Uncategorized

رواية تزوجت أخي الفصل الرابع 4 والأخير بقلم عشق الصاوي

 رواية تزوجت أخي الفصل الرابع 4 بقلم عشق الصاوي
رواية تزوجت أخي الفصل الرابع 4 بقلم عشق الصاوي

رواية تزوجت أخي الفصل الرابع 4 والأخير بقلم عشق الصاوي

الطبيب: مبروك المدام حامل 
زين بصدمه: اييييييييي وذهب ليمسك الطبيب من رقبته حاول الطبيب فك يده الي ان استطاع 
وقال وهو ينهج 
الطبيب بخوف : زين بيه اهدي مش حضرتك بتسال علي مدام هبه والله انا ماسك حالتها وبقول لحضرتك اللي حصل 
زين بعيون حمرا وغضب: غور من وشي بدل ما اقسم بالله هقتلك 
الطبيب بيحاول يقاطعه قام زين بالمسح علي وجهه وقال بعصبيه 
زين: غووووورررررررررر 
جري الطبيب وهو يقول ماله ده (بس يابن العبيطه????????) 
دخل زين الي غرفت لينا ولاكن لم يجدها تعصب وتغير لون عيونه وسرعان ما رن هاتفه 
زين ببرود وعصبيه: هي فين 
المتصل: ههههههه انت عرفت ده نت فهمان بقا 
زين بصوت عالي: اخلصصصصصصص يلا 
المتصل: الساعه 8اشوفك في المكان ده……..  وقفل قبل ان يسمع رد زين 
زين بعصبيه وهو بيشد شعره: اه يبن******
مجهول: هههههه زين هيقتلنا لو عرف اننا اللي عملنا كده 
مجهول ٢:ما هو مش هيعترف غير كده 
مجهول ٣:بس اي الدماغ دي 
مجهول2:ههههههه اعجبك بردك لسه مكبرتش 
حان الوقت ذهب زين يجري الي المكان المطلوب 
قام المتصل بالرن عليه 
زين بعصبيه: اخلص
المتصل: ههههه اهدي بس هتلاقي عندك اوضه ادخل اجهز بكل اللي متحضر 
وقفل دون رد زين طبعا اكيد زين شتم????????
دخل زين الي الغرفه كانت جميله للغايه ووجد فيها بدله وساعه وكل ما يحتاجه العريس 
جهز بسرعه الي ان اتصل به المجهول 
المجهول: خلصت هتمشي اخر الطريق هتلاقي اللي انت عاوزه 
وقفل زين اتجه الي ذالك المكان الي ان وصل اخير وجد لينا ترتدي فستان ابيض جميل وتضع ميكم اجمل ووجها يشع برأه 
زين جري عليها فكها لانها كانت مربوطه 
لينا بخوف: انتم مين ابعد ارجوك 
زين بحنيه وعشق: اهدي يروحي ده نا حبيبك زين 
فرحت لينا كثير 
واخيرا فكها وجريو علي احضان بعضهم (تعالي في حضن اخوك ي فواز????????) 
وكانو الاتنين يبكون من الفراق 
الي ان دخل هبهركم ????????
روان و اسامه و الام وهم يضحكون 
الام: تعبتونه عشان نجمعكم حرام عليكم 
زين بصدمه: انتو اللي عملتو كل ده 
اسامه: بضحك ياخي منك لله ايدك تقيله 
روان بضحك: اي رايكم بقا 
لينا: طب ازاي 
زين بنفس الصدمه: فهموني 
الام وهي تقول: انا هحكلكم 
فلاش باك 
الو ازيك يا منه 
روان: مين معايه
الام: انا ام زين
روان: ازيك يطنط
الام: مش وقت الكلام ده اسمعيني يبنتي 
روان بقلق: نعم يطنط
الام: عاوزين نقرب زين من لينا 
روان بصدمه: هو مش اخوها 
الام: لا يبنتي ده ابن عمها ومتجوزين وزين عارف وبيحبها بس غروره منعه يعترف 
روان: انا معاكي يطنط 
باك
واتفقنا اننا نخليك تغير عليها واتفقنا مع اسامه بس كده 
زين +لينا: ياااااا كل ده
 روان بسعاده وحب وهي تنظر لاسامه: ومش كده وبس انا واسامه هنتخطب 
اسامه: طبعا مش محتاجين عزومه 
زين وهو يوجه كلامه للينا: انا بحبك تقبلي تكملي حياتك معايه 
لينا: انت حياتي ازاي ابعد انا بعشقك يا عشق لينا 
وانتهي الامر بجواز زين ولينا رسمي وجواز اسامه وروان
بعد 3سنين 
عشق: يا روان انتي يبت تعالي هنا ااااه 
اجت الصغيره تجري بخوف علي ولدتها 
عشق بضحك: مسكتك ههههه 
روان الصغيره: غشاشه يا مامي 
عشق: بنت عيب خلصي عشان خالتو روان جيا هي ومهند 
روان الصغيره: هيييييييي 
دخل زين في هذه اللحظه وضم اليه عشق وروان وقال وحشتوني
نروح عند منه واسامه 
منه: حبيبي بيعمل اي 
اسامه بعشق: بيفكر في عشقه 
منه بابتسامه اقتربت منه واحتضنته 
وكاد اسامه ان يقبلها ولاكن منعه صوت ابنه الصغير 
مهند: باباااا بتعمل اي 
اسامه بغضب مضحك: طالع زي امك فصيل 
روان: بتقول حاجه بحبيبي 
اسامه بغضب مكتوب: لا يحبيبتي 
روان: اجهز يا مهند يريحين عند خالتو عشق ذهب الطفل يجري ويضحك 
وبعد وقت ليس بطويل كانت يتجمعو جميعا 
زين بضحك: يااااا احلي قصه دي ولا اي جمعتني بعشقي وبيكو والله يجماعه 
اسامه: ونا رينا عوضني بمنه وبيكو والله 
كادت عشق ان تتحدث منعها صوت الصغار وهم يتعاركون 
مهند بغضب: انتي ازاي تحطي لوج (روج يجماعه طفل وغلط????????) 
روان الصغيره: انا حله اصلا(حره????????) 
مهند: لا نا هتجوزك لما اكبر 
كانو ينظرون لبعض بغضبك والاهل يضحكون وياخذون صوره عائليا بس يترا فعلا روان هتتجوز مهند
انا عدت اسم روان لانها فعلا صحبتي واكتر حد بحبه فا ياريت كلكم تدعولها ان ربنا يفرح قلبها 
وشكرا ليكم وانتظرو الروايه الجديده 
ياريت تفاعل علي البارت ومتابعه ليا وبحبكم في الله ♥
تمت

لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *