رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نورهان أشرف
رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نورهان أشرف
رواية عشقت عمدة الصعيد البارت التاسع
رواية عشقت عمدة الصعيد الجزء التاسع
رواية عشقت عمدة الصعيد الحلقة التاسعة
ساعات الوحد بيعمل حاجات عمره ماكان يتخيل انه يعملها بس بيعمل كده بسبب الظروف والحياه
فى شقه فهد التى كان يسكن فيها عندم كان يعمل فى الجيش كانت تجلس جورى فى الشرفه المطله على النيل على تلك الأرجوحة التى كنت تراها دائما فى المسلسلات وكنت تقراء عنها فى القصص كنت دايما تقراء وتتخيل نفسها مكان البطله وزوجها وبطل قصتها يقف خلفها وبايده ورده يمسح بها على واجهه ويا سخريه القدر تجلس فعلا على الارجوحه ولكن اين حبيبها نعم لم تحب فهد ولأن تحبه لانها تعلم أنه يعشق بنت عمه وهى سوف تعمل على أنه يرجع بكامل صحته مره اخرى
هنا تحدث قلبها بسخرية على تفكيرها:وليه تعب القلب ده هتستفيدى اى من ده كله
العقل بجدية: تطلق وتعيش حياتها
القلب على نفس السخريه :طب ماهى ممكن تعمل ده كله من غير ما تحكم على نفسها بزوج
العقل بتسأل:وده ازاى أن شاء الله
القلب بهدوء:عادى جدا هتاخد الورق و التحليل وتروحى لى محمدى هو و زهره وارمى الورق فى وأشهم وقولي يا ابنهم يطلقك يا تفضحي
العقل:وانت فاكر انها لم تعمل كدا هيقول اه عندك حق لازم يطلقك لا دول ممكن يقتلوها عادى جدا وبعدين هى مشفتش من فهد حاجه واحشه برغم أنه مش بيطقها لكن مش بيقولها حاجه وبعدين هى لو شافت حاجه واحشه من حد يبقا اخوها وبرغم ده كله هى هتسامح وتسكت عشان ده اخوها وبه على الاقل هتاخذ من فهد فلوس مليون جنيه تقدر تعيش به حياتها كلها مرتاحه وتبدا من جديد
القلب بسخرية: يعنى عاوزها تبيع نفسها مرتين مره اخوها استفاد ومره انتى لدرجه دى انتى رخيصه عند نفسك لدرجه دى بقتى عاهره فى نظر نفسك
العقل بغضب:هتبيع نفسها اى ده جوزها يعنى ده حقه هى مش هتعمل حاجه غلط
القلب بسخرية:لا غلط غلط يا جورى يا منتقبه انتى المفروض عارفه ربنا وعارفه أن الجواز المشروط حرم ويعتبر زينه وبرغم ذلك هتعملى كدا يبقا حرام ولا حلال
هنا تحدث العقل بسخريه :طب اتكلم انت يا ناصح وقول اى إلى عندك
القلب بهدوء:بصي يا جورى ادي لنفسك فرصه يمكن تحبي وهو اكيد مع الوقت هيحبك وابدى من جديد بس معاه صدقنى كدا احسن
العقل بصدمه:انت مجنون عاوزه تفضل مع واحد مش بيحبها تفضل معاه وهى عارفه أنه بيحب بنت عمه تفضل معاه وهى عارفه أن ملك واحده تانيه ومتنساش مابنى على باطل فهو باطل
هنا تحدثت جورى بدموع وهى تضع يدها على اذنها بس بقا تعبت انتوا اى مش فاهمين انتوا بتعملوا معايا اى ثم نظرات الى السماء وتحدثت بدموع يارب انا عارفه ان ده اختبار منك ليا بس ده اختبار صعب لدرجه انا مش هقدر اتحملها يارب سعدنى وقف جانبي يارب انا مليش غيرك انت الوحيد الى عالم بحالى انا عبدك الضعيف يارب
وتدخل فى بكاء مرير لا تعرف ماذا تفعل فى تلك المصيبه التى أوقعت نفسها فيها
????????????????????????????????????????????????
ام فى غرفه فهد كان يجلس على الفراش يفكر ماذا عليه أن يفعل ولماذا استمع الى كلام تلك المجنونه يتذكر ذلك الحادث الذي جعله ذكر من الخارج فقط
فلاش باك
كان يدخل ذلك المقر الموجود فيه مجموعة كبيرة من الإرهابيين الذين لا يفعلون شي سوي تدمير كان يدخل هو تلك المجموعة الكبيره من العساكر
فهد بهدوء :عاوزهم صاحين بلاش حد فيهم يموت بس لو حد حاول يقرب منكم اضربوا فى المليان
الجنود بهدوء: تمام يا فندم
وبدا النزاع بين القوات و الارهابيين وتمكن فهد من الدخول الى القائد الخاص بهم
فهد بسخرية:ولا و واقعت يا ابو عمر
ابو عمر بسخرية اكبر:هو انت فاكر كدا المعركه خلصت لا دى لسه هاتبتدى وفعلا بدأ اشتباك كبير بين فهد و ابو عمر وكان فهد هو القوي ولكن ذلك الجبان ارد أن يقلب الموضوع راس على عقب فضرب فهد أسفل الحزام بقدمه مما جعل فهد يشعر انها سوف يموت من شده الضربه حته أنه فقد واعيه
لم يستيقظ سوي على صوت الطبيب
فهد بتخدير :انا فين
الطبيب بجديه:حضرتك فى مستشفى القوت المسلحه
فهد :ليه اى إلى حصل
الطبيب بجديه: حضرتك راجل مومن وربنا مش بيبتلي اي حد لا ده بيبتلي عباده الصالحين و اكيد ربنا شايلك حاجه احسن وراء
فهد بغضب ليه ايه اللي حصل
الدكتور المعالج بهدوء حضرتك انت حصل لك ضمور نسبي في العضو الذكري بنسبه 65 في الميه ودي نسبه كبيره جدا وللاسف حضرتك مش هينفع تدخل في اي علاقه بس طبعا ربنا لما خلق الداء خلق الدواء والدمور النسبي احسن كثير من ضمور الكلى لان الضمور النسبي نقدر نعالجه ولكن بياخد وقت
فهد بسرحان يعني انت قصدك اني ما بقتش رجل
الطبيب بتهدئه لا طبعا يا فندم حضرتك لو خفيت هترجع زي الاول واحسن كمان بس طبعا مع العلاج وكده ياخذه فتره من الزمن
هنا خرج فهد من كل تلك الصراعات على صوت عقله الصارخ :انت ليه وافقت ان عيله زاى دى تشرط عليك وبعدين ادام انت رفض العلاج وفقت ليه لم هى قالتلك
القلب بهدوء:وفيها اى لم اخف وارجع تانى فيها اى انت فكرنى مرتاح كدا لم يكون اصحابي متجوزين و عندهم عيال وانا لا طب هو انت مبسوط بالحكايه دى تبقا كداب لو قولت اه
العقل بسخرية :أمم طب ادام كدا كنت وافقت من الاول ولا يمكن البت احلوت فى عينك
القلب بسخرية:انا عمرى ما حبيت غير نواره وهموت وعيش عشان خاطر نواره
ولكن قطع كل ذلك دخول جورى بعد أن انتهت من البكاء المتواصل الذي ذاد جمالها حيث تلك الشفاه التى تشبه حبه الكريز اصبحت احمر من ذي قبل وتلك الخدود اصبحت مثل الفراوله التى تطلبه لياكلها
جورى بهدوء وصوت مبحوح من الدموع:جاه واقت العلاج
فهد بسخرية:مالك انتى كنتى بتعيطى ولا اى
جورى بكدب:اه اخويا واحشنى
فهد بسخرية كبيره:اخوكى الى باعك فعلا الرخيص مش بيحب غير الرخيص إلى زايه
جورى بحده :بقولك اى يا استاذ فهد انا اه اتفقت معاك على حاجات عشان اسعدك حط بقا عليهم الاحترام اصلك نقص احترام
قالت ذلك وخرجت من الغرفه وتركت فهد ينظر لها بصدمه تلك الصغيره تفاعل معاه ما لم يفعله أحد
????????????????????????????????????????????
ام عند مها كنت تدخل الشقه التى يملكها تامر كم يقول وجدته شقه فى غاية الروعة والجمال مها بطمع:اكيد الشقه دى غاليه يا تيمو
تامر بخبث :مفيش حاجه تغلى عليكى يا نور عيني هو انا عندى كم مها
مها بدلع مقرف:واحده بس بقولك اى يا تيمو خد يا قلبي ربع مليون جنيه اهم عاوزك تشغلهم معاك
تامر بذكاء:ليه بس ياقلبي خالى فلوسك معاكى انا هصرف عليكى يا روحى كل الى انتى عاوزه
مها بدلع: لا يا حبيبي انا عاوزه اكبر الفلوس ومش هتلاقي احسن منك يشغلهم وبعدين ده انت هتبقى جوزى صح
تامر بخبث:صح طبعا يا روحى بس ده مبلغ قوليل اوي بس مفيش مشكله كله عشان خاطر مهى روحى
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عمدة الصعيد)