Uncategorized

رواية غزل الآدم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم بنت الأصول

 رواية غزل الآدم الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الأصول
رواية غزل الآدم الفصل الحادي عشر 11 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم بنت الأصول

الباشا: تعبانه تعبانه مالها
سخص1: مش تخاف ياباشا ده اشويت برد
الباشا: طب روحو انتو وعايز ادم ميت قدامي قريب قوي
شخص1: حاضر يباشا
❤️???????????????????????????????????????????? 
بقلمي: بنت الاصول ❄️
في البيت احمد
دق دق دق
احمد: افتحي الباب يا ريم
ريم: ماما عامله ايه
زهرا: بخير يحببتي طول مانتي بخير
ريم وهي بتقفل الباب: حببتي يا ماما
زهرا: لا مش تقفلي مازن جي ورايه
ريم: وجي ليه سي زفت
مازن:سمعتك علي فكرا
ريم: وايه يعني
مازن: ماشي كلها شهر وتكوني في بيتي وسعتها هعلمك الادب
ريم: ليه شيفني مش محترمه والا ايه
زهرا: بس انتي وهو انا وقفه احترموني
ريم: ماشي يله ندخل
مازن: اذيك يا عمي
احمد: الله ايسلمك يبني اتفضل اتفضلي يزهرا هانم
زهرا: ايذيد فضلك بس بلاش هانم دي خليها زهرا بس
احمد: مش ينفع
زهرا: خلاص قولي ام ادم
احمد:ماشي يام ادم
مازن: عمي انا عايز اكلمك في موضوع
احمد: قول محدش غريب
مازن: لا مفيش حد غريب انا طالب ايد الانسه ريم
احمد: واللهي لو عليا مش هلقي احسن منك لبنتي بس هي رفضت قبل كدا
مازن: المره الي فاتت زهرا هانم هي الي اتقدمت بس المره دي انا الي طالب ايدها
احمد: ماشي وانا هاخد رايها تاني ها يا ريم موافقه
ريم: موافقه يا بابا
احمد: وايه الي غير رقيك
ريم: عشان فعلا مش هلاقي احسن منو بس انا عندي شرت
مازن ببتسامه: اي هو
ريم: بابا يعيش معانا
مازن: وده الي كنت هقوله مش ينفع نسيب عمي يعيش لوحده
احمد: انت بتقول ايه لا طبعا انا مش هسيب بيتي
غزل: يا بابا محنا مش هنجوز ونسيبك لوحدك
ريم: انا وغزل قولنه الي عندي
احمد: خلاص مش تجوزي انتي وهي
ادم: ايه عمي انت بتقول ايه
مازن: ايه لا وانبي ده نصدقت وافقت
زهرا: خلا ص بقا يحج احمد انت هتعيش معانا
شمس:اه والنبي ده انا حتي حبيتك زي بابا 
احمد: خلاص ماشي
مازن: خلاص الفرحين مع بعض
رن رن رن
ادم: بعد اذنكو يجماعه هرد علي الموبيل
احمد: اتفضل يبني
في البلكونه
ادم: عملت اي
مجهول: سجلت كل حاجه
ادم: ابعت كل حاجه للشرطه
مجهول: التسجيلات والفديوهات
ادم: كل حاجه امجد لاذم يكون في الحبس النهارده ده كان عايز يقتلني ويختف غزل
مجهول: خلاص كله تمام يلا سلام
ادم:سلام
بعد لما قفل
ادم: مكنتش عايز اعمل كده بس انت الي اخترت
ورجع قعد معاهم تاني
مازن: ايه يجماعه مش هناكل واله ايه
ريم: اه وانبي اصل هموت من الجوع
شمس بصدمه: نعم يختي اومال لو مش اكلين في الكليه كنتي عملتي ايه
غزل: هتاكل برضو عادي جدا واللهي صعبان عليه يمازن
مازن: معلش بقا نستحمل
ريم: وتستحمل ليه يخويه نفضه سيره من دلوقتي احسن
مازن: لا هو انا قولت حاجه
ريم: ايوه كده اتعدل
غزل: شمس ريم يله ورايه علي المطبخ
(نسبهم بقا يكلو)
————————-*************  
عند الباشا 
كان قاعد بيتكلم مع رجالته
المقدم زين: انت امجد
امجد: ايوه في ايه واذاي تخشو كده انتو مش تعرفو انا مين
زين: لا عرفين بس انت مقبوض عليك خدو
امجد والعساكر مسكينو’: سبوني انا هعرفكو اذي تعملو كدا سبوني
زين: خدو علي البكس 
——————-******************
في البيت عند غزل بليل
ادم: طيب احنا هنمشي بقا يله يماما يله يشمس
شمس: يا ابيه انا هبات مع البنات
ادم: شمس مش ينفع انتي هنا من بدري
غزل: سبها ونبي يادم
ريم: والنبي اخر يوم
شمس:اه اخر يوم هروح معاك بكرا
زهرا: خلاص يا ادم
احمد: سبها يبني مع غزل وريم
ادم: ماشي يله يامي وانت يمازن مبيت والاه ايه 
مازن: نفسي واللهي بس بعد الفرح
احمد: طيب يخويه هوينه بقا
—————******************
في الاوضه عند البنات بعد لما ادم ومازن مشيو
شمس: قلولي بقا ايه الي حصل انتي و هي
غزل: بصي يستي الي حصل وحقتلها علي كل حاجه من ساعة مادم ايجه لعند لما هما جم من الكليه
شمس:حلو خططي بتنفع واللهي وانتي يست ريم
ريم: انا
غزل: اه انتي انا عيزه اعرف
ريم: والاه حاجه كل الموضوع انو قلي انو بيحبني
شمس: بس
ريم: اه بس وانا عشان كده وافقت
غزل: يعني انتي وافقتي عشان كده
شمس:يعني مش بتحبيه
ريم:لا طبعا انا وافقت عشان بحبو
شمس: اه ياني كلو بيحب الي انا
غزل: طيب يختي يله انام عشان انا تعبانه
ريم: وانا واللهي
شمس: تصبحو علي خير
غزل وريم : وانتي من اهلو
———————*******-*************
عند ادم في اوضته
ادم; الو 
مجهول: اتقبض عليه
ادم: خد كام سنه
مجهول: لسه في النيابه لما يتعرض علي المحكمه
ادم: انا عايز ياخد مؤبد
مجهول: اعتبرو حصل
ادم : ماشي سلام
مجهول: سلام يباشا
ادم: خلاص كده كلها ايم وتكوني فبيتي
————————*****************
وعدي اسبوع من غير اي احداث جابو الشبكا والنهاده الفرح
في الكوفير ????
الكوفيره: بسم الله مشاء الله تبارك الخالك
انتو ذي القمر من غير ميكب وبعد اليمكب قمرين 
غزل:شكرا
ريم:ده من ذوقك
شمس: العرسان برا هدخلهم خلو ضهركو ليهم
غزل: ماشي
ريم: لذم يعني
شمس:اه واخلصي يبرده
بعد لما لفو ودخل ادم و مازن
ادم: القمر بتعتي فين
شمس:لذم انت بقا تعرافها
ادم وهو رايح علي غزل: وانا اعرف حببتي من بعيد ولفها ليه وحضنها ولف بيها
شمس: لا حلو يله يمازن
مازن وهو بيخضنها: انا اكيد ريم حببتي هتكون زي القمر وراح لفف بيها
مازن: خلاص كده بقيتي عرستي ونلكت قلبي
ريم: وانت حبببي
ادم: مش قولتلك هتكوني ليا
غزل: وانت هتكون ليا انا وحبيبي انا
تمت الحمدالله ????

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *