Uncategorized

رواية روح الرعد الفصل الاول 1 بقلم منى محمد

 رواية روح الرعد الفصل الاول 1 بقلم منى محمد
رواية روح الرعد الفصل الاول 1 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الاول 1 بقلم منى محمد

– بقولك اي بقا انا ا*تخنقت منك انت وبنتك دي انت تاخدها تغور*ها في اي دا*هيه مش عايزه اشوف وشها تاني
ـ ازاي بس يا بسمه دي بنتي مقدرش ار*ميها وبعدين دي طفله عندها 15 سنه 
بسمه: ماليش دعوه يا احمد.. تخدها تغور*ها في اي دا*هيه خليني اخلص من قر*فها انا مش هصرف عليك وعليها انا بناتي اولى بفلوسي
( خليني اعرفكوا على الشخصيات.. دي “بسمه” واللي بتتكلم عليها دي “روح”  بنت جوزها اللي هو احمد.. بسمه دي شيطا*نه مش بتحب روح عشان هي احلى من عيالها البنات وكمان كانت بتكر*ه امها ” ام روح متوفيه ” احمد جوزها عنده 52 سنه وعنده السكر مش بيقدر يشتغل ويصرف فا بسمه هي اللي بتصرف عليهم.. اسفه طولت عليكم نكمل..) 
احمد بضعف: طب اعمل اي طيب
بسمه بكره: خدها وديها عند اي حد تعرفه او ار*ميها في الشارع خليني اخلص من قر*فها بقا
احمد بحزن: طب اقولها اي طيب
بسمه: انا هقولها انا يا اخويا.. وندهت على روح
دخلتلها روح.. بنت في منتهى الجمال هاديه ورقيقه عيونها عسلي فاتح بشرتها بيضه وشعرها بني و طويل انفها صغير وشفايفها متوسطه وحمره.. و قصيره عندها 15 سنه.. علطول ماسكه الدبدوب بتاعها اللي مامتها كانت جيباهولها في عيد ميلادها هو والسلسله اللي في رقبتها.. نكمل
بسمه بكره: تعالي يا روح
روح ببراءه: نعم يا مرات ابويا
بسمه بشر: بصي ابوكي هياخدك و تروحوا تجبولي طلبات عيزاكي تسمعي كلام ابوكي والا هل*سعك با*لسكينه
روح بخوف: حاضر.. حاضر 
احمد: يلا يا بنتي
احمد خدها ومشي طول الطريق كان بيتكلم معاها عشان لما يسيبها متفتكرش الطريق ومترجعش البيت تاني
احمد بحزن: اقعدي هنا يا بنتي هجيب حاجه واجي
روح ببراءه: هو احنا ليه جينا هنا ده حتى مفيش اي محل موجود خالص هنجيب الطلبات ازاي دلوقتي 
احمد: انا عارف مكان هجيب منه وهجبلك حاجه حلوه المهم خليكي هنا استنيني ومتروحيش في حته
روح: حاضر يا بابا
احمد سابها ومشي وهو قلبه بيتقطع عليها مش عايز يسيبها لكن حكم القوي بقا.. 
روح فضلت قاعده مستنياه يجي ياخدها عدا ساعه.. ساعتين.. تلاته.. لحد اما الليل جيه عليها.. روح قاعده خايفه مفيش حد معاها قاعده في حته مقطو*عه فجاءه سمعت صوت كلا*ب
روح بخوف و عياط: يلهوي انا خايفه اوي انت فين يا بابا تعالى خدني انا خايفه
الكلا*ب بدأت تقرب منها وهي بترجع لورا لحد اما لقتهم قربوا عليها خالص طلعت تجري بسرعه
روح بخوف: اروح فين انا معرفش اي مكان هنا.. بتبص لقت حاجه زي محل كده دخلت واستخبت فيه عشان الكلا*ب
روح قاعدت ورا حاجه عامله زي حيطه كده بس قصيره وحطت ايدها على قلبها اللي كان بيدق بسرعه من كتر الخوف
فجاءه لقت ايد حد على كتفها.. روح لفت بخوف لقت شاب سك*ران ماسك كتفها وبيسالها
– انتي مين يا حلوه ودخلتي هنا ليه
روح بخوف: اا.. انا روح
الشاب بسخريه: اممم.. وانا رعد.. هو انا بتعرف عليكي يبت انتي انا بقولك انتي مين تبع مين يعني
روح حضنت الدبدوب ببراءه وقالت: انا تبع بابا احمد
رعد بضيق: ومين بابا احمد ده كمان
روح: احمد يبقا بابايه وهو خدني عشان نجيب طلبات لطنط بسمه بس هو سابني في الشارع و قالي استنيني هنا هجيب حاجه واجي بس هو مجاش وانا خايفه اوي
رعد بخبث: امممم.. رماك*ي يعني.. حلو اهو نتسلى شويه و كده كده محدش هيسال عنك
روح بعدم فهم: مش فاهمه
رعد: هفهمك يا حلوه.. وقرب عليها عشان يبو*سها
روح خافت وضر*بته بالقلم وقالت: عيب كده يا عمو احترم نفسك
رعد حط ايده على خده وقال بغضب: انتي بتمدي ايدك عليا يا و*** ده انا هربيكي
وضر*بها با*لقلم روح وقعت وراسها اتخبطت في الحيطه وفقدت الوعي
بعد فتره فاقت لقت نفسها في اوضه شكلها حلو اوي  وفيها صور كتير اوي لرعد ومعاه بنت!! 
رعد وهو داخل الاوضه: فوقتي اخيراً
روح بخوف: انت جبتني هنا ليه ياعمو
رعد: عشان اخد حقي منك
روح: حق اي انا معملتلكش حاجه 
رعد: لا عملتي.. ضربتيني بالقلم وانا اللي يمد ايده عليا يقول على نفسه يا رحمان يارحيم.. بس انا مش عايز امو*تك دلوقتي انا عايز اتسلى الاول
روح بقلق: يعني اي؟ 
رعد وهو بيفك ازرار القميص وبيقرب عليها: هتعرفي دلوقتي 
( استوووب.. ده رعد الشناوي عنده 25 سنه..طويل وبعضلات.. دقنه خفيفه و عيونه سوده وشعره اسود بي*كر*ه البن*ا*ت والست*ا*ت عموماً وهنعرف ليه بعدين.. ) 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *