روايات

رواية انتقام مدبر الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية انتقام مدبر الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية انتقام مدبر البارت الثاني

رواية انتقام مدبر الجزء الثاني

رواية انتقام مدبر
رواية انتقام مدبر

رواية انتقام مدبر الحلقة الثانية

 

#انتقام_مدبر
عهود بصدمة : انت ينهاااار اسود انت اية اللي جابك هنا يخربيتك اية دا يلا امشي امشي هي ناقصك يلا يابابا من هنا اوعي تقولي إنك أنت العريس
حازم بضحك واستفزاز : اه انا اي رايك ياحلوة عجبتك صح انا عارف اصلا اني وسيم و مز و وو …
عهود بعصبية : بس بس ايه يابني التواضع دا ياخي تبا لتواضعك من الاخر كدا انت تخرج زي الشطور من الباب دا عارفة وتقولهم مش عايز اتجوز ماشي ياعسل و انسي اللي بتفكر فية دا
حازم : امم قعد وحط رجل علي رجل ورد باستفزاز وبعدين كملي انا سامع

 

 

عهود : عاااااا انت اية يأخي البرود دا تلاااجة قاعده قدامي عااااااا انت عايز مني ايه سبني في حالي بقا قولتلك والله مكنت أقصد اللي حصل كان غصب عني مش عايز تفهم لية
حازم بنظرات غامضة : كل خير طبعاً هعوز ايه من واحدة زيك
عهود بدموع : انا عارفة انت بتفكر فيا ازاي دلوقتي بس والله اللي حصل دا كان غصب عني و حياة ربنا مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل بسببي و الله اللي حصل دا انا مليش ذنب فية انا عارفة حضرتك عايز تتجوزني لية بس…..
حازم مقاطعا : تو تو مش كدا مش معقول العيون الحلوة دي تخلص دموعها بدري كدا لا وفري الدموع دي لبعدين انا كدا كدا شريكيي اهلك باعوا و انا اشتريت يبقا و فري دموعك لسة اللي جاي احسن…
و أكمل بعصبية
و هعرفك مين هو حازم الشافعي مش كلب*ة زيك اللي تتطاول علية يار*وح ام*ك بسبك خسرت…… قطع حديثه دخول والد عهود و زوجتة سنية

 

 

 

سنية بضحك : ايه ياعرسان شكلكوا كنتوا بتتكلموا في مواضيع مهمة احنا قطعناكوا ولا حاجة
حازم بابتسامة ماكرة : لا طبعا انا بصراحة معجب بعهود ومش هلاقي حد في اخلاقها علشان كدا عايز الجواز يتم في اسرع وقت و طبعا دا بعد موافقت حضرتك ياعمي كتب الكتاب يبقي الخميس الجاي
محمود بستغراب : مش بدري كدا يابني دا انتو لسة متعرفتوش علي بعض
حازم بخبث : لا طبعاً ياعمي هنتعرف علي بعض كويس اووي بس في الحلال و لا اية رايك
محمود بود : اللي تشوفة يابني
انت ابن ناس و محترم و عارف انك هتحافظ علي بنتي و هتحميها
حازم بخبث وشر : طبعا طبعا ياعمي دي هتبقي في عنيا طول ما هي معايا متقلقش عليها ابدا هأمنلها الحماية اللي في الدنيا كلها بس انا شايف نقرا الفاتحة دلوقتي و لا اية رايك ياعمي
محمود ببعض القلق : طيب يابني علي خيرة الله نقراء الفاتحة يلا ﷽ ****************** و تمت قرأئتها

محمود : الشربات يا أُم ياسين ‏

 

 

حازم : طيب يا عمي كنت عايز اتكلم معاك بخصوص التجهيزات و اللاوازم يعني و كمان كنت عايزك في موضوع تاني
محمود بقلق : اتفضل يابني
حازم : عمي طبعا حضرتك عارف انا جاهز و مفيش داعي للتاخير يعني نخلي كتب الكتاب و الفرح يوم الخميس الجاي و طبعاً زي محضرتك عارف مش هقدر اعمل فرح
محمود : مش بدري كدا يابني وبعدين انتو لسة متعرفوش بعض قولنا كتب الكتاب و تتعرفوا علي بعض علي مهلكو
سنية مقاطعةً حديثهم : ولا بدري ولا حاجه يابو ياسين الراجل جاهز وخير البر عاجلة وزغرطت
لولو لولو لولو لولوي لولو لولو لولو لولوي ( اعتبروها زغروطة بقا ? )
حازم : ها ياعمي قولت اية
محمود بتردد بعض الشئ : بس يعني
حازم مطمئناً : متقلقش ياعمي و لا حضرتك مش واثق فيا
محمود : لا يابني دا انتَ الخير و البركة علي خيرة اللة كتب الكتاب و الدخلة الخميس الجاي
حازم بإحترام : طيب استاذن انا بقا بعد اذنك ياعمي
و غادر و هو يدبر خطط للفتك بتلك المسكينة التي لا حول له و لاقوة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

في مكان تاني
– مجهول 1 : الو كدا اللي اللي خططناله اتنفذ وكل حاجة هتمشي تمام
– مجهول 2 : مش عايز غلط مفهوم و حازم خلاص بقا زي الخاتم في صباعي باقي بس يتم الزواج و أبقي حققت هدفي
-‏ مجهول 1 بخبث : مش خايف يعرف الحقيقة سعتها لاهيرحمك و لا هيرحمني خد بالك من نفسك كويس يااباشا
– مجهول 2 بغيظ : اللي متعرفوش لسة ان حازم مبيسمعش من حد و فتح عينك كويس و بلاش تتذاكَ زيادة لانه مش في صالحك ابدا
– مجهول 1 بطمع : بس كدا الحساب طويل و كلك محسوبية برضوا
– مجهول2 : بكرة هيوصلك اللي انت عايزة بس شغلي يكمل و يتجوز في اقرب وقت و إلا انت عارف الباقي ……. و قفل
مجهول 1 بشر : يتم الزواج و هدمركم كلكم واحد واحد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حازم
حمزة ( جد حازم ) : يعني اتحدد معاد كتب الكتاب وكله تمام
حازم بغموض : اه كل اللي عيزينة هيمشي مظبوط يا جدي ومفيش حد هيقدر يعرف مين انا غير في الوقت اللي انا احدده
حمزة : تمام بس المرة دي مش عايز غلط زي المرة اللي فاتت
حازم : متقلقش انا سيطرت علي الوضع و كل الامور هتمشي زي ما احنا عايزين قاطعهم
وسام اخت حازم : حبيبي وحشتني عامل اية
حازم ببتسامه اظهرت غمازته : حبيبتي الحمدلله انتي عاملة اي و عملتي اية في الحفلة
وسام : ايااااه ياااواد يحازم لو كنت اشتغلت مصممة حفلات من زمااان كان زماني فيمس ومتعرفوش تكلموني تاني هييييح
حازم بمرح : علي انزل على الارض يا علي احسن رقبتك تتكسر
وسام : تشكر يازوق يلا تصبحوا علي خير
حازم وحمزة : وانتي بخير حبيبتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفة وسام

 

 

 

وسام : الو ياحبيبي
المتصل : حبيبتي وحشتيني والله
وسام : وانت كمان يا دومي والله
ادم : كان نفسي اشوفك النهاردة بس ياارا قالتي انك كنتي زي القمر حبيبي
وسام بخجل : و انا كمان كان نفسي تحضر حفلة النهاردة
ادم بحب : امتي بقا يجي اليوم اللي تكوني فية في حض*ني
وسام : ياااا يا ادم نفسي اخلص السنة دي بسرعة وتيجي تتقدملي
ادم : بس ممكن جدك يرفضني
وسام : لا يادومي متقلقش انا واثقة انك هتقنعة وهيوافق ان شاء الله
ادم بحب : ماشي ياروح قلبي هقفل انا بقاا عشان مشغول شوية واسيبك ترتاحي
وسام : ماشي حبيبي …. باي وقفلت
ادم لنفسه : خايف من بكرة ياترا هتسامحيني ياوسام اسف حبيبتي بس مش بايدي لازم انفذ الاوامر…….
في اليوم التالي …………
يتبع
لو جابت تفاعل هكملها
شروق عبدالعزيز

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية انتقام مدبر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *