رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان أشرف
رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان أشرف
رواية عشقت عمدة الصعيد البارت الخامس عشر
رواية عشقت عمدة الصعيد الجزء الخامس عشر
رواية عشقت عمدة الصعيد الحلقة الخامسة عشر
من حبي فيك يا جارى يا جارى من زمان بخبي الشوق ودارى ليعرفه الجيران
عند تلك الكلمه توسعت اعين جوري وقالت بصدمه على فكره انت قليل الادب ايه اللي انت بتقوله ده ثم اللي بيفكر في الحاجات دي هو اللي بيقول كده
هنا نظر لها فهد بسخريه وغمز بطرف عينه وقال طب والله نفسي بس هنقول ايه حكم القوي هنا قامت جوري من على الفراش بدلع وقالت :هاروح اجيبلك طبق الجرجير يا روحى
قبل خروجها امسك فهد من يد جورى وقال بخبث بقولك اى انا سمعت ان موضوع شور الزوج و الزوجة مع بعض حلو اوى اى رايك نجرب الموضوع ده واحنا إلى نقرر حلو ولا لا أنهى ذلك بغمزه من طرف عينه
هنا توسعت اعين جورى أضعف مضاعفه وبعدته بقوه وخرجت من الغرفه راكضه تحت صوت ضحك ذلك المختل
ذهبت جورى الى المطبخ وهى تضع يدها على قلبها وتسب فهد بفظع الشتائم جورى بصدمه: يخربيتك ويخربيت البيت إلى جنب بيتك انت كدا وتعبان أمل وانت سليم هتعمل اى
هنا صدح زهره المستغربه: فى اى يا جورى مالك
جورى بتوتر :لا مفيش حاجه يا ماما
هنا ضيقت زهره عيونها بتسأل امال انتى نزلتى ليه وبتشتمى فهد ليه
جورى بتوتر :اصل اصل
زهره بضحكه:اصل اى قولى
جورى بزعل طفولى:أصله قليل الادب اوى يا ماما
زهره بفرحه :هو خف
جورى بابتسامه:يا ماما الموضوع لسه فى الاول و اكيد هياخد وقت عشان كدا ارجوكى الكلى توتر واتاكدى انا فعلا لو خاف هقولك على طول بس اهم حاجه انك تبطلي توتر
زهره بابتسامه:طب انتى نزله ليه
جورى بابتسامه:ابدا نزله اعمل العصير الى الدكتور قال عليه
زهره بحنان ام :انا لسه عامله دلوقتى افتكرتك نستى عشان كدا انا عملته وكنت هتصل بيكي تيجي تاخدى
هنا نظرات لها جورى بحب ومسكت يدها وقبلتها بسعاده:ربنا يخليكي لينا يا ماما
زهره بابتسامه: ويخليكى يا قلبي
حملت جورى الصينيه وصعدت الى العالى وصعدت حمرت الخجل إلى واجهه وهى تتذكر ذلك المتبجح الذي يجلس في الغرفه
دخلت الغرفه واخذ تنظر إلى الغرفه بحذر لكى تراى اين يجلس ذلك المتبجح ولكن فى لحظه وجدت يد شخص تلتف حول خصرها جعلت من جورى تصراخ ب أعلى صوتها
فهد بمرح : يخربيتك فضحتنا هههههههه
هنا تحدثت جورى بتسأل:انا عاوزه افهم انت مالك النهارده انا مش مطمئنا ليك خالص
فهد بتسأل:ليه بس فى اى
هنا التفت جورى داخل أحضانه وحركت يدها على واجه بابتسامه:يعنى انا عاوزه افهم انت عمال تضحك وتهزر وحسه انك رومانسي سيكه ودى حاجه غريبه عليك.
فهد بابتسامه ساحره:اصل الدكتور قال لازم ابقا رومانسى وانسه الموضوع وانا بحاول اعمل كدا اى رايك مش كدا احلى بكتير
لفت جورى يدها على رقبت فهد وهى على نفس ابتسامتها :اممم لا بصراحه احلى بكتير جدا بس انا عاوزه اقولك انك فى كل حالتك كويس
فهد بسخرية:كويس بس
جورى بهدوء:اه ثم أكملت بسخرية:يلا خد اشرب العصير ده
فهد بملل:انتى اى مش بتزهقي
جورى بهدوء:خلاص يا فهد لان ده جزء من العلاج ولا انت عايز الدواء ميعملش مفعول
هزء فهد راسه بملل وتحدث بهدوء:حاضر يا دكتوره بس صحيح هتروحى المدرسه بكرا تمام
جورى بفرحه:اكيد
????????????????????????????????????????????????
ام فى شقه مها كنت تجلس بجانب ذلك الراجل وهى تشعر بقرف من نفسها بسبب يد ذلك المقرف الذي يتحسس جسدها بشكل مقرف ومن ذلك التآمر الذي يتحدث مع الراجل عن صفقاته دون أن يتحدث هنا ظهرت ضحكه ساخره على وجه مها كيف له ان يتكلم وهو من جلب ذلك المقرف لكى يفعل معها علاقه كيف يتكلم وهو تخل عن رجولته من أجل بعض المال هنا صدح صوت تامر المبتسم:بقولك اى يا مها ما تقومى ترقصي ثم نظر الذلك المدعو ذكى مها هانم احسن واحده ترقص
هنا لعق ذكى شفته وتحدث :طب ما تقوم تورنى يا مها هانم ولا انتى مش عاوزه تورنا
تامر بابتسامه:لا طبعا ازاى ثانيه واحده قال ذلك وشغل الهاتف على الاغانى و اوقف مها ولف الوشاح على خصرها وتحدث بهمس افردى واشك شويه و ظبطى الراجل عشان نخلص الموضوع بتاعنا
قال ذلك ونسحب من المكان ام عن مها ظلت ترقص وتتذكر ما فعلته فى حياته من شر للجميع كيف كنت غبيه وتركت بيت ولدها من أجل واحد من أشبه الرجال كيف تركت مازن ذلك الراجل الطيب وذهبت خلف المال ولكن أوقفها يد ذلك الحقير التى اخذت تداعب جسدها بكل قرف حته انها قربت على أن تستفرغ كل ما فى جوفها من كثره القرف والاشميزاز من نفسها ومن ذلك الحمقاء
بعد مرور ساعتين كان يدخل تامر الغرفه وعلى واجهه ابتسامه خبيثه
وجد مها تنام على الفراش والدموع تنهمر من عينيه لا يستر جسدها سوي ملايه
تامر بملل:مالك فى اى وبدا يقترب منها
مها بقرف:ابعد عنى انا قرفانه منك ومن نفسي
تأمر بسخرية:ليه هى أول مره بقولك اى يا مها بلاش تعملى دور الشريفه لان الدور ده مش ليق عليكى
مها بصراخ:انت حيوان
تامر بابتسامه:عارف بس انتى مجبره تستحملى كل حاجه وانتى حطه جزمه قديمه فى بوئك لانك مش هتعرفي ترجعى بيتك تانى اصل هترجعى تقولى اى تقولى انا بقيت زباله ولا انا سبت البيت عشان واحد و رجعت عشان خلنى انام مع واحد غيره بصي يا مها انتى معندكيش حل غير انك تستحملى وانتى ساكته لان معندكيش حل غير ده انك تكون ساكته مش اكتر من كدا
مها بصراخ برااا انا بكرهك وبكره نفسي عشان غبيه براااااا واخذت تبكى بشده
تحت انظار تامر الساخر
????????????????????????????????????????????????
انتهاء ذلك اليوم بكل شيء فيه بحلوها ومره وبدا يوم جديد على جميع ابطالنا يحمل السعاده الى قلب تلك المسكينه التى لم تري السعاده ابدا فى حياتها سوي القليل
استيقظت جورى فى الصباح وبدأت فى تحضير نفسها بسرعه ونشاط وبعد أن انتهت من وضع النقاب على واجهه ذهبت إلى ذلك الغافي
جورى بهدوء:فهد اقوم يلا
فهد بنوم:عاوزه يا جورى فى اى
جورى بملل :انت يا حج قوم بقا عشان نلحق المدرسه
فهد بملل:طب واسعي عشان اجهز
قامت جورى بجانبه بعد مرور ربع ساعه كان ينزل كل من جورى و فهد من على السلم فى نفس الوقت كان ينزل فارس الذي انفجر فى الضحك مما جعل فهد ينظر له بستغراب :فى اى يا بنى بتضحك على اى
فارس بضحك:اصل شكلك انت و جورى كأنكم اب وبنته
فهد بملل :ملكش فيه وبعدين انت ناسي انت بتتكلم مع مين
فارس برفعت حاجب:مين يعنى يا فالح
فهد بسخرية:العمده يا خويا
فارس :بملل:ده انا نسيت الموضوع ده
هنا تحدثت جورى بطفوله:يعنى انا هقول لفارس يا صعلوك زاى الفيلم
هنا انفجر فارس لمره ثانيه وتحدث بسخرية:اقسم بالله بنتك قال هذا ونزل على الدرج
ام فهد تحدث بسخرية:صعلوك اى انتى من ايام الابيض والاسود اوى يا بنتى الحاجات دى اتلغت من زمان
جورى بحزن:اى ده بجد ثم تذكرت المدرسة ونزلت على الدرج وهى تركض وتمسك يد فهد
ام على السفره كان يجلس محمدى على الكرسي الراسي وبجانبه زهره والى الجانب التانى فارس و حبيبه زوجته
جورى بابتسامه: صباح الخير
الجميع بابتسامه:صباح النور
ولكن نظر محمدى الى ملابس جورى بستغراب:انتى رايحه فين يا بنتى
فهد بابتسامه:رايحه المدرسة بتاعتها
محمدي بتسأل:طب ازاى افرض لو هيا حامل يابنى ده كده غلط عليها وعلى الجنين
كدت أن تتحدث زهره ولكن أوقفها صوت فهد الجاد :لا يا و حج هى مش حامل واحنا تأكدنا من كدا وبعدين هى بقالها شهر مش بتروح المدرسة وده غلط عليها لأنها فى الثانوية العامه
محمدي بهدوء:خالص يبقا بلاش الثانويه هى خلاص اتجوزت والست ادام اتجوزت المفروض تبقا ملهاش غير بيتها و جوزها وبعدين انت عاوز الناس تقول اى تقول العمده رايح يوصل مراته المدرسه يابنى إلى انت بتقوله ده مش هينفع ابدا لان ده مشكله وفضيحه ليك
فهد بهدوء: وبرضو فضيحه لو خلفت وعدى مع اخوها انا وعدته انها هتكمل يبقا اى الغلط وبعدين يا حج كلام الناس ولا بيقدم ولا بياخر
قال ذلك وهو يمسك يد جورى وقال بابتسامه انا رايح اوصل جورى
وقبل أن يتحرك أوقفه صوت محمدي بهدوء :تمام بس صحيح احنا بليل هنروح عنظ بيت عمك عشان العريس عاوز يتكلم في موضوع الجواز
فهد بهدوء: تمام
قال ذلك وترك القصر وخرج
،????????????????????????????????????????????????
فى سياره فهد كنت تنظر له جورى تعلم انه حزين من اجل حبيبته فتحدثت بابتسامه:انت ممكن تروح تطلب أيدها وتعمل فتره خطوبه سنه لحد ما تخف
فهد بابتسامه:جورى نواره بنت عمى وربنا يتمم لها على خير
تلك الكلمه التى قالها فهد جعلت من جورى تشعر انها تطير على السحب من السعاده ولكن دب سوال غريب ماسبب تلك السعادة التى تشعر بها
ام عن فهد لا يعرف سبب تلك الجمله التى قالها ولكن هو شعر أنه يريد أن يقول ذلك
فى خلال دقائق كنت تتوقف سياره فهد امام المدرسه الخاصه بجورى نزلت جورى من السيارة بكل سعاده وفرح ام فهد كان يشعر بفراغ شعور غريب للغايه لم يشعر بذلك الشعور من قبل
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عمدة الصعيد)