Uncategorized
رواية احببته سكرتيره الفصل الرابع 4 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الرابع 4 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الرابع 4 بقلم شهد عصام |
رواية احببته سكرتيره الفصل الرابع 4 بقلم شهد عصام
عشق بضحكه شرانيه: وعدتك أن مش هخلي فرحتك ب آيات تكمل ي روحي مصدقتش
إياد بزعيق و هو بيزوق ايديها: والله ل اخليكي تندمي ع كل دمعه نزلت من عين ايات بسببك
خرج إياد يدور ع آيات بس للاسف مقدرش يلقيها و رجع ع البيت و فونه بيرن
إياد: الوو عامله اي ي خالتي
خالت ايات: الحمدلله ي ابني طمني ع ايات بقت كويسه برن ع موبايلها مقفول
إياد: بس ي خالتي..
خالت آيات: صح ي حبيبي نسيت اباركلك الف مبروك
اياد: تباركيلي ع اي
خالت آيات: ع حمل آيات ي حبيبي
إياد: آيات حامل
خالت آيات: يقطعني هو أنا بوظت المفجاه اللي كانت عملهالك
إياد حكي ل خالت آيات ع اللي حصل و انو مكنش يعرف أن عشق ف البيت و ميعرفش ازاي دخلت
خالت آيات: ي حبيبتي ي بنتي يتارا هي فين دلوقتي
إياد: انا بوعدك اني هرجعهاا أن شاء الله والله انا فعلا مظلوم
خالت آيات: مصدقاك ي ابني بس لازم آيات تصدقك و قفلوا مع بعض و رجع إياد يدور ع آيات و اتصل بكل مكان كانت ممكن تروح عليه بس كأنها فص ملح ودأب
آيات: انا معرفتش اروح ل مين ي بابا غيرك و علشان خاطري مش عايزه إياد يعرف مكاني
والد إياد: متخافيش ي بنتي مش هخلي إياد يعرف مكانك غير لما تحبي بس اللي عايزك تعرفي أن إياد مستحيل يعمل كدا ابني بيحبك و بيخاف عليكي اكتر من نفسه
آيات: ي بابا دا انا شفتها قاعده ف بيتي هي و هو لوحده
والد إياد: انتي عارفه ي بنتي أن عشق مش هتسب إياد بسهوله كدا و هتحاول تعمل اي حاجه علشان تفرقكم وانتي كدا بتديها الفرصه
آيات: انا هوريها مقصوفة الرقبه دي والله ل اربيها
“”تاني يوم ف الشركه””
إياد: انا عايزك تعمل المستحيل علشان تلقيها انت فاهم و فجاه باب المكتب بيتفتح و بتدخل
عشق: صباح النور ي روحيي
إياد قفل الموبايل
إياد: صباح الزفت انتي اي اللي جابك هنا اطلعي برا
عشق: اللي جابني هنا انت ي حبيبي
إياد: انا لحد دلوقتي محترم القرابه اللي بينا ي عشق اتفضلي اطلعي برا
عشق: اهدا ي حبيبي العصبيه غلط اقعد نتكلم
إياد: احنا مفيش بينا كلام و ل اخر مره بقولك اتفضلي اطلعي برا
عشق: كل دا علشان حتة سكرتيره دي متسواش
إياد: اسم آيات لو جه ع لسانك تاني والله ما في حد هيزعل ويندم غيرك
عشق: ي إياد فوق انا حبيبتك عشق انا اللي كنت مستعدي تضحي باي حاجه علشاني
إياد لسه هيرد لقاا
آيات و هي بتمسك ايد إياد: كنتي ي حبيبتي كنتي حبيبته و الإنسان دايما بيغلط و إياد غلطته الوحيده انو حبك ف يوم و اعتبرك انسانه
عشق: انتي مجرد وقت و هسيبك إنما انا حبه
آيات بضحك: ح اي ي قمر لا انتي شكلك مش بتشوفي كويس فوقي كدا و شوفي إياد اختار مين و بقا مع مين دلوقتي و حبه كله لمين
عشق: بس
آيات: انتي لسه هتبسبسي اتفضلي اطلعي برا بدل ما اندهلك الأمن و انا بحذرك متفكريش توقعي بينا تاني أصل كل مره هتوقعي بينا فيها علاقتنا هتقوا اكتر ي روحي
عشق: وقفتك جمب إياد دي مش هطول و سابتهم و لسه هتخرج
آيات: عشق نسيت اقولك انك هتبقي عمتو ما انتي اخت إياد بقا بس يتارا هتبقي عمتو الحربايه ولا ولا الشرنيه شكلك هتبقي الاتنين????????
مستحملتش عشق كلام آيات و خرجت علطول
إياد: آيات والله انتي فهمتي غلط
آيات بدموع: انا عارفه اني فهمت غلط بس اي حد مكاني كان هيفهم كدا انا اسفه
إياد: تو تو متتاسفيش ولا تعيطي انا مش بحب اشوف دموعك دي بتوجعني و اخدهاا ف حضنه
آيات: إياد
إياد: نعم ي روح إياد
آيات: جعاانه????
إياد: مش بقولك طفاسه
آيات: بقا كدا ي ايوده اخص عليك
إياد: تعالي صح هنا و بطلي تفكير ف الاكل و حط ايدو ع بطنها فرحتي متتوصفش والله ي روحي اخيرا هبقا اب و يتارا بقا هنسمي ابننا اي ي روحي
آيات: هنسمي عهد لو كانت بنوته و فهد لو ولد
“”بعد مرور شهر””
عشق رجعت بيتها و بداءت تخطط ازاي تبوظ حيات اياد و ايات و في نفس الوقت حيات إياد و آيات رجعت احسن من الاول بمليون مره بقت مليانه حب و امان و ثقه
آيات: انا رايحه عند الدكتوره بكره
إياد: خلاص ي حبيبتي هعدي عليكي اخدك و نروح
آيات: لا ي حبيبي خليك انت ف الشغل علشان بكره عندك اجتماع مهم وانا هروح و هطمنك لما ارجع أن شاء الله
إياد: لا ي حبيبتي مش هسيبك لوحدك
آيات: ي حبيبي متخفش
و اتفقوا أن آيات هتروح لوحدها بعد اقناع إياد بصعوبه
“”عند الدكتوره””
آيات: طمنيني ي دكتوره
الدكتوره: لازم الاطفال تنزل لأن كدا خطر ع حياتك انتي و هما
آيات بصدمه و دموع: ازاي ي دكتوره
الدكتوره: انا حاسه بيكي ي ايات بس فعلا الوضع خطر و لو فضلوا الاطفال انتي هتتاذي
آيات: مش مهم انا ي دكتور
الدكتوره: يعني اي
آيات: يعني هسبها ع ربنا و اللي مكتوب هيحصل بس ممكن طلب من حضرتك طلب
الدكتوره: اتفضلي
آيات: مش عايزه إياد جوزي يعرف حاجه معلش
الدكتوره: بس كدا غلط
آيات: معلش ي دكتوره
و روحت إيات من عند الدكتور حزينه جدا من اللي سمعته من الدكتوره و رجع إياد من الشغل لقاا آيات بتحضر الغداء ع السفره
إياد و هو بيحضنها: وحشتيني ي حبيبتي
آيات: وانت اكتر ي حبببي
إياد: ها طمنيني الدكتوره قالتلك اي
آيات: قالتلي أن الحمدلله الاطفال كويسين وانا كويسه و مفيش اي خطر علينا
إياد: الحمدلله ي حبيبتي
آيات: الحمدلله .. إياد
إياد: نعم ي حبيبتي
آيات: انا لو حصلي حاجه خلي بالك من نفسك و من عيالنا و متحسسهمش اني مش موجوده
إياد بقلق: بعد الشر انتي بتقولي لي كدا في اي ي روحي
آيات: لا عادي مفيش حاجه
إياد: طب بصي ي حبيبتي انتي أن شاء الله هتكوني بخير و أولادنا هيبقوا بخير و هنكمل حياتنا مع بعض و مفيش حاجه هتفرقنا أبدا احنا ارواحنا مرتبطه ب بعض و انا واثق انك مش هتبعدي عني نهائي
آيات: أن شاء الله ي حبيبي أن شاء الله
إياد: بحبك اوي ي من عيني
آيات: وانا اكتر ي حبيبي
إياد: ربنا يخليكي ليا ي نوري
آيات: يارب و يديمك
إياد: يارب
يلا بقا هدخل اغير هدومي و اجيلك و شيلي الأفكار البايخه دي من دماغك
آيات: حاضر ي حبيبي
دخل إياد غير هدومه و رجع ل آيات و اكله و الايام بتمر يوم وراء يوم
“””بعد مرور ست شهور”””
آيات بتعب: إياد إياد ايااااد
إياد: خير ي ايات
آيات: الحقني بولددد
إياد: متهزريش ي ايات مش كل يوم تصحيني و تعملي المقلب دا
آيات بتعب: مش مقلب ي إياد
إياد: طب اهدي ي حبيبتي هاخد و نروح المستشفي
“””ف المستشفي “””
إياد: طمنيني ي دكتوره
الدكتوره: حالة المدام صعبه جدا
إياد بصدمه: يعني اي ي دكتور
الدكتوره: لازم نضحي بالام أو بالأطفال و انا مبلغه المدام ب كدا بس هي أصرت تخلي الأطفال
إياد افتكر كلامها يوم ما رجعت من عند الدكتوره
إياد ف بالوا: لي كدا ي ايات لي تحطين ف مقارنه بينك و بين أولادنا
إياد بعد تفيكر: ضحي ب الا….