روايات

رواية أشواك حرير الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الفصل الرابع 4 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير البارت الرابع

رواية أشواك حرير الجزء الرابع

رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الحلقة الرابعة

 

البــارت 4
اشــواك وحـريـر 📓💜.
– انت مين سمحلك تلمسني اصلا !
– انا حر اعمل اللي انا عاوزه حذرتك بدل المره الف بس انتي مش بتسمعي الكلام .
بدء يشمر كم القميص بتاعه وانا خوفي بيزيد مع كل خطوه بيقرب مني فيها .. اي دا انت هتعمل اي .. ابعد ، انت بتشمر ايد القميص ليه !
– هتشوفي طلع برا الأوضه لثواني وبعدها رجع وف ايده كلابشات .. مانكرش أن توتري قل شويه من اللي كان في بالي بس .. مسك ايدي وحط فيها الكلابشات واحده في أيدي وواحده في ايده هو .
– انت اتجنيت اي دا !
– عشان تمشي حلو بعد كده .

 

 

 

– علي فكره لو بابا عرف اللي بتعمله دا هيطردك من شغلك اصلا مش انا اللي اتعامل كده .
– ولو عرف بقا أن الهانم مش بتسمع الكلام وعاوزه تمشي حالا كده هيكون رد فعله اي يتري ؟
– سكتت لثواني لان هو معاه حق .. ايوا بس الكلابشات دي مش من حقك تعمل كد..
– قطاعها في الكلام .. اسكتي انا عارف انا بعمل اي اتفضلي نامي .
– والله ؟ ازاي باللي في أيدي وف ايدك دا !
– زي الناس انتي علي السرير وانا هفرش علي الارض تحت جمبك
– بصتله بغيظ بكرهك .
– بابتسامه بارده .. القلوب عند بعضها والله .. نامي .
بعد ساعتين كانت هي تقريبا راحت في النوم وانا لسا معرفش اي خلاني ابص فوق ليها ماكنتش بعمل اي حاجه غير اني باصص عليها وبس اللي يشوفها وهي نايمه بالبراءه دي مايشوفهاش وهي زي المجنونه أما بتقوم .. طلعت ابتسامه منه بدون وعي علي تفكيره فيها
– اي اللي انا بفكر فيه دا .. انا نسيت انا جيباها ليه ولا اي .. فك من ايده الكلابشات وطلع برا البيت وبعدها رجع تاني ومعاه تليفونه ، صورها كتير وهي نايمه وشال الفون في جيبه ورجع حط الكلابشات في ايده تاني ونام علي الارض (أيده اللي فيها الكلابشات عندها علي حرف السرير فوق يارب تكونوا فهمتوا )
“”””””””””””””

 

 

 

 

” الصبح ”
بدء يفتح عينه بشويش
– واخيرا صحيت انا مستنيه من الصبح حضرتك تقوم ممكن تفك ايدي انا زهقت من الوضع دا .
– من الصبح ! لسا الساعه تسعه .
– ما لو سيبلي الفون بتاعي كنت عرفت الساعه كام .
– اديكي عرفتي مني مش محتاجه الفون .
– ممكن تسمعني انا زهقت مش معايا الفون ولا بطلع في حته ولا حتي بكلم بابا بسبب أن دا المفروض امان ليا كده بس انا زهقت ولا صحابي معايا ولا اي حاجه .. كملت كلامها بدموع .. حتي مش معايا هدوم ولا الراويات اللي بحب اقراها انا تعبت بجد انا مش متعوده علي الوضع دا .
– بص ليها بتفهم .. محتاجين نتعاون مع بعض عشان الوقت دا يعدي بهدوء كده
– بتنهيد ازاي بس .
– بطلي عياط دا اول حاجه مافيش انسانه عاقله كبيره بتعيط كده .. ( طبعا دا مش سبب هو بيقولها كده عشان مش عاوز يشوفها بتعيط بالطريقه دي بسببه ) ثانياً انا ممكن اكلم ابوكي يجيب حد من صحابك هنا اي رائيك ؟
– يعني اي .. ازاي اصلا هيحصل كده .. مستحيل اكيد
– انتي مش عاوزه حد من صحابك تبقا معاكي هنا ، اديني اسم واحده فيهم وعنوانها وسيبي الباقي عليا .
– بتفكير .. طيب .. اروي أهلها كده كده مسافرين .. ساكنه في *******

 

 

 

 

– تمام .
– بجد هتعرف تجبها !!
– بصلها بزهق .. ليه شيفاني هفء عشان معرفش اجبها !
– طب فك ادينا بقا .
– هفكها وهروح اتصرف في الموضوع دا و اتنين شرطه برا علي الباب وعموما انا هقفله ورايا متتحركيش من هنا لحد ما اجي مش متأخر .
– حاضر .
فك ايديهم ومشي وقفل الباب وراه بالمفتاح
“”””””””””””””””
– انا هروح في كام حاجه هعملها ماتتحركوش من هنا ها .
( يوسف و بدر صحاب سليم المقربين وهتعرفوا ليه بعدين )
– هتطول ؟
– بتاع تلت ساعات وهاجي .
– تمام .. اي رائيك في البدله شياكه مش كده .
– بضحك .. شرطين اوي في نفسكم يعني مش كلام .
– طبعا عيب عليك .. يلا روح عشان ما تتاخرش ولو حصل حاجه هنكلمك .
– سلام
“””””””””””””””””
– لو سمحتي ي حنان اعمليلي قهوه وطلعيها علي المكتب فوق
– حاضر ي مهدي باشا ( ابو زينه )
طلع علي السلم ف الدور الثاني ودخل المكتب
..

 

 

 

 

– انت !!
– بابتسامه شيطانه ..مفاجأه مش كده
يتبع
“””””””””””””””””””””
في ناس كتير متلخبطه ف اسامي الشخصيات
زينه البطله
ابوها ” المهدي ”
امها ” متوفيه ”
عمها ” معتز ” سنه مش كبير
مرات عمها ” جوري ” نفس الشي سنها مش كبير في دور زينه عادي
صحبه زينه ” اروي ”
جدتها من ابوها ” هدي” دي اقرب حد لزينه في العيله
ندخل علي عيله سليم بقا

 

 

أبوه ” فهد الشناوي ” دوره مهم جدااا في القصه ودا عباره عن شيطان كل حاجه غلط شغال فيها
اخوه ” فارس ” اكبر واحد فيهم ودا نسخه من أبوه ونفسه يبقا في مكانه سليم عنده
اخوه التالت ” عز ” شخصيه مسالمه نوعا ما
أخته ” دنيا ” دي بعيده كل البعد عن شغلهم حتي متعرفش هو اي اصلا متجوزه من ” حازم ” بيشتغل معاهم برضوا
صحاب سليم ” يوسف و بدر ” ودول كويسين جدا
في شخصيه كمان هتظهر بس بعدين هتعرفوها
“””””””””””””””””””
كالعاده مستنيه رائيكم ، البارت الجديد بكره بليل💜

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *