لوحدها مستحيل تعمل في نفسها حاجه اصلا فاطمه عاقله
عمر : هخرج
زينة : براحتك بس فاطمه مش هتكون حابه تشوفك
عمر : مش مهم المهم الاقيها
زينة : براحتك.
عمر ركب العربية ومشي وفضل يدور عليها وبعد ساعات رجع البيت
عمر : ها يا زينة رجعت
زينة : ايوه فوق
عمر : طيب ينفع تناديهالي
زينة : للاسف نايمه
عمر : ماشي أنا طالع بعد ازنك
زينة : مش هتتعشاء
عمر : لا
زينة : براحتك
عمر : زينة شيفاني غلطان صح
زينة : اكيد
عمر : والله هي اللي عمله كده اول ما شافت فاطمة
زينة : انت اللي اديت ليها المجال أنها تعمل كده
عمر : عندك حق أنا طالع

 

 

 

 

فضل عمر يفكر طول الليل هو ازاي سمح بكده ويفكر ازاي يوقفها عند حدها ولكن اللي واجع قلبه اوي ومخوفه ازاي عينه هتيجي في عينها بكره قد اي هتعاملو بقسوة
عمر : اتمني تفهم
تاني يوم الصبح
عمر بص ع السفرة ملقاش بطوط : صباح الخير
الجد : صباح النور
عمر هي مش نزلت اي للدرجهي زعلانه
صباح الخيرررر 🐥🐥🤗🤗
الجد صباح النور يا قلب جدك اي الضحكه القمر اللي ع الصبح دي
عمر : يا بنت الهبلة
بطوط : انت اللي قمر يا منصور يا قمر
زينة : صباح الخير يا بطوط
بطوط : صباح الورد يا روحي
صقر : عامله اي يا بطوط
بطوط : فل جدا الحمدلله
عمر فضل يبص ليها وهو مش حاسس بملامحه من كتر الصدمه مش عارف يفكر هي زعلانه ولا فرحانه مش عارف يكلم أو يضحك ولا يأكل قاعد كده لوح تلج
الجد : أنا مش شايف في سبب للتاجيل تحبه تجيبه الدهب امته عشان نعمل الخطوبه
عمر : …

 

 

 

 

بطوط : الوقت اللي تحبه يا جدي
الجد : مفيش فعلا سبب للتاجيل انهارده روحو هاتوها
بطوط : حاضر يا جدي
الجد : اي رايك يا عمر
عمر : حاضر يا جدي عن اذنكم
نغم : صباح الخير
بطوط : نغوووووم قوليلي مبروك
نغم : مبروك ع اي
بطوط : هنجيب الشبكة انهارده
نغم : مب مبروك
بطوط : يا روحي انتي الله يبارك فيكي امووواه
عمر فضل يبص ليها بخبث
بطوط : يلا يا زينة نشوف هنلبس اي انهارده
زينة بفرحة : يلااا وهمست في ودن بطوط اي هتسبيهم مع بعض
بطوط : يشبعه ببعض مبقاش يهمني زينة : امممم طيب
طلعو فوق

 

 

 

عمر : بعد اذنكم هخرج شويه
الجد : ماشي يا حبيبي
في اوضة البنات
زينة : اي بقي هتلبسي اي
بطوط : اي حاجه مش هتفرق
زينة : ازاي يعني
بطوط : عادي والله اي حاجه
زينة : انتي عروسة
بطوط بسخرية : انتي مصدقه نفسك
زينة : لا بس اسمك عروسة شكلك حلو لنفسك وحش لنفسك لبسك حلو لنفسك وحش لنفسك ملوش علاقه الحب عشان تتشيكي وانتي عروسة فهماني
بطوط بخبث ا: أنا هتشيك وهتشيك اوي بس مش عشان عروسة
زينة : امال
بطوط : هتشوفي

يتبع ..

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *