روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الثامن 8 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الثامن 8 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت الثامن

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء الثامن

رواية عشق أحفاد الجوهري
رواية عشق أحفاد الجوهري

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة الثامنة

بعد مرور ٣أيام تعرفت حور علي شخصيات الجميع
أسيل : كده يا حور عرفتي الكل وبكرة هنرجع القصر انتي فاقدة الذاكرة ومش فاكرة اي حاجة علشان محدش يشك ودي سماعة هتفضل معاكي علشان لو اتحطتي في موقف كده ولا كده هأقولك واكون معاكي متخافيش
حور: تمام يا أسيل فهمت كل حاجة بس ممكن نطمن علي اهلي في المستشفي
أسيل : طبعا يا حور هنطمن عليهم وكمان علي مليكة
حور بفرح : أن شاء الله هتكون كويسة وتقوم بالسلامة
أسيل : طيب يلا بينا نجهز الشنط علشان هنتحرك بالعربية بدري
حور : طيب يلا
علي الناحية الأخري:
في قصر عائلة الجوهري:
في غرفة سليم :
يتذكر جميع ذكرياته مع زوجته نادين
فلاش باك
نادين : يا سليم بقولك عايزة اخرج انت جايبني هنا تحبسني

 

 

 

سليم : يا حبيبتي احنا هنا في شهر العسل مفيهاش حاجة لو قعدنا مع بعض شوية دول هما يومين اللي قعدناهم لحقتي تزهقي مني
نادين بحب: لاء طبعا يا حبيبي بس زهقت من القعدة بس خلاص لو هتزعل مش عايزة اخرج
سليم : لاء يا حبيبتي قومي اجهزي وهنخرج نتفسح دلوقتي أنا مرضاش علي زعلك
نادين بفرح : بجد يا سليم هنخرج
سليم بحب : بجد يا حبيبتي روحي اجهزي بقا احسن ارجع في كلامي
نادين : لاء أنا خمس دقائق وتلاقيني خلصت
انتهي الفلاش بالك:
سليم : وحشتيني قوي يا نادين انا مش عارف اعيش من غيرك كلهم بيقولوا كمل حياتك هي راحت بس انا عارف انك معايا علي طول
في الاسفل :
كان الجميع علي طاولة الافطار :
الجد : سليم فين يا سيف
سيف : بيجهز وجاي يا جدي
الجد : سفيان مش ناوي تسيبك من مشروعك ده وتنزل الشركة مع ولاد عمك
سفيان : يا جدي انا حابب يكون ليا مشروع خاص بيا واعمله بمجهودى حابب ابني نفسي من الصفر

 

 

 

الجد: طيب وانت يا مراد برضو مصمم زي سفيان هتفضل معاه
مراد ؛ طبعا يا جدي سفيان بيتكلم صح خلينا نبدا من الصفر ونعمل بمجهودنا
ادهم : من غير ما تتكلم يا جدي انا ماليش علاقة بالمشاريع ولا الشركات انا ضابط
الجد: انا اساسا مكنتش موافق انك تدخل كلية الشرطة
ادهم : ليه يا جدي ده انا مبسوط كوني ظابط وبحاول أنضف البلد من المجرمين
الجد : ربنا يوفقكوا يا ولاد
الجد : سراج ملك فين مش شوفتها من امبارح ممكن تبعت الدادة تجيبها وحشتني
سراج : حاضر يا جدي انا هاطلع اجيبها
رؤي ؛ اي يا جدو وانا مش وحشتك ولا الحب كله لملك يعني أنا زعلانة
الجد بضحك : لاء ابدا انا مش يرضيني زعل حفيدتي الجميلة تعالي هنا
ذهبت رؤي لجانب جدها
رؤي : نعم يا جدو
الجد: قوليلي بقا عايزة اي
رؤي : فاهمني يا جدو يا شقي انت
الجد بغضب مصطنع: بنت اي شقي دي انا جدك متقعديش كتير مع اخوكي
حسام : انا معرفش انتوا ظالمني كده دايما يا جدو انا مالي هو أنا قلت ليها اقعدي واتعلمي
عز الدين : معلشي يا عم بورعي متزعلش نفسك
حسام : يرضيك يا حاج عماد اللي بيحصل
عز : ابدا ابدا لازم نعمل تحليل DNA انا متأكد يا بني الناس دول لاقونا صدقة وخدونا يعطفوا علينا
حسام : تعتقد كده انا حاسس برضو دي مش معامله أهل يا بني
الجميع بذهول

 

 

 

الجد : امشي يا فاشل منك ليه يلا كل واحد علي جامعته
عز وحسام: استني بس يا حاج احنا بنتناقش
باسل بضحك : يلا يا اهبل منك ليه برة
حسام وعز : احنا لسه في أول الحوار استنوا
سليم : حسام عز علي الجامعة حالا
حسام وعز بهمس : بيطلع منين ده احنا نمشي احسن ما نتعلق يا بني ده ممكن ياكلنا
سليم بغضب : بتقولوا اي انا مقولتش كل واحد علي جامعته يلا حالا
ركض عز وحسام للخارج بخوف من غضب سليم
الجميع ؛ محدش غيرك يا سليم بيخوفهم
الجد : ها يا رؤي المجانين مشيوا انتي عايزة اي
رؤى : عايزة ننزل انا وزهرة ننزل نجيب هدايا لاسيل ومليكة جايين بكرة
الجد بفرح : اه والله وحشوني
رؤي بفرح : يعني ننزل يا جدو انت موافق
الجد: طبعا يا حبيبتي بس الحراس هيكونوا معاكوا وملك هتروح معاكوا
رؤي : حبيبي يا جدو طبعا احنا تحت امر ملك هانم
الجد بضحك : اه يا بكاشة منك بتاعة مصلحتك وبس
رؤي : طبعا ربنا يخليك للجمهور يا جدو
الجد ؛ طيب يلا روحي جهزي نفسك انتي وزهرة وانا هاكلم الحرس اللي هيكونوا معاكوا
رؤى : هوا واكون جاهزة يلا يا زهرة
نزل سراج للاسفل ومعه ابنته
الجد : اهلا اهلا حبيبة جدو وحشتيني
ملك بفرح هزت راسها
الجد : تحبي تروحي تتفسحي مع زهرة ورؤي
ملك بفرح هزت راسها
الجد : حبيبة جدها تأمر بس
سها زوجة سراج : لاء ملك مش هتروح مع حد

 

 

 

سراج بغضب : سها انتي ازاي تتكلمي مع جدي كده
سها : دي بنتي وانا اللي اقول تعمل اي وتروح فين
سراج بغضب : دلوقتي بقت بنتك يا هانم مش كنتي بتقولي أنا مكنتش عايزة اخلف وانت السبب
سها : سراج أيوة بس خلاص خلفتها يبقي من حقي اقول اي حاجة تخصها
الجد بغضب : سها دي حفيدتي وانا اللي احدد اي يناسبها واي لاء احسن احلف الغي الكيرد كارت بتاعتك ومافيش حفلات مافيش خروج وتقعدي تهتمي ببنتك
سها بخوف : انا مش قصدي انا بس خايفة عليها
الجد بسخرية : لاء متخافيش أنا أعرف مصلحة حفيدتي كويس واخاف عليها
الجد ؛ ملك حبيبتي روحي الدادة تلبسك
ملك : هزت راسها بحزن
الجد : من هنا ورايح يا سها لو جيتي جمب ملك انتي حرة مش هقولك هيحصل أي انتي عارفة طبعا
سها بخوف وتوتر : اه طبعا
كان الجميع غير مبالين بسها
سليم : يلا بينا يا سيف انت وسراج اتاخرنا
الجد : سليم تعالي مكتبي عايزاك
سليم : حاضر
ذهب سليم والجد لغرفة المكتب
سليم : خير يا جدي
الجد : كل خير يا بني بس هو حصلت مشكلة كده امبارح
سليم : مشكلة اي يا جدي
الجد: ………
يا ترى رد فعل سليم بعد اللي حصل امبارح اي؟؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الجوهري)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *