Uncategorized

رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي
رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

زين بصرااخ : كاااابسااااه..
روح بفزع : اي اي اداا*اب ولا مكافحه مخد”راات..
فهد : ادا’ب اي ي هب*له احنا في مبنى المخابرات..
زين : هيهيهي معلش خضيتك ي بيضه..
ليث ببرود : اولادك عاقلين جدًا ماشاء الله ي حضره اللواء..
زين برفعه حاجب: وان كان عاجبك في اعتراض..
فهد : احم هما بيحبو يهزروا شويه بس ..
روح : اي ي بوب هتت’برا مننا ولا اي..
فهد : اقعدي ساكته عوزين تشربو اي ي ولاد..
روح : بيبسي بس بطعم المح’ن..(هتلاقوه في الصوره تحت ????????)
فهد : ناعم ياختي..
زين : ايوه ي بابا وحياتك عندي عوز منه..
ليث بتريقه : ما نجيبلكو اتنين مصاصه بالفراوله احسن..
زين إتلح’ث عليه وقاله : وانت مالك انتا ي وحش 
( اي شغل كيجي دا انا مصدومه من نفسي ????)
ليث بضحك : تعالا في حضني ي ابو الصحاب..
زين : واحشني ي رااجل..
روح مت’نحه وكذلك فهد..
زين : اي مالكو..
روح : هو انتو تعرفو بعض لا وعاملي فيها واد في كيجي بقا واي صاحبك خاد منك سندوتشاتك..
ليث بإبتسامه صفره : لا احنا كنا مع بعض في كليه واحده وصحاب من زمان..
روح : نعممم ازااي..
فهد : اي دا هو انتا خريج ألسن ي ليث..
ليث : اه دخلتها وبعدها قدمت في اكاديميه الشرطه..
روح وهيا هتعيط : بابا عوزه ادخل شرطه والنبي..
فهد : برضو ي روح مش قولنا لأ..
روح : ي شيخ وحيات عيالك انا نفسي اقدم في شرطه اوي ي بابا..
ليث : بنت تقدم في شرطه وضحك ضحكه صفره..
بصتله روح بصه كانت هتاكله بيها..
زين : ميغركش البرا’ءه دي دا لما كنا صغيرين كانت بتض*رب صحابي وتعد’مهم العا’فيه 
ليث : اه مهو باين..
في تلك اللحظه احمر وجه روح من شده الغض’ب واقتربت من ليث وفي خلال ثواني كان ليث زراعيه خلفه وايضًا كسر*ت له اصب’عه الصغير..
ليث بصدمه : اااااااه
فهد وهو مش مصدق : روح سيبيه ي روح..
زين وهو بيضحك: تستا’هل قولتله ميغر’كش..
ليث بعد ما زق روح ومرضيش يمد ايده عليها ببرود مسك صباعه وعدله وكأن شيء لم يكن..
روح : انفع ولا منفعش..
ليث : بعيدًا عن هجمه القطط دي بس انا مليش دعوه تنفعي او لأ القرار قرار سياده اللواء..
فهد : روح اللي حصل دا ميتكررش تاني والا هيبقا ليا تصرف مش هيعجبك وبعتزرلك ي ليث يا ابني عن اللي حصل ويلا علشان جالي مكالمه ان باقي الفريق جه..
ليث بهدوء: تماام..
زين : اي ي بابا انا جاي احضره معاكو..
روح قبل ما تنطق كان والدها شاددها مقعدها على الكرسي وقال: تقعدي هنا مش تتحركي..
روح : بابا انا..
فهد مقاطع : قولت تقعدي هنا..
روح بقو*ه كادت ان تكس’ر الكرسي بيدها: حاضر يا بابا..
ليث وقف وشكله بيفكر في حاجه: احم ممكن تخليها تحضر معانا عادي..
فهد : ليه هتبوظ الإجتماع ي ابني..
ليث بمكر : هتقعدي ساكته ي روح..
روح زي الاطفال: والنحمه ما هتحرك من مكاني..
فهد : تعالي علشانه هو بس..
زين تقريبًا فهم اللي في دماغ صاحبو..: ليث بلاش اختي لأ..
ليث بإبتسامه : مش هعمل حاجه تعالا بس اعرفك على القيصر والإعصار والشبح..
زين : هما اي دول..
ليث : الفريق بتاعي وبيعرفهم عليه..
مازن : ازيك انا القيصر..
زين : تشرفنا..
سليم : انا الإعصار بس اي الحلاوه دي تغليف برا ولا اي وضحك..
زين بضحك : اه تغليف برا وسلم علييه
ليث : احم و دي  مليكه.. الشبح..
بص زين لقا بنت جميله جدًا وحجبه ولابسه الذي الرسمي للعمليات الخاصه وبتبتسمله ..
زين بتوهان : هو في كده????
مليكه بإبتسامه : احم ازاي حضرتك..
زين بضحك : لا حضرتك اي بقا احنا هنبقا اصحاب وبص لسليم اللي ..
قاله : اه صحاب وضحك هو ومازن..
دخلت روح اللي بجماله خطفت قلوبهم..
روح بإبتسامه : مساء العناب مين القمر وبصت لمليكه..
مليكه بضحك : العيله كلها معسل كدا..
روح: والنبي انتي اللي عسل وسلمت عليها..
سليم بضحك : دا انتو عيله جامده اوي..
بصله ليث بصه خليته يبتلع باقي كلامه بصمت..
مازن : انا مازن ودا سليم..
روح : تشرفت بيكو انا روح وراحت قعدت جنب مليكه اللي من اول ما شافتها وحبتها..
فهد : بعد التعارف بقا يلا نبدأ طبعًا انتو لسه متعرفوش انا مجمعكو ليه في مهمه جديده بس المهمه المرادي صعبه شويه بس طبعًا الوحوش بتوعنا قدها وقدود..
ليث ومليكه ومازن وسليم : طبعًا ي فندم..
فهد :……..
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *