Uncategorized

رواية غرام الليل الفصل التاسع 9 بقلم نشوه على

 رواية غرام الليل الفصل التاسع 9 بقلم نشوه على
رواية غرام الليل الفصل التاسع 9 بقلم نشوه على

رواية غرام الليل الفصل التاسع 9 بقلم نشوه على

فى الوقت ده سمعوا صوت حاجة غريبة جاية من برة مراد ووليد طلعوا يجروا ع الشباك عشان يشوفوا ايه بيحصل لكن ملقيوش حاجة لكن لما لفوا وشهم اتصدموا لما شافوا ليل قاعد ع الكرسى وموقف غرام ادامه 
مراد:  انت???? انت دخلت هنا ازاى وعرفت الطريق منين؟ 
ليل بضحكة مليانة سخرية:  انا ليل العزايزى اللى يقدر يجيبك من بطن الافعى لو استخبيت فيه
مراد بضحكة فيها استهزاء:  طيب كويس انك عجلت وجيت عشان مو&&&تك قرب 
ليل:  موتى انا ع ايد مين ان شاءالله!! 
مراد:  هتعرف حالا  ….  ونده مراد ع رجالته اللى كانوا واقفين برة ولما دخلوا شاورلهم وقال:  خل&&صوا عليه وادفنو&&ه فى اى مصيبة يالا 
لكن الرجالة اللى دخلت راحت وقفت ورا ليل وطلعت اسلح&&تها وصو&&بتها باتجاه مراد ووليد اللى كانوا مبرقين ومستغربين من اللى بيحصل 
ضحك ليل ضحكة عالية وطلب من الرجالة يخرجوا برة وميدخلوش الا بإذن منه وبعدين بص لمراد وقاله:  مشكلتك انك غبى اوى يا مراد الرجالة اللى انت بتتكلم عليهم دول ولاءهم الاول والاخير للفلوس واللى يدفع اكتر انت اديتهم جنيه وانا اديتهم عشرة ????
طلع وليد يجرى ع ليل لكن ملحقش حتى يعطيه قلم وثانية بالظبط وكان متكوم ع الارض وطلب ليل من الرجالة ياخدوه وكمان طلب من مهاب انه ياخد غرام والمأذون ويخرجهم برة ويقفلوا الباب بالمفتاح 
لكم تتخيلوا ايه اللى عملوا ليل بمراد كسر&&له دراعه التانى ورجليه الاثنين( مفترى اوى الواد ده????????)  بعد دقايق والشرطة وصلت وقبضت ع مراد ووليد والعساكر خارجين بمراد ليل قال:  ثانية لو سمحتم 
قرب منه وهو ماسك ايد غرام وقالها:  اضربيه بالق&لم وت&&وفى عليه 
وبالفعل غرام ما صدقت ونزلت ضرب فى اصحابنا وبعدين ليل بعدها عنه وقال:  انت قولت انك بتحبها وحقك مش كده انا بقى هحرق قلبك دلوقتى لما تشوف حقك بيكون لغيرك
واخد غرام عند المأذون وطلب منه يكتب كتابهم وبالفعل اتكتب الكتاب ومسك ليل القسيمة وقاله:  غرام بقت مراتى شرعا وقانونا وحقى اللى مش هفرط فيه 
وبعدها طلب من الشرطة انهم ياخدوهم بسرعه وركب عربيته هو وغرام اللى كانت ساكته ومش مستوعبه كان عقلها فين لما وافقت تتجوزه
فى بيت العزايزى دخلت زينب بالاكل ع كوثر اللى كانت بتعيط وقالت:  يالا يا ست الستات لازمن تاكلى عشان تاخدى علاجك 
كوثر:  مش عايزة اكل ولا اشرب انا عايزة بنتى يا زينب
زينب بحزن:  بتك بخير والله وان شاءالله ليل هيرجعها بالسلامة بس انتى لازم تتغذى دلوجت 
كوثر:  حد الله تدخل لقمة فى جوفى الا لما اطمن ع بنتى????
وقبل ما زينب تتكلم دخلت غرام:  ماما 
كوثر:  غرام بنتى ???????? وطلعت تجرى عليها تحضنها وتبوسها من راسها وايدها وكملت:  انتى كويسه صح عمل فيكي حاجة اذاكى يا قلب ماما 
غرام:  اطمنى يا ماما انا بخير وهو معملش فيا حاجة لان ليل وصل بالوقت المناسب 
زينب:  حمدالله ع السلامة يا بتى 
راحت غرام وحضنتها:  الله يسلمك يا طنط 
تحت عند غفران واشرف وليل وعلاء قال غفران: حمدالله ع السلامة يا ولدى 
ليل:  الله يسلمك يا بوى 
اشرف:  كانت نظرتى فيك من الاول فى محلها ومخيبتش ظنى فيك يا ولد اخوى
ليل:  تسلملى يا عمى بس انى كنت عاوز اجول ليكم ع حاجة اكده
غفران:  خير يا ولدى؟ 
ليل:  انا كتبت كتابى ع غرام
اشرف:  نعععععععم!!  كيف يعنى ده حوصل ازاى تكتب كتابك عليها بدون اذن امها 
ليل:  اهدى بس يا عمى واسمعنى كانى كنت عاوز احرج جلبه عليها وخصوصى انى اتوكدت انه بيحبها وكمان حبيت افهمه انها بجت فى ضل راجل يحميها منيه
اشرف:  التصرف ده غلط يا ليل ازاى هنخبر امها دلوجت وهتجول ايه؟ 
ليل:  يا عمى انا مش هتكسف منك انا حبيتها من اول مرة شوفتها فيها واتمنيت انها تكون ام عيالى بجد وده كان الدافع التانى اللى خلانى عملت اكده بس انا عجولك ع حاجة انى كتبت الكتاب بس هعملها فرح يحكى ويتحاكى عنه البلد كلها وانى هجيبها بطريقتى لخالة كوثر
لكن طلع صوت كوثر من وراهم واللى قالت:……………………….
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *