Uncategorized
رواية وقعت في عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد
رواية وقعت في عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد
رواية وقعت في عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد |
رواية وقعت في عشق الرعد الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد
وقفنا عند
رعد = سبوهااا
تفجئ كل من بالغرفه
رعد= انا مش قولت سبوهااا
الحراس تركه روان التي كانت تزعق وتصر*خ وتس*ب لهم
رعد = كل الي في الاوضه يخرج برا
كان الحراس متجهون الي الباب والسكرتيره في مشت وراهم روان
رعد= استني يا روان
روان= نعم انت مش قولت كله يخرج بعدين انا مش عاوزه اقدم الشغل عندك يخويا غو*ر بشغلك واه مش هيخيل عليا دور انك تتجوزني غص*ب وتعذبن*ي وتجلد*ني زي روان ايمن خليفه وادم النمر انا مش روان عديمه الكر*امه هااا ماشي ف هتعملي فيها نم*ر هعملك نمر*ه
رعد وهو ينظر له باستغراب عن ماذا تتكلم هذه الفتاه
رعد= روان ايمن مين ونمر مين وادم النمر دا واتجوزك غص*ب اي انتي عايشه في دور الروايات
روان وهيا تتجه الي أحدي المقاعد وتجلس عليها وتضع رجل فوق الرجل الثانيه وتقول = هاااا خلصني عوزني في أي عشان مش فاضيالك
اتجه الي رعد وزاح رجليها ب رجله
رعد= لما تبقي واقفه قدام رعد المنشاوي تقفي عدل وتتكلمي عدل
روان بردك= لا يرح*مك بقولك اي انت شكلك متعرفنيش صح وانا لازم اعرفك مين هيا روان يا معف*ن
ونطت عليه زي القرد ???????? وكانت تحاوطه من وسطه ب رجليها وتمس*ك شعره
رعد= اي الي بتعمله دا انزلي يابنت المفتري*ه.
كانت تض*ربه وتس*ب وتلع*ن وتشد ب شعره
رعد وصل ل قمه غض*ب عاليا ألقاها الي الأرض
روان= منك لله يا شيخ اه ي عصوصه ضهري ععععع والله من سيباك بردو
وقامت ب عض*ه في رجليه كان يصر*خ ويمسك رجليه
رعد= يبنت المجنو*نه اتلمي ااااه اي الي بتعمليه دا
روان= متشتمنيش يابن الصعر*انه
رعد= بت انتي لو متلمتيش والمحصف هوريكي الوش التاني
روان= طب متخليني في التالت اصل احب السرعه نيهاهاها
رعد= ابو تقل دم امك الله يرحمها
روان= اه الله يحرم اي دا انت تعرف منين انت أن امي مايته ااااه قولتلي يبقا انت عرفني من زمان صح وبتحبني وعاوز تتجوزني غص*ب عني صح بس للاسف انا مش موافق بيك ولا ب غ*صب ولا برضي عن اذنك يا قمر
واتجهت الي باب أوقفها رعد وهو يمسكها من تيشيرتها
رعد= خدي ابت هنا مش بكلمك نتكلم شويه جد بقا.
وكان يعدل بدلته واتجه إلي كرسي المكتب
وهيا جلست أمامه
رعد= بصي يا روان انا ابقا ابن خالك انتي كنتي عايشه مع جدتي الله يرحمها وجدي كان بيروح ليكم صلاح المنشاوي انا رعد المنشاوي ابن فريد انتي ممكن تفتكري فريد المنشاوي لانك كنتي واعيه وكبيره صح فا انتي غيرتي مكان بيتك ولما جدي طلب منك تعيشي معاه موفقتيش بس هو فضل يدور وانتي واختك غيرته العنوان ليه مش موافقه تيجي تعيشي مع جدك
كانت روان تسمع كلامه بدهشه كبيره معقول كل هذا
وفي مكان آخر كانت رازان قد انتهت من محاضرتها وعزمتها صديقتها علي عيد ميلادها في الامس
كانت اتمشي هيا وسمر
رازان= عارفه يا بت ي سماسيمو
سمر= احكي يا شهرزاد
رازان= الواحد حاسس أنه مش حاسس باي احساس من الاحاسيس الي كان بيحسها ايام مكان بيحس
سمر= نعم منين بيودي علي فين
رازان= اه والله بصي
حادي بادي كرمب زبادي شاله وحطو كله عليا ????
سمر= مالك يا ضنايا مين مزعلك
رازان= الدنيا جايه عليا اوي
سمر= في أي احكيلي
رازان= تتخيلي يابنتي ابقا أعده في امان الله
سمر= اه واي حصل
رازان= يقوم الدكتور يوفقني ويسألني في الي كان بيشرحه ليه يعني وهو نسي هو كان بيقول اي
سمر= يابت منتي كنتي عماله تشت*مي البت ال جمبك الله يخربيت*ك
رازان= ولو ولو هو يسأل حد تاني
سمر= مخلاص منتي فضلتي تزع*قي مع الدكتور لحد مطردنا
رازان= هما بيبصولي كده ليه اه انا موزه وقمر بس مش للدرجاتي
سمر= المهم هتيجي عيد ميلاد البت دارين بليل
رازان= مع اني معرفهاش بس يلا عشان صحبتك بسس قدامي يلا نروح
سمر= اشطا باااي انا بقا
اتجهت سمر بعد أن القوا التحيات ومشت رازان الي البيت
في شركه المنشاوي
روان= استاذ رعد انا قولتلك الي عندي مش هروح اعيش مع جدي انا مش عاوزه
رعد بنفاذ الصبر= رواااان بقالي ساعه بتحايل عليكي في أي مش راضيه ليه
روان بزعيق= عشاان مش كوي*س رااجل تبع المافي*ا اعيش مع ناس عايشين في الح*رام
رعد بدهشه= وانتي عرفتي منين
روان= وانت فكرني مش عارفه ومش هروح ومش عاوزه اعيش معاكم
رعد= طب بقولك اي أنا جيت بالهداوه ومش نافع والأد*ب جيت ومش نافع فا اي بالعن*ف هتيجي هو عشان ساكتلك
روان وهيا تقاطعه= عن*ف مين يابو ع*نف لااااااا يحبيبي شكلك متعرفش مين هيا روان والله امرم*ط كرامتك في الأرض يلاااااا ولا عشان ابن خالي هتعيش الدور بقولك اي أنا ماشيه
وكانت ستخرج ولكن منعتها يد رعد اللذي جذبها الي حضنه وحاوط خصرها بيده واتجه به الي اقرب حائط
رعد= روان مش عاوز أقل ادب*ي عليكي قدامي يلا زي الشطره بدل والمصحف اتجوزك غ*صب عن عين ال خ*لفوكي
روان = كتك نيله في شكلك ابعد بس ريحتك مع*فنه
رعد باستغراب= رحتي انا فوقي يابت لنفسك فكراني بحط كولنيا
روان= اصمالله عليك يعني انت تطول تحط كولنيا بعدين غ*ور دا انت ريحتك بصل وتوم شكلك دببها قبل متيجي بعدين تتجوز مين غص*ب محدش شافك وانت جاي يلاا
رعد= بقا رعد المنشاوي الي اكبر راجل بيخاف منو يتقالو يلاا بطلي كلامك المقرف دا خليكي زي بقيت البنات
روان= معلش اصل مش هتبقى احنا الاتنين نسوان ف بعض
رعد بتفاجئ= هتقلي ادب*ك هعمل معاكي
ونظر له من تحت الي فوق وهو يع*ض شف*تاه
شهقت روان بصدمه
روان وهيا تمسك ملابسها
= يا مت*حرش عاوز تتح*رش بيا في نص المكتب اهي اهو اععععع هبلغ عنك يا قل*يل الاد*ب
رعد = أي يابت انتي في أي خلصي يلا عشان نعدي نجيب اختك ونمشي وبعدين انتي مش من نوعي المميز وغ*مز له بطرف عينه
روان بتكبر وهيا تحط يديها في وسطها = مين يلاا انت تعرف تجيب زيي ثم اي نوعك المميز غو*ر يا اخي بريحتك ديي بسس جاااي من انهي بلاع*ه
رعد وهو يعدل ياقه القميص= احم طيب اي مش هنروح نجيب اختك
روان= طب سبني يومين أرتب اموري واجي
رعد= والله يا روان مهتعرفي ته*ربي مني هحطلك حراسه تحت العماره ومش هسيبك مصدقت لقتكم
روان= مخلاص بقا اقفل علي ميتي*ن ام الفيلم الهندي الم*قرف دا
كان رعد ينظر له بشك هل هيا فعلا ستوافق وترجع الي جدها والا سوف تهرب ولكن كان مخطط أن يترك حراس تحت بيتهم..
كان يفكر بكل شئ وشاكك في تلك الب*لوه التي لم تصل الي صدره ..
فاق من شروده علي صوتها وهيا تمشي يديها أمام عيونه
روان= اييي يا عم سرحت ليه انا مروحه وهشوف الدنيا وابقا اكلمك لما افكرررر
ومشيت بغرور وتكبر دون تسمع رد رعد
نمر له بدهشه وفتح عنيه للآخر
ثم رجع إلي كرسي يكلم احدا يقف امام عماره روان
كانت روان تمشي من الشركه وقلبها يدق بسرعه زفرت بضيق عندما خرجت منها وتفت عليها تلتوميت تافه????????????
روان= قال فكرني هسي*ح كده بالسهوله اهب*ل زي جدك الحق اروح واتصل ب البت نهر*ب من العيله الحرام*يه ليه بس يا امي وكانت تجري في الطريق ثم وقفت تن*هج واشاره ل تاكس أن يقف يوصلها الي بيتها
وكانت رازان قد اتش*كلت مع شباب حارتها وهيا تصعد للسلم اتت إليها صفاء
صفاء= السنيوره نورت فين اختك التانيه
رازان وهيا تمسح وجها
= سوعاااد مش عاوزه اض*ربك زي الاسبوع الي فات روحي اكلي العج*ل جوزك ياما وملكيش دعوه بيا
ثم صعدت لشقتها وتزفر بضيق من هذه الست
رازان وهيا تصعد لشقتها = ست ح*شريه مش عارفه اي دا يعني مكفهاش عل*قه رينوو ليها
ودلفت للداخل وحدث شئ ما……
روان كانت في التاكس تكلم صديقتها وتلع*نها
روان= بت انتي عارفه لو كلمتيني تاني او عرفتيني تاني ه*موتك متخلنيش اطلع الحربا*يه الي جوايا اه سامعه مش نخنوخ الي يتعمل معاه كده
نيره= استهدي بالله بس في أي حصل اي ل دا كلو ياست
روان= بقا راحه تبعتيني لأهلي يا مف*تريه
نيره= اهل مين يامااا صلي ع النبي فقلبك انا بعتك شركه رعد المنشاا اوباااا اه صح بس بردو مانتي رحتي وعارفه
روان= لا ياختي كنت راحه بحسب عادي تشابه اسامي وكمان معرفش اسم الواد
نيره= طب هتعملي اي دلوقت. اه صح مجتيش الجامعه ليه
روان= أنا ه*هرب ياختي دول عوزني اعيش معاهم ولاد المفت*ريه
نيره= يالهوي يا رينو ربنا معاكي يسطااا
روان= ارب اشقيقي سلام دلوقت اكلم البت ريزوو عشان اقولها ونمشي
نيره= سلام احبيبي
أغلقت الهاتف مع صديقتها وكانت ترن علي رازان ولكن لا يوجد رد
يعطيها جرس للآخر ولا يوجد رد وفي الاخر أعطاها مغلق قلقت كثيرا علي صغيرتها كانت تدعي أن لا يحصل لها أي مكروه
في شركه المنشاوي
كان رعد يجلس وجاء له هاتف
*…
رعد بصدمه= حصل امتا الكلام دا
*…..
رعد بغض*ب وعصب*يه= سلام انا جاي دلوقت اقفل
اتجه خارج الشركه وصعد لسيارته ووو