Uncategorized
رواية التوأمان الفصل الأول 1 بقلم شهد عصام
رواية التوأمان الفصل الأول 1 بقلم شهد عصام
رواية التوأمان الفصل الأول 1 بقلم شهد عصام |
رواية التوأمان الفصل الأول 1 بقلم شهد عصام
نور: مش تفتح ي اعمي انت ماشي زي الطور تخبط ف الناس
ليل: انا اسف انا فعلا مكنتش اقصد اخبطك
نور: لا وانت كمان عايز تقصد تخبطني وبعدين اي اسف دي اصرفها فين ي متخلف ي اعمي انت
ليل: انا فعلا اعمي انتي مغلطيش بس حقيقي ماخدش بالي من حضرتك
نور: نهار احمر والله انا مكنتش اعرف انك حضرتك اعمي حقك عليا انا اللي اسفه
ليل: متتاسفيش انتي مغلطيش بس ياريت تخفي لسانك المبرد دا شويه
نور: نعم نعم لسان مين الي مبرد ي حلو انت
ليل: انا حلو ربنا يخليكي ي بنتي
نور: حلو اي انت كمان ولا حلو ولا نيله وبعدين انا مش بنت حد و,,,,,,
ليل: و هو بيقطع كلامها“و اي ي حجه كفايه الله يخليكي انا عندي شغل ولازم امشي و مشي ليل و سابها
نور: يعني هو بس اللي عندو شغل ما انا عندي محاضرات انا كمان الله يخربيته اخرني
“
نانسي: اي ي بنتي اتاخرتي كدا لي احمدي ربنا المعيد لسه مجاش
نور: واحد متخلف خبطني و كنت بنتخانق معاه بس طلع اعمي و معرفتش اهزقه
نانسي: ارحمني نفسك بقا مش سايبه حد غير لما تتخانقي معاه و تهزقي
نور: دا انا غلبانه هو انا عملت حاجه
نانسي: انتي ملاك و اسكتي بقا و لفي اقعدي عدل علشان المعيد القمر دخل
نور: بلا معيد بلا ن و بيقطع كلامها صوت المعيد
نور: انا سمعت الصوت دا قبل كدا و بتلف تقعد عدل و تشوف المعيد
احيه يخربيتك هو انت و كمان مش اعمي
المعيد ليل بضحكه مكتومه: انتي ي انسه اتفضلي اطلعي برا
نور و هي بتبص وراها: احضرتك تقصد انا
ليل: ايوا انتي متقعديش تلقي وراكي يلا برا
نور خرجت من غير ولا كلمه و مكنتش مصدقه أن اللي هزقته الصبح يبقا المعيد
عدا 3ساعات و نانسي خلصت المحاضره و خرجتلها
نانسي: اي اللي انتي هببتي جوا دا
نور: دا اللي حكتلك عليه جوا اللي كان اعمي
نانسي: كان اعمي اي انتي كمان المعيد مش اعمي
نور: ي ستي فاهمه هو كدب عليا الصبح لما خبطني وقالي انو اعمي
نانسي: يخربيتك تقومي تقوليله يخربيتك هو انت وكمان مش اعمي احمدي ربنا لو شيلك الماده بتاعتوا السنادي
نور: المشكله انها اخر سنه وانا لازم اجيب امتياز علشان اشتغل
نانسي: استغلي اي وانتي بنت القدري عارفه يعني اي القدري و انسي الشغل وانسي الامتياز دا هشيلك الماده و اه صحيح نسيت هو قال انو عايز البنت اللي طرتها ع مكتبه
نور: الله يحرقك بقالك ساعه بتلوكي معايا و هو عايزني
نانسي: نسيت الله
نور: منك لله ي شيخه اكيد هيشيلني الماده دلوقتي منه لله هو كمان
راحلته نور المكتب بتاعه
نور: وهي بتخبط ع الباب: ينفع ادخل
ليل: اتفضلي
نور: احم احم حضرتك ندهتلي
ليل: اه ندهتلك هاتي الكارنيه بتاعك
نور: اه اي لي كدا حضرتك يعني انا مكنتش اقصد اهزقك الصبح ولا اعمل حاجه بس انت اللي غلطان علشان كدبت عليا وقولتلي اني اعمي و لي قولتلي انك اعمي
ليل بزعيق: اهزقك و انا اللي غلطان و كدبت عليكي و بعدين انتي مين علشان اقولك كدبت عليكي لي ها
نور: حضرتك انا مكنتش اقصد حاجه
ليل: سيبي الكارنيه بتاعك هنا و اتفضلي اطعلي برا
نور: بس””””
ليل: من غير ولا كلمه
نور: حاضر و سابتله الكارنيه و خرجت برا
نانسي: اي عملتي اي
نور: انا انا نور القدري يعمل معايا كدا و ياخد كارنيهي
نانسي: انتي اللي بقالك اهو داخله ف اربع سنين مش عايزه تقوليللهم انك بنت مين وممكن يعمل اي و قال اي عايزه احقق كاريري من غير وسايط
نور: ع أساس أن حد هيصدق اني بنت القدر باسلوبي دا و انا اصلا بحمد ربنا انهم مش هيصدقوا علشان حقق كاريري لوحدي
نانسي: بس بس دا المعيد جاي علينا
ليل: نور هو انتي بنت القدري باشا
نانسي: اه
نور: اه اي انتي تعبانه ولا اي
لا حضرتك انا مش بنت القدري باشا هو بس تشابه اسماء
ليل: ع العموم اتفضلي الكارنيه اهو و لسه هيمشي رجع تاني
اه صحيح انا كدبت عليكي الصبح و قولتلك اني اعمي علشان اخلص من لسانك المبرد دا و سابها و مشي
نانسي: اي دا هو هيقع ع سنانه و يحنلك ولا اي
نور: بلا سنانه بلا دروسه انا هروح اروح علشان بابا جاي بدري النهارده
نانسي: والنبي في حد يبقا عندو اب زي ابوكي القدري باشا و ميرضاش يقول انو ابو
نور: بس ي كلبه هتفضحينا يخربيتك يلا سلام
نور: مش تفتح ي متخلف ولا انت فرحان بالعربيه اللي امك جيبهالك
ليل و هو بينزل الازاز: متخلف و امي جيبهالي دا انتي سنتك سوده
نور: احيه هو انت تاني
ليل: اتفضلي اركبي عايزك
نور: نعم اي اركبي عايزك دي انت متفكرنيش منهم ولا اي
ليل: قدامك دقيقه يزمتخلفه انتي لو مركبتيش اعتباري نفسك شابله الماده و بعدين انتي مين يبصلك اصلا
نور ركبت من غير ولا حرف
ليل: انا ليل الغنيمي لسه متعين معيد من شهر و شغال ف شركه قدري باشا فكرتك بنته بس ع معتقد بنت القدري باشا مش بلسانين كدا و النهارده رايح لقدري باشا”””
نور: انا مالي اصلا شغاال فين ولا معيد ولا لا ولا اسمك اي ولا رايح فين النهارده
ليل: بت انتي اتهدي بقا بلسانك دا
بصراحه كدا انا من وقت ما شوفت و ارتحتلك و حاسس اني معجب بيكي
نور: احساسك غلط ايواا اسمعني احساسك غلط و تشكر اوي ع التوصيله
ليل: تشكر و احساسي غلط اتكلمي عدل ي بنتي بقا
نور: بقولك اي أنا مش بنتك ها و نزلني هنا يلا
ليل: هتحبيني ي نور انا من يوم ما دخلت الكليه من شهر و مشوفتش غيرك
نور: كتك داهيه وانت حلو كدا و فتحت العربيه ونزلت
القدري: اتفضل ع ما اجيب بنتي تتعرف عليها
القدري طلع اووضه نور يجبها
نور: انت جيت ي عسل طب لي مندهتش عليا
القدري: ي بنتي غيري طريقة كلامك دي وبلاش عسل و حلو و الكلام دا انتي بنت القدري
نور: اه قول انك عايز تتبرا مني ي قدري
القدري: هو انا اقدر ي نور عين القدري
تعالي يلا في ناس عايزاك تتعرفي عليها
نور: ي بابا انا مبحبش اتعرف ع حد ولا الكلام
القدري: معلش ي حبيبتي دا عيل مجتهد و بصراحه كدا هعينه يكون تحت ايدي علطول لان بيفكرني بنفسي وانا صغير انسان طموح و مجتهد
نور: حاضر ي بابا حاضر
القدري موبايلك بيرن: طب انزلي انتي وانا هاجي وراكي
نور: حاضر
نور: ناديه ناديه تعالي هاتي القهوه دخليها وانا دخله بالمره
و ناديه داخله هي و نور
نور: احيه يخربيتك انت اي اللي جابك هنا
ليل: انتي اي الي جابك هنا
ناديه: هو انتو تعرفوا بعض
نور: أن ي ناديه اه اعرفه معرفه سطحيه
هاتي الصانيه دي عنك هاتي
ليل: يعني انتي بنت عز القدري امال الصبح انكرتي لي
نور: مين قال اني بنت عز القدري دا انا اتمني حضرتك دي ناديه هي اللي بنته مش انا
انا شغاله هنا مش اكتر
ليل: حضرتك بنت عز القدري
ناديه: انا انا
نور وهي بتخبطها ف دراعها : قولي اه اللهي تنستري
ناديه: اه انا بنت القدري باشا
ليل: اهلا لحضرتك اتشرفنا
ناديه: ربنا يخلي حضرتك
نور: عن اذنكم بقا اسيبكم تاخدو راحتكم
ناديه: ناديه استني ي نور عايزاكي ف حاجه و أخدها و خرجوا برا و القدري دخل ف نفس الدقيقه
القدري: معلش سبتك مع بنتي الشقيه دي شويه كان معايا تليفون شغل
ليل: دي هاديه خالص مش زي ما حضرتك قولتلي
القدري: هاديه هي مين دي
ليل: اصل نور كدبت عليا و قالتلي أن ناديه هي اللي بنت حضرتك وانا محبتش اعرفها اني فاهم و عارف عنها كل حاجه
القدري: شكرا ي دكتور معلش تعبينك معانا
ليل: ياريت بلاش دكتور هنا علشان نور متاخدش بالها اني دكتور مش معيد وإني كمان مش شغال مع حضرتك ف الشركه و اني جاي اعالجها من غير ما تعرف مرضها اي وتعرف أن كل دا تمثيليه