Uncategorized
رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد
رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد
رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد |
رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد
بعد ما شربت العصير حسيت دماغي بتتقل ومش وحاسه بنفسي بقول اي
نورا : بتكلم من غير وعي محمود انا عايزة أقولك علي سر
محمود: سر قولي
نورا : انا معجبه بيك وبدأت احبك وحطيت صوباعي علي شفايفي هش هش هش دا سر اوعي تقول لحد
محمود: هش هش مش هقول لحد وانا كمان عايز اقول علي سر انا بحبك وبعشقك انتي كل حياتي وقرب مني حضني ودي أخرحاجه فكرها
تاني يوم
نورا : اه اه دماغي
وبدأت افتح عيني حسيت بحد جنبي بابص لقيت محمود نايم وأنا نايمه في حض*نه
اتنفدت وبعدت عنه وبدموع أنت بتعمل اي هنا وأي اللي حصل
محمود: ……………..
نورا: بصوت عالي رد عليا أي اللي حصل
محمود: أنا مش عارف دا حصل ازاي والله مفاكر حاجه كل اللي فاكره أننا كنا قاعدين بنتفرح علي التلفزيون
نورا: بصوت عالي اطلع برا ومش عايزة اشوف وشك تاني أنا بكر*هك بكر*هك وانهرت في العياط
محمود: نور اسمعيني بس مش ذنبي والله انا زيي زيك مش عارف دا حصل ازاي
نورا: بزعيق قولتلك اطلع برا مش طيقاك ولا طايقه نفسي غو*ر من وشي
محمود: خلاص اهدئ ومتعيطيش انا طالع اهو
ومحمود طلع من الاوضه وانا انهرت في العياط لي كدا حرام عليك دا بدأت أحبك واثق فيك لي لي كدا وفضلت اعيط قمت اخدت شور واتوضيت وصليت يارب ساعدني أنا تعبت خلاص انا قرفانا من نفسي ومن حياتي يارب خدني وريحني بقي انا مش قادرة خلاص
فارس: مالك ياحودة شكلك زعلان متخانق انت ونورا ولا اي
محمود : والله مش قصدي ازعلها وأنا مش عارف دا حصل ازاي
فارس : هو أي اللي حصل احكيلي
محمود: بص ………….وحكي كل اللي حصل
فارس: اهدئ بس وهي شويه وهتهدئ وادخل كلمها
محمود: دا أنا هتجنن يا اخي كله كان تمام وقاعدين نسمع كرتون وبعد ماشربنا العصير مش عارف اللي حصل بعد كدا مش فاكر حاجه
فارس : بتقول عصير
محمود: اه عصير اي بتفكر في اللي بفكر فيه
فارس: اه
محمود: دا لو بجد مش هرحم اللي عملها وبأعلى صوت داداه سميحه
دادة سميحه: نعم يابني
محمود: العصير بتاع امبارح مين طلب منك تجبيه
دادة سميحه : يابني البيه الكبير هو اللي جابه وقلي أطلعه ليك انت ومراتك
محمود: قصدك أبويا
دادة سميحه: أيوة يابنتي
محمود: طب روحي أنتي
دادة سميحه: ماشي يا بني
فارس: اهدئ يامحمود وفكر قبل ما تعمل حاجه دا أبوك فكر بالعقل
محمود: هو انا بقي فيا عقل بعد ما بدت علاقتنا وتتحسن كل حاجه باظت في لحظه واحده
فارس: رايح فين
محمود: أبوك في المكتب صح
فارس : اه جوه
محمود: ماشي
محمود مشي وراح عند أبوه وخبط علي الباب
والد محمود : أدخل
محمود دخل عند أبوه المكتب واقف ساكت وبيبصله
والد محمود: في اي يابني مالك
محمود: ممكن اعرف حضرتك حطيت اي في العصير اللي خليت داداة سميحه تطلعه عندي فوق
والد محمود : انت بتقول اي ياولد
محمود: بزعيق حضرتك حطيت حاجة في العصير خلتني وسكت
وبعدين اتكلم بس انا اللي مش فاهمه حضرتك تعمل كدا لي من الأساس
والد محمود: انا سمعتك وانت بتتكلم مع اخوك وبتقوله إن مراتك مش بتخليك تقربلها علشان كدا انا حطيت الحبوب في العصير
محمود: بصوت عالي ومين طلب منك تعمل كدا حراام عليك بوظت كل حاجه الله يسامحك
وسابه وطلع من المكتب متعصب ومش طايق نفسه
فارس: هااا يامحمود اي اللي حصل
محمود مردش عليه وخد العربيه وخرج
عدى علي الموضوع دا شهر وفي كل يوم كان بيحاول يتكلم معايا ويوضحلي اللي حصل بس انا مكنتش بعطيه فرصة وكنت دايما برفض الكلام معاه حتي هو لما لقاني يضايق من وجوده ساب الاوضه وبقي ينام في اوضه تانيه انا عارفه إنه ملوش ذنب في اللي حصل بس أنا مش قادره استوعب اللي حصل ومش هقدر اعدي اللي حصل دا بالساهل تقريباً أنا نسيت اللي حصل أو بمعني أصح تناسيت لاني مش عايزة افتكر
طق طق طق
نورا : أدخل
محمود: ممكن اتكلم معاكي شويه
نورا : لا مش ممكن وتفضل اطلع برا
محمود دخل وقفل الباب وباين علي وشه قد أي هو متعصب
محمود: بصوت عالي هو في اي اي اللي حصل ومخليكي رافضه تكلميني ولا تشوفي وشي لمدة شهر انا مش فاهم في اي
نورا : بدموع مش عارفه اي اللي حصل
محمود: اي اللي حصل كل اللي حاجه طبيعية بتحصل بين اي اتنين متجوزين مالك مكبري الموضوع أوي
نورا: اديك قولت بين اي اتنين متجوزين وانا مش بعتبرك جوزي ولا معترفه بالجوازة دي من الأساس ودموعي مش قادره اتحكم فيها وصوتي بالعياط بدأ يعلي
محمود ومسح على وشه وجه قعد نزل علي ركبه قدامي ومسك أيدي وقال بتنهيدة
محمود: أنا آسف يانور اسف لاني عليت صوتي عليكي واسف علي اللي حصل من شهر واسف علي كل وجع أنا سببتهولك واسف علي كل دمعه نزلت من عينك انا كنت السبب فيها يا نورا انتي عارفه أنا بحبك قد أي وعمري ما افكر ازعلك وكل اللي حصل أنا مليش ذنب في أنا كنت بتمني إن دا يحصل بس مش بطريقه دي كنت بتمني إنك تتقبلي جوزنا ونعيش حياة طبيعية زي اي اتنين متجوزين عادي ولاخر مرة بقولك انا اسف
نورا مسحت دموعها وقالت اللي حصل حصل ومش هقدر نغير حاجه
محمود: ممكن اطلب طلب
نورا: اتفضل
محمود : علشان خاطري حاولي تنسي اللي حصل ونرجع أصحاب من تاني وحيات ربنا عندك وانا هتغير وهبقي زي ما انت عايزة
نورا : بتنهيدة هحاول
محمود : لو مفهاش زراله ممكن اطلب طلب تاني
نورا : في اي تاني
محمود: ممكن بعد أذنك يعني لو مش هضايقك ارجع أنام معاكي في الاوضه تاني لو سمحتي وافقي انا الشهر اللي فات ربنا وحده اللي يعلم عدي عليا ازاي
نورا : ماشي
محمود: بفرحه شكرا انا بحبك وانتي وحشتيني اوي اوي
نورا : مش معني إني سمحتلك ترجع تنام في الاوضه يبقي سامحتك
محمود: هتسامحيني إن شاء الله هتسامحيني
وسبني وخرج وانا عملت شاي وخرجت قعدت في البلكونه اقرأي روايه وبعدين حسيت إني بردانه اوي قمت دخلت الاوضه وفتحت التلفزيون وقعدت اتفرج على كرتون الدعسوقه والقط الاسود بحبها اوي
وفجأة الباب اتفتح.
محمود: مساء الخير
نورا : ببرود مساء الخير
محمود: يعني لسه صاحيه لدلوقتي دا الساعه ١٢باليل
نورا : عادي
محمود: عموماً حماتك بتحبك معايا ايس كريم وشويه شكولاتات لو تحبي تأكلي
نورا : لا محبش ????
محمود وجه اقعد جنبي وقال
محمود: اي يسطااا هتفضل مركباي الوش الخشب دا علي طول
نورا: والله لو مش عاجبك وشي شوفلك مكان تاني اقعد فيه محدش غاصبك علي القعده هنا
محمود: مكان تاني اي دا انا ما صدقت إنك توافقي ارجع أنام معاكي تاني دا انتي وحشاااني بطريقه
نورا: بجديه وبعدين معاك بقي اتلم وعدل كلامك بدل ما انت وحجاتك برا
محمود: لا خلاص هتلم وضحك
نورا في نفسها قد أي انت إنسان طيب وقلبك ابيض وضحكتك بطير العقل بس ياخسارة طريقتك غلط وحياتك كلها غلط في غلط انا بعترف إني بدأت أحبك أو بالأصح حبيتك وكنت مفتقداك الفترة اللي فاتت دي بس للاسف مش هينفع اقولك الكلام دا لاني فعلاً كل ما افتكر اللي حصل ببقي عايزة اموتك واموت نفسي واموت أبوك اللي كان السبب في كل دا
محمود: نور نورا
نورا : وافقت من سرحانها اي في اي
محمود : مالك سرحانه في اي
نورا : ولا حاجه
محمود. : طب خدي الآيس كريم دا ????
نورا : لا مش عايزة انا هنام ????
محمود: معقول بقولك آيس كريم وانتي مش عايزة
وقام وقف وقرب مني وحط أيده علي دماغي وقال مفيش حرارة اهو
نورا : ومين قال إني سخنه
محمود: لما ما ترضيش تأكلي ايس كريم وتقولي لا تبقي سخنه وعيانه كمان
نورا : لا عادي اتغيرت زي ما كل حاجه بتتغير في لحظه
محمود: بجديه نورا أنا آسف بجد حقك علي قلبي انا اسف
نورا : حصل خير انا هنام تصبح على خير
محمود: وأنتي من أهل الخير ياحبيبتي روحي نامي
روحت اخدت شور وغيرت هدومي وتوضيت وصليت ركعتين قبل ما انام وخلصت صلي ونمت وعدت الايام وبدأت علاقتي انا ومحمود ترجع كويسه تاني وانا تقريباً نسيت اللي حصل وسامحته
محمود: نوري انا خارج عايزة حاجة من برا
نورا : لو مفهاش زراله
محمود: بضحك هو فيها بس قولي عايزة اي
نورا : آيس كريم مشكل مانجا علي شوكولاته وفانيلا وكدا يعني كمان هات شويه شكولاتات علي مصاصات علي شبسي وبس
محمود: بس كدا
نورا: اه بس لو أنت حابب تزود حاجه أنا معنديش مانع
محمود: من عيوني حاضر حبيبتي تطلب وانا انفز يلا سلام
نورا : سلام
الكلام دا كان بعد المغرب خرج وانا قومت صليت العشاء وقعدت العب في التلفون وفتحت التلفزيون لحد ما هو ييجي طبعاً أنا مش مستنيه الشكولاته وشبسي وكلام دا أبدا
انا مستنيه الآيس كريم ????????????
اي فكرتوا مستنيه محمود مثلاً ????
هو الصراحه انا مستنياه فعلاً مبقتش اعرف انام غير وهو هنا مبقتش اعرف اقعد من غيرة يوم بس انا اللي مش بحسسه بدأ لان انا مش هقبل كزوج بالمنظر دا هو لازم يتغير للاحسن ويقرب من ربنا ويبعد عن شغل أبوة اللي كله حرام في حرام دا
فجأة الباب اتفتح
محمود: مساء الخير علي عيون مراتي الشطورة اللي قاعدة ومسنيه جوزها لنا يرجع من برا
نورا : قصدك مستنيه الحاجات اللي انت بتجبها يلا هات هما فين يعني مش شايفه معاك شنطه
محمود: ياااا علي دي نسوة
نورا : اي نسيت تجيب حاجه حلوه معاك بزعل ماشي أنا هروح انام ولسه هقوم لقيته بيطلع الشنطه من وراي ظهري
محمود : هو انا اقدر انسي حاجه انتي قولتي عليها دا انسي نفسي ومنساش كلمه منك حبيبتي انا
نورا : ياكذاب طلعت بتعمل فيا مقلب مش مهم هات وريني جبت اي يا سلام آيس كريم بشكولاته والمكسرات اي دا ومصاصه بالفراوله والكاكاو وكمان شكولاتخ بيضاء وسودة شكرا انت احسن واحد في العالم كله
محمود: بجد احسن واحد
نورا : احم احم لا مش قصدي انا قصدي شكرا علي الحاجات دي
محمود : عفواً ياستي
وفجأة حسيت نفسي عايزة استفرغ جريت علي الحمام
محمود: نور في اي مالك وبترجعي لي
تم بتجنننن
بتجننننننننن
فين الفصل التاسع