Uncategorized

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

 رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء
رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

رواية فاتنة زادتني عشقا الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

وقفت مكاني مصدومه من اللي بيقوله 
وكمل ببرود،،،،،،  عرض مغري مش كدا 
ليله مقابل 150 الف جنيه،،،،،،، 
وبصلي من فوق لتحت مافيش ارخص من كدا،،،،،،،، 
قولتله  ،،،،،  ارجوك يافهد بيه بلاش تستغلني بالطريقه دي،،،،،،، دي سلفه 
وان شاء اردهالك ف اقرب فرصه انما انا 
مش كدا ولاعمري هكون كدا 
ارجوك انا محتاجه الفلوس دي جدا وصدقني والله العظيم هاردهالك من شغلي
عندك،،،،،، هشتغل ليل نهار ان شا الله حتي امسح المكاتب بليل،،،،،، انا ممكن كمان 
اعمل اي شغل ان تقولي عليه ان شا الله 
حتى امسح جذمتك،،،،،، بس اخد المبلغ انا محتجاله جدا،،،،،،، 
قام من مكانه وبقى يقرب مني ويقول 
طب وعلى ايه العذاب دا كله  ،،،،،،،  اما انتي ممكن تديني ليله،،،،،،، ليله واحده 
ويبقى حلال عليكي المبلغ 
ولا تحبي نزيد المبلغ شويه ونزيد كمان 
الليالي 
بقى كمان يبصلي من فوق لتحت وبغزل 
الدم غلي ف عروقي واستفزني لاقيت نفسي بضربه بالقلم علي وشه 
وقولتله انت واحد واطي وقذر،،،،،،،، 
البنات والستات كله بتشوفهم بنظره واحده
حياتك كلها عايشها سهر وبنات وفاكرهم كلهم زي بعض  
بس مع اللي متعرفوش يافهد بيه ان صوابعك مش زي بعضها انا بنت ناس 
،،، الظروف هي اللي اجبرتني اني اكون قدامك دلوقتي وارخس من نفسي واطلب 
منك فلوس وتشوفني بالطريقه دي 
بس انت معذور الصدفه جمعتنا اكتر من مره ف اوقات غلط وخلتك تشوفني كدا
مسك ايدي ولفها ورا ضهري وشدني عليه 
وقالي انتي فاكرا نفسك مين علشان تضربيني،،،،،،، وايه الكلام اللي بتقوليه دا 
انتي هاتديني محاضره ف الاخلاق ولا ايه 
اسمعي انا ممكن اخد منك دلوقتي كل اللي انا عاوزه ولو بلغتي عني مش هاتعرفي تاخدي مني لا حق ولا باطل،،،،، 
انتي جايه بيتي ف وقت متأخر بحجه الشغل،،،،،، البواب والخدامين كلهم واكلين 
وعايشين من خيري وكلهم هايقفو معايا 
ومش هتاخدي لافلوس ولا غيره 
ومتفكريش نفسك حلوه واني انا هموت عليكي مثلا لا،،،،،، انا عاوز اذلك مش اكتر 
وبعدين انتي اصلا مش من نوعي المفضل 
شعرك اسود وبشرتك عاديه اعتقد اني 
عرفت بنات قبل كدا اجمل منك بمراحل 
ورجع زقني ووقعت على الارض 
وقالي،،،،، اطلعي برا،،،، انتي مرفوده ومش 
عايز اشوف وشك تاني،،،،،، وتقدري تروحي 
لزين الحريري،،،،،، هيوافق بعرضك ولو حتى قولتيله الضعف،،،، كان هيموت عليكي 
المره اللي فاتت ولو مش زين الحريري مش عاجبك في رجال اعمال كتيير 
ممكن يوافقو،،،،،، 
قومت من مكاني ومشيت ولميت اللي باقي من كرامتي اللي خلاها ف الارض 
خرجت ومشيت شويه تلفوني رن وكانت شذى 
رديت عليها وقبل اي كلام قالتلي 
الو ـ،،،  فاتن،،،،، الحقيني يافاتن،،،،، 
اخونا حسام  تعبان اوي والدكتور بيقول اننا لازم 
نعمل العمليه،،،،،، خلاص يافاتن مبقاش في وقت حسام بيضيع مننا 
قفلت وقعدت اعيط وانا شايفه الدنيا بتضيق بيا،،،،،، 
وبعد شويه مسحت دموعي ومشيت ولاقيت رجلي وخداني عند فيلا فهد 
قولت للامن من فضلك عاوزه ادخل ل فهد بيه دلوقتي 
قالي ايوا بس الوقت اخر وفهد بيه زمانه
نايم ولم بينام مش بيحب حد يزعجه 
لو مين ماكان،،،،،، 
قولتله من فضلك انا لازم ادخله ضروري 
دي مسأله حياه او موووت 
ممكن تديله خبر اني عايزاه،،،،،، من فضلك 
لو سمحت كلمه،،،،،، ارجوك 
الامن دخل اوضته وكلم فهد ورجعلي تاني 
وقالي،،،،،، اتفضلي  فهد بيه في انتظارك 
دخلت جوا وانا مش عاوزه ادخل عماله بقدم رجل واخر رجل وف النهايه دخلت 
فهد كان قاعد ولابس روب وماسك ف 
ايده كاس،،،،،،،،،، 
من غير اي كلام قولتله،،،،، انا موافقه 
موافقه علي عرضك يا فهد بيه،،،،،، 
قالي وببروود ،،،،،، ومين قالك ان العرض 
لسه مستمر،،،،،،، انا مش قولتلك انتي مش من نوعي المفضل،،،،، 
قولتله،،،،،، ايوا بس انت عارف اني محتاجه 
للمبلغ دا اوي،،،،،، وانا جايالك برجلي دلوقتي علشان اقولك اني موافقه،،،،،، 
موافقه اني اديك من عمري ليله،،،،،،، 
قالي هو انتي غبيه ولا مش مستوعبه 
بقولك العرض مبقاش خلاص موجود 
بس لو مصممه في عرض تاني ،،،،،، 
استغربت وقولت ف نفسي  انت 
عمال تبيع وتشتري فيا يافهد بيه ومن غير حتى شفقه،،،،،، انا محتاجه للمبلغ جدا ومكلفتش نفسك تسألني عن السبب 
ومش عايز تشوف فيا الا الصوره المزيفه 
اللي راسمه ف خيالك،،،،، او شايف بيها 
جميع نساء العالم 
اتنهدت وقولتله ايه العرض؟؟!!!! 
قالي،،،،، الليله بقت اسبوع،،،،،،، 
قولتله من غير تفكير موافقه بس المبلغ 
هاخده بعد اول ليله وتكون بكرا 
قالي وااااااو مستعجله،،،،،،،اوك  اتفقنا،،،،،، 
خدي بكرا اجازه علشان تجهزي نفسك 
علشان انتي من اول الليله مش ملك نفسك 
انتي ملكي،،،،،،، 
خرجت من عنده ومشيت وقبل ما اخرج من البوايه كان في بنت مصممه تدخل 
ل فهد،،،،، 
قالت للامن،،،،، من فضلك يا اخويه دخلني عنده اللهي تنستر،،،،، 
قالها انتي مين ياست انتي،،،،،، 
قالتله انا هند،،،،،، قوله اني معايا معلومات 
مهمه تقدر تفيده ف شغله وف صفقاته 
اللي جايه،،،،،،، 
خرجت ومهتمتش بيها،،،،، انا بفكر ديما 
ف اخويا اللي عايزاه يكون ديما ف احسن حال 
هند صممت انها تدخل لفهد وبعد الحاح كبير منها الامن دخلوها
فهد قالها انتي مين وعايزه ايه وايه المعلومات المهمه اللي بتتكلمي عنها 
هند قالتله صلي عالنبي يابيه انا كنت 
شغاله عند داود الحريري منه لله وكنت ديما بنضف لهم الفلا وبشتغل ليل نهار علشان اكل عيشي وكنت بسمع 
كل الكلام اللي بيتكلمه فيه عن الشغل 
بس بقى منه لله هو وابنه 
فهد قالها ليه،،،،، عمل معاكي ايه خلاكي 
تكرهييه وتقرري تنتقمي بالغدر 
قالتله ابنه،،،،،، ابنه ضحك عليا وغواني 
زي الشطان،،،،، قعد يوسوسلي لحد ماضعفت،،،،، وبيقت زي العجينه الطريه 
ف ايده،،،،،،، وماحستش بنفسي الا وانا حامل منه،،،،،، ولما واجهته وقولتله استر 
عليا اللهي يستر عليك 
رموني ف الشارع يابيه،،،،،، منهم لله 
حسبي الله ونعم الوكيل 
وانا بقا ان معرفتش اخد حقي بكفايه 
عندي اذيهم ف شغلهم واخرب بيتهم 
فكرت كتير.،،،،،، ولاقيت رجلي جيباني 
على هنا،،،،،،،، 
فهد قالها والمفروض اني اصدقك بعد كل اللي قولتيه دا،،،،، مش كدا،،،،،، 
طيب ياااا 
قالتله هند،،،،، هند ياسعاده البيه 
قالها طيب ياهند هنشوف الكلام دا بعدين روحي دلوقتي نامي ف اوضه الخدم 
وبكرا ابقى اشوف ايه المعلومات اللي عندك 
هند نزلت على رجليه وقالته كتر خيرك يابيه،،،،، روح اللهي ماتترمي ف ديقه ابدا 
وياارب يبعد عنك ولاد الحرام ويكفيك 
شرهم،،،،،، 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مر الليل بسرعه وصحيت تاني يوم 
وروحت الشركه عادي 
وبعد شويه فهد طلبني اخشله المكتب 
ودخلت 
قولت دي الملفات اللي حضرتك كنت عاوزها يافهد بيه والايميلات اللي طلبت 
انها تتبعت بعتها،،،،،، وبالنسبه لقريه دهب 
في 30 فوج جداد وصلو ودي بيناتهم 
اي اوامر تانيه 
قالي تمام،،،،،، خدي دا عنوان بيوتي سنتر
هيجهزوكي كويس،،،،،، هم عارفين ايه 
اللي بحبه،،،،،، استحاله تبقى معايا النهارده 
بالشكل دا،،،، انتي شغلك كدا خلص ويومك 
انتهي يلا روحي 
مسكت الكارت منه وروحت علي السنتر 
وبعدها بكام ساعه بصيت ف المرايه 
معرفتش نفسي
واحده دخلت وقالت،،،،،، الفستان دا وصل 
من فهد بيه الحريري واكد انك تلبسيه 
بصيت عليه ولاقيته  فستان سواريه شيك
جدا وماركه غاليه،،،، اول مره البس حاجه 
كدا،،،،،، 
البنات لبسوني ولما خلصت معرفتش نفسي وصاحبه السنتر  قالو،،،،،، وااااو انتي حلوه اوي 
بجد،،،،،، جمالك هادي ومن نوع نادر،،،، 
شعرك الاسود وهو مفرود علي ظهرك كدا 
كأنك اميره في ليله فرحها 
مكنتش مهتمه ابدا لكلامها،،،، كنت حزينه 
لاقتها بتقولي،،،،، مالك،،،، انتي مش 
رايحاله بإرادتك ولا ايه،،،،،،، 
تعرفي ان دي اول مره فهد بيه يبعتلي بنت 
ويوصيني عليها اوي كدا،،،،، 
فهد بيه اه له علاقات كتييير واي بنت 
تتمني تقضي لحظه من عمرها معاه مش 
بس ليله،،،،،، بس مافيش ولا واحده اهتم 
بيها وجبهالي هنا واشترالها فستان 
قولتلها انتي تقصدي ايه،،،،، انا زي زي اي بنت عالفكرا،،،،،، 
قالتلي،،،،،، اكيد انتي زي اي بنت بس 
هو لقى فيكي اللي ملقاهوش ف اي بنت 
واحده غيرك دلوقتي كانت تبقى طايره 
من السعاده،،،،،، وتفكر ازاي تستغله اكتر من كدا،،،، وتخلي الليله تبقى كذا ليله 
بس انا مش حساكي انك كدا،،،،،، 
شايفه ان روحك طاهره،،،، حاسه ان في حاجه هي اللي بتجبرك انك تعملي كدا 
مردتش عليها وبصيت علي نفسي ف المرايه 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كانت شذى ف المستشفى وعماله تعيط 
فجأه مراد شافها واستغرب 
قالها شذى،،،،،، انتي بتعملي ايه هنا،،،، 
ومالك قاعده كدا ليه،،،،،،،،،
قالتله،،،، مافيش يامراد 
قالها وبعدين لحد امته هاتفضلي تقوليلي 
مافيش مافيش،،،،،، لحد امتى هاتفضلي 
تخبي عليا،،،،،، انتي ليه مش عاوزه تشاركيني همومك ومشاكلك يمكن اقدر احلها،،،،،، 
شذى مقدرتش تمسك نفسها اكتر من كدا 
انفجرت من العياط وقالت 
انا فعلا مش قادره،،،،، مش عارفه اكتم 
اللي جوايا اكتر من كدا،،،،،، حاسه ان البركان اللي جوايه بقى خلاص مليان 
نار وقرب ينفجر،،،،،، انا تعبانه اوي يامراد
ولوحدى،،،،،،، 
اخدها ف حضنه وقالها،،،،، هشششششش. 
اهدي،،،،، لواحدك ازاي بس وانا بعمل ايه 
انا معاكي اهي وجمبك يا شذى 
احكيلي بس مالك وتأكدي اني هساعدك 
شذى قالت حسام،،،،،، حسام يامراد 
حسام اخويا بيضيع مننا،،،،،، حالته خطر 
وخلاص بيموت،،،،،،، وانا وفاتن مش قادين 
نعمل اي حاجه،،،،،، فلوس العمليه مبلغ 
كبير واحنا معناش المبلغ دا 
فاتن طمنتني كذا مره وقالتلي انها هاتتصرف،،،، بس الايام عماله تعدي 
وحالته بتسوء اكتر،،،، اخونا بيموت قدام 
عنينا واحنا مش قادرين نعمل حاجه 
مراد قالها وقد ايه المبلغ دا،،،،،، 
قالتله 150 الف جنيه،،،،،،،،، 
مراد قالها طيب متقلقيش انا هتصرف 
شذى قالتله هاتعمل ايه يامراد،،،،،، 
مراد قالها خليكي هنا وانا شويه وراجع 
مشي مراد من المستشفى وعمل مكالمه 
الوووو  انت فين انا محتاجلك اوي 
انا محتاج لمبلغ ضروري مسأله حياه او موت،،،،،، 
اوك انا شويه وهاكون عندك سلام 
قفل التلفون وبعدها بشويه كان ف بيته 
قصر الجبالي 
فهد قاله ياترى ايه اللي خلاك تتنازل وتدخل البيت اللي خرجت منه ومش عايز ترجع ليه تاني 
مراد قاله انا محتاج مبلغ واوعدك اني هاسدهولك ف اقرب فرصه،،،،، انا كدا كدا 
قربت اتخرج واشتغل 
فهد بسخريه قاله بكام،،،،،،، هاتسيب مجموعه الجبالي   
اكبر شركات السياحه اللي اي حد بيتمني 
يعدي بس من جمبها مش يشتغل فيها 
علشان تشتغل دكتور وتاخد كام مليم كل اول شهر،،،،،،،،، 
مراد قاله ملكش دعوه بيا يافهد،،،،،، 
قولتلك انا عايز مبلغ وهاعتبره سلف 
فهد قاله ياسلام بس كدا،،،،،،،، من بكرا 
هيكون عندك 10 مليون تصرف منهم براحتك 
مراد قاله انا مش عايز حاجه قولتلك 
انا بس محتاج 150 الف جنيه وهارودهملك ف اقرب فرصه 
فهد قال ف نفسه هو ايه الحكايه هو كل 
شويه حد يجي يطلب مني المبلغ دا 
وقاله عايزه امته 
مراد قاله دلوقتي حالا،،،،،،، 
فهد قام من مكانه وفتح خزنه مكتبه واداله 
المبلغ،،،،،،،،، 
ومراد خد ورقه وقلم من علي المكتب وكتب وصل امانه على نفسه وقاله 
دا وصل امانه،،،،،، خليه عندك وانا هاردلك 
المبلغ قريب 
وخد منه الفلوس ومشي 
فهد قاله استني،،،،،،،  انت هتفضل لحد امته كدا،،،،،،، ليه عايز تبعد عني وانا اخوك 
قولتلك قبل كدا 100 مره انا ماليش ذنب ف موتها،،،،،، هي اللي عملت كدا ف نفسها 
انا ماليش ذنب،،،،،،. 
اعقل بقا يامراد،،،،،، ارجع بقا البيت 
وخليك معايا كتف ف كتف زي زمان 
مراد قاله في حاجات كتير ماتت جوايا 
بعد موتها يافهد،،،، واللي بيموت مش بيرجع 
قاله كدا ومشي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مر الوقت وشويه وفهد راح اليخت 
الخاص بيه،،،،،،،، 
وكان متزين بأجمل الورود 
الخادم قاله كدا كل شئ جاهز يافهد بيه 
الاوضه تحت جهزت واتعطرت بأجمل العطور 
وكل الاكل اللي حضرتك امرت بيه عملناه 
وجاهز علي الترابيزه 
مش باقي بس غير انك تقيد الشموع 
مشي الخادم وتلفونه رن وكانت صاحبه السنتر وقالت 
الوووو،،،، خلاص يافهد بيه،،،،، فاتن بقت جاهزه والشوفير جه خدها من شويه 
وكلها دقايق وتبقى قدامك 
واتمنى ان المفجأه تعجبك،،،،،،،، 
فهد قفل معاها وفعلا دقايق ووصلت علي 
اليخت 
نزلت من العربيه وفهد اول ماشافها 
مكنش مصدق جمالها،،،،، 
بقى يقول اي دا،،، معقوله هي دي البت 
الحزينه المكسوره اللي كانت قدامي امبارح 
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 
دخلت فاتن علي اليخت وفهد قالها 
اهلا بيكي في عالمي الخاص يافاتن 
من اللحظه دي ولمده اسبوع انتي ملكي 
ملكي انا وبس 
تلفوني  رن ف اللحظة دي وبصيت فيه 
لاقت شذى اختي ،،،،،،، 
قولت ف نفسي ،،،،، مش هقدر ارد عليكي ياشذى،،،،،،،، مش عايزه افضل اظهرلمك ضعفي وقله حيلتي،،،،،،،،،،، 
خلاص ياشذى هانت 
بكرا هاكلمك تاخدي الفلوس وحسام 
هيعمل العمليه ويبقى كويس 
انا خلاص سبق وضعت من قبل ببلاش 
مبقتش فارقه لو ضعت تاني 
عالاقل المرادي هقدر انقذ حسام من المووت 
فهد لف ايده علي وسطي وشدني  ليه 
وقالي ،،،،،،، مش عايز اشوف نظره الحزن 
اللي ف عنيكي دي،،،،،،، اديني السعاده 
علشان اقدر اسعدك،،،،،، 
وانسي نفسك تماما وانتي بين ايديا 
ومسك تلفوني  ورماه عالارض واتقفل 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مراد وشذى كانو سوا ف المستشفى 
شذى قالت انا مش عارفه فاتن مش عاوزه ترد ليه؟؟؟ انا ابتديت،،،،، اقلق عليا 
المفروض تكون قلقانه علي حسام 
وكل شويه تتصل بيا بس،،،،،، 
هي من الصبح مش عاوزه ترد عليا 
مراد قالها متقلقيش ياحببتي هي اكيد ليها عذرها،،،،، الغايب حجته معاه شويه وهاتظهر،،،،،،، 
وبعدين انا معاكي والدكتور كمان شويه وهيعمل العمليه وحسام هيبقي كويس بإذن الله 
الدكتور جه وقال،،،،، تمام دلوقتي طالما المبلغ جهز يبقى هنعمل العمليه ف اسرع وقت،،،،، هم بيجهزو العمليات دلوقتي 
وكله هيبقى تمام ادعوله؟.؟.!!!!  
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فهد وفاتن قضو وقت جميل سوا 
قامت فاتن مفزوعه بتضحك وبتعيط ف نفس الوقت 
وبعدها فهد بصلها بإستغراب وقالها 
اي ده!!!!!!!!!! 
انتي ازاي  بنت بنوت؟؟؟؟؟؟؟ 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ياترا ايه الحكايه فاتن ازاي بنت 
ايه اللي حصل لما زين كان عايز يعتدي عليها 
ياتري ايه اللي  بين مراد وفهد غير انهم اخوات وايه سبب زعلهم من بعض 
ياترى هند ناويه علي ايه وهي هي عدوه 
ولا حبيبه 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *