روايات

 رواية ملكتيني الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أشرف

 رواية ملكتيني الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أشرف
رواية ملكتيني البارت الرابع
رواية ملكتيني الجزء الرابع
ملكتيني
ملكتيني

رواية ملكتيني الحلقة الرابعة

وفجأه البنات صوتت الحرامي مسك السكينه وعور عصام في جنبه البنات كانت بتصوت والشباب جريوا علي عصام اما الحرامية جريوا وخرجوا من باب الشقة
ملحوظة “آيات لما فتحت لشباب هما سابوا باب الشقه مفتوح عشان كده الحرامية جريوا ”
عبده :عصام خليك فايق ماشي
عمر:مستحيل نروح بيه مستشفي عشان ممكن يعملوا محضر واسامي الحلوين يجي في المحضر
محمد:خبطه اتلم مش واقته وهو مش انت يا عمر كنت شغال مع دكتور اقبل كده
عمر:حصل ياباشا
علاء :طب يلا نشيله ونروح الشقه بتاعتنا
عصام بدا يفقد الوعي
عبده :يلا طب
وفعلا عمر ومحمد وعلاء شالوا عصام علي الشقة
عبده :باصص في الأرض انتوا كويسين
سلوي:اه متشكرين جدا مش عارفين نقول اي والله

 

 

عبده:متقلوش حاجه احنا جيران
ايه:كانت بصه في الأرض بس لاقت رجل آيات بتجيب دم
اية:بعياط آيات رجلك بتجيب دم
سلمي خافت هي والبنات عبده طب اقعدوها وهاتوا قطن وشاش
سلمي:معندناش الحاجات ديه
عبده :عند الشباب وهاتوا من عندهم
سلوي:هروح اجيب انا آيات انتي كويسه صح
آيات:يابنتي مفيش حاجة هي تعويره بس
عبده :هتروحي ازاي كده البسوا حاجه لو انتو محجبين
البنات كانوا واقفين بالترنجات ومن غير طرحه
اية:بحراج اه صح
عبده:انا هروح اجيب الحاجه تكونوا انتوا لبستوا حاجه ماشي عن اذنكوا
عبده فعلا جاب الحاجه وسلوي عشان اقلبها جامد غيرت لرجل آيات
آيات:متشكرين جدا احنا مش عارفين نقول لحضرتك اي انت او الشباب
عبده : احنا جيران مفيش حاجة زي كده بينا
سلوي :صحيح صحبك عمل اي
عبده :هروح اشوفه
سلمي:طب ممكن تبقي تطمنا عليه بعد ازنك
عبده :ان شاءالله بعد ازنكوا
عند الشباب
عمر بيطهر الجرح بتاع عصام
عمر:محمد هو هيحتاج خياطه اخيط
محمد:اتكل على الله ياعم
عمر :ماشي

 

 

وفعلا خيطوا الجرح وكان سبع خرز وعصام بتدا يفوق وشباب واقفين حوليه
عبده:عصام انت كويس
عصام: اه الحمدلله كويس
محمد:يا سطا اكيد
عمر:انا عملتك شويه شربه فراخ إنما ايه تاكل صوابعك واراهم
علاء:جبت البصل منين يا سطا
عمر :عيب عليك يا بني شلت شويه بصل من اللي كانوا متقطعين في التلاجة اقولت احتياطي شوف اقلب الام
علاء:والله يابني فعلآ اقلب الأخت
عبده:انتي يا بطه بدأتي تفكري لاء انا لازم اشفلك عريس
عمر:طب أصدق انا غلطان والله اني بشغل دماغي وقلت بدل منروح ناخد من البنات بصل تاني
علاء:عادي يا سطا ده حتي البنات حلوين اوي
محمد: ما تلم نفسك مالك في ايه
عصام:حرام عليكوا اعمل ايه يارب متخلفين معايا انتوا ايه مش شايفين ان في حمار متعور لاء وكمان ابن الجزمه اللي ماسك الصنيه في ايدوا ومش عارف اخدها منه
عمر :مالك ياسطا فيه اي خلاص وبعدين يلا عشان تاخد الحقنه
عصام:بخ الشربه تاني في وش محمد حقنه ايه مفيش منه الكلام ده
عبده:انتي بتخافي من الحقن يا بط يا ختي جميله الحمد الله اني البنات مجتش تشوفك عشان متبنش عيل اقدمهم
عمر :ليه يا سطا كنت جبتهم
عبده: اسكت خالص ماشي
عمر :أومر سعدك ياباشا
عمر: بيكلم عصام ؛شفت يا سطا مهما داري مسيرك هتورهالي
الشباب اقعدوا يضحكوا شويه وكل واحد راح ينام عشان يريح جسمه
عند البنات
اية:انا مستحيل اقعد هنا تاني احنا كنا هنموت
سلمي:عندك حق انا هحاول بكل طرق نشوف شقه غير هنا من بكره
آيات:بجد وشقه ديه هتكون بكام ها وبعدين الشقة مفيهاش عيب وكمان هي موصلتين لشغل او للجامعة
وسعرها حلو
سلوي:آيات معاها حق احنا هنلاقي الأسعار غاليه وكمان غير المصاريف بتاعتنا ومستحيل ناخد فلوس تاني من أهلنا
والبنات راحوا يناموا بس معرفوش

 

 

اية :مين بره في صاله
سلمي :انا خايفه انام سلوي نامت في سابع نومه
اية:وانا خايفه انام
سلمي :طب تعالي ننام جوه عند سلوي
ايه :اشطا يلا ودخلوا البنات
آيات:بصوت عالي انتي ياجزمه انتي وهي يا كلاب البحر سبتوني في الاوضة لوحدي
اية :انا افتكرتك نمتي
آيات:لاء ياختي منامتش
سلوي :ايده هم الهكسوس هجموا ولا ايه
آيات:اصلي البنات خايفين يناموا
سلوي:وانتي ايه جايه تشجعيهم
آيات:لاء اصلي انا كمان بصراحه خايفه اوي
سلمي واية:اي ده مين خايفه انتي انتي خوفي بلد
سلوي:بضحك بصراحه اه يا أيات انتي كده فعلا
آيات:انا ليه بقي ان شاء الله
سلوي :بكره هقولك ؛فعلا البنات كلهم ناموا علي السرير واحد
اية:بتصحي أيات
آيات:ام ليله اللي مش هتخلص نعم يا اية
اية:انتي هتنامي ليه
أيات:ابدا والله اصلي في حلم جديد نازل وعايزه احضروا واجي هيكون ليه يا اية يعني زي الناس ياماما
سلوي:بضحك واطي صوتك يا كلبه عايزه انام
اية:حتي انتي كمان يا سلوي هتنامي
سلوي:حد اقالك اني من الحيوانات اللي مش بتنام مثلا
آيات:ايه قسما بربي أقدامك دقيقه لو منمتيش هكون مصوته ولامه الناس عليكي انا اقولت واقول ببتتحرش بيا
وفعلا البنات نامو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكتيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *