روايات

 اسكريبت أحببت فاقد الذاكرة الجزء السابع 7 بقلم يارا عبدالسلام

 اسكريبت أحببت فاقد الذاكرة الجزء السابع 7 بقلم يارا عبدالسلام
اسكريبت احببت فاقد الذاكرة
اسكريبت احببت فاقد الذاكرة

اسكريبت أحببت فاقد الذاكرة الجزء السابع 7 بقلم يارا عبدالسلام

_انت بتضربني يا احمد
_ايوا بضربك هوا انتي مفكرة بعقلك كدا اني مش عارف اللعب اللي انتي بتعمليها يا بنت عمي عارفه لولا أن اهلك مسافرين وسايبينك امانه مكنتش هعمل اعتبار لحد
_انا عملت اي انا معملتش حاجه بقولك يارا سرقتني
_تاني يا سلمي انا شايفك بعنيا وانتي داخله اوضتها وبتحطي العقد لي بتعملي كدا عملتلك اي دي اخلاقك
_احمد انا بحبك وخايفه انها تاخدك مني
_ازاي يا سلمي دي حته ممرضه انا عمري معمل كدا انتي عارفه اني بحبك صح
__صح خلاص اسفه يا احمد
_تمام يا سلمي ومتتكررش تاني ولا هكلم يحيي يجي ياخدك
_لا يحيي لا يا احمد ارجوك انا جايه اعيش معاك علشان معيشش معاه
_طيب بس متكرىيهاش تاني
_حاضر
وسابها ومشي

دخل الأوضه بتاعته واتصل على يارا
_الو يا يارا
_ايوا يا احمد
وكانت بتعيط ودا وجع قلب احمد
_مالك في اي
_اهي اهي اهي ماما يا احمد تعبانه اوووي انا لو جرالها حاجه اموت بعدها دي كل حياتي
_طيب اهدي انتي فين
_في المستشفى ومتجيش علشان محدش يشوفك
_ملكيش دعوة ابعتي العنوان وانتي ساكته
_حاضر
وبعتتله العنوان
عند يارا
كانت منهارة من العياط وتعبانه اووي حاسه انها لوحدها
الدكتور خرج من عند مامتها
_هي كويسه يا دكتور

_للاسف يا يارا مامتك حالتها خطيره جدا الظاهر أن الضغط علي فاجأه ودا اللي خلا حالتها خطيره ادعيلها
_يارب يارب
فضلت تعيط لوحدها وبعد شويه حست بايد علي كتفها
بصت لقت احمد
عوزا تحضنه وتجري عليه تشكيله همها بس مينفعش!؟
_اهدي يا يارا اكيد هتبقى كويسه ادعيلها
،_ماما يا احمد تعبانه اووي الدكتور بيقول أن حالتها خطيره انا تعبانه اوووي
_متقلقيش انا جنبك يا يارا ومش هسيبك مهما حصل
استمديت القوة منو ومن عنيه مش شرط حضن كفايه انو حاضني بعنيه!
_يارا والدتك عوزاكي جوا
_حاضر حاضر
بصيتله وكاني بقولو بعنيا اني ادخل وهوا طمني بعنيه برضو ياااه قد اي بحبه!
دخلت وبدأت ادمع علي حال ماما وحالي من بعدها
_تعالي يا يارا
_نعم يا ماما
_كان نفسي يا بنتي افرح بيكي قبل ما اموت بس محصلش نصيب والسر الالهي قرب يطلع بدعيلك دائما أن ربنا يرزقك بابن الحلال ومكنتش بحب اضغط عليكي في الموضوع دا بعد عماد ربنا يسعدك يا بنتي انا هموت وانا راضيه عنك يا يارا انتي بنتي وحبيبتي واختي وكل حاجه طول عمرك وانتي بتسمعي كلامي وبتراضيني علشان كدا ربنا هيراضيكي في الدنيا وهيرزقك بعريس حلو وبيحبك….
_اه والله وانا موجود اهه

 

_احمد!؟
_ايوا احمد يستي
تسمحيلي يا ماما اطلب ايد يارا منك
_يا ابني انت بدخلتك دي وهيبتك دي ونظرت عنيك تخليني اوافق من غير مسالك انت مين من شكلك كدا انا عارفه أن يارا هتكون في امان دي ملهاش حد غيري يا بني وانا خلاص بودع شيلها في عنيك
_طيب اي رايك نكتب الكتاب دلوقتي ونفرحك معانا
_احمد بتقول اي
_موافقه يا ماما تسمحيلي
_طبعا يا ابني
_تمام هروح اجيب المأذون
_عماد الحقني
_في اي
_احمد كشفني اني كنت هتهم يارا في العقد وهددني انو هيسفرني ليحي
_ينهار يحيي يعني قالك هيعمل حاجه
_لا خلاص سامحني بس ضربني بالقلم
_معلش يحبيبي فدا انك تروحي ليحيي انا آخر مرة شوفت يحيي كنت هموت من الرعب بجد دا احمد رحيم ومش زيو
_اه انا كنت خايفه منو الحمد لله انها عدت علي خير …
_طيب بقولك اي ما تيجي نخرج كدا ونشهيص يا مزه
_هنروح فين
_الديسكوا
_خلاص هلبس واقابلك
_ماشي سلام
(ربنا يهدي. )

 

_ماما انتي كويسه
_اه بقيت كويسه لما اتاكدت اني هتطمن عليكي مع احمد
_عجبك احمد
_اه جدا تحسيه راجل وقد كلمته ربنا يستره ويجبر بخاطره وكمان شكله بيحبك…
تعالي يا مولانا
احمد جايب المأذون انا كنت حاسه ان الدنيا بمبي انا فعلا حبيته دي حاجه خليتني انسى وجعى وتعبي للحظات….
بس زعلت لما ملقتش حد حواليا هيتجوزني ازاي وانا مليش وكيل فعلا عرفت قيمة الاب دلوقتي بصيت لاحمد بحزن وكأنه عرف انا عاوزا اي
_اين وكيل العروس
_العروس وكيلة نفسها واعتبرني انا وكيلها
_ماشي يا ابني شكلك بتحبها اووي ربنا يخليكم لبعض
وبدأنا في اجراءات الجواز
وانا ببص لماما وشايفه الفرحه في عينيها ربنا يديمها
*بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير….
احمد قرب مني وخدني في حضنه ووشوشني
_انا عارف انك محتاجه حضني علشان كدا اتجوزتك
_بحبك
_وانا كمان…
_لو بعرف ازغرط كنت زغرط من الفرحه ربنا يديمكوا لبعض يا حبايبي
_ويديمك ليا يا امي وقربت منها وبوستها من راسها
_يارا
_نعم
_بحبك
_وانا كمان

 

_انتي طبعا عارفه أن الموضوع دا بينا لحد مخلص الحوار اللي بيحصل دا
_يارب يا احمد انا خايفه عليك
وحضنته وفضلنا قاعدين شويه ونتكلم…
دخلت اشوف ماما
_ماما عامله اي
_يارا عوزا اقولك حاجه كنت مخبياها عليكي
_اي يا ماما
_انتي عندك أهل بس هم في الصعيد ودائما بيكرهوني انا وابوكي علشان كدا وافقت علي جوازك من احمد لأنهم كانو دائما عاوزين ياخدوكي مني يا حبيبتي وانا مش عايشالك تاني خلاص
_طيب يماما اهدي انتي بس
_خلاص يا بنتي انا خلاص في النهاية بحبك يا يارا أنا راضيه عنك
وفجاه
لقيت حاجه غريبه
هي ماما نائمه !
ماما اصحي
مفيش حركه
ماما ماما
صرخت واحمد جه علي صوتي
_ماما لاااااااااا ماما يا احمد مش راضيه تصحى ماما ماما لااااااا يا احمد ماما مش هتسيبني صح
احمد قولها تصحي هي بتحبك قولها متسبنيش يماما اصحي لا لا
وفجاه أغمي عليها وسقطت كالطفل الوديع بين احضان احمد……
بعد مرور تلات ايام
_يارا انتي بقالك تلات ايام مش بتتكلمي ولا راضيه تأكلي
طيب ردي عليا انا مش بكلم نفسي
الجرس رن
_حضرتك مين
_انت اللي مين مش دا بيت الحاج منصور
_ايوا انت مين
_فين بت عمي الفا*جرة اللي جابت رجاله في البيت بعد موت امها
احمد مقدرش يتحكم في أعصابه قام آداله بالبوكس في وشه
_انت بتضربني ما عاش ولا كان اللي يضرب منصور الحجاجي ولسه منصور هيمد أيده
لقي ايد مسكاها يا تري اي اللي هيحصل…..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *