روايات

رواية احببت مهمتي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي البارت الثالث

رواية احببت مهمتي الجزء الثالث

رواية احببت مهمتي
رواية احببت مهمتي

رواية احببت مهمتي الحلقة الثالثة

دخلت نور بيتها وهي طالعه على السلم سمعت صوت غريب جاي من اوضه والدها
اقتربت بحذر ولما فتحت الباب كانت الصدمه لقت شخص نايم بجوار والدها فتحت النور وبصوت يكاد الزجاج ينكسر عند سماعه
-ايه اللي بيحصل اطلعي برا يا تربيه الشوارع وانت بقيت زباله يا محمود مش مكفيك الرمرمه بره كمان جايب الشقه وعلي سرير ماما
قام ولدها واعطي للمراءه التي بجواره غطاء وقام واتجه نحوها
=اللي هتطلع دلوقتي انتي معرفتش تربيكي ودا بيتي يا تربيه الهام
_انت بتقول اي دا بيتي ومتجبش سيرتها علي لسانك
الحمد لله انها ماتت ومشفتش الحقاره دي انت مش شايف نفسك بقيت و قبل انت تكمل كلامها لقت كف نزل علي وجها ادي الي سقوطها ارضا ثم نزل لمستواها وامسك شعرها وسحبه منه
_سيبني يا محمود هقتلك
قام بسحبها ونزل بها
=تقتلي مين يابنت الهام انا هوريكي ازاي لسانك يطول على ليا
_ااااااه سيب شعري
وقف أمام الباب وفتحه ثم ألقاها إلى الخارج
=خليكي بره يمكن تتعلمي
وغلق الباب وصعد إلى غرفته
وخرج هاتفه: تعالى كمان خمس دقايق نفذ
ضمت نور قدميها وأخذت تبكي
مراد :انسه عيوطه
نور :لا مش وقت اتخيل فيه عاااااا خليني اعيط وانا ساكته
جلس مراد وأخذ ينظر إليها :انسه عيوطه
نور رفعت راسهاوبصت ناحيه مراد:عااا انت لي جايلي امشي ربنا يحنن عليك
مراد :قولتلك عاوز قصه يلا قومي معايا
نور:حاضر وكملت عياطها
مراد :انتي بتخديني على قد عقلي يعني
نور:لا بهاودك ااااااااااااوكملت عياطها
مراد :مدام مش هتيجي بالذوق ف قام مراد بحملها
نور:كمان بتخيل انك بتشتلني عاااااااا

 

مراد وضعها داخل السياره وجلس بجوارها وسحب يدها وقام بعض يدها
نور:اه ياابن العضاضه
مراد:اتلمي يابت وكمان تشكريني اني بثبتلك انك م بتتخيلي
نور:صح عندك حق انا مش بتخيل دقيقه يعني انت جتلي وا وا وي
مراد:اه وانتي دلوقتي في عربيتي
نورقربت منه :ممكن خدك وغمزه
مراد:لا انتي فهماني غلط انا ابن ناس ومتربي
نور قربت:ممكن خدك
مراد :حبيبي وغمز وقرب خده فقامت نور بعضه
نور:انا تعضني انا
مراد :عجبك كده اهي عضتني
نور :انت بتقول اي
مراد :اقول اللي عاوزه تمام
نور :مراد انت بتتحول بجد
مراد مسكهامن وجها :اتكلمي حلو مع مراد ايه تتحول دي صحيح بنت مح
نور بعدم فهم :انت ازاي كده
مراد :انا اسف جدا بجد
نور :انت اي اللي جابك
مراد بتوتر :ان انا اه صح انتي نسيتي الفون بتاعك
نور :شكلك انت اللي طمعت فيه
مراد :هطمع في المعفن دا
نور :لو انت مفكر اني مقدرش اجيب الأحسن منه
مراد بضحكه :لا انا متأكد
نور :عارف انا ممكن اعمل اي
مراد :اي
نور :انا ممكن اصوت واقول حرامي واجبلك رجاله بابا يكسروك انت هنا عند البيت لو مركز
مراد :دقيقه وفتح الشباك وبصوت عالي :ياناااس الحقو انا معايا بنت محمود الكناني ياناس حد يجي ينفذها يااناس وقفل الشباك وادور ليها :والله فين الناس دي مشوفتش حد جه
نور بصت ليه وضحكت
مراد: بتضحكي لي
نور :اصل وكمان بضحكه
مراد :في اي اصل اي
نور شاورت بصبعها لور وهي تضحك :بص كدة وماتت من الضحك
مراد بلع ريقه :لا متقوليش وبص ورا :الله اكبر وبصوت خافت انت مش ناوي تيجي
متخفش وحشتني يلا ياكبير
نور :انت بتقول اي
مراد:شش مسمعش حسك خالص اتفرجي على مراد الجارحي
نور :فرجنا وبصوت خافت هتموت ضرب وضحكت
مراد بص ليها بصه خلاها تسكت ونزل من العربيه ونزلت نور ورأه لكي تره هذا المشهد
خلع مراد الجاكت
مراد :خدي دا يا اسمك اي
نور:على اسم امك أوعى تكون بتنساه
مراد :اخلص عليهم وبعدين اجيلك اقصلك ام لسانك دا
وإعطاها الجاكيت وبدأ في فك أزرار قميصه
نور :وه معايا بيج رامي يا وعدي
مراد :هخلص واوريكي اني احسن منه
نور :خلي بالك
مراد مسك دراعه وقام برفع رجله وضربه في رقبته فسقط أرضا
نور :هوبا يا جامد
مراد بص وغمز فجاء شخص ظهر امامه وضربه فرجع للوراء ونزل دم
نور :اووف قولتلك هتأخد علقه
مراد مسح الدم الي نزل من أنفه فجاء هذا الشخص جاء إليه أخذه مراد وبرحه ضربا وبعد ما انتهى منهم جميعا ذهب إلى نور
نور :عملت كدا ازاي
مراد :والله ماعرف
نور :امال مين يعرف
مراد بضحك :هو والله
نور بعدم استيعاب: هو مين
مراد:حكايه طويله
نور :انت بجد اي اللي جابك
مراد :ما قولنا انتي نسيتي الفون قلت اجي اديه لك بس ايه رايك
نور :كانوا هيقطعوك
مراد :واللي حصل
نور :قطعطهم
مراد :مقولتليش بقا لي والدك مخليكي تقعدي بره
نور بتوتر:ها لا لا انت فهمت اي انا اللي طلعت قعدت بره
مراد :مهو باين من شعرك ومن ايه دا دم
نور :فين فين
مراد طلع منديل وبدأ يمسح الدم اللي نازل من أنف نور
نور تنظر له تشعر بالأمان مره اخرى لا لا نفضت هذا الشعور فهي لاتريد أن تقع ثانيه
مراد :بتفكري فيا
نور :انت لازم تمشي
مراد :لا اديني قاعد
نور :فيه بحر قريب من هنا تعالى نتمشي
مراد :تعالى
عند حوا

 

حوا طلعت من الحمام :مروان يا مروان
لا رد
لقت نور اوضه الأطفال مفتوح اقتربت ببطئ لتفاجأه
لقته جالس على كرسي ويكتب فعرفت انه يكتب مذكراته وكان يتحدث بصوت عالي
مروان :اه بحبها وهفضل احبها لحد ما تبقى ملكي انا ليه عملت كدا لي وجعتها انا غبي كان ممكن اقولها
حوا :تقولي اي مش فهمه ووجعتني ازاي طب منا ملك اهو
مروان سقط منه القلم وأغلق الكشكول مسرعا ووقف :ايه اللي جابك تذكر شئ اوف نسيت اني لازم طب بصي الشغل طالبني خمس دقايق
حوا :هتسيبني
مروان :خمس دقايق
مروان نزل مسرعا وأخذ سيارته
عند والد نور
صوت مرآة :يا محمود التلفون بيرن
محمود :فكك منه
مرآة :مكتوب الشغل
محمود :اي هاتيه بسرعه
محمود :الو…. بتقول اي.. مهياش تحت ازاي.. امال راحت فين.. طب سلام هكلم الرجاله
محمود :الوشفولي الهانم فين وقفل قبل ما يتكلموا قفل الخط
رجع مروان البيت
حوا :اتأخرت لي
مروان :كنت ورايا حاجة تصبحي على خير ودخل اوضته الأطفال أمام ذهول حوا وأغلق الباب
على البحر
نور:مقولتليش كلمت مين
مراد :ها واحد صحبي كنا بنكلم في اي
نور: يعني انت مهندس معماري
مراد :اه
نور :وكمان بتخاف من المرتفعات
مراد:نوعا ما
نور بدأت تشعر بالدوار وفي سرها :مستحيل اكون ماخدتش الدوا وبدأت تمشي فاقده لتوازنها
مراد:نور مالك
نور :مافيش كمل
مراد :وياستي العميل لما بيجي بيف وقطعة وقوع نور على الأرض
مراد :نور يانور
#والد نور ناوي على ايه ليها؟
#مروان كده خلصت حكايته مع نور وهيشوف حياته ولا لا؟
#نور هيحصل فيها اي؟ وايه حكايه مراد؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مهمتي)

اترك رد

error: Content is protected !!