Uncategorized
رواية روح الرعد الفصل السادس 6 والأخير بقلم منى محمد
رواية روح الرعد الفصل السادس 6 بقلم منى محمد
رواية روح الرعد الفصل السادس 6 بقلم منى محمد |
رواية روح الرعد الفصل السادس 6 والأخير بقلم منى محمد
رعد بصدمه: رووووح.. لااااا
عماد صاحب رعد * اول ظهور ليه معانا *
عماد بصدمه: اهدى يا رعد هجيب اللي عمل كده حالا
عماد للحراس: عايزكوا تقلبوا الدنيا وتجبولي ابن ال*** ده خلال ساعه الاقيه في المخزن فااااااهمين
الحراس: فاهمين يا فندم
( ملحوظه: عماد ظابط???? )
عماد اتصل على الاسعاف وجم خدوا روح
رعد بغضب: عمااااد انا عايز الحيو*ان ده يكون عندي النهارده
عماد: متقلقش هيكون موجود النهارده
في المستشفى..
دخلوا روح العمليات وعماد كان بيعمل اتصالاته عشانيعرف مين اللي عمل كده ورعد نزل المسجد يصلي و يدعلها
بعد فتره كان طلع رعد المستشفى تاني والدكتور خرج من العمليات..
رعد بلهفه: طمني يا دكتور هي كويسه وهتعيش صح
الدكتور: متقلقش يا استاذ رعد الطلقه مجتش في القلب والحمدلله خرجناها من جسمها وهتتنقل كمان ساعه اوضه عاديه
رعد بأرتياح: طب ممكن ادخلها
الدكتور: للاسف مش هينفع دلوقتي لازم نستنى ساعه وبعدين تقدر تدخل
رعد: تمام
الدكتور لعماد ورعد: طيب احنا لازم نبلغ الشرطه
عماد: انا ظابط حضرتك ومش مستني اوامر منك انا شوفت شغلي خلاص
الدكتور: اسف مكنتش اعرف حضرتك
عماد: تمام
بعد ساعه..
الدكتور: استاذ رعد
رعد: نعم
الدكتور: المدام فاقت و عايزاك
رعد جري على الاوضه بفرحه
عماد شافه و ابتسم وقال: الحب حلو يا ولاد
عماد و هو واقف شاف بنت زي القمر رايحه عليه كانت لابسه لبس ممرضه لونه ابيض وطرحه بيضه
قمر * الممرضه *
قمر بهدوء: حضرتك تبع الحاله بتاعت الاستاذ رعد ومدام روح صح؟
عماد واقف مصدوم من جمالها ومش عارف يتكلم
( قمر كانت بيضه و قصيره و خدودها حمرا جدا وشفايفها صغيره وحمرا وعنيها لونها ازرق فاتح شبه لون البحر???? )
( عماد كان قمحاوي وعينيه بني وعنده غمازتين و شعره مرفوع بطريقه شبابيه جذابه و لونه بني وكان لابس قميص ابيض وبنطبون اسود وكوتشي اسود وكان فاتح اول 3 زراير من القميص وعضلاته كانت بارزه )
عماد بدون وعي: عينيكي دي ولا بحر اسكندريه????
قمر: افندم!!
عماد انتبه للي قاله: احم اسف
قمر: تمام.. لتاني مره بسالك انت تبع رعد بيه ومدام روح
عماد: ايوه
قمر: تمام محتاجينك في الحسابات او محتاجين استاذ رعد
عماد: لا انا هنزل انا.. احم انتي اسمك اي
قمر: اسمي قمر..
عماد بأبتسامه جذابه ظهرت غمزاته: مكدبش اللي سماكي
قمر ابتسمت بخجل ومشيت
عماد و هو بيحط ايده على شعره: يا ابويييي هو في جمال كده.. لا فعلا ملاك رحمه بأمانه يعني
ونزل راح الحسابات..
عند رعد و روح..
رعد دخل جري على اوضة روح
رعد جري حضنها بلهفه: روحي انتي كويسه
روح بتعب: الحمدلله يا رعدي
رعد: انا اسف على اللي حصلك بس انا ولله معرفش مين اللي عمل كده انا حتى ماليش اعداء في شغلي
روح: انا عارفه يا حبيبي
رعد: قولتي اي
روح بكسوف: حبيبي
عماد وهو بيتفح الباب
عماد: ولااا بطل محن يلااا
رعد بغيظ: يعم انت مالك واحد ومراته انت مالك.. وبعدين مش المفروض تخبط على الباب الاول
عماد ببرود: نسيت
رعد: ده انت با*رد يلا
عماد: عارف عارف.. الف سلامه عليكي يا روح
روح بتعب: الله يسلمك.. انت صاحب رعد
عماد: للاسف اه
رعد بغيره: اجبلكوا اتنين لمون وتتعرفوا على بعض بقا
عماد: ياريت ولله ريقي ناشف
رعد: امشي اطلع برا يلا
عماد: لا
رعد كان لسه هيتكلم لقا الباب بيتفتح
قمر بابتسامه: الف سلامه عليكي يا مدام روح
روح: الله يسلمك
قمر راحت تقيس الضغط وتطمن على روح
و عماد واقف متنح في قمر مش عارف يشيل عينه من عليها
رعد بخبث وهمس: اجوزهالك يا حبيبي
عماد بدون وعي: ياريت ولله.. اي ده احم
رعد بضحك: احم اي بس اتلم شويه ياض
عماد بضحك: مش عارف يعم.. البت قمر اسم على مسمى يخر*بيتها
رعد بخبث: دي عدت مراحل الجمال بكتير
عماد بغيره: لم نفسك يلا
رعد: اي ده اي ده انت بتغير
عماد: ملكش دعوه
فون عماد رن وكان واحد من الحراس
عماد: الو اي لقيتوه
الحارس: ايوه يا فندم وكتفناه وحطينه في المخزن مستنينش حضرتك تيجي
عماد: تمام.. وقفل
رعد: اي كنت بتكلم مين
عماد: لقوا الواد اللي ضرب نار على روح
رعد بغضب: ده ليلة امه سوده معايا
رعد: لو سمحتي يا انسه اندهيلنا الدكتور عشان نمشي
عماد: ما تخلينا حبه كمان
رعد: مش وقت محن دلوقتي
عماد: احم.. ماشي
الدكتور: نعم يا استاذ رعد
رعد: عايزينك تكتبلها على خروج
الدكتور: تمام.. وبداء يعملها فحوصات ويطمن عليها
الدكتور: طيب انا هكتبلها على خروج بس لازم اهتمام ومتتحركش كتير لمدة شهر لان جسمها ضعيف جدا وممكن يحصل مشاكل وفي حقن ومحاليل وعلاج هكتبهالها لازم ممرضه اللي تديهملها
رعد: تمام.. في ممرضه بقا هنا تعملها الحاجات دي
الدكتور: اه طبعا ثانيه واحده
الدكتور نده قمر وعرفها انها لازم تروح كل يوم لروح تديها علاجها وتهتم بيها
قمر: تمام موافقه
الدكتور كتب لروح على خروج ورعد خدها وداها القصر و عماد حط حراسه عندها وبعدين راح هو و رعد المخزن
رعد بغضب وهو بيضر*ب الشخص: انت مين ومين اللي بعتك
الشخص بتعب من كتر الضرب: محدش بعتني
رعد و هو بيطلع مسد*سه وبيحطه على راس الشخص : هتنطق ولا اخلص عليك
الشخص بخوف: خلاص خلاص هتكلم.. انا اسمي احمد واللي بعتني هيثم باشا و ندى هانم وهايدي بنت عمك
رعد بصدمه: هي وصلت لهايدي
عماد: رعد احنا عرفنا ان هايدي مسافرتش وانها عايشه في شقه قريبه من القصر عشان تعرف كل تحركاتك انت و روح
رعد: دول عاملين عليا خطه بقا
عماد: بظبط كده
رعد: اممم.. تمام اوي.. وبعدين قال لاحمد.. طلع تليفونك وكل ندى خليها تجيب هيثم وتيجي في *** ولو قالتلك ليه قولها ان عندك اخبار حلوه ليها
احمد بخوف: حاضر.. حاضر
رعد طلع تليفونه ورن على هايدي
رعد بتمثيل: الو يا هايدي وحشتيني اوي
هايدي بصدمه: اي انا وحشتك
رعد: اه وحشتيني اوي.. تعالي يا هايدي خليكي جمبي ارجعي عيشي معايا انا محتاجلك اوي
هايدي: طب و روح
رعد: روح ما*تت يا هايدي.. ارجعيلي
هايدي في نفسها: اخيرا خلصت منك يا روح
هايدي: حاضر يا حبيبي هجيلك انا اصلا لسه مسافرتش كنت متاكده انك هتكلمني
رعد: واي اللي خلاكي تتاكدي
هايدي بتوتر: هااا.. لا.. اصل.. اصل انت ابن عمي ومش هيهون عليك اني اسافر وابقا لوحدي
رعد بخبث: عندك حق.. انا عايز اقابلك تعاليلي في *** هكون راكب عربيه jeep سوده
هايدي: حاضر يا حبيبي
رعد قفل معاها وقال: نهايتكوا على ايدي
احمد وهو بيكلم ندى: الو يا ندى هانم
ندى: اي يا احمد نفذت؟
احمد: اه نفذت و ما*تت خلاص
ندى: اخيرا حر*قت قلبك يا رعد
ندى: طب انت عايز اي
احمد: عندي اخبار حلوه اوي ليكي مش هينفع اقولهالك في الفون لازم اقابلك انتي وهيثم باشا
ندى: تمام نقابلك فين
احمد: في **** هكون واقف وراكب عربيه jeep سوده
ندى: تمام نص ساعه و هكون عندك
احمد قفل مع ندى..
رعد لعماد: شوف شغلك يا حضرت الظابط
عماد: تمام.. عماد خرج برا وعمل اتصالاته
بعد فتره كان رعد وعماد واحمد راكبين العربيه ومستنين ندى وهيثم وهايدي وكان في حكومه في المكان بس كانوا مش باينين
ندى وهيثم وهايدي وصلوا وشافوا بعض
هايدي بأستغراب: ندى وهيثم انتو بتعملوا اي هنا
ندى: انتي اللي بتعملي اي هنا
رعد نزل من العربيه هو و عماد واحمد
رعد: رعد انا اقولكوا بقا انتو التلاته بتعملوا اي هنا
هايدي بتوتر: ا.. احمد.. هو في اي
ندى وهيثم مع بعض: ر.. رعد انت جاي هنا ليه
رعد: جاي هنا عشان اخد حقي من اكتر شخص حبيته في حياتي واعتبرته اخويا بس هو غدر بيا وكمان اخد حقي من اكتر واحده حبيتها بس للاسف هي كمان غدرت بيا.. وكمل بصراخ.. ليييييهه ليه بتعملوا فيا كده انا عمري ما اذيت حد فيكوا كنت دايما بقف جمبكوا لما بتحتاجوني بتلاقوني ليهه كده..
هيثم بغضب: عشان انت طول عمرك احسن مني ودايما بتاعملني على اني شغال عندك عمري ما حسيت انك اخويا كنت عدوي دايما وكان لازم انتقم عشان اعرفك انك مش احسن مني خدت خطيبتك وكمان قت*لت مراتك عشان انتقم واندمك
رعد:: وانتي يا بنت عمي يلي المفروض انك تتمنيلي السعاده كنتي عايزه تق*تلي مراتي ليهه انا عمري ما عملتلك حاجه وحشه
هايدي بغضب: ايوه انت عمرك ما عملتلي حاجه وحشه بس انا بحبك وانت مبتحبنيش دايما شايفني اختك وبس عشان كده قت*لت روح عشان انت ترجعلي وتحبني وتختارني انا من وسط كل البنات
رعد: انا عمري في حياتي ما هختارك واحب اطمنكوا انا روح لسه عايشه
ندى وهيثم وهايدي في نس واحد: اييييهه
رعد: شوف شغلك يا عماد باشا
الشرطه جت قبضت على ندى وهيثم وهايدي و احمد و رعد روح
رعد دخل الاوضه لقى روح نايمه وشكله بريئ جدا
رعد: اوعدك اني هعيشك احلى حياه لحد اخر يوم في عمري و عمرك اوعدك انك هتبقي اسعد واحده في الدنيا معايا و هعوضك عن كل حاجه وحشه عشتيها هبقا انا ابوكي واخوكي وصاحبك وحبيبك و جوزگ وكل حاجه ليكي
رعد با*س راسها وقام بص على الحيطان كان موجود صور ليه هو و ندى راح شدهم من على الحيطان ونزل الجنينه حر*قهم
رعد: لازم ابداء حياه جديده و نضيفه مع روح
عدت فتره كانت قمر بتروح لروح عشان تديها علاجها وكان عماد بيستغل الفرصه دي ويحاول يقرب من قمر وكان رعد و روح بيقربوا من بعض جدا والد روح تعب جدا وما*ت ومراته خدت عيالها وسافروا روح عرفت ونفسيتها تعبت فتره لكن رعد عرف يرجعها لحياتها تاني ويسعدها
بعد مرور سنتين.. ♥️
كان رعد قاعد في قاعه كبيره وقدامه روح وجنبهم المأذون
المأذون: موافقه يا بنتي
روح بفرحه: موافقه
( بارگ الله لگما وبارگ عليگما وچمع بينگما في خير )
رعد قام شال روح وقعد يلف بيها على الاستيدچ
رعد: بحبگ يا احلى حاجه في حياتي بحبگ يا روحـي♥️
روح بفرحه: وانت بعشقـگ يا رعـدي♥️
وبدأو يرقصوا مع بعض..
عند عماد و قمر كانوا قاعدين على تربيزه قريبه من الاستيدچ
قمر كانت قاعده بتتفرج علي روح ورعد وفرحنالهم
عماد بحب: نفسك تبقي مكانهم صح
قمر ابتسمت بخجل: اي بنت نفسها تبقا مكانهم
عماد: وانا يستي جاي احققلك اللي نفسك فيه
قمر: مش فاهمه
عماد بحب: يعني بحبگ
قمر: اييي
عماد: يعني عايز رقم ابوكي اللي جاب حتة الحلويات اللي قدامي دي
قمر ابتسمت بخجل: يعني بتحبني اوي
عماد: لا
قمر: نعم
عماد: يعني بعشقـگ اوي
قمر: وانا كمان على فكره
عماد: قوليها وحيات امك
قمر: بحبگ
عماد: يلهوي على الجمال.. انتي ساكنه جمب فيروز؟
قمر: لا ليه
عماد: اصلها قالت احنا والقمر جيران♥
أريدُ محادَثتك طويلاً , حتى يملُ الكلام مِنا♥
النهاية..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا