روايات

رواية تاج الفهد الفصل السادس 6 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد الفصل السادس 6 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد البارت السادس

رواية تاج الفهد الجزء السادس

رواية تاج الفهد
رواية تاج الفهد

رواية تاج الفهد الحلقة السادسة

تاج: احكي ومتقلقيش هسعدك
سيا: اللي حصل ان ابويا وابو سليم كانوا شركاء مع بعض ف كل حاجه حتي لما بدوا شغل علشان يكبروا شركتهم كانوا جمب بعض سليم كان عندنا من يوم مااتولدت وهو اكتر من اخ الفهد كان صحابهم بيضربوا بيهم المثل من كتر ماهما كانوا قريبين من بعض وسليم كان ديما معايا وبيخاف عليا من الهواء… بس اللي فرقنا كلنا ان ف يوم كانوا متفقين مع شركه ع حاجات شغل بنهم بس بعدها بابا اكتشف ان الشركه دي بتشتغل ف حاجات مضروبه ومش بس كده دول كانوا اكبر تجار سلاح..
فلاش بااااااك ????

 

 

السيوفي: اسمعني يانصار احنا لازم نلغي الشركا مع الشركه دي قبل مايورطونا معاهم ف حاجه
نصار: لييه احنا خلاص بدانا المشروع مع بعض وهندفع الفلوس
السيوفي: دول طلعوا اكبر تجار سلاح وشغلهم كله مش كويس نصار: واي يعني احنا مالنا احنا نخلص صفقتنا دي معاهم وخلاص اي اللي دخلنا ف السلاح بتاعهم بقا
السيوفي بذهول: يعني انت كنت عارف انهم بيشتغلوا ف كده
نصار: طبعا كنت عارف بس قولت احنا مالنا المهم شغلنا
السيوفي بعصبيه: من بكره هنروح ونلغي العقد مابنهم انت فاهم
نصار: لا مش هنلغي عقود انا خلاص مضيت ع اللي الاتفاق وف شرط جزاء ب خمسه مليون
السيوفي: مش مهم هندفع الفلوس بس مش هخاطر بسمعه الشركه ابدا
نصار: انا ليا اسهم ف الشركه واقدر ادخل بيها وانت يبقا ملكش دعوه بااي حاجه هتحصل وانا اللي هتحمل المسوليه
السيوفي بعصبيه: افهم بقا انا خايف عليك انت وعيلتك اخر تفكري هو الشركه النااس دول ملهومش امان ويوم ماتغلط معاهم هيدمروك

 

 

نصار: والله انا حر
السيوفي: وانا كمان حر ومن والنهارده هديك نصيبك ف الشركه وكل واحد ف حاله وخلصت حكايتنا ياصاحب عمري
نصار: ف اسهم مشتركه بينا مش هتقدر تديني حقي فيها ولا هتاكلهم عليا
السيوفي بعصبيه وخيبه امل: وانا من امته باكل كلت حقك ع العموم دول اللي هيفضلوا بنا بس
بااااااك
تاج: طب واي علاقه فهد وسليم باانهم يبعدوا عن بعض كده ده ف الاول والاخر كان شغل بين والدك ووالد سليم وليه سليم بيقول انه هياخد حقه من فهد
سيا: لا طبعا احنا مبعدناش عن بعض حتي بعدوا ماصفوا الشركاء بنهم
تاج:امال اي اللي حصل
سيا بعياط:بعد ماعمو نصار اتفق معاهم وخلص وكان هيبدا المشروع عمو حس بقلق فا راح واتكلم معاهم علشان يلغي المشروع كله بس رفضوا وهددوا انهم هيقتلوا مراته وابنه بس برضو كان خايف وفعلا فضل يرفض بس ف الوقت ده بابا عرف انو ف خطر وحالوا يساعدوه بس برفض وقبل حادثه طنط ام سليم بابا عرف انهم هيقتلوها وراح ع البيت وخدها وحطها ف مكان محدش يعرفه حمايه ليه بس لما عمو نصار عرف قال ان بابا خطفها وجه البيت عندنا وف الوقت ده سليم كان موجود عندنا بس ابوه كان بيزعق وبيقول لباب انه هيقتلوا لو مرجعش ماما ومشي وف الوقت ده سليم كان داخل ومسمعش غير كلام ابوه زعق ف ابويا وف فهد وانهي علاقتوا معانا… راح بابا علشان يخرج ام سليم ويوديها لحد بيتها بس للااسف لقيه مقتوله وابو سليم كان مراقب بابا ولما راح لقي بابا واقف قدامها وهي ميته وتخانقوا مع بعض لحد مابابا جتلوا ازمه قلبيه ونقلنا المستشفي ومات….
تاج: وطبعا سليم وابوه لسه متخيلن ان اللي قتل امه ابوكي مش كده
سيا بحزن: للاسف اها

 

 

تاج: بصي انا هساعدك زي ماوعدتك ف موضوع الحمل ده
سيا: بجد ياتاج
تاج وهي بتاخدها ف حضنها: من امته وانا بسيبك ف مشكله يعني
سيا بعياط: بس شكل المشكله دي مش هيبقا ليها حل
تاج: انا هروح لسليم
سيا: اي لاطبعا بلاش ياتاج
تاج:متقلقيش انا هتصرف فكي بقا كده
سيا: بس انتي محكتليش اي الي حصلك واي اللي عرفك ع فهد
تااج بتنهيده: حاضر هحكيلك
“تاج حكت كل حاجه حصلت لسيا”
سيا:كل ده حصلك يحبيبتي

 

تاج:اهو اللي حصل بقا
سيا بغمزه:بس شكلك معجبه بفهد وفهد كمان معجب بيكي
تاج: قومي ياسيا روحي علشان اروح لزفت سليم ده
سيا: اطلعي من الموضوع اويي
تاج: بت انتي خلاص
سيا: طب خلي بالك من نفسك

 

 

تاج: حاضر يلا سلام
مشيت تاج علشان تروح لبيت سليم وتحاول تقنعه يتقدم لسيا
“عند فهد ف الشركه”
فهد بزعيق: مين اللي اقولكوا تعملوا كده انا قولت دي صفقه خسرانه
الموظف: يامستر فهد احنا عمالنا اللي سليم باشا طلبوا مننا
فهد بعصبيه: سلييييم فين
الموظف: ف البيت واخد اجازه النهارده

 

 

فهد: جمعلي كل الورق تبع الصفقه دي وتعاله معايا علشان هنروح لبيت سليم
الموظف: تحت امرك يافندم
فهد: هي تاج فين
الموظف: مجتش النهارده عن اذنك يافندم
فهد هو بيكلم نفسه بسرحان وقلق: امال هي فين ياترا ابوها ده عرف مكانها….. هو ف اي انا مالي قلقان عليها كده ليه دي مجرد موظفه عندي.. اتنهد فهد وراح علشان يروح لسليم
“ف بيت سليم”

 

 

سليم: اهلا اهلا جايه لي هو فهد مدكيش كتير ولااي
تاج بعصبيه بس حاولت تمسك اعصابها:انا هنا علشان نتكم ف موضوع سيا
سليم بضحك: وانتي مين بقا علشان تكلمي معايا وبعدين انتي لحقتي داخلتي جوه العيله وعرفتي مشاكلهم
تاج: انا صاحبه سيا من زمان وهي حكتلي وانت لازم تتقدملها من بكره
سليم: بقولك اي اطلعي بره بدل ماعملكوا انتو الاتنين فضيحه وخليها تشوف هي جابت اللي ف بطنها ده منين
تاج بصوت عالي: انت ازاي وسخ كده ده ابنك هتسيبوه يتربا بعيد عنك
ف اللحظه دي فهد دخل
فهد: اي انتي بتعملي اي هنا وابن مين الي يتربا بعيد عنه انتي حامل من سليم…….
يتبع…..

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تاج الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *