روايات

 رواية ملكتيني الفصل السادس 6 بقلم إسراء أشرف

 رواية ملكتيني الفصل السادس 6 بقلم إسراء أشرف
رواية ملكتيني البارت السادس
رواية ملكتيني الجزء السادس
ملكتيني
ملكتيني

رواية ملكتيني الحلقة السادسة

عبده نده علي واحده من البنات
عبده :أيات بعد ازنك ثانية بس
أيات:طب خشوا انتوا يابنات وانا جايه وراكو
سلوي:طب خلي بالك من نفسك
ايات:لاء متخفش عليا خشي انتي بس
سلوي :ماشي ياابلتي من عنيا الاثنين
آيات:ايوه يا استاذ عبده خير في حاجه
عبده:بلاش استاذ ديه احنا حتي زمايل في الجامعه وكمان جيران
أيات:ايوه يعني مش فاهمه بردك عايز اي أنجز يابا
عبده:ابا ماشي هعديها المرادي ابدا كنت يعني عايز اسئلك انتوا ريحين الجامعه بكره وكمان وهو انتي مش حابه الاقعده معانا
أيات:اه هنروح بكره بإذن الله
عبده:برده مجوبتنيش علي السؤال بتاعي
أيات:بص يا شبح انتوا كتر خيركم علي اللي انتوا عملتوه اكتر من كده مفيش تاني
عبده:اصبري بس انتي فرصه افهمك انا اقصدي اي
أيات:ولا فرصه ولا قرصه اشطا
عبده بتضحك:اشطا يازميلي خلصانه خلاص ياقلبي

 

 

أيات:قلبك في جسمك مش انا ماشي جتك ضربه في قلبك وآيات مشيت وسابته ودخلت الشقة
عند البنات
اية كانت واقفه ورا الباب بتحاول تسمع حاجه وأول ما باب الشقة اتفتح اية كانت هتقع
اية:اي ده انا كنت عايزه اروح المطبخ مش عند باب الشقة
أيات:انتي كنتي بتتصنطي علي الباب
اية:اه بس اني افهم كلمة حتي مفهمتش حاجه والله يا لمبي
سلوي:صحيح يا أيات عبده كان عاوزك في اي مش فهمه
أيات:كان بيسألني احنا رايحين الجامعه بكره ولا لاء
سلمي:وقلتي اي
أيات بخبث:اقولت لاء
اية :ليه يا برده كده
سلوي:ليه هم رايحين
أيات:اه رايحين وانا اقلتلوا اننا رايحين
اية:طب الحمد الله اقمال ليه اقولتي لينا انك اقولتيلوا لاء
أيات:ابدا كنت بشفكم بس هتعملو اي مش اكتر
سلمي: انتي عيله برده اوي
سلوي:علي كده عصام رايح معاهم
آيات:معرفش بس هو اقالي انهم كلهم رايحين وبعدين في حاجه ولا ايه
سلوي: لاء ابدا انا بسئل بس
اية:يلا نخش ننام بقي عشان نصحا بدري اشطا
البنات اشطا يلا يا أيات عشان ننام
آية:يلا يا حلو
آيات:بوي بوي
سلمي:انا جعانه
ايات:اي كل شويه جعانه جعانه انتي عايزه تنامي في تلاجه
وفعلا البنات ناموا ماعدا أيات اول مالقت البنات نامت دخلت البلكونه تكلم حد في الفون
عند الشباب
بعد ما البنات مشيوا عمر جري علي شنط اللي البنات كانت جيباهم
محمد:ولا سيب الحاجه عشان ديه لينا كلنا
عمر:يا سطا عيب تنا غسلهم
عبده :وي ده من امتي بقي
عمر:يوه يا سي سيد متكسفنيش بقي

 

 

عبده:طب وراني هما جيبين ايه
عمر:متيجي هنا وانا حبك خليني اعيش علي حبك
عبده:ايوه العبي يا امينه
عصام:استغفر الله العظيم يارب أنا كنت شاكك فيكم من الاول بردك
محمد:ايوه فعلا ياسطا عندك حق
عمر:طب تعال يا محمد اغسل معايا الفاكهة
محمد:لاء معلش شرف الواد زي عود الكبريت
عمر:طب متيجي انت يا علاء
علاء:لاء ونبي أنا لاء يا ختي تنا حتي واحده متجوزة وعايزه اربي العيال
عمر:تعال يا عبده
عبده:يا قلب عبده انت يلا انا اقولت حاجه ودخلوا المطبخ وكانوا بيضحكوا
وهما بياكلوا الفاكهة
عصام :صحيح هو انت كنت بتنادي علي آيات ليه
عبده:كنت عايز اعرف هما رايحين بكره الجامعه ولا لاء
عمر:طب اي رايحين
عبده:اه رايحين بكره
علاء:بس تعرف باين عليهم بنات جدعين يا سطا
محمد:بصراحه اه ومنهم البت سلمي ديه ايه صاروخ
عمر:ولا البت اية عسل بردك
علاء :اه بصراحه حلوه اوي
عمر:مالك ياسطا متلم نفسك في اي البت ديه تخصني ماشي خلصانه
عبده :بس يا قلبي عيب
عمر:انت بتغير يا بودي
عبده :لم نفسك ويلا عشان ننام بجد
عصام:انا رايح الجامعه بكره معاكوا
عبده: يعني دلوقتي هتروح
محمد:يا بني مهو البنات رايحين اكيد هو كمان رايح
صح يا عصومي
عصام:صح يا بيبي
محمد:بيبي يا خنزير
عبده:طب يلا يا بيبي يلا سرنجه عشان ننام
عمر:الحمد الله متطلعش اسم عليا
علاء:وانا كمان
عبده:امينه يلا انتي وكلب البحر
عمر:انا كلب البحر صح
عبده:لاء انت امينه
وناموا الشباب
عند البنات
أيات:الوا ازيك يا حبيبي عامل اي رجعت امتي
مجهول:الحمد الله كويس انتي عامله ايه يا قلبي
أيات:اهو كويسه

 

 

مجهول:انا حولت الورق بتاعي علي الجامعه بتاعتك
أيات:بجد طب والسكن هتعمل ايه
مجهول:اه والله حوار السكن خليها مفاجأة
آيات:طيب اقول بقي هزعل والله بجد
مجهول:مفيش حاجة عايزه تقوليها
أيات:حاجه اي مش فهمه
مجهول:حاجه حصلت مثلا
أيات:منتا عرفت خلاص
سلوي:آيات بتكلمي مين

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكتيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *