روايات

رواية دنجوان الداخليه الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية دنجوان الداخليه البارت الأول

رواية دنجوان الداخليه الجزء الأول

رواية دنجوان الداخليه الحلقة الأولى

في فيلا الجوهري …
في غرفه صلاح الجوهري وزوجته لارا .
لارا بابتسامه وضحك /ي اخي اختشي علي دمك ده ابنك كبر ويمكن قريب تكون جد .
صلاح بسخرية /ي حسره عليا مش كفايه ابنك هجيب منه سلاله تانيه .
لارا بغيظ شديد/ليه أن شاء الله ده انت مخلف المقدم ادم الجوهري .
صلاح بسخرية وغيظ/ي فرحتي ي اختي ده مخرجش دفعه واحده من تحت أيده عليها القيمه ده خلاص وزاره الداخليه علي وشك أنها تمضي قرار رفده باذن الله.
لارا بغيظ /ي اخويا بلا كلام فاضي هي وزاره الداخليه يبقا ليها طعم من غيري دومي حبيبي دنجوان الداخليه.
صلاح بغيظ شديد/طب يلا ي اختي حضرليلي الفطار علشان امشي ورايا شغل كتير في الشركه .
لارا باستفزاز /لما افطر حبيب قلبي الاول ويمشي بالسلامه ابقا افضالك ي راجل ي عجوز.
صلاح بحسره /عوض عليا عوض الصابرين يارب .
*******************.

 

في غرفه الدنجوان .
كان ينام بعمق فجاه رن تليفونه فبص فيه واتضايق .
/اووووف عايز ايه ي حسان علي الصبح نعم ي افندم خير طيب طيب ي جاي اوووف ميعرفوش يعملوا حاجه من غيري ابدا.
لارا بابتسامه وحنان /صباح الخير ي قلب ماما.
ادم بابتسامه جميله/صباح الخير ي موزتي عامله ايه..
لارا وهي حضناه بحنان /كويس طول كانت كويس ي حبيبي بس بجد ي ادم فرحت بيكي اوي بالي عملته مع حنان الشغاله .
ادم بجديه /انتي عارفه ي ام المشكله ان الكل فاهمني غلط ومفكرني خاربها هو علشان ظابط وشكلي حلو شويه يبقا ده دافع اني استغل كل بنت شويه علشان علشان اغضب ربنا والعب بمشاعرها علشان يقولي الدنجوان ادم الجوهري مقطع السمكه وديلها انا مستحيل اعمل كده ابدا ي امي .
لارا وهي تحتضنه بحنان /انا فخور بيك اوي ي قلب ماما.
ادم وهو بيبوس أيدها بحنان/ربنا مايحرمني منك ي ست الكل سبيني بقا انزل لأن اللواء حسان علي آخره.
*******************
في الاسفل …
كانوا قاعدين صلاح ولارا علي السفره نزل ادم بوسامته المعهوده وشياكته الي فوق الوصف وهو بيجر شطنته العجل .
/صباح الخير يا سياده اللواء.

 

صلاح بغيظ /اهلا ي اخويا ها سبسبتلي شعرك وحطيت البرفان بتاعك وظبط نفسك .
ادم بابتسامه خبيثه/طبعا ي باشا هو انا عمري انسا حاجه من دول ده انا الدنجوان.
لارا بدلع /امسك ي قلب ماما سندوتشات المربي بالقشطه الي بتحبها ي دومي .
صلاح بغيظ وغيره /علي فكره هو مش عيل صغير كفايه دلع فيه بقا .
ادم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/فيه دي عنده حق ي لارا مش قدامه كده انتي عارفه أنه بينفسن مني وبيغير كمان .
صلاح بغيظ شديد/اغير من مين يا ابن الكلب .
ادم بضحكه عاليه/هههههه سلام .
سمر بنت عمه ادم تعيش معاهم بعد وفاه والديها بابتسامه عذبه .
/امسك ي ادم المصحف ده هيحميك دائما .
ادم بابتسامه /تسلمي ي سمر عن اذنكم .
***********************.
في القطار .
كانوا راكبين سماح ونور مروه وصابحه في الطريق الي معسكر التدريب فقد حكم عليهم بأنهم يعيشوا حياه الشباب لعدم حلفه والديهم للاولاد .

 

نور بغيظ شديد/استغفر الله العظيم ي عني احنا بنات ايه الي يودينا معسكر تتدريب والكلام ده .
داليا بضيق /علشان محدش جاب الواد .
صابحه بابتسامه /والله انا مبسوطه ي عني هيكون فيه ايه هناك انيل من هنا .
سماح بابتسامه/والله عندك حق ي بت ي صابحه اهوه هنقعد واكلين شاربين ولا حد يتكلم معانا والله انا حاسه انها هتبقا رحله عسل .
**********************.
في معسكر البنات .
كان داخل ادم اوضته دخلت وراءه الصول فتحيه بغيظ شديد
/لا والله كنت فين سعادتك كل ظن ها .
ادم بضحك /ههههه هو ليه ي فتحيه دائما تعامليني علي اني جوزك.
فتحيه بغيظ /جوزززي اتجوزك انت انت عايز اصلاح من اول وجديد حياه الهلس دي مش عجباني ده مشاء الله من ساعه سعادتك مجيت المعسكر هنا وحاله اتقلب من معسكر البنات الظباط لمعسكر تخريج ست بيت اصيله تمسح وتكنس وتتطبخ مش كده .
ادم بابتسامه /انا راضي ذمتك ي فتحيه الستات دول اتخلقوا علشان يعيشوا في العنف ده دول كائنات جميله رقيقه اتخلقوا علشان احنا الرجاله ندلعهم وبس فهمتي.

 

فتحيه بغيظ شديد /لا ي شيخ ده علي اساس انك لما تحب هتعمل كده مع مرائتك .
ادم بابتسامه وخفه /اسكتي ده انا هعمل اكتر من كده هكون زي العجينه كده في أيدها المهم قوليلي الدفعه الجديده موجوده.
فتحيه بجديه /ايوه بس الاغلبيه جايه مجبرين بس طبعا احنا ملنقاش دعوه بكده احنا لينا أوامر بنفذها.
ادم بجديه /انا مبنفذش أوامر وانتي عارفه كده كويس روحي انتي ل سياده اللواء وانا هبقا احصالك.
فتحيه بجديه /لا اسمعني الاول الاستاذه لينا مساعده وزير الداخليه عيزاك بره .
ادم بغمزه وخبث/لا البت دي بصراحه متتسابش بس كنتي عطيتها التقرير وخلاص .
فتحيه وهي تقلد لينا بطريقه مضحكه /لا انا عايزه ادم باشا تقارير ادم باشا بتكون دقيقه وانت عارف ي اخويا انت اكتر واحد بتتدي تقارير دقيقه .
ادم بضحكه عاليه/هههههه طب روحي انتي خوديها مكتبي وانا هشوف البنات واروح .
********************.
في منزل اللواء محمود والد المقدم تمارا .
كانت واقفه تمارا وهي بتابع اخبار معسكر البنات بغيظ شديد جدا فهي تكره الرجال بشده تريد أن تكون الفتاه قويه خلقت ل تكون قويه وصلبه وليس لتكون وسيله لإشباع رغبات الرجل لتسرع الي والدها .
/بابا من فضلك لازم تتصرف انا لازم امسك معسكر البنات ده ادم باشا مخلي معسكر البنات مشغلهم خدمات يمسحوا ويكنسوا زيه زي كل الرجاله المغروره عايز يقضي علي الست وانا مش هسكت ولازم امسك المعسكر ده .
*****************

 

في معسكر التدريب .
بعدما اجتمع بيهم ادم وقد علم أن كلا منهما مجبره علي مايحدث فهم كائنات رقيقه ليس هذه هي حياتهم فقرر أن يجعل كل فتاه تعمل ماذا تحب وماذا تعشق وماذا تراه ذاتها فيه .
في معسكر البنات لتتدريب.
كانوا يقفون صف بجانب بعضهم البعض كان يجلس ذلك الوسيم ادم أمامهم وهو يدون بعض الملفات الهامه ليصدع بصوته .
/نور السيد .
نور بابتسامه ولهفه /خدامه تراب رجليك .
ادم بغيظ شديد/الملوخيه امنبارح مدخلتش دماغي خالص فيها حاجه غلط .
نور بارتباك شديد/اسفه مش هتكرر تاني حقك عليا .
ادم بغيظ /تتدريبك مبقاش عجبني .
نور بابتسامه/لا وغلوتك عندي ده انا هبقا ولا الشيف الشربيني وهتشوف .
ادم بجديه /سماح محمد .
سماح وهي تلك العلكه /نعمين ي معلمي .
ادم بجديه/ها اتدربتي التدريب الي قولتلك عليه .
سماح بابتسامه /وحياتك عندي وسطي جاب آخره من التدريب هتشوف بنفسك .
لترقص سماح بعشوائيه ليصرخ فيها ادم .
/اثبتي ي بت بقا ده تتدريب ست الكل صافيناز الي اتفقنا عليه امنبارح .
سماح بدلع /وحياتك عندي طول اليل بتتدرب هزه يمين وهزه شمال بس اوعدك بكره هجيلك ولا فيفي عبده .
ادم بغيظ /لما نشوف .

 

سماح بغمزه /بقولك ايه متجيب بوسه.
ادهم ببرود /الصبح الرجاله بليل للجنس الناعم يلا اتكلي مروه نصر.
مروه بابتسامه /نعم ي قمر الليالي .
ادم بجديه/عملتي الي قولتلك عليه .
مروه بابتسامه /اه والله جبتلك اريال من الغالي وخليت الهدوم جوه فله تبروا كده علشان عيون الغالي .
صابحه بغيظ شديد/ادم باشا انا جهزتلك الشاي وكل حاجه جوه عايز حاجه تاني .
ادم بغيظ شديد/حتي لو عايز تنقطع لساني قبل ماطلب منك ي صابحه اتفضلي انتي .
****************.
في مكتب اللواء حسان.
كانت تسير فتحيه وهي تعدل نضارتها الطبيه الكبيره بغيظ شديد.
/سياده اللواء الي بيحصل ده ميتسكتش عليه ابدا ده مبقاش معسكر تتدريب ده بقا كباريه المقدم ادم مش ناوي يجبها للبر .
حسان بحده /هاتيلي البنات هنا حالا .
بعد وقت ..
كانوا يقفون الفتيات لتتحدث فتحيه بغيظ شديد.
/سعادتك انت لازم تاخد موقف المقدم ادم لازم يسيب معسكر الرجال.
نور بغيظ شديد/شوف الوليه الكياده بقا عايزه تحرمينا من النعمه ي وليه ده لو راح معكسر الرجاله هيغتصبوه هناك ده لهطه قشطه .
مروه بغيظ /متصدقهاش سعادتك احنا بندرب تتدريب علي اعلا مستواه المقدم ادم مظبطتنا طبخ تلاقي غسيل تلاقي .
سماح بدلع ودلال/رقص تلاقي .
صابحه بجديه /حتي الشاي سعادتك بقينا ولا احسن قهوجيه في البلد .
فتحيه بغيظ شديد/اللهم صلي على النبي سامع ي سياده اللواء .

 

حسان بحده /هو ده الي بيعلمهولكم ادم باشا الطبخ والرقص والغسيل .
مروه بابتسامه /الله الراجل قايم معانا بالواجب عايزنا ستات بيوت شاطره .
سماح بابتسامه/هي الواحده في الاخر ليها غير في بيت جوزها ي سياده اللواء .
حسان وهو يكاد يتشل منهم /فتحيه اندهيلي ادم .
سماح بتوسل /لا ي سياده اللواء ابوس ايدك بلاش ده انا لسه عملاله مساج ونام حالا .
نور بجديه وتأثر /اه والله ي سياده اللواء ده بيشقا الراجل ده انا لسه موكلاه دقيه باميه بالحمه كلها ونام ي عيني بيشقا والله غلبان .
حسان بصراخ وجنون /ادددددددم .
*********************.
في مكتب اللواء حسان ..
كانت تجلس تمارا بغرور وثقه .
/صدقني سعادتك محدش هيظبط معكسر البنات غيري انا همسكه .
فتحيه بسخريه /بلاش ي سياده الرائد مش هتقدري ادم الجوهري مبرمجهم علي الاخر .

 

تمارا بتحدي وثقه /وانا هشوف انا ولا ادم الجوهري .
********************.
في غرفه ادم …
كان يجلس وهو يشاهد التليفزيون ليسيرون الفتيات الي الداخل ليستمتعون برائحه الغرفه فغرفه ادم عباره عن مجمع للعطور ومستحضرات التجميل فهو يهتم بذاته الي ابعد الحدود فهو وسيم حد اللعنه لذلك أطلق عليه دنجوان الداخليه.
ادم باستغراب /فيه ايه مالكم.
نور بغيظ شديد/فيه بت كده شكلها مش مريح سمعنا أنها عايزه تتدربنا مكانك .
سماح بغيظ /احنا مش هنكون غير معاك انت .
مروه بضيق /اوووف دي شكلها داخله علي تحدي .
ادم بنظره خبيثه/حلو اوي وانا بموت في التحدي .
******************.

 

في المعسكر …
كانت تقف أمامهم تمارا بثقه وثبات.
/انتوا طبعا عرفتوا أن انا هكون مدربتكم الجديده .
نور بغيظ /حد يسيب القمر ادم ونتبلي ب دي .
مروه بغمزه وخبث/عيب عليك ي صاحبي منبقاش تللميذات الدنجوان لو مخلينها تكره عيشتها وتغور من هنا .
سماح بنظره خبيثه/هو ده الكلام .
صابحه بغيظ شديد/سيبوني انا عليها .
تمارا بحده /طبعا اكيد المقدم ادم كان معرفكم النشيد الي المفروض تقولوه مش كده .
مروه بنظره خبيثه/طبعا ادم باشا مفيش حاجه مقلناش عليها ده نشيد الهناء يلا ي بنات .
ليقفون سويا بجانب بعض ليلقون في صوت واحد النشيد 😂.
البنات البنات شغلتهم مسحات يكنسوا ويطبخوا وينضفوا كمان قولوا ي بختنا ي بختنا ي بختنا قدا ايه كلنا فرحانين أننا اخرنا في بيت اجوازنا هنشتغل خدمات .
***************

 

في غرفه ادم …
دخلت بغيظ للي قاعد يتفرج علي التلفزيون .
/ممكن افهم ايه النشيد ده الي بيقلوه البنات .
ادم بنظره خبيثه /الي هما حاسين بيه لانهم بنات جواهم غريزه الست الي مهما طلعت ولا نزلت هتفضل ضعيفه .
تمام بغيظ شديد/مش هيحصل ي ادم مش هسيبك تمشي الي في دماغك انا هاخد مكانك وهكون اعلا منك كمان .
بحركه ماهره من أدم كانت ترقد علي السرير وهو يعتليها بنظره خبيثه وانفاسه مختلطه بانفاسها جعلها تشعر بالدم ينسحب من جسدها.
/انا مفيش حد يبقا أعلا مني ابقى شوفي الوضع الي انتي فيه دلوقتي وانتي بين ايديا وبعدين اتكلمي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دنجوان الداخليه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *