روايات

رواية حبا كان مستحيلا الفصل الرابع 4 بقلم شهد مصطفى

رواية حبا كان مستحيلا الفصل الرابع 4 بقلم شهد مصطفى

رواية حبا كان مستحيلا البارت الرابع

رواية حبا كان مستحيلا الجزء الرابع

رواية حبا كان مستحيلا
رواية حبا كان مستحيلا

رواية حبا كان مستحيلا الحلقة الرابعة

صرخت لما شافتها وشافت شكلها وبقت تصرخ:عملتوا فيها ايه يا ولاد ال قومى يا حبيبتي قومى
مارد فتح الباب وقال:بتصو’تى ليه وسكت لما شاف سيلين ورجع خرج وطلع عند صهيب وخبط
صهيب:ادخل
مارد:الحق يا زعيم البت الثانيه
نور قاعدة وبتعيط وبتحاول تفوق سيلين وسيلين فاقدة وعيها وفجأة دخل صهيب
نور وقفت وضر”بته بالقلم ومسكته من هدومه وقالت:ليه عملتوا كده
صهيب ضر”بها بالقلم ومسك شعرها وقال:لحد اليوم ده مفيش حد رفع ايده عليا تيجى واحدة زيك وترفع أيدها فى وشى
مارد وهو شايف غضب صهيب:أهدى يا زعيم
صهيب ز’قها وهى سابته ورجعت لسيلين
وقالت بعياط:انا عايزة مياة وهدوم ومهدا ومحلول ربنا ينتقم منكم حسبى الله ونعم الوكيل فيكم وعيطت وهى بتحضن سيلين
صهيب هز راسه لمارد وخرج لرعد ولقيه فى الجنينه فضر’به حته بو’كس وقال:ليه عملت كده مكنش ده اتفاقنا يا ابن العيساوي
رعد:أنا أعمل اللى انا عايزوا
صهيب مسك هدومه وقال:أنا هنا اللى اعمل انت تروح تجيب ماذون وتكتب على البت ديه احنا متعودناش ناخد غ’صب هما اه للا”نتقام وللتسليه لكن ديه اختها مش هتسكت وانا عايزها فهتجيب المأذون وسابه ودخل
نور كانت بتعيط وهى بتنظف لسيلين وغيرت لها وعلقت لها محلول وفضلت قاعدة جنبها تعيط
سيلين بعياط وصريخ:ابعد عني حر”ام عليك
نور عيطت وعطت لها إ’برة مهدا وفضلت جنبها لحد الصبح
تانى يوم
سيلين بتصحى ودموعها بينزلوا وبعدين نور فاقت وشفتها وقالت:أنا جنبك متخفيش أنا اهو وخدتها فى حضنها
سيلين مبقتش تعيط ولا تصرخ
نور بعياط:ردى عليا يا سيلين وحياتى عندك ردى وفجأة الباب اتفتح ودخلوا جوه
نور قامت وقربت من رعد ولسه هتضر”به ضر”بها با”برة فى رقبتها وقعت
سيلين جريت على نور وهو هيشدها صوتت
مارد جه يقرب منها نفس الكلام لحد ما خدوها برة
صهيب قاعد ببرود وسامع صوت صريخ سيلين

 

 

فى اوضه تانيه رعد بير”بط ايدين سيلين فى الكرسى وهى بتعيط
المأذون بدأ يكتب الكتاب تحت رفض سيلين
رعد قرب من ودنها وقال:حياتها قصاد موفقتك
سيلين وفقت وبقت تعيط.
الماذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
رعد قرب منها وقال بكل وقا”حه:لما اعوزك هخدك حتى لو مش موافقة ودلوقتى أنا عايزك وفكها وشالها وخرج
صهيب ببرود:سيبها وأنت يا مارد خدها الاوضه التانيه وتعالى ورايا يا رعد
فى تلك الغرفة
رعد:الحدايه مبتحدفش كتاكيت ليه طلبت اتجوزها
صهيب:عشان يوم ما اختها تفكر تغدر بينا تفتكر أن اختها تحت ايدينا
رعد بابتسامة خبيثة:زعيم صح زى ما مارد بيقول انا ليه مش زيك مع أننا اخوات
صهيب ببرود:عشان غبى ومتسرع
عند نور
بدأت تفوق ولقيت نفسها على الأرض وسيلين مش موجودة فقامت بسرعة وبدأت تخبط وتصرخ وفجأة فتح الباب ودخل
صهيب:مش كفايه بقى متخر”سى
قربت منه ومسكته من هدومه:سيلين فين
صهيب ز”قها ناحيه الحيطه وقرب منها وقال:مع جوزها
نور😲😱جوز مين سيلين وجت تخرج مسك شعرها وقال:أنت هتطلعى تطبخى وتمسحى وتنظفى وتبقى زيك زى اى خدا’مه ولما اعوز اى حاجه هتنفذيها سيبيك من سيلين عشان اختك تحت ايدينا لو فكرتى تلعبى هتتو”جعى يلا وشدها لحد المطبخ وزقها وقال: المطبخ يتنظف والأكل يجهز فى اقل من ربع ساعه ومشى وسابها
نور:ربنا ياخدك
ياخد مين
نور😲
فى اوضه سيلين دخل وقفل الباب
سيلين بخوف:متقربش منى احسن لك
رعد بدأ يقرب منها وهى ترجع لحد ما لقيته خلاص فقربت من البلكونه ووقفت عليها
رعد بزعيق:أنزلى والا هنزلك وهند”مك وقتها
سيلين: مش هتلحق ولسه هتنط كان مسك أيدها وشدها طلعها لسه هتقوم شالها رما”ها على السرير وقال:ها نبدا ب ايه يا عروستى
سيلين بعياط:وحياة اغلى حاجه عندك متقربلى😭

 

 

رعد قرب منها ومسكها جامد وبا”سها وبعد عنها وقال:أنا معنديش عزيز ولا غالى وبقى يبو”سها وهى تعيط لحد ما
رعد😲
ليلتك سودة يا نور جبتيه لنفسك😹
يا ترى هيحصل لها ايه هى وسيلين

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حبا كان مستحيلًا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *